VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
By lzap
#61462
Googlil jsem, ale tak nějak úplně na 100 % nemohu přesně pochopit, k čemu je to dobrý.

http://www.boeing-727.com/Data/systems/ ... mpers.html

Připadá mi to, že je to jen \"zdvojení\" okruhů - kdyby jeden vypadl. Ale proč je to pouze na směrovce? Copak křidélka nejsou pro letadlo životně důležitá?

Má to také minimalizovat pohyb zvaný Dutch Roll: http://en.wikipedia.org/wiki/Dutch_roll

Řekl bych, že to bude mít více užití...
Uživatelský avatar
By Filipos
#61464
Zdvojení okruhů má většina systémů v letadle (např. dva hydraulické systémy a více apod.).

Dutch roll (holandský nebo jsem též četl námořnický krok) je nestabilita letadla v rámci podélné osy. Není to příliš komfortní pro pasažéry a tak mají moderní dopravní letadla systém, který toto pohybem směrovky omezuje (obecně za pomoci IRS a různých počítačů).

Posilovače řízení (nebo též boostery) jsou zase něco jiného, ty jen zlehčují pilotům už tak dost lehkou práci :)
Uživatelský avatar
By PavelS
#61465
Negoogli, použij funkci HLEDEJ zde na foru.

Obecné vysvětlení je zde , ale vyžaduje to trochu o tom přemýšlet: http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=1083

Bez přemýšlení: není to zdvojovač, je to trochu posilovač a hlavně tlumič příčných kmitů. V FSce to tlumení ,myslím, nijak nefunguje, ale YD zapne AUTOCOORDINATION ON, čili s letadlem lze provádět ustálené (neskluzové-nevýkluzové) zatáčky jen za použití výchylky křidélek.
Uživatelský avatar
By Filipos
#61467
Na druhou stranu, poměrně častá mýlka (aspoň pokud vím) se kterou jsem se setkal je, že při řízení v ruce se má Yaw damper vypínat aby koordinováním zatáčky nelezl pilotovi do zelí. Není proč, on sám koordinaci zatáčky nezajistí. Ve velkých letadlech se do zatáčky koneckonců na pedály šlapat ani nemusí, protože tvar křídla, respektive přítomnost spoilerů (či podobných zařízení), zajišťuje koordinaci zatáčky sám o sobě; yaw damper pak jen vylučuje ony boční kmity.