VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
By MarkyParky
#11654
[quote="PavelS"]RouteFinder : pracovat s Routefinderem není tak jednoduché (obecně nalezení správné traťě vyžaduje několik iterací ) a ani pak se mnohdy neobjeví správná trať (ani v případě, že používáte RAD validaci). Proto - nedoporučuji.
Jako důkaz uvedu mnoho pilotů, letících v minulých týdnech z EDDF do LKPR via RAK, všichni na dotaz zdělili, že plánovali via R-Finder.[/quote]
Dovolím si trošku oponovat - RAD validace funguje v RouteFinderu perfektně, ještě se mi nestalo, že by plánek z RFinderu neprolezl Brusselem. Pokud někdo měl naplánováno z EDDF do LKPR přes OKG - RAK, tak to není chyba RouteFinderu, ale uživatele a to právě proto, že RADy nepoužil.

Hlavně bych ale viděl to, že srovnáváme nesrovnatelné - RFinder je plánovač, zatímco EUROUTE databáze. Z toho principiálního důvodu samozřejmě každý má své silné stránky a své slabiny.

K výhodám RFinderu bych řadil:
- didaktické hledisko věci- plánování s ním vám umožní pochopit takové věci jako traťová omezení, city pair level capping a pod...
- Cesmina naprogramoval utilitku, se kterou je možné převádět výstup z RFinderu do téměř libovolného formátu kteréhokoliv addonu. Tím odpadá mnohdy zdlouhavé datlování letového plánu do systému letadla

K výhodám EUROUTE pak hlavně fakt, že tuhle všechnu mravenčí práci už někdo udělal a vy dostanete pěkný korektní letový plán a ještě je pro vás připravená pěkná předletovka...
Uživatelský avatar
By tgurecky
#11659
:D toto téma jsme nedávno řešili soukromě s LS a došli jsme prakticky ke stejnému závěru. Každá tato \"věc\" má své výhody i nevýhody :)

Samozřejmě já jsem mírně nakloněn EURoute už jen z toho pohledu, že občas nad tím trávím hodiny s aktualizacemi tratí ;)
Uživatelský avatar
By PavelS
#11677
Mne šlo spíše o to, že na VATSIMU (nevím jak na IVAOU) je několik takových databází, které se chovají podobně a často se tratě mezi nimi \"kryjí\" a udělalo se hodně práce, aby se udržely v chodu. Pro nás je volně dostupný EUROUTE a SAGový FPC, které oba jsou dobré i když FPC vyžaduje v plném rozsahu funkcí být členem SAGu ( EUROUTE je volný).

Lidi , kteří plánují podle těchto plánovačů, letí obvykle správně, dle Routefinderu plánující piloti statisticky významně působí \"problémy\". To není tím, že RF by byl \"blbý\", ale vyžaduje o plánování něco vědět. Jinak je vcelku nadbytečné ho použít. Krása \"Eurovalidace\" je o tom, že separuje různé tratě od sebe a řízení se výrazně \"vyhladí\". Proto preferuji ony \"databaze\" , protože opravdu, pak je řízení výrazně čistší a pružnější.

V tomto případě má - tolik diskutovaná eurounifikace všeho - aspoň pocititelný smysl ...:)
By MarkyParky
#11681
[quote="PavelS"]To není tím, že RF by byl "blbý", ale vyžaduje o plánování něco vědět.[/quote]
Souhlas ;)

[quote="PavelS"]Jinak je vcelku nadbytečné ho použít. Krása "Eurovalidace" je o tom, že separuje různé tratě od sebe a řízení se výrazně "vyhladí". Proto preferuji ony "databaze" , protože opravdu, pak je řízení výrazně čistší a pružnější.[/quote]
No on RFinder veškeré paramatry tratí bere v úvahu taky, takže kdo si s ním naplánuje korektně, ten bude létat po správných tratích a ulehčí tím značně práci ATC hlavně na ACC. Ale máš pravdu, že lidi co mají naplánováno blbě život komplikují, takže bych tímto navrhoval uzavřít příměří mezi zastánci RFinderu a EUROUTE a společnými silamy vyhlásit "informační bombardování" lidí co plánují s FSNavigátory a podobnými zvěrstvy ;).
By Gozer
#12192
Neverending story about FLP :)

N-RNAV let LKKV - LKMT

1)EUROUTE z VATSIMu mi našel toto: BALTU W32 OKL M748 BODAL W32 HLV
jenže pokud chci výš než FL95 tak to musím upravit na (to je výplod Routefinderu) BALTU W32 OKL VOZ BODAL W32 HLV,jelikož jako nrnav nemůžu použít M748 výš než FL95,je to tak?

2)Stačilo by teda jen: BALTU W32 HLV ?

Pak od HLV budu očekávat
3)pro rwy 04: HLV 4W (končící na IAF POLOM /AD 2-35-3/ ) a pak podle IAC pro VOR/DME RWY 04 /AD 2-37-9/

4)pro rwy 22: HLV 4Z (končící na IAF OTA /AD 2-35-1/ ) a pak podle IAC pro ILS/DME RWY 22 /AD 2-37-5/

5)vektorování na IAF

P.S. Pokud mám pravdu v 3) 4) 5) taxem pochopil tu návaznost :D

Mimochodem - ROUTEFINDER mi našel variantu ad 2), nechci ho nijak prosazovat,páč tomu plánování rozumím jak koza petrželi :) ale FLP od EUroute se mi nezdá -viz výhrada v 1)
Díky
By MarkyParky
#12199
1) EUROUTE už prostě nepočítá s tím že bys byl NON RNAV, takže to co ti najde je správný, ale RNAVový plánek. BALTU W32 OKL (DCT) VOZ (DCT) BODAL W32 HLV je sice správná trať, ale špatně zapsaná .... správně je to viz dále....

2) BALTU W32 HLV je pro NON RNAV nad FL95 jediný správný způsob jak se dostat z LKKV do LKMT a takovouhle trať ti určitě Routefinder při odškrtnutí RNAVu našel

3)4)správně

5) spíš než vektorování na IAF (i když i to je možně) budeš vektorovaný rovnou na trať středního přiblížení (tj úsek těsně před FAF...)


Důvod proč tady Routefinder nahrabal body zatímco EUROUTE zklamal je více než jasný - EUROUTE je DB, která obsahuje běžně létané tratě, a NON RNAV už se dneska za běžný nepovažuje, zatímco Routefinder prostě hrubou silou našel jedinou správnou trať..... to ale neznamená že je jeden nebo druhý lepší, prostě každý pracuje na jiném principu a tak jsou data z jednoho či druhého vhodnější pro to které použití....
By Gozer
#12607
Ahoj
tak zase já :)

NON - RNAV LZIB/LKPR (jde to vůbec regulérně ?)

BERVA A4 ODNEM BOLMU BNO W32 BODAL

Otazníkem je úsek ODNEM BNO,který není pro NRNAV a nerad bych klesal na FL90.Korektně se ale zaletět dá, je to stále R-311 NITRA.

Vaše názory,pls.

Dík
By MarkyParky
#12620
Ahoj. V reálu by to regulérně nad FL95 opravdu neprošlo. Ve virtualu se nad ledascim z tohoto da zavrit oko ;).

Jinak s DČ jsme kdysi našli Fintu, jak trošku \"ohnout\" pravidla která stanovuje AIP a protlačit Bruselem i nějakou vyšší hladinu - přes indikator STAYINFO. AIP totiž říká, že NONRNAV nad FL95 můžeš letět buďto po W32 a nebo po SID/STAR neoznačených RNAV. No a z ODNEMu na BNO vede STAR. Takže když si naplanuješ třeba \"trenink STARu\" a vložíš příslušné stainfo (BERVA A4 ODNEM STAY01/0010 BNO W32 BODAL) a do pole 18 (STAYINFO01/TRAINING ODNEM3Z STAR) tak jsi to očůral a jsi legislativně vpořádku. I Bruselem to myslím projde. Ale je to šílená prasárna a v žádném případě nikoho nenabádám aby to tak dělal, naopak od toho odrazuju. Tenhle ostaveček jsem sepsal jen abych informoval co všechno se dá splodit a ještě se to zkousne ;)))
By Gozer
#12624
Ahoj,
mno,je to trochu kulišárna :)
ale pro mě se i tak teda holt jeví jednodušší do FLP dát FL90 a nad BNO požádat o vyšší FL /když poletím LKPR tak asi stejně nemá smysl se hnát nějak extra vysoko.../
Asi zdražím letenky a dovybavíme leteckej park o FMS :)

Dík,R
Uživatelský avatar
By tmx
#37330
Hledám a nenalézám... Co vše psát do Remarks a co to znamená?
Výše uváděný real plán:
EET/EDUU0015 EDVV0044 EBUR0047 EHAA0103 EGTT0111 (chápu, ale co to přesně znamená EET a kde zjistím ty časy při plánování?)
REG/GFDZD (chápu)
OPR/TOM (OPR=operated? příliš nechápu, je to pro jakou společnost letím? :) )
DOF/070702 (DOF=day of flight? v tomto případě 2.7.2007?)
RMK/CALLSIGN TOMSON (chápu)
RMK/AGCS EQUIPPED (co je AGCS?)
RMK/TCAS EQUIPPED (chápu)
RMK/RTE 42 (vůbec netuším)
RMK/SEQ10003 (vůbec netuším)
Co dál tam může/má být? A co značí +VFPS+, které se automaticky vkládá při posílání FPL na vatsim předem?

Díky :)
Uživatelský avatar
By PavelS
#37333
No rozlišuj dvě věci : FPL pro real a RPL pro VATSIM.

FPL pro VATSIM je zjednodušený a víceméně se do RMK nemusí psát nic :)
FPL pro real je složitý a návod najdeš tady, je to v sekci \"Advanced Study\".

Jinak většina Tvých dotazů na položky je myslím ale jasná, co je AGCS by jsi ale vědět měl - nutno sledovat odbornu literarturu, například forum :)

To +VFPS+ myslím, znamená, že FPL byl vygenerován tím VATSIM vyplňovačem, jaký to má význam a zda vůbec nějaký, jsem už zapomněl.
Uživatelský avatar
By Jindřich
#37335
EET > Estimated Elapsed Time, např EHAA0103 znamená že do prostoru EHAA budu vstupovat v DEP time + 1 hodina a 3 minuty.
OPR > ano
DOF > ano
AGCS > Advanced Guidance and Control System

RTE a SEQ nevim.
Často se uvádí RVR (např. RVR/200)

VFPS = VATSIM Flightplan Prefile System