EMG: Descent po dekompresi
PříspěvekNapsal:21 črc 2009, 15:05
od amalka
Jake je prosim spravne frazeo a postup pro tuto situaci?
3xMAY DAY, OK-AMA, emergency descent to FL130, HDG xxx (30 vlevo/vpravo od aktualniho kurzu)?
Po vyrovnani v hladine dalsi klesani jiz po koordinaci s ATC do FL100 nebo nize?
EMG: Descent po dekompresi
PříspěvekNapsal:21 črc 2009, 15:09
od PavelS
No, o pár řádek dále je o tom jedno z nejkvalitnějších vláken vůbec co jsou na tomto foru :
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=985 (překvapivě se jmenuje \"Zásady nouzového klesání ... \").
V kočce je to tak, že první klesat, pak volat, žádný majdaj, uhnutí možné, nenutné.
EMG: Descent po dekompresi
PříspěvekNapsal:21 črc 2009, 15:52
od dubajss
Tak pokud Ti to v reálu situace umožní, tak je dobrý zařvat alespoň volačku a EMERGENCY DESCEND, nebo nastavit kód 7700 a hlavně se podívat pod sebe (TCAS), případně vybočit - zatáčka je doporučeným postupem, ne závazným.
Řídící by s takovouto možností - že začneš padat jak švestka bez jakéhokoliv upozornění - měli počítat, ale je to samozřejmě průser, obzvlášť v dnešním provozu.
Proto se občas užívají tzv. Strategické tratě OFFSET nebo taky jinak řečeno offsetové tratě (L4444, Hlava 15)
15.1.4 Nouzové klesání
15.1.4.1 Po přijetí zprávy, že letadlo provádí nouzové klesání ostatním provozem, musí se ihned učinit všechna opatření k ochraně všech dotčených letadel. Považují-li to stanoviště řízení letového provozu za nezbytné, musí okamžitě rozhlasovým vysíláním odeslat zprávu o nouzi pomocí vhodných radiových prostředků nebo není-li to možné, požádat vhodné spojovací stanice o okamžité rozhlasové vysílání takové zprávy.
15.1.4.2 Činnost velitele letadla
Předpokládá se, že letadlo, které přijme takové rozhlasové vysílání, opustí stanovené prostory a zůstane na poslechu na příslušném radiovém kmitočtu a vyčká dalších povolení od stanoviště řízení letového provozu.
15.1.4.3 Následná činnost stanoviště řízení letového provozu
Ihned po takovém rozhlasovém vysílání o stavu nouze, oblastní středisko řízení, přibližovací stanoviště řízení nebo letištní řídící věž, jichž se to týká, musí všem dotčeným letadlům předávat další povolení, týkající se dodatečných postupů, jež se mají dodržovat během nouzového klesání a po jeho ukončení. Dotčená stanoviště ATS musí kromě toho také informovat ostatní stanoviště ATS a řídící pracoviště, která mohou být tímto dotčena.
EMG: Descent po dekompresi
PříspěvekNapsal:21 črc 2009, 20:21
od amalka
Díky za ten link na starší thread, úplně mě vypadlo že už to tu bylo takže sem ehm ani nehledal. Kdyžtak přehoďte ten JD post do toho původního threadu a tohle celý smažte. Omlouvám se a díky.