Stránka 1 z 1

Vojenské lety

PříspěvekNapsal:08 lis 2009, 20:13
od Gelba
Jak je to s vojenskými lety na vatsimu, vím že na ivau mají virtual Czech air force, tzn. jak je to s komunikací a provádení techniky vyšší pilotáže?

Vojenské lety

PříspěvekNapsal:09 lis 2009, 09:50
od PavelS
V ČR (SR) není žádná \"speciální divize\" na tuto.
Možnosti vojenských letů jsou nějak regulovány přímo pravidly VATSIMU (www.vatsim.net a www.vateud.org), nikdy jsme to nestudovali, protože nikdo z nás neměl nějaký přístup k čistě vojenskému řízení.

V nejvyšší stručnosti :

a) jsou nějaké \"generální\" nebo \"obecné\" vojenské lety, tj,. ty, které se uksutečňují za běžného provozu a běžného řízení a jsou řízeny civilama z Jenče, resp. předávány pak na vojenská letiště (LKCV, ..). Toto je možné simulovat bez omezení. Podotýkám, že se tam neřeší typ letadla, může být jakýkoliv - jadrový bombardér nebo vrtulník - jde o to, že letadlo normálně přelétává z A do B s \"civilní volačkou\" (CEF111,54325,Reach, apod.). Vše se řídí naprosto normálně, obvykle v ČJ. Jediné omezení je, že na VATSIMU nejsou volné frekvence pro všechny vojenské pozice (LKCV_GND apod :) ), tj. obvykle LKAA_CTR řídí většinu provozu na těchto letištích.

b) Jsou lety \"operační\" a o těch se ví málo. Jde o to, že ty jsou vyjmuty z působnosti civilních řídících a jde o to, jestli jen na nějakém vyhraženém území (cvičení) nebo i na nějaké části civilního prostoru (větší cvičení) nebo generálně všude (atomová válka). My jsme zatím aplikovali jen první dvě možnosti a to vždy jako součást nějaké akce (eventu). Tam se létalo s obvyklými volačkami, nebo i operačními (RAT5) a \"nějak se řídilo\". Pokud by se toto chtělo provádět v běžném provozu, tak je potřeba se dohodnout s řídícími a vyhradit si prostor pro tuto činnosti (tankování za letu, navedení na cíl, nácvik bombardování, vyhledání cíle na zemi, aj.).

Znova opakuji, že toto vše je nějak omezeno obecnými pravidly a může být důvodem k okamžitému odpojení , pokud nějaké pravidlo bude porušeno (obecně jde hlavně o přiblížení vojenského letadla k civilnímu).

Jinak vojenská činnost na vyžádání a po domluvě s řídícím je možná a je vítaná, jako ostatně skoro všechno, co je postaveno na vzájemné domluvě.

Vojenské lety

PříspěvekNapsal:09 lis 2009, 10:10
od amalka
Obecná problematika vojenského provozu (západního bloku obecně, nikoliv z hlediska VATSIMu) je poměrně slušně uvedena zde:

http://www.vacc-sag.org/?PAGE=training_pilot (poslední dva odkazy)

Jedná se o metodické postupy (obecné, formace, supersonic, TRA, RNAV/RVSM, SPLIT/JOIN, AWACS, AAR (AIR TO AIR REFUELLING), volačky, frazeo).

Dokument č. 2 se zabývá problematikou přiblížení vojenského provozu na přistání a vůbec pohyb po CTR.

Nevýhody jsou dvě, Němčina a rozsáhlost dokumentace. Osobně mám dokumenty vytištěné na letní lehátkové čtení na zahrádce. Shodnost postupů s postupy v ČR nemohu komentovat (neznám), nicméně vzhledem k našemu členství v NATO lze předpokládát, že budou velice podobné ne-li shodné. V případě potřeby částečných překladů do ČJ jsem omezeně k dispozici. (skoro bych řek že jsem už něco takového jednou překládal?, měl by to mít RR u sebe)

Vojenské lety

PříspěvekNapsal:09 lis 2009, 10:26
od Ico
Vsetko dolezite pre zaklad povedal Pavel, laicky teda vojenska premavka by sa dala rozdelit na 2 casti - bezna premavka a specialna. Bezna je riadena principmi GA traffic a specialna uz zahrna akesi plnenie specialnych uloh v napr. vymedzenych priestoroch (ako spomenul Pavel bombardovanie). Medzi speciality platia aj supersonicke lety a pod. Tie sa vykonavaju na specialnych tzv. rozhonovych tratiach a bla bla - napriklad... Ako spomenul Pavel, je to o dohode s riadiacim co pilot pozaduje a tak dalej. Osobne si myslim, ze to nieje az take jednoduche pokial to clovek chce simulovat seriozne. Tych hovadin okolo toho je spusta. Mozno by bolo dobre si pozriet thread o Flying Rhino 2009, myslim ze sa tam daju precitat zbezne veci okolo takychto situacii, a aj riesenia riadiacich a pilotov... Bezne prelety typu GAT nie su problem (prevoz materialu, VIP gumakov a pod.), toto obcas aplikujem aj ja :)

Vojenské lety

PříspěvekNapsal:09 lis 2009, 19:17
od Gelba
Díky moc za vyčerpávající odpovědi!

Vojenské lety

PříspěvekNapsal:09 lis 2009, 22:43
od Radizz
Nutno dodat, že v rámci Flying Rhino to určitě 100% nekopíruje reál. ;) Víceméně je to naše fantazie, to co jsme někde slyšeli, okoukali a oposlouchali. :)

Vojenské lety

PříspěvekNapsal:09 lis 2009, 23:07
od PavelS
Nekopíruje a kopírovat nebude.

U toho \"běžného typu řízení\" jsme asi schopni nějak držet krok, tj. jsme schopni nějak vědět, jak to vypadá v reále , resp. jak by to mohlo vypadat v reále, kdyby vše řídili vojáci.

U toho \"operačního\" řízení jsme podle mne už z principu věcí mimo misu, protože totom řízení prochází tajuplným procesem digitalisace, tj. povely jsou přenášeny hlasem jen v omezené míře a to ještě digitalisovaným, čili nedopslouchávatelně. Pro řízení se používá především balík doprovodných informací předávaných v čistě digitální podobě, na což VATSIM nemá vůbec technologii. Toto (NATO Datalink čičo) se pomalu spouští u nás a postupně tak operační řízení v té podobě , jak jsme schopni jej simulovat zmizí.