Stránka 1 z 1

Exterior lights

PříspěvekNapsal:17 bře 2009, 10:27
od Atan
Zdravím,
možná se to tu už v minulosti řešilo, ale nikde jsem zatím nenašel odpověď na otázku, která mi už chvíli vrtá hlavou.

Jde mi o postup osvětlení letounu. Když stojím na stojánce, před startem motorů zapnu Anti-collision lights. Při pushbacku zapínám position lights. Na H/P zapínám strobe a landing. V FL100 vypínám landing lights. (to jsem se dočetl v manuálu k PMDG).
Mám pocit, že to není úplně správně. Trochu v tom mám guláš. Nemohl by tu někdo sečtělý publikovat správný postup?

Díky

Exterior lights

PříspěvekNapsal:17 bře 2009, 20:35
od Viper
Já bych to trošku poupravil - poziční světla jsou zapnuté prakticky pořád, respektive pokud je letadlo \"pod proudem\", tedy APU v chodu nebo připojený pozemní zdroj. Před nahozením motorů (tedy před push) zapínáš červené antikolizní majáky (beacon). Při pojíždění taxi lights (při čekání ve frontě způsobně vypínat). Stroby a landing lights zapínáš při vstupu na dráhu respektive po povolení ke vzletu, nikoli automaticky na H/P.

Exterior lights

PříspěvekNapsal:17 bře 2009, 21:48
od Atan
Dobře, dobře.. Tím H/P jsem samožejmě myslel po povolení ke startu. =)
Jinak beacon je rozsvícený po celou dobu letu až do vypnutí motorů?
A jak je to ve dne? Používá se nějaké osvětlení, např. ten beacon?

Omluvte mě za triviální otázky, ale chtěl bych lítat pokud možno podle reálných postupů.

Exterior lights

PříspěvekNapsal:17 bře 2009, 22:30
od ADIO man
[quote="Atan"]Dobře, dobře.. Tím H/P jsem samožejmě myslel po povolení ke startu. =)
Jinak beacon je rozsvícený po celou dobu letu až do vypnutí motorů?
A jak je to ve dne? Používá se nějaké osvětlení, např. ten beacon?

Omluvte mě za triviální otázky, ale chtěl bych lítat pokud možno podle reálných postupů.[/quote]

U světel není rozdíl mezi dnem a nocí

Exterior lights

PříspěvekNapsal:18 bře 2009, 11:24
od Jindřich
Těsně před pádem to tu bylo takle:
Position on = posádka je v letadle
Beacon on = letadlo se bude chystat něco dělat, startovat, pohybovat se (push, towing)
Taxi on = letadlo bude pojíždět
Strobe + landing on = letadlo se chystá na vstup na aktivní dráhu (+ k tomu XPDR do C)

+ v noci Logo on (vypíná se ve FL100)

Exterior lights

PříspěvekNapsal:18 bře 2009, 17:23
od Viper
Jen doplním - landing lights vypnout v FL100 a při klesání opět v FL100 zapnout.

Nicméně občas se objeví názor, že landing lights se zapínají až po povolení k přistání, ale co mohu pozorovat, tak všechna letadla nalétávající ILS dráhy 24, mají landing lights už dávno zapnutá.

Exterior lights

PříspěvekNapsal:18 bře 2009, 18:13
od Jindřich
[quote="Viper"]ILS dráhy 24, mají landing lights už dávno zapnutá.[/quote]
Negativ. :)

Exterior lights

PříspěvekNapsal:19 bře 2009, 16:38
od Viper
[quote="Jindra"][quote="Viper"]ILS dráhy 24, mají landing lights už dávno zapnutá.[/quote]
Negativ. :)[/quote]

A proč myslíš že negativ? Myslíš že bych to sem psal,pokud bych to opravdu neviděl? A můžu tě ubezpečit, že je vidím každý den. A každý den jimi svítí už hodně zdaleka.

Edited: Zde jsou dva odkazy na kolegy:

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek ... =0&style=2
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek ... =0&style=2

Myslím že tím se to vysvětluje.

Exterior lights

PříspěvekNapsal:19 bře 2009, 17:21
od Jindřich
Píšu to proto, protože jsem několikrát viděl (a slyšel) že letadlo přešlo na landing lights až po povolení k přistání.
BTW některá letadla mají dokonce v AOM max landing lights operations (např) 5 minuty. To se obšas z FL100 na zem nestihne..

Exterior lights

PříspěvekNapsal:19 bře 2009, 17:47
od ADIO man
Moje zkušenost s dráhou 31 je taková, že některá letadla mají zaplá landing lights už při nalétávání ILS. Některá zas až po usazení. Takže si myslím že záleží na předpisech toho daného letadla a nebo na předpisech společnosti. :)

Exterior lights

PříspěvekNapsal:19 bře 2009, 20:28
od koxx.fr
Zdravim,

pouzivani land. lights. u 737 je znacne idividualni zalezitost - dost zalezi na kapitanovi... kazdopadne vsichni a na vsem je zapnou ve FL100 - bavime se o INBOARD lights ! - prvni skupina je ta, ktera to takle necha az do pristani a vic to neresi, dalsi cast kapitanu potom na finale rozsvitej i OUTBOARDS lights - to muze bejt faze, kdy se nekomu zda, ze je nemeli rozsviceny vubec oni ale meli akorat ne vsechny - jen pro lepsi viditelnost letadla pripadne kvuli ptakum a posledni - treti skupina podle me nejlepsi varianta - ti zapinaji OUTBOARDS light po obdrzeni clear to land ( maji to potom jako takovou memotechnickou pomucku, jak poznat, jestli uz dostali povoleni nebo ne... pri startu to funguje stejne, s tim ze to delaji jen s INBOARDS lights, pze kdyby se nahodou ty OUTBOARDS nezatahly, byl by to problem a muselo by se letet pomaleji, pripadne by se ta svetla znicila...