VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
Uživatelský avatar
By Gelba
#58173
Jak je to s vojenskými lety na vatsimu, vím že na ivau mají virtual Czech air force, tzn. jak je to s komunikací a provádení techniky vyšší pilotáže?
Uživatelský avatar
By PavelS
#58187
V ČR (SR) není žádná \"speciální divize\" na tuto.
Možnosti vojenských letů jsou nějak regulovány přímo pravidly VATSIMU (www.vatsim.net a www.vateud.org), nikdy jsme to nestudovali, protože nikdo z nás neměl nějaký přístup k čistě vojenskému řízení.

V nejvyšší stručnosti :

a) jsou nějaké \"generální\" nebo \"obecné\" vojenské lety, tj,. ty, které se uksutečňují za běžného provozu a běžného řízení a jsou řízeny civilama z Jenče, resp. předávány pak na vojenská letiště (LKCV, ..). Toto je možné simulovat bez omezení. Podotýkám, že se tam neřeší typ letadla, může být jakýkoliv - jadrový bombardér nebo vrtulník - jde o to, že letadlo normálně přelétává z A do B s \"civilní volačkou\" (CEF111,54325,Reach, apod.). Vše se řídí naprosto normálně, obvykle v ČJ. Jediné omezení je, že na VATSIMU nejsou volné frekvence pro všechny vojenské pozice (LKCV_GND apod :) ), tj. obvykle LKAA_CTR řídí většinu provozu na těchto letištích.

b) Jsou lety \"operační\" a o těch se ví málo. Jde o to, že ty jsou vyjmuty z působnosti civilních řídících a jde o to, jestli jen na nějakém vyhraženém území (cvičení) nebo i na nějaké části civilního prostoru (větší cvičení) nebo generálně všude (atomová válka). My jsme zatím aplikovali jen první dvě možnosti a to vždy jako součást nějaké akce (eventu). Tam se létalo s obvyklými volačkami, nebo i operačními (RAT5) a \"nějak se řídilo\". Pokud by se toto chtělo provádět v běžném provozu, tak je potřeba se dohodnout s řídícími a vyhradit si prostor pro tuto činnosti (tankování za letu, navedení na cíl, nácvik bombardování, vyhledání cíle na zemi, aj.).

Znova opakuji, že toto vše je nějak omezeno obecnými pravidly a může být důvodem k okamžitému odpojení , pokud nějaké pravidlo bude porušeno (obecně jde hlavně o přiblížení vojenského letadla k civilnímu).

Jinak vojenská činnost na vyžádání a po domluvě s řídícím je možná a je vítaná, jako ostatně skoro všechno, co je postaveno na vzájemné domluvě.
Uživatelský avatar
By amalka
#58198
Obecná problematika vojenského provozu (západního bloku obecně, nikoliv z hlediska VATSIMu) je poměrně slušně uvedena zde:

http://www.vacc-sag.org/?PAGE=training_pilot (poslední dva odkazy)

Jedná se o metodické postupy (obecné, formace, supersonic, TRA, RNAV/RVSM, SPLIT/JOIN, AWACS, AAR (AIR TO AIR REFUELLING), volačky, frazeo).

Dokument č. 2 se zabývá problematikou přiblížení vojenského provozu na přistání a vůbec pohyb po CTR.

Nevýhody jsou dvě, Němčina a rozsáhlost dokumentace. Osobně mám dokumenty vytištěné na letní lehátkové čtení na zahrádce. Shodnost postupů s postupy v ČR nemohu komentovat (neznám), nicméně vzhledem k našemu členství v NATO lze předpokládát, že budou velice podobné ne-li shodné. V případě potřeby částečných překladů do ČJ jsem omezeně k dispozici. (skoro bych řek že jsem už něco takového jednou překládal?, měl by to mít RR u sebe)
Uživatelský avatar
By Ico
#58203
Vsetko dolezite pre zaklad povedal Pavel, laicky teda vojenska premavka by sa dala rozdelit na 2 casti - bezna premavka a specialna. Bezna je riadena principmi GA traffic a specialna uz zahrna akesi plnenie specialnych uloh v napr. vymedzenych priestoroch (ako spomenul Pavel bombardovanie). Medzi speciality platia aj supersonicke lety a pod. Tie sa vykonavaju na specialnych tzv. rozhonovych tratiach a bla bla - napriklad... Ako spomenul Pavel, je to o dohode s riadiacim co pilot pozaduje a tak dalej. Osobne si myslim, ze to nieje az take jednoduche pokial to clovek chce simulovat seriozne. Tych hovadin okolo toho je spusta. Mozno by bolo dobre si pozriet thread o Flying Rhino 2009, myslim ze sa tam daju precitat zbezne veci okolo takychto situacii, a aj riesenia riadiacich a pilotov... Bezne prelety typu GAT nie su problem (prevoz materialu, VIP gumakov a pod.), toto obcas aplikujem aj ja :)
Uživatelský avatar
By Radizz
#58279
Nutno dodat, že v rámci Flying Rhino to určitě 100% nekopíruje reál. ;) Víceméně je to naše fantazie, to co jsme někde slyšeli, okoukali a oposlouchali. :)
Uživatelský avatar
By PavelS
#58281
Nekopíruje a kopírovat nebude.

U toho \"běžného typu řízení\" jsme asi schopni nějak držet krok, tj. jsme schopni nějak vědět, jak to vypadá v reále , resp. jak by to mohlo vypadat v reále, kdyby vše řídili vojáci.

U toho \"operačního\" řízení jsme podle mne už z principu věcí mimo misu, protože totom řízení prochází tajuplným procesem digitalisace, tj. povely jsou přenášeny hlasem jen v omezené míře a to ještě digitalisovaným, čili nedopslouchávatelně. Pro řízení se používá především balík doprovodných informací předávaných v čistě digitální podobě, na což VATSIM nemá vůbec technologii. Toto (NATO Datalink čičo) se pomalu spouští u nás a postupně tak operační řízení v té podobě , jak jsme schopni jej simulovat zmizí.