VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
By lzap
#57382
Zakládám vlákno týkající se tohoto profláknutého jednomotorového stroje, jenž je velmi vhodný pro výcvik. I já se na něm budu učit :-)

Vkládejte prosím proto odkazy na zajímavé cheety, články a další informace.

Specifikace převzatá z Wikipedie (pro model R, http://en.wikipedia.org/wiki/Cessna_172 ... 8172R.29):

General characteristics
Crew: 1
Capacity: 3 passengers
Length: 27 ft 2 in (8.28 m)
Wingspan: 36 ft 1 in (11.0 m)
Height: 8 ft 11 in (2.72 m)
Wing area: 174 ft² (16.2 m²)
Airfoil: NACA 2412 (modified)
Empty weight: 1,620 lb (736 kg)
Useful load: 830 lb (376 kg)
Max takeoff weight: 2,450 lb (1,113 kg)
Powerplant: 1× Lycoming IO-360-L2A flat-4 engine, 160 hp (120 kW) at 2,400 rpm
Drag area: 5.58 ft² (0.52 m²)
Aspect ratio: 7.32
Lift-to-drag ratio: 11.6
Wing loading: 14.1 lb/ft² (68.8 kg/m²)
Power/mass: 15.3 lb/hp (9.25 kg/kW)

Performance
Never exceed speed: 163 knots (187 mph, 302 km/h)
Maximum speed: 123 knots (141 mph, 228 km/h) at sea level
Cruise speed: 122 knots (140mph, 226 km/h)
Range: 610 nm (790 mi, 1,272 km) at 55% power at 12,000 ft (3,040 m)
Service ceiling: 13,500 ft (4,116 m)
Rate of climb: 720 ft/min (3.7 m/s)

Operators checklist: http://www.scribd.com/doc/903694/Cessna ... -Checklist
By lzap
#57401
Mohl by mi někdo prosím vysvětlit, co musím udělat, aby mi fungoval OM marker. Přistával jsem ILS v přerově na 24, byl jsem na beanu, ale marker (který měl zapípat zhruba 1600 ft AGL) nezapípal. Prostě nic. Jsou tam jakési čudliky, ale je to hrozně nečitelné. NAV byl naladěn správně. XPlane.

Napadá mě, že by tam snad nebyl. Ale maják NDB 441 tam mají (na chartu je uvedenej že funguje zároveň jako OM).
Uživatelský avatar
By Ico
#57422
Treba skontrolovat na radio-panelu zapnutie zvukovej indikacie (MKR), zelena indikuje ON, teda v blizkosti NDB majaka bude vydavany zvukovy signal. Ovladanie je navrchu radio-panela. Predpokladam ze tieto veci su rovnako simulovane v roznych simoch :)
Uživatelský avatar
By Pavel
#57442
Tak ale kontrolka na panelu by měla při přeletu markeru blikat tak jako tak. Jinak nezaměňuj nějaké NDBčko a marker, nemá to NIC společného, viz manuál o ILS někde ve vacc-cz pilots study.
Uživatelský avatar
By Ico
#57459
Samozrejme tak ako pise PavelB, kedze sa jedna o zvukovu indikaciu Outer Markera v ILS...
By lzap
#57471
[quote="Pavel"]Tak ale kontrolka na panelu by měla při přeletu markeru blikat tak jako tak. Jinak nezaměňuj nějaké NDBčko a marker, nemá to NIC společného, viz manuál o ILS někde ve vacc-cz pilots study.[/quote]

Ano, já to nezaměnuju. Já jen, že často bývá NDB spojen s markerem - je to prostě na jednom místě. Jsou to ale dvě zařízení (marker má frekvenci 75Hz).