VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#59240
A záleží ještě na tom jestli je pravda co píše Amálka (záleží na MLW - ta je daná a hotovo), pak je kategorie jen jedna.
Pokud se bere aktuální stav, rychlost je vypočtena a pak záleží jestli přeleze 140 nebo ne. A občas i s 738 nebo A320 se přez 140 dostaneš...
#59241
Váhová/velikostní (takové to A,B,C,D,E) kategorie se skutečně bere z prahové rychlosti při maximální papírově povolené váze pro přistání. (MLW), a jedno !konkrétní! letadlo tudíž spadne vždy pouze do jedné kategorie, bez ohledu na to, jak je aktuálně naložené.
#59242
[quote="PavelS"]ne, letadla mohou spadat do dvou kategorií, podle toho, jaké přiblížení provádí. Určitě to platilo pro 737 nějakých versí, kde pro jedno přiblížení se ještě vešlo do C a pro zbylé už D.[/quote]

Hmm...

Soldán píše (str. 10):
Letadla dělíme do kategorii podle rychlosti Vat.
Vat=1,3xVso
Kde Vso je pádovka při max povolené přistávací hmotnosti v konfiguraci letadla na přistání,
Vat je prahová rychlost.

Cat A: do 91 KIAS
Cat B: od 91 KIAS do 120 KIAS
Cat C: od 121 KIAS do 140 KIAS
Cat D: od 141 KIAS do 165 KIAS
Cat E: od 166 KIAS do pryč..

Z toho mi vyplývá, že letadlo již z výroby spadá do jedné z těchto kategorii.
Edit: Zase druhej, viz Amálka
#59266
Přes to všechno sděluji, že B737-400/500 Classics je CAT C pro visual a CATD pro vše ostatní. Toto bylo i zde na foru a bylo to potvrzeno i ŘLP. Žádná teorie k tomu není. Pokud máte manuál (ten 900stránek), mělo by to tam být.
#59267
[quote="mipeba"]A aby to nebylo jednoduché co je to přistávací konfigurace?
Klapky naplno a nebo jen čátečně vysunuté a přistávám vyšší rychlostí (vítr nebo jiný důvod...)?[/quote]

Přistávací konfigurace je landing flaps (full) a podvozek. Jako to dělení na kategorie je v podstatě zajímavé jen na rozhraní B a C, protože tam často následuje lehce jiná (delší, větší zatáčka). Kategorie C a D má zhusta postupy stejné.

Jestli je B737 jiná kategorie pro visuální přiblížení, tak to jen znamená, že má pro visuální přiblížení jinou (zjevně nižší) povolenou MLW?