Stránka 1 z 1

Co dělat když se ATC připojí až za letu?

PříspěvekNapsal:09 led 2010, 16:37
od lzap
Bohužel jsem nenašel v \"IFR komunikace pro začátečníky\" jak se zachovat. Zajímalo by mě pár ukázek pro různé situace. Tohle se asi nejlépe učí čtením příkladů a zapisováním si postupů na papír...

Jak by to vypadalo při přistání, v letové hladině, při NON-RNAV letu a při vzletu?

Co dělat když se ATC připojí až za letu?

PříspěvekNapsal:09 led 2010, 16:45
od rc_czech
Počkat, až te ATC vyzve, aby si ho kontaktoval na frekvenci. ATC te nebude rusit v kritickych fazich letu, tzn. na finale a kratce po vzletu.
Pripadne, pokud si zaregistroval, ze se ATC pripojil, muzes sam preladit na jeho frekvenci a ve vhodny okamzik ho kontaktovat a zdelit v jake si \"fazy\" (po nahozeni, pojizdime na H/P, FL120 a stoupame, ...)

Co dělat když se ATC připojí až za letu?

PříspěvekNapsal:09 led 2010, 16:46
od Filip
Pokud se ATC se připojí v průběhu Tvého letu, tak by ti měl poslat po privat chatu hlášku: Contact me on xxx,xxx. A ty si ho normálně naladíš, řekneš kdo jsi, kde jsi a jaké máš úmysly. On Ti ve většině případů přidělí squawk a pak už pokračuješ jako řízený let. Pokud se připojí ještě když jsi na stojánce, tak ho normálně před pushbakem zavoláš. Pokud by se připojil během pojíždění, tak se mu ohlásíš na vyčkávacím.
Jinak letový plán musíš podávat na let bez ATC.

Edit: Druhý..

Co dělat když se ATC připojí až za letu?

PříspěvekNapsal:09 led 2010, 16:48
od Filipos
Není to vůbec žádná věda.

Přiblížení: Praha radar, ahoj, CSA123, established in ILS24.

V letové hladině: Praha radar, ahoj, CSA123, with you, FL350.

Při non-RNAV letu je to úplně stejné (frazeologie je při každém IFR v podstatě až na drobné deviace stejná)

Při vzletu: Praha radar, ahoj, CSA123 passing 4200 feet.

Samozřejmě můžeš přidat nějaké dodatečné informace, jako např. zkratku na trati podle vlastního uvážení. Vidíš, že je to naprosto jednoduché.

Jinak, vzpomínám si, že když jsem se frazeologii učil sám, přišlo mi to strašně složité. Jak jsem začal létat a používat ji, přišel jsem na to, že je zcela logická, jednoduchá a pořád kopírující stejné scnénáře.

EDIT: myslím, že vědět víc, než jsme tady sepsali, už snad ani nepotřebuješ :)

Co dělat když se ATC připojí až za letu?

PříspěvekNapsal:09 led 2010, 17:00
od Pavel
Většinou pokud si všimneš že ATC je online a ještě ti neposlal ContactMe zprávu (typicky třeba v LKAA kde to máš nacákané a víš kde tě kdo řídí) tak můžeš naladit a volat hned jakmile si ho všimneš. Když si ho nevšimneš tak ti stejně pošle zprávu ContactMe on... Já většinou z vlastní iniciativy neladím na zápatě (Německo, Anglie) kde se v té sektorizaci nevyznám z hlavy tak suveréně abych věděl, koho volat. Ale v LKAA, LZBB, LOVV a podobně je to jednoduché.

Co dělat když se ATC připojí až za letu?

PříspěvekNapsal:09 led 2010, 18:44
od PavelS
No, v IFR Komunikaci pro začátečníci to není (protože když není ATC, tak se nekomunikuje).

Jinak ale, pokud se neurazíš, bych doporučil:

a) přečíst v klidu během tak 1-2týdnů pozorně forum, opakovaně, aby Ti to zapadlo do sebe (vlákno o tomto problému je například http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=1429]tuto, i s teorií,

b) koupit joystick, s myší ani klávesnicí se na VATSIMU létat nedá (platí pro všechny),

c) více číst a aktivně porozumět, než se ptát na trivilaity, které lze domyslet nebo logicky dovodit z toho, co je všude kolem popsáno.Proto to ostatně tak je, cílem je donutit piloty VATSIMu k vlastnímu uvažování a dovození si většiny věci vlastní halvou a ne opisováním bez pochopení smyslu.

Co dělat když se ATC připojí až za letu?

PříspěvekNapsal:09 led 2010, 20:44
od roadmonster
[quote="PavelS"]b) koupit joystick, s myší ani klávesnicí se na VATSIMU létat nedá (platí pro všechny)[/quote]

Ehm, lítám klávesnicí na VATSIMu už přes dva roky a jsem celkem v klidu, Pavle... ;) Joystick na to smutně kouká ze skříně - správnou atmošku bez pedálů stejně nenavodí.

Co dělat když se ATC připojí až za letu?

PříspěvekNapsal:09 led 2010, 20:59
od Pavel
Nojo, klávesnice je ULL blíž než joystick bez pedálů :P

Co dělat když se ATC připojí až za letu?

PříspěvekNapsal:09 led 2010, 21:52
od roadmonster
jojo, my totiž máme v kokpitu občas i tlačítko, ty páčkaři :P :D

Co dělat když se ATC připojí až za letu?

PříspěvekNapsal:09 led 2010, 22:43
od Ico
:D

Co dělat když se ATC připojí až za letu?

PříspěvekNapsal:09 led 2010, 22:50
od lzap
Nojo stejak už dám pokoj. Já jsem služebně pryč a joysticky mám doma dva. Nicméně co mě dorazilo bylo, když jsem se pokoušel dneska o let on-line (FS2004 mi padá takže to nedopadlo dobře), tak běhěm chatu řídící napsal: \"Ty jsi lzap, žejo?\" :-)

Dobrá, už definitivně dám pokoj. Praxe je lepší než se zde vyptávat. Díky za vše.

Co dělat když se ATC připojí až za letu?

PříspěvekNapsal:10 led 2010, 11:53
od Jindřich
No jasně, hned víme, s kým máme tu čest :P