VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
Uživatelský avatar
By Stanislav Pour
#59393
[quote="Pavel"]Shoft + L se sice zapíná osvětlení panelu, ale ještě na pedestrallu je někde točítko, kerym zapneš podsvícení analogovejch přístrojů.[/quote]

airbus má nějaký analogový přístroje??? :)
Asi bych si o tom měl něco přečíst - na dlouhé zimní večery jsem si naplánoval seznámení s těmito zajímavými [čti: pro mě těžko ovladatelnými] stroji :D
Uživatelský avatar
By Pavel
#59399
[quote="Stanislav Pour"][quote="Pavel"]Shoft + L se sice zapíná osvětlení panelu, ale ještě na pedestrallu je někde točítko, kerym zapneš podsvícení analogovejch přístrojů.[/quote]

airbus má nějaký analogový přístroje??? :)
Asi bych si o tom měl něco přečíst - na dlouhé zimní večery jsem si naplánoval seznámení s těmito zajímavými [čti: pro mě těžko ovladatelnými] stroji :D[/quote]

Jo, starší verze A320 maj záložní horizont, IAS, altimeter a RMI analogové, toto se pak podsvěcuje. Novější maj třeba horizont na displeji, atd, ale to v FSce nemáme. Obrázek
Uživatelský avatar
By CSA433
#59403
[quote="Pavel"]Jo, to je. A to nemluvím o PSS, tam je problém dát pod 150ft/min.[/quote]

Ale jde to :) Co nejde je dát to pod -50ft když chceš zůstat v "tch. zóně" :)
Uživatelský avatar
By mipeba
#59515
U B se mi to nestávalo, proto se pokouším najít chybu v addonu. Prohledal jsem forum (asi blbě), mám pocit že se to kdysi ve starém nějak řešilo.
Sem tam se mi objeví na TCAS traffic a samozřejmě to křičí trafic trafic na mé pozici. Kouknu do session a jsem tam třeba i sám. Stává se mi to na zemi i ve vzduchu. Nevzpomene si někdo v čem je problém?
A jen tak ze zajímavosti (nedůležité) je nějaký radar na počasí pro Autobus?
Uživatelský avatar
By mipeba
#59574
Nějak nechápu jak zadat TRANSITION třeba v EDDF nebo EDDS.
Příletovky tam jsou... bud chyba moje nebo AIRAC.... spíš moje
Uživatelský avatar
By Pavel
#59575
No transition by to mělo umět taky, na tý stránce jak si vybíráš STAR tak bys měl mít v levém sloupečku STAR a v pravém TRANS. Ale naprosto absolutní většina transitions jsou v airacu buď vůbec, nebo blbě. Jak u PSS, tak u Wilca to vždycky píšu ručně.
Uživatelský avatar
By tmx
#59578
Počky počky, transition EDDF a EDDK minimálně mám u Wilca bezproblémový, jen tedy nikdy nevím, jestli volit I25, D25, nebo to třetí písmeno s 25 (R možná?). Jaký je v tom rozdíl?
Uživatelský avatar
By Jindřich
#59579
To nebude transition. Trasition je třeba GED25, nebo PSA25 nebo OSMAX25 (atd), nebo třeba GED07 (apod). I25 je ILS 25, D25 je VDME25 a pak je jen 25 (visuální). Ale ve Frankfurtu k tomu musí být ještě jestli R nebo L. Tzn volíš I25R, trans GED25. To minimálně ve wilco busu není. 737 PIC pozitivní a umí bez problémů zaletět. Upozorňuju, že transition se letí v okamžiku, kdy ještě nevíte, kterou dráhu dostanete (jako R/L > pravou/levou). Pokud je husto, řeší to final director občas na poslední chviličku a je třeba být perfektně připraven (approach briefing nutný) a i přesto občas tower zavelí \"able swing over to 25 left?\" (briefing fakt nutný). Dále upozorňuju, že není jen \"cleared to GED25 transition\", ale také \"cleared to GED25 transition and profile\", což je povolení, že na specifických bodech je povoleno i klesat. Ale ještě jsem to nikdy z eteru neslyšel.

Jinak pokud nemáte trans, doporučuju do RMK napsat \"RMK/NOT CERT FOR RNAV TRANS\" a dostanete vector, v EDDF na to koukají. S Iljušinem tehdy měli takovej strach, že mi dali \"Direct FFM, leave radial 080 outbound.\" Přidal jsem totiž ještě \"RMK/BANK LIM 20 DEG\" a stím už nevěděli :)

Za neposlední doporučuju, pokud letíte na letiště kde jsou publikovány transitiony, tyto ještě před žádáním o povolení k letu opravdu zevrubně a pečlivě prostudovat. Pak vás například nerozhodí ani \"proceed to DF816\" (např) ani cleared to PSA07 and profile, dále taky jasně víte co např čekat, když od EDGG_X_CTR dostanete \"Proceed Spessart to Charlie, call Langen two zero eight, baj\". :)
Uživatelský avatar
By tmx
#59581
ano ale nalevo je právě I25, D25 v té části, kde normálně stary a napravo se volí GED25
Uživatelský avatar
By Jindřich
#59584
Ještě oprava, vpravo mám \"APPR AVAILABLE\" a tam:

ILS07L
ILS07R
18
ILS25L
ILS25R
36

Zvolím např ILS25R, pak se oběví další seznam, kde jsou typy přiblížení (I25R, Q25R, D25R), zvolím I25R no a pak najedu šipkou nahoru a mám tam transitiony. Zvolím, INSERT a mělo by to fungovat, odpoledne vyzkouším.
Uživatelský avatar
By 6810
#59587
[quote="mipeba"]U B se mi to nestávalo, proto se pokouším najít chybu v addonu. Prohledal jsem forum (asi blbě), mám pocit že se to kdysi ve starém nějak řešilo.
Sem tam se mi objeví na TCAS traffic a samozřejmě to křičí trafic trafic na mé pozici. Kouknu do session a jsem tam třeba i sám. Stává se mi to na zemi i ve vzduchu. Nevzpomene si někdo v čem je problém?
A jen tak ze zajímavosti (nedůležité) je nějaký radar na počasí pro Autobus?[/quote]

Tak to se mi občas stává taky s tím trafficem. Většinou je "uvnitř" mého letadla jiné letadlo, které má být tou dobou někde úplně jinde. Dělá to podle mě FS INN. Se SB4 se mi to nestalo nikdy. Jediné na co jsem přišel, je dotyčné letadlo v FS INN vypnout - tlačítko Advanced - Plane a potom vypnout letadlo, které má vlevo zelenou ikonku. Zajímavé je, že někdy se mi to nestane dva týdny a pak při jednom letu třeba 3x. Věřím, že jestli ještě někdy vydají novou verzi FS Inn, opraví to.
Uživatelský avatar
By PavelS
#59589
FSINN : jo, přesně tak.

Obecně : každý software má na hlavné stránce VATSIMU svoje diskusní forum, kde jsou tyto problémy neustále řešeny a odpovídány. Pro FSInn je to forum zde a Tvůj problém se řeší zde.
Uživatelský avatar
By CSA433
#59590
Jenom pro info, pro ty, kteří nesledují Project Airbus, můžete se těšit na nějaká \"těžká železa\".... vypadá to že to bude venku brzo....
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) CSA433 dne 14 srp 2014, 21:31, celkem upraveno 1 x.
By Norman Ramsey Briggs
#60078
Mohl bych se prosím zeptat na jednu maličkost, hledal jsem to všude možně, ale asi jsem slepý. Na Boeingu, když na FMC zmáčknu FIX a napíšu třeba VLM, napíše mi to radiál a vzdálenost od toho majáku, umí to i Airbus A320 od Wilca? Díky a sorry že se třeba ptám na již zodpovězenou otázku.
Uživatelský avatar
By Pavel
#60079
Jo, stránka PROG.

Mimochodem, neděje se to tak, že by to ten VOR naladilo a \"změřilo radiálu\", ale je to výpočtem z IRS. Tato funkce se používá mimo jiné tehdy, když není GPS PRIMARRY (ať už z jakéhokliv důvodu, toto zjistíš na stránce PROG) k prověření RNP. Pak na PROG dáš nějakej VOR, podiváš se jakou polohu ti to ukazuje dle IRS vůči tomu VORu, pak si ho naladíš na rádiu a odečteč z Nav Displaye skutečnou radiálu a DME a tyto dva údaje porovnáš. Pokud souhlasí tak máš \"RNP checked\", pokud nesouhlasí tak seš non-rnav.
By Norman Ramsey Briggs
#60080
Díky. Takže jestli jsem to dobře pochopil, od toho údaje, co mi to napíše, musím odečíst nebo přičíst podle velikosti úhlu 180 stupňů, abych dostal radiál? To si jen ověřuji...
Uživatelský avatar
By tmx
#60081
VOR je jako sluníčko, když seš na jih od něj, dopadá na tebe jižní paprsek = radiál 180. VOR je ale v tom okamžiku od tebe na sever (360) a to ti tuším letadlo ukáže. Čili ano, přidat 180.
Uživatelský avatar
By PavelS
#60086
[quote="Norman Ramsey Briggs"] Na Boeingu, když na FMC zmáčknu FIX a napíšu třeba VLM, napíše mi to radiál a vzdálenost od toho majáku, umí to i Airbus A320 od Wilca? .[/quote]

Tuto se jmenuje bearing. To je v podstatě magnetcký směr (opakuji slovo: směr) letadla k nějakému bodu, v tomto případě k majaku VOR. Přesný český výraz je směrník, ale slovo "směr" dobře vyjadřuje podstatu. Směr není kurs !!!

Proč ne radiál ?

Radiál je sice myšlená čára, ale m8 fyzickou podstatu. Existuje v podobě pole, které VOR kolem sebe vytváří. Jen a pouze, takto fyzicky existující VORem vytvořené pole, lze rozdělit na 360ks radiálů (po 1stupni) a tyto - již uměle vymyšlené polopřímky - nazvat "radiál". Radiál je tedy speciální pojem, svázaný s VORem a jeho vlastnostmi.

Naproti tomu směrník je universální a ukazuje směr k jakémukoliv objektu, bez vazby na fyzickou podstatu jeho změření.

Kromě toho, jak pedagogicky správně ukázalo tmx, je radiál označený vždy mg. kursem od VORu, zatímco bearing udává skutečný směr k něčemu. Proto se při letu k majaku (TO) liší o 180deg.

Jak velmi pedagogicky vysvětlilo PB výše, je obecně možné, že směrník a radiál VORu nebude totožný také z důvodů chyby VORu nebo naopak chyby určení bearingu - v tom případě nebude odchylka 180deg, ale třeba 1-x deg..
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13