VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#79881
Registry fix jsem zkousel, bude to tak nejak jak rikate, ze ten PMDG nehraje na nejaky paprsek vysilany ze zeme, na coz by asi nemelo vliv ani prohozeni polu :) ale ma souradnice vysilace a smer. K tomu me navadi to, co je videt i na tech screenech, kde na PFD sviti \"BO/278\", ale draha ma 275. Kdyz jsem vcera projizdel vsechny ty zahranicni fora, tak taky psali neco ve smyslu ze to takhle nejak u pmdg funguje...

Myslim ze to delalo i v praze na 24, ale uz si nejsem uplne jistej. Zatim to nemusite moc resit, vcera uz jsem odinstaloval, dneska to snad vsechno nahodim na cistou instalaci fsx a dam vedet, jestli se neco zmenilo.... Diky
#79896
Jakube, potvrď ještě jednou, že to s jinými (i addonovými (Wilco PIC)) letadly funguje v pořádku. Postav se na centerline na začátku dráhy, nalaď ILS a ověř, že symbol lokalizéru je přesně uprostřed.

To /278 je aktuální magnetický kurz dráhy (z AIRACu), to s lokalizérem nijak nesouvisí.
#79902
Nerad zasahuji do vaší odborné diskuse, ale nedá mi to. Nezkoušel jsem 737 od PMDG v FSX, ale jen FS9. Zde mi to funguje bez problémů. Žádnou odchylku mi nevykazuje. Je ale možné, že tento addon, který je určený primárně pro FS9, při použití v FSX není 100%. Nevím jak je to nastaveno v FSce, ale úvahy o ovlivňování rádiového paprsku na tak krátké dráze zemským magnetismem jsou podle mě scestné.
#79907
[quote="dragone"]A myslím, že jestli ho to naviguje křivě na dráhu, tak to ještě není nejhorší, radši křivě ale přistát než vůbec a vzít to Vizuálně..[/quote]
Tak tuto je hrozná věta. To odporuje veškerým pravidlům....
Spíše radši to vzít vizuálně a když není VMC tak alternativní navigace nebo divert.
#79909
[quote="amalka"]Jakube, potvrď ještě jednou, že to s jinými (i addonovými (Wilco PIC)) letadly funguje v pořádku. Postav se na centerline na začátku dráhy, nalaď ILS a ověř, že symbol lokalizéru je přesně uprostřed.

To /278 je aktuální magnetický kurz dráhy (z AIRACu), to s lokalizérem nijak nesouvisí.[/quote]

Zatim jsem to zkousel jenom s cessnou a tam to bylo OK, dalsi letadla vyzkousim jakmile defragmentuju a vsechno nainstaluju (coz je zabava skoro na nekolik dni :D ), podle map je smer drahy 275, proto me napadla myslenka, jestli panely PMDG nefunguji tak, ze proste vezmou ze scenerky umisteni ILS a z nej si udelaji "vlastni" paprsek ve smeru co je v AIRACu a tam ho chytaji? To by pak docela sedelo, jenom nevim proc v mapach je 275 a v nejnovejsim AIRACu 278.

Nicmene jak jsem psal, jsem (a jeste chvili budu) ve fazi reinstalace, tak uvidime jestli to zafunguje, treba jsem mel jenom rozdrbanou fsx nejakym jinym addonem... K tomu mi prisel joy a vsechny volne chvile travim procitanim navodu na csav, tak s trochou odvahy se treba uz v nedeli uvidime na nebi ;-)
#80001
No, tak už jsem to \"vyřešil\", samozřejmě po reinstallu to dělalo pořád to samý, tak jsem se už fakt naštval, skočil k sousedovi pro FS 2004 a tam vše funguje OK, nemluvně o tom, že najednou mám ten simulátor plynulý :)

Jo a když jsem celej den procházel zahraniční fóra, tak se tam nakonec našli lidi, co jim to dělalo úplně to stejný a prej to je, protože FSX modeluje zemi kulatou a FS9 nikoliv.
#80002
No myslím že na to jdeš obecně špatně. Pokud výrobce říká, že ten addon je určen pro FS9, nelze ani předpokládát, že ve FSX bude fungovat. Pokud je určen pro FSX, pak tam fungovat bude. Takže asi nejjednodužší je, podívat se na krabici od addonu, pro kterou FSku je vlastně určen. S tím, jak funguje model prostředí ve FS9 a FSX to nijak nesouvisí.
#80010
[quote="amalka"]No myslím že na to jdeš obecně špatně. Pokud výrobce říká, že ten addon je určen pro FS9, nelze ani předpokládát, že ve FSX bude fungovat. Pokud je určen pro FSX, pak tam fungovat bude. Takže asi nejjednodužší je, podívat se na krabici od addonu, pro kterou FSku je vlastně určen. S tím, jak funguje model prostředí ve FS9 a FSX to nijak nesouvisí.[/quote]

Já dal na všechny ty hlasy, co hlásaly, že PMDG737 bez problému funguje i na FSX, stačí udělat "menší" úpravy. Svět asi není tak jednoduchej :) Jsou to zkušenosti pro příště, každopádně díky za snahu pomoct...
#80037
Tak jsem se včera odvážil na první online lety (zbaběle když tam nebyli ATC :) ) a to by nebyl můj poskytovatel internetu, kdyby mi v půlce letu nevypadlo spojení... Včera o nic nešlo, protože o půlnoci jsem tam už byl beztak sám, ale jaké jsou zvyklosti na VATSIMu, když třeba na 5-10 minut vypadne internet? Mám normálně letět dál a jak začne fungovat inet tak se připojit zpět, nebo mám ten let zastavit úplně? Nerad bych se připojil uprostřed jiného letadla... :)
#80039
Gratuluji Ti k prvnímu letu na Vatsimu.

Neboj, žádný srab z tebe nebude, když jsi začínal bez ATC, sám jsem takhle začínal a postupně jsem se prokousával k tomu, kdy tam byli ATC - nakonec to bylo dobré, protože mi hodně pomohli. Dokonce si pamatuji, když jsem lítal s kamarádem se kterým se osobně znám a říkal jsem mu: \"Poletíme teď, dokud není žádný ATC v dohledu\" Jakmile jsem to dořekl, už tam stála LKPR twr a LKAA :)

Sice ti přesně nepopíšu jak by ses měl chovat, ale aby ses zkontroloval, že v blízkosti nikdo neletí stáhni si program \"ServInfo\". Je to menší utilitka, která ukazuje, kdy a kde jsou ATC, kdo je na jakých letištích, přílety a odlety jednotlivých letišť a hlavně, zda-li někdo letí v blízkosti tebe :)
#80043
5-10 minut je docela dost. Když spadne připojení na pár (desítek) sekund (takové to škubnutí wifiny když se sama reconectne), tak si náš systém to letadlo podrží a dopočítává mu pozici, takže ATC s tím počítá, že se dotyčný může někde objevit. Jako když to spadne i na 10 minut v cestovním letu v hladině tak obvykle o moc nejde a po připojení se zas tak moc nic nestane. Ale spadnout to třeba na 5 minut při příletu někde v TMAčku, tak to už nevim nevim kde bych se jako pilot připojoval znova, protože ať to udělám kdekoliv, tak z toho ATC doslova jebne.

Jinak - proč lítat bez ATC? Jakej je pak rozdíl jeslti letím na vatsimu nebo offline? He?

Btw, deneska je online day, takže večer bude příletižost.
#80044
Dík za odpovědi, je vůbec nějaká cesta, jak ATC kontaktovat před připojením? Že bych se třeba domluvil...

Jinak rozdíl je v pocitu, že \"už mě někdo může vidět\" :) a těch pár zprávičkám na UNICOMu no... Však na dnešek taky plánuju se objevit, těším se na to už pár dní :) Jenom mi dneska praskly trubky v koupelně, tak snad to do večera stihnu nějak pořešit...
#80049
Ne, žádná cesta jak ATC kontaktovat před připojením není. Byla by (připojit se přes FSInn jako Observr, nebo přes radarového klenta), ale to by vyžadovalo stejně psát ATC po chatu, což je také nic moc. Tedy závěrem, pokud to spadne někde kde o nic nejde (slyším, že okolo mě není dalších 20 letadel na minimálních rozstupech) tak se připojím a dobrý, ale pokud by to spadlo na delší dobu někde v přetíženém místě (na příletu), tak bych s tím byl dost opatrný.

PB
#80070
Pavle, chtěli jsme se navzájem vidět a přes LAN nám to nešlo. Tak proto, i když (teď to samozřejmě vím) není pro lítání \"abychom se viděli\". Protože jsem byl v té době cca. rok zpátky úplný začátečník, byl jsem rád, když mi to kamarád vysvětloval v praxi.
#80084
Mám další drobný dotaz, tak nebudu zakládat další vlákno: Uvažujme že letím LKTB-LKPR a online je jenom LKPR_APP a LKMT_APP. v SOPu brna jsem se nedočetl, že by brněnské služby zastupoval jiný APP, takže svůj let začnu na UNICOMu a teprve před prahou si mě zavolá LKPR_APP? Mate mě totiž to, že včera, když jsem to letěl naopak, tak mě v brně na přistání naváděl LKMT_APP. Díky
#80088
Určitě si to přečti, přesto odpovím:

Letíš na Prahu a před vstupem do pole působnosti LKPR_APP (v tomto případě před VLM) ho zavoláš.

Nicméně, pokud nemá nával, může tě zavolat dříve (Contact me...). Ale nezavolá-li, musíš ty!
#80098
Díky, mě šlo spíš o to, proč mě na přistaní (a po přistaní) v brně naváděl ostrava radar. Jako ne že by mi to vadilo, jenom mi to nedává smysl :) Bylo to teda spíše z dobré vůle (a času) toho LKMT_APP? To s tím příkladem do prahy bylo spíš pro dovysvětlení dotazu...
#80099
[quote="Lapak"]Díky, mě šlo spíš o to, proč mě na přistaní (a po přistaní) v brně naváděl ostrava radar. Jako ne že by mi to vadilo, jenom mi to nedává smysl :) Bylo to teda spíše z dobré vůle (a času) toho LKMT_APP? To s tím příkladem do prahy bylo spíš pro dovysvětlení dotazu...[/quote]
Protože my tyto pozice na VATSIMu zpřažujeme a LKMT řídí i LKTB, LKNA, LKKU apod. Stejně jako LKPR_APP řídí i LKKV.
#80100
[quote="Jindra"][quote="Lapak"]Díky, mě šlo spíš o to, proč mě na přistaní (a po přistaní) v brně naváděl ostrava radar. Jako ne že by mi to vadilo, jenom mi to nedává smysl :) Bylo to teda spíše z dobré vůle (a času) toho LKMT_APP? To s tím příkladem do prahy bylo spíš pro dovysvětlení dotazu...[/quote]
Protože my tyto pozice na VATSIMu zpřažujeme a LKMT řídí i LKTB, LKNA, LKKU apod. Stejně jako LKPR_APP řídí i LKKV.[/quote]

A kde tyto info najdu? V brněnských SOP jsem to nenašel. Myslím že u LKKV jsem si všiml, že v SOP je pořadí, ve kterém se mám hlásit a jsou tam i jiní APP, ale u brna to nevidím.
#80113
Ahoj,
ATC by radi pokryli co nejvice pozic. Neni to ale mozne jednak z duvodu poctu ATC, ale hlavne by se tam jednotlivi ATC dost nudili. Resenim je prave zprazeni nekolika pozic dohromady, pokud to dava smysl.
Tak napr. LKPR_TWR odbavuje zaroven provoz ve Kbelich a Vodochodech (a nerizene v Letnanech), LKPR_APP odbavi tez Karlovy Vary, podobne pak LKMT_APP zastoupi priblizovaci sluzbu na ostatnich moravskych letistich. Tedy definujeme jakousi virtualni pozici Morava radar (hlasi se ale jako Brno nebo Ostrava radar). Toto nam pomaha pokryt temer cele Cesko i bez ACC.
Podobne ale napr. Slovensko byvavalo pokryto bud z Cech nebo z Madarska (dokud neexistoval oficialni slovensky VACC).

EDIT: S prihlasovanim se na jednotlive ATC pozice si jako pilot hlavu lamat nemusis. ATC Te sam oslovi, pokud Te hodle obslouzit. Neni duvod mu nevyhovet... od toho tu jsme :)

Rada
#80117
No nerad to (znovu) říkám, ale to, že lkpr twr obsluhuje i ta dvě okolní letiště není nikde oficiálně napsáno a piloti se to jinak než tvrdou srážkou s vatsim realitou nemají jak dozvědět, o zahraničních ani nemluvě. Takže při letu čehokoliv do nebo z kbel, letnan a vodochod musi aktivně volat jako první lkpr twr to letadlo, které v podstatě ale může (nelogické ale možné) jeho služby odmítnout. Stejně jako v případě brno / ostrava radar.

V případě, že plánuji obsluhovat i mě vatsim nepříslušnou pozici, pak je nutné toto uvést do controller infa. Pilot se tak o pokrytém území dozví a nemusí hádat jen z názvu pozice.
#80119
Zas na druhou stranu, většina pilotů služby ATC nad rámec povinností řídícího ocení a tedy po jedné zprávě Contactme od ATC se pilot příhlásí a pěkně si pokecáme. A lidí, kteří maj problém s tím, když je ATC řídí nad rámec své povinnosti zas tolik naštěstí nemáme. Takže to většinou skončí takovým dohodnutím na místě... to s těma LKKV je to samý, piloti tam až ze zvyku automaticky volaj APP a taky to nikde v SOPu nemáme, tedy není to povinnost ani pilotů se tam hlásit, ani LKPR_APP to tam řešit, ale přesto se tak (snad kromě RtH) děje. Mě to takhle vyhovuje.

PB