Stránka 1 z 1

Vizuální přiblížení

PříspěvekNapsal:22 říj 2009, 00:08
od lzap
Když pilot vedený na ILS paprsek požádá o vizuální přiblížení, znamená to, že přístroje už od té chvíle (od povolení) nepoužívá a řídí se pouze jen instinkty? Nějak nechápu motivaci toho požadavku \"request visual\".

Jaké jsou standardy a předpisy pro vizuální přiblížení? Jsou závislé od letiště, od letadla nebo od obojího? ILS přiblížení jsou tak krásně popsány, máte tu spoustu plánků, ale o vizuálním tam toho moc není. Zahlédl jsem tu nějaký standard pattern, to je ono?

Vizuální přiblížení

PříspěvekNapsal:22 říj 2009, 00:16
od Jindřich
Už nemám sílu :) Nechceš to rozdělit na víc dní? :) (tedy ne že bych tu byl sám, ale každý den je tu tuna dotazů, je to záběr pro nás všechny :))

Vizuální přiblížení

PříspěvekNapsal:22 říj 2009, 00:16
od rc_czech
[quote="Jindra"]Už nemám sílu :) Nechceš to rozdělit na víc dní? :)[/quote]
:D

Vizuální přiblížení

PříspěvekNapsal:22 říj 2009, 00:17
od PavelS
Toto není úplně správně pochopeno: \"Když pilot vedený paprskem ILS požádá o visuální přiblížení...\".

Jak jsem již mnohkrát psal: ILS je jedno z možných přístrojových přiblížení. Přístrojová jsou ta, kde se pilot fyzicky vůbec nedívá ven z okýnka (často je tam totiž pendrek vidět) a přesto je systémem nějak garantováno bezpečné přiblížení.

Právě tehdy, když některý z instalovaných přístrojových přibližovacích systémů pilot použít nechce (jedno proč), pak požádá ATC o visuální přiblížení, tj. způsob přiblížení, kdy z okénka koukat musí, aby nesebral náhodněstojící komín.
Čili - je buď VISUAL NEBO ILS; je buď přístrojové nebo visuální přiblížení - prostuduj školičku - těch přístrojových přiblížení je hodně druhů, zdaleka nejen ILS)

Standardy pro visuální přiblížení jsou plusminus :

pilot:

a) musí bezpečně vědět svoji polohu vůči letišti, tj. v okamžiku zahájení přiblížení (když dostává \"cleared to vis, apch RWY24\",
b) musí mít jistotu, že po celou dobu bude mít visuální referenci s terenem, tj. nesmí do mlhy, do mraku apod.,
c) musí dodržet vlastní navigací a pilotáží minimální bezpečnou výšku na terenem (300mAGL, mimo sektor konečného přiblížení) a nenarušit omezené, zakázané či jiné prostory,
d) předpokládá se, že bude z místa povolení vis přiblížení pokračovat přímo do prodloužené osy dráhy a přistane.

Žádné patterns, nic.
Povoleni vis - točite doleva nebo doprava na osu, vysypete mechanizaci, sedáte.
Pokud zabloudíte, pruser je na vas, ne na ATC.

Vizuální přiblížení

PříspěvekNapsal:22 říj 2009, 12:37
od lzap
[quote="rc_czech"][quote="Jindra"]Už nemám sílu :) Nechceš to rozdělit na víc dní? :)[/quote]
:D[/quote]

Slibuji, že už dám pokoj. Už mám fakt dostatek informací - začnu s lety "okolo", nebo jak se jim říká. Prostě furt dokola - vzlet, přistání. Zatím offline, ale rád bych to prováděl už podle "spisu".

Pavle, takže už bych to chápal. Je to prostě a jednoduše okamžitý přistání, bez jakýchkoliv dalších mezikroků. Přesto bych se ale zeptal - jak může vlastně pilot přistávat, jak jsi řekl "bez přístrojů"? Výšku a rychlost pochopitelně musí sledovat, ale co třeba vzdálenost od začátku dráhy? Tu musí snad znát též, ne? I když jde o vizuální přiblížení, musí přece kontrolovat správnou sestupovou dráhu.

Nebo copak k tomu se používají výhradně ty čtyři světla, co jsou (někdy) u dráhy?

Vizuální přiblížení

PříspěvekNapsal:22 říj 2009, 12:42
od amalka
Hele, projdi si kurzy ve FS9 a pak ve FSX. Ten zvolený chaotický postup jak toho pochytit co nejvíc v co nejkratším čase je špatný.

Vizuální přiblížení

PříspěvekNapsal:22 říj 2009, 12:50
od lzap
[quote="amalka"]Hele, projdi si kurzy ve FS9 a pak ve FSX. Ten zvolený chaotický postup jak toho pochytit co nejvíc v co nejkratším čase je špatný.[/quote]

FSX mám projité (ne ty těžké), jiný FS nemám :-(

Vizuální přiblížení

PříspěvekNapsal:22 říj 2009, 12:56
od PavelS
lzap píše:Slibuji, že už dám pokoj.
Ne, to, že se ptáš na základní věci je jen a jen dobře a současně je i dobře , že nějak odděluješ témata a píšeš do různých threadů. Ono je to tak, že všechno tu už bylo, ale na jaře se technickou chybou o starší příspěvky ve foru. Jejich obnova je obtížnější, než Ti odpovídat a tím vlastně obnovit zmizlé příspěvky. Tvoje dotazy pochopitelně si čte mrak dalších lidí, kteří se nechtějí sami ptát, tazkže každá otázka je přínosem pro komunitu.

Pavle, takže už bych to chápal. Je to prostě a jednoduše okamžitý přistání, bez jakýchkoliv dalších mezikroků. Přesto bych se ale zeptal - jak může vlastně pilot přistávat, jak jsi řekl "bez přístrojů"? Výšku a rychlost pochopitelně musí sledovat, ale co třeba vzdálenost od začátku dráhy? Tu musí snad znát též, ne? I když jde o vizuální přiblížení, musí přece kontrolovat správnou sestupovou dráhu.
Je to tak, jak píšu, nemám co dál dodat.
Samozřejmě, že se během toho přiblížení kontroluje mraky přístrojů, ale to i při letu VFR ( jestli jde motor, točí se vrtule, jaká je rychlost, apod), ale letadlo není vedeno navigačními přístroji, je vedeno jen a jen pilotem, který kouká ven a na letové přistroje. Čili jde de facto o přistání stejné, jako když přistáváš s Cessnou v třeba Rakovníku - tam taky nejsou žádné světla, jen tráva a nic - každý pilot se ve výcviku učí přistát s letadlem jen podle toho, co vidí a co mu ukazují přístroje, v podstatě kdekoliv na louce. Toto pak lze bez problémů i s velkým letadlem. K přistání nejsou potřeba žádná světla, nic, každé letadlo lze posadit "na ruku" a správně.

Nebo copak k tomu se používají výhradně ty čtyři světla, co jsou (někdy) u dráhy?
Můžou, ale nemusí. jak píšu - většina malých letišť nemá ani tato světla a stejně se tam dnes a denně přistává.

Vizuální přiblížení

PříspěvekNapsal:22 říj 2009, 13:31
od ihrdlicka
Jenom bych podotknul (aspoň si to myslím real piloti jistě potvrdí), že v reálu je daleko lepší prostorový vjem než v FSce (tedy jestliže má pilot obě oči).

Vizuální přiblížení

PříspěvekNapsal:22 říj 2009, 15:37
od CSA433
Ještě bych podotknul, že pro vizuální přiblížení se leckdy liší sekvence jednotlivých úkonů a rychlostí a že taky nemusíš být \"stabilized\" tak brzo jako u ILS přiblížení. Nevím jaký typ létáš, ale projdi si třeba smartcockpit.com, u téměř každého typu B,A, ATR atd... tam je ILS, Non-precision i visual approach.

Vizuální přiblížení

PříspěvekNapsal:22 říj 2009, 16:16
od amalka
[quote="CSA433"]Ještě bych podotknul, že pro vizuální přiblížení se leckdy liší sekvence jednotlivých úkonů a rychlostí a že taky musíš být daleko dříve "stabilized" než u ILS přiblížení. Nevím jaký typ létáš, ale projdi si třeba smartcockpit.com, u téměř každého typu B,A, ATR atd... tam je ILS, Non-precision i visual approach.[/quote]

Tohle rozveď, to mě zajímá. Já měl za to, že vizuál se létá někam mezi práh dráhy a OM, logicky tedy dříve než na OM stabilizovaný asi nebudeš ne?

Vizuální přiblížení

PříspěvekNapsal:22 říj 2009, 16:18
od PavelS
No asi tak.

Hodně ortodoxní visuál se v podstatě lítá mezi dálnicí R7 a prahem RWY24 a tam určitě není letadlo stabilised déle než u ILSu :)

Vizuální přiblížení

PříspěvekNapsal:22 říj 2009, 16:22
od Filipos
Za VMC musíš být stabilizovaný do 500 AGL, tj. kola ven, klapky ven, Vapp. Nic jiného dodržet nemusíš, pokud neřekne jinak SOP nebo ATC. Ne? A nepsal jsem to panu LZ už někam jinam? :)

Vizuální přiblížení

PříspěvekNapsal:22 říj 2009, 17:33
od CSA433
[quote="amalka"][quote="CSA433"]Ještě bych podotknul, že pro vizuální přiblížení se leckdy liší sekvence jednotlivých úkonů a rychlostí a že taky musíš být daleko dříve "stabilized" než u ILS přiblížení. Nevím jaký typ létáš, ale projdi si třeba smartcockpit.com, u téměř každého typu B,A, ATR atd... tam je ILS, Non-precision i visual approach.[/quote]

Tohle rozveď, to mě zajímá. Já měl za to, že vizuál se létá někam mezi práh dráhy a OM, logicky tedy dříve než na OM stabilizovaný asi nebudeš ne?[/quote]

HA! Chyba v zápisu! Myšleno naopak, tak jak říkáte.... opraveno