Stránka 1 z 2

LET č.1.

PříspěvekNapsal:08 kvě 2010, 23:55
od SinceX
Dobrý den, potřeboval bych praktickou část létání z LKPR do LKTB včetně ATC, plného navigování a případných rad.
Létám s B-735. Základy mám malé, ale dost na to abych mohl vyletět z RWY a přistát na cílovém letišti.

LET č.1.

PříspěvekNapsal:09 kvě 2010, 00:06
od radarada
Vyborne!
A co pro to hodlas udelat? :)

Rada

LET č.1.

PříspěvekNapsal:09 kvě 2010, 06:55
od Pavel
Mohl by začít vyplněním jména v profilu na fóru, co?

LET č.1.

PříspěvekNapsal:09 kvě 2010, 11:44
od PavelS
Pokud to byl ten tvor, co letětl včera v noci z LKPR někam, tak k tomu:

a) blahopřejeme k odvaze (není to joke)

b) je potřeba se naučit navigovat letadlo, tj. letět kam mám, podle svého letového plánku (FPL). Navigace je vždy věc pilota, ne věc ATC; ATC zajišťuje, abyste se nesrazili a ne to, kam máte letět - toto je základní princip.
Čili: vy si letíte podle svého plánku, nebo podle toho, kam vás ATC povolí, a ATC Vám cestou dává instrukce, abyste se nesrazili (kdy kleat, kam klesat, kam uhnout). Ale ATC nedává kurs, kam máte letět, ani vás nijak \"nevede\" (vyjimkou jsou vektory na přiblížení, ale to je prakticky jediný případ).

c) Až se naučíte létat podle navigačních přístrojů IFR, tak si stahněte manuál IFR komunikace pro začátečníky je to vzorová komunikace pro LKPR-LZIB - v podstatě takto vypadá běžná komunikace při 90% tech IFR letů. Komunikace podle ATC z FSky je nepoužitelná a je zcela zavádějící - nepoužívat vůbec.

d) O všem možném je dobré začít ve Školičcce na webu http://www.vacc-cz.org/index.php?sect=fir - odkaz vlevo - Školička a pak postupně pročítání vláken ve škole pilotů a studiem manuálů v sekci Basic Studiyng a Advanced Studying na výše zmíněné stránce.

LET č.1.

PříspěvekNapsal:23 srp 2010, 21:03
od tgurecky
Dobrý den, blíží se zima a potřeboval bych \"oprášit\" létání z ... do ... včetně ATC, plného navigování a případných rad.
Co mám pro to udělat :D

1) Mam Win7 a nevím jestli ty všechy podpůrné programy typu FS2004, FSUPIC, atd. s Win 7 fungují...
2) Změnili se návyky ATC od dob kdy jsem létal naposledy?
3) Jsou nějaké dny, časy (eventy) kdy se vATC LKAA shlukují u svých PC?

P.S. Nepište mi že si to mám vyguglit, nebo tady na foru vyhledat. To bych se do vzduchu dostal za další rok.

Díky přátelé ;)

LET č.1.

PříspěvekNapsal:23 srp 2010, 21:10
od amalka
1. Funguji
2. Ne
3. Zatím ne. Pokud vše dopadne budou stanoveny 2 online dny (obecný + tématický) od cca září.

LET č.1.

PříspěvekNapsal:23 srp 2010, 21:14
od radarada
Ale no to se na to podivejme :-)
To mame radost, ze i \'stare struktury\' se vraceji na misto cinu :)

Rekl bych, ze se nic zasadniho nezmenilo, tzn. furt se vydavaji povoleni, furt je ATIS (uz i ten voice, ale to\'s uz snad zazil), furt se pojizdi a furt se hlasi vyska po vzletu :)

Co se Win 7 tyce, jedu 64bit a jede na tom jak Euroscope (ASRC ci VRC nebrat), tak FS9, FSX + hromadka dalsich add-onu.
Aneb, neboj se niceho nic - vlitni do toho a LET!

Snad jen TMA Praha se v dubnu pomerne zasadne zmenila, tzn. AIRAC minimalne 1004 je potreba (nebo to je 0410?).

Rada

PS: Ostrava byva ale furt obsazena pomerne malo... hodlas si ATC vycvik konecne dodelat? ;)

LET č.1.

PříspěvekNapsal:23 srp 2010, 21:25
od Pavel
Pozooooor :)))))

Jinak na úterý (zítra) jsou tam hlášeny nějaké CSAv zkoušky, já jsem přislíbil účast, takže minimálně APP bude určitě.

LET č.1.

PříspěvekNapsal:23 srp 2010, 21:28
od tgurecky
Jaké staré struktury......
Jsem teda rád, že se nic zásadního nezměnilo, to bych teda mohl zvládnout.
ATC bych zatím nechal být, začal bych tím jednoduchším :)

No nic, jdu se pustit do instalování. Snad to dám do měsíce dohromady a pak se těšte na ten chaoooz :)

P.S.: To že je LKMT poměrně málo.... to bylo vždy, vždy bude a je to tak i v reálu.

LET č.1.

PříspěvekNapsal:23 srp 2010, 21:50
od ardnocz
Účet u ČSAV samozřejmě stále máš, jinak vítám zpět :)

LET č.1.

PříspěvekNapsal:23 srp 2010, 21:54
od Čondra
[quote="OndraS"]Účet u ČSAV samozřejmě stále máš, jinak vítám zpět :)[/quote]
Ono kdyby ne, tak by to u bývalého vŘeditele a zakladatele bylo trošku mrzutý.

Také Tě vítám Tomáši :) .

LET č.1.

PříspěvekNapsal:23 srp 2010, 22:00
od ardnocz
Dyť jo.

LET č.1.

PříspěvekNapsal:23 srp 2010, 22:25
od SenorAmigo
[quote="Čondra87"][quote="OndraS"]Účet u ČSAV samozřejmě stále máš, jinak vítám zpět :)[/quote]
Ono kdyby ne, tak by to u bývalého vŘeditele a zakladatele bylo trošku mrzutý.

Také Tě vítám Tomáši :) .[/quote]
Jaks přišel,že bývalého prosím tebe? Co ty víš kdo je ředitel :D.

Tomáši: Vítám tě zpět,a doporučuji až se zorientuješ tak vyzkoušet Šemíka pro zaznamenávání letů a pro plánování letů použij Flight planner (středisko letových operací) na stránkách ČSAv.

LET č.1.

PříspěvekNapsal:23 srp 2010, 22:53
od Filipos
Došlo k mnohým změnám, jen co je pravda; kam za těch pár let ČSAv doputovalo :)

Já tě vítám zpět jako jednoho z těch, jejichž příspěvky na starém fóru jsem hltal s nadšením jedním dechecm, když jsem ještě VATSIM jen závistivě pozoroval :) Těším se na frekvenci!

LET č.1.

PříspěvekNapsal:27 srp 2010, 10:57
od Darghen
Ahoj Tome, tak to jsme na tom stejně. Jak jsi dopadl? Co instalace...:)

Chtěl bych navázat na tento topic a mám jednu otázku. Dříve jsem používal Jeppesen mapy, které jsem si stahoval na sanyjo. Nemáte někdo představu o aktuálních mapách Jeppesen či odkaze?

Díky P.

LET č.1.

PříspěvekNapsal:27 srp 2010, 11:47
od Čondra
Ahoj, Pavle. Na VATSIMU jsou \'\'preferované\'\' mapy z VACCů daných zemí.

Link na všechny je ZDE

LET č.1.

PříspěvekNapsal:27 srp 2010, 12:43
od ardnocz
[quote="Darghen"]Dříve jsem používal Jeppesen mapy, které jsem si stahoval na sanyjo. Nemáte někdo představu o aktuálních mapách Jeppesen či odkaze?[/quote]

http://www.simcharts.org/

Autor webu ti poskytne i heslo.

LET č.1.

PříspěvekNapsal:27 srp 2010, 13:59
od kopcimek
[quote="OndraS"][quote="Darghen"]Dříve jsem používal Jeppesen mapy, které jsem si stahoval na sanyjo. Nemáte někdo představu o aktuálních mapách Jeppesen či odkaze?[/quote]

http://www.simcharts.org/

Autor webu ti poskytne i heslo.[/quote]

OndraS má pravdu, a za mírnou úplatu ti ho můžu prozradit i já :D

LET č.1.

PříspěvekNapsal:27 srp 2010, 14:07
od Darghen
[quote="OndraS"][quote="Darghen"]Dříve jsem používal Jeppesen mapy, které jsem si stahoval na sanyjo. Nemáte někdo představu o aktuálních mapách Jeppesen či odkaze?[/quote]

http://www.simcharts.org/

Autor webu ti poskytne i heslo.[/quote]

To je přesně ono! Ano jednalo se mi pouze o mapy Jeppesen, které mám jako pomocné (lépe se v nich orientuji a jsem na ně zvyklý). Jinak používám oficiální mapy z VACC-CZ. Díky za nasměrování na web.

Již jsem napsal email, tak uvidím, zda uspěji.

Teď už jen nastudovat všechny ty změny za ten čas, co jsem nelítal. Co jsem koukal, je toho hodně...

P.

LET č.1.

PříspěvekNapsal:28 srp 2010, 14:14
od Jindřich
Jen bych doplnil, že i když některé mapy (Jepp) můžou být pro člověka \"čitelnější\", jediný korektní zdroj jsou mapy uveřejněné na stránkách to kterécho vACC.

LET č.1.

PříspěvekNapsal:28 srp 2010, 14:35
od PavelS
Jako Jeppesen nejsou nijak zakazany, ale d\\sou obecne 2 (slovy:2) podminky pro jejich uziti:

a) Jsou legalne ziskany, nebo aspon pseudolegalne - obecne aktualni Jepp neni NIKDY zdarma ani za panize nekde ke stazeni s vyjimkou Jeppesenu jako zdroje, nebo im authorisovanych prodejcov.

b) Uzivatel chape, jaky je principialni rozdil mezi AIP mapu (VACC-CZ) a Jeppesenem mapou. O tom je zde psano na nekolika mistech a je potreba to pochopit. Tj. rozdil neni v tom, ze Jepp je \"mensi\", nebo citelnejsi , rozdil je, ze Jepp ukazuje jine udaje nez AIP z principu veci ---> use HLEDEJ.

LET č.1.

PříspěvekNapsal:31 říj 2010, 01:10
od tt
Tak jak píše Tomáš G. tak já také připravuji brloch zimní a instaluji FS.
Mám také par dotazů:

1) Mám Win7 x64 tak doufám, že to není špatně :-)
2) Mám instalovat FS2004 nebo FSX (jake jsou letadla k FSX placené a kvalitou) co je lepší :-)

Předem děkuji za info
Tak doufám, že se brzo ozvu v éteru CSA229

LET č.1.

PříspěvekNapsal:31 říj 2010, 07:59
od Čondra
Ahoj,

1) Rozhodně ne, mně pod Win7x64 všechno šlape jako hodinky. (Dokonce líp, než pod čímkoliv x86)
2) Pro IFR určitě FS2004. Je pro to hodně pěkných a kvalitních Addonů i scenérií - Víc, než pro FSX (Z mého pohledu)

LET č.1.

PříspěvekNapsal:31 říj 2010, 13:49
od Pavel
Tak scenérek pro IFR letiště (hlavně zahraničních, placených) je už i pro FSX dost, spíš je tam problém s těma letadlama. Např PMDG stále ještě neudělalo 737 pro FSX, Wilco Airbusy jsou dost neoptimalizované, Wilco B737 je taky jen konvertovaný z FS9, tedy né znova udělaný addon... Spousta addonů pod FSX funguje, ale furt to jsou jen konverze FS9 letadel, které tedy nepřináší nic nového (Flight 1 ATR, i ty výše zmiňované wilca)...

LET č.1.

PříspěvekNapsal:31 říj 2010, 14:18
od amalka
Tak ono pro FSX je několik nativních letadel, která mají stejné FPS jako default letadla, namátkou Aerosoft Twin Otter X, Lotus Simulations L-39 atp. Ale nic z toho není typický RNAV commercial airliner.. Osobně se také z výše uvedených důvodů (přistávat se 14ti FPS na rušnějším letišti pro mě není žádný požitek) přimlouvám pro FS2004 (FS9). V případě VFR létání s papíráky je však FSX velice dobře použitelná.