Stránka 9 z 13

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:28 srp 2010, 10:11
od Gelba
Včera mi dal instruktor na 737NG instrukci: \"CSA680 changing your callsing to CSA650\" To bylo krátce po vzletu a zase potom někdy před přistáním: \"CSA650 changing your callsing by flightplane\"

Proč a kvuli čemu se toto používá? Nějak jsem se včera ani nestih zeptat :)

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:28 srp 2010, 10:12
od ASG29
Asi jsi nepoužíval callsign takový, jaký jsi měl napsaný v fpl. ;)

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:28 srp 2010, 10:19
od Gelba
No to právě ne, instrukce před přistáním mi řikala ať se vrátím na CSA680 podle letového plánu. Tak nevím k čemu je to v praxi dobré...

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:28 srp 2010, 14:01
od Jindřich
Kdo je instruktor 737NG?

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:28 srp 2010, 14:12
od Gelba
Pavel Sochorovský, real pilot

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:28 srp 2010, 14:12
od Jindřich
Tak se zeptej jeho ne?

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:28 srp 2010, 14:20
od Gelba
Hm...Bohužel při včerejším lítání na Topinkově simulátoru jsem si nevzal kontakt. Je to prkotina, jen mě to prostě zaujalo proč se to tak používá a já v euforii letu jsem nějak neměl čas se na něco ptát. Toť vše...

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:28 srp 2010, 14:22
od Jindřich
V jaké pozici ten člověk byl, když ti tohle řekl?

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:28 srp 2010, 14:24
od Gelba
No kromě instruktora mi dělal zároveň řídící věž a zrovna ta instrukce vzešla jakoby při naladěném APP

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:28 srp 2010, 14:29
od PavelS
Jako na VATSIMu se nejasnost volacky resi na pozici DEL-GND-TWR, tj. pri povoleni Ti upravi volacku, pokud je neco blbe. Zde nepalti real pravidla, cili nejake zvyky z realu neres. Plati pravidla VATSIMU, v podstate plati, ze voalcka je Tvuj problem a oparvuji s jen hrube nejasnosti. Behem letu se volacka na VATSIMu zasadne nemeni a prosim, aby se to neresilo ani ve vlakne Komunikace s ATC, protoze toto sem , s vyimkou pocatecniho kontaku, ja pisu vyse, nepatri.

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:28 srp 2010, 14:40
od Jindřich
Jo. Já bych se okamžitě zeptal, proč mi ATCo mění volačku. Nelíbit se mi to, coby piloť.

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:28 srp 2010, 17:05
od Pavel
Já tohle onehdá slyšel na vatsimu v Helsinkch, když jsem se přihlásil jako OK-GKG a řídící to nemoh vyhláskovat, tak mi změnil volačku na OG a bylo :)

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:28 srp 2010, 17:09
od bulik4lg
Jenže podle mě je něco jiného volačka rovnající se imatrikulační zančce a něco jiného je volačka s kódem společnosti a kódem linky.
Podle mě to někde v předpise je, že se měnit může jen volací znak shodný s imatrikulační značkou.
Jak jsem i našel, tak L-10, část II., strana 10 - 11
Takže pokud řídící změnil volačku z CSA650 na CSA680, tak udělal chybu.

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:12 zář 2010, 19:08
od Pavel
BTW vyšla příručka pro G/A piloty... http://www.skolenipilotu.cz/skoleni-3/e ... evropa.pdf
sice nevidím moc smysl tohoto, přece jen, všichni s piloťákem v kapse vědí, že si to mohou dohledat v L_phraseology (nehledě na to, že tam je to přesněji), ale když už si s tim někdo dal práci, tak proč to alespoň nepřečíst, žejo.

PB

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:12 zář 2010, 19:57
od amalka
Jako toto je kvalitní čtení. Přecejen rozdíly mezi Evropou a ČR nějaké jsou.

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:12 zář 2010, 19:59
od Pavel
To jo, ale právě proto se divím, že to je na .cz doméně se západnějšími postupy :)

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:13 zář 2010, 18:44
od Alexein
Mohu komunikovat v češtině?
Něco jako \"Ahoj,tady letadlo s červeno-modrým potiskem,typ A380,chtěl bych přistát va vaší Ruzyni ranvej 24 děkuji\"

To asi nejde,že ne?

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:13 zář 2010, 18:49
od Tommy
he to byl vtip? celkem dobrej :D :D :D

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:13 zář 2010, 18:49
od Pavel
[quote="Alexein"]Mohu komunikovat v češtině?
[/quote]

Odpověď se skrývá třeba tady: http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dok ... ast_II.pdf nebo hlavně tady: http://vacc-cz.org/wiki/index.php/IFR_komunikace

PB

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:13 zář 2010, 18:50
od Tommy
[quote="Alexein"]Mohu komunikovat v češtině?
Něco jako "Ahoj,tady letadlo s červeno-modrým potiskem,typ A380,chtěl bych přistát va vaší Ruzyni ranvej 24 děkuji"

To asi nejde,že ne?[/quote]

Můžeš česky, ale trochu víc podle pravidel ;)

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:13 zář 2010, 18:54
od Alexein
[quote="Pavel"][quote="Alexein"]Mohu komunikovat v češtině?
[/quote]

Odpověď se skrývá třeba tady: http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dok ... ast_II.pdf nebo hlavně tady: http://www.vacc-cz.org/download/download.php?file=677

PB[/quote]

Fajn,to pročtu.)Díky Pavle.
No trošku to mělo být vtipný,ale podstata věci zůstala.Takže mohu v češtině se zachováním pravidel,pokud jsem to dobře pochopil:)

Jinak mi teď vrtá hlavou-když já budu mít addon napřiklad tu 380ku a ostatní ne-jak se jim zobrazí mé letadlo?:)To mi nejde do hlavy teď.)

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:13 zář 2010, 19:02
od Tommy
[quote="Alexein"][quote="Pavel"][quote="Alexein"]Mohu komunikovat v češtině?
[/quote]

Odpověď se skrývá třeba tady: http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dok ... ast_II.pdf nebo hlavně tady: http://www.vacc-cz.org/download/download.php?file=677

PB[/quote]

Fajn,to pročtu.)Díky Pavle.
No trošku to mělo být vtipný,ale podstata věci zůstala.Takže mohu v češtině se zachováním pravidel,pokud jsem to dobře pochopil:)

Jinak mi teď vrtá hlavou-když já budu mít addon napřiklad tu 380ku a ostatní ne-jak se jim zobrazí mé letadlo?:)To mi nejde do hlavy teď.)[/quote]
No pokud ho mají ve knihovně VIP tak jo, jinak mě to fakt pobavilo :D a neměla to bejt narážka ale vážňě myšlený komentář :)

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:13 zář 2010, 19:03
od Pavel
[quote="Alexein"]mohu v češtině se zachováním pravidel[/quote]
Jo


[quote="Alexein"]Jinak mi teď vrtá hlavou-když já budu mít addon napřiklad tu 380ku a ostatní ne-jak se jim zobrazí mé letadlo?:)To mi nejde do hlavy teď.)[/quote]
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=1383

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:13 zář 2010, 19:06
od Pavel
[quote="Tommy"]he to byl vtip? celkem dobrej :D :D :D[/quote]
Hm bohužel, nedávno jsem byl sám na APP a někde u LOMKI letělo nějaké letadlo, tuším že bez FPL, a kleaslo směrem do LKPR. Tak dostal HOME HOME HOME (ATC hantýrka, tj poslal jsem mu Contact me on frequency 127.57), tak mi po chatu napsal něco ve smyslu "chtěl bych do LKPR, bude vadit když přistanu na dráhu 31?". Chvilku jsme diskutovali, ale k ničemu jsme se nedobrali, tak dostal znova HOME HOME HOME a byl odkázán na fórum, a už byl offline. Ale jméno fakt nevím.

W:Škola pilotů 1 - Pravidla správné komunikace na frekvenci.

PříspěvekNapsal:13 zář 2010, 19:06
od kopcimek
[quote="Alexein"]Jinak mi teď vrtá hlavou-když já budu mít addon napřiklad tu 380ku a ostatní ne-jak se jim zobrazí mé letadlo?:)To mi nejde do hlavy teď.)[/quote]

No propojovací program na síť (SquawkBox nebo FSInn) má v sobě databázi většiny běžných letadel létajících po světě. I ta A380 tam je. Takže takhle tě uvidí. A ty navíc uvidíš je.
Nicméně smysl létání s A380 po LKAA nevidím žádný, to je letadlo na něco uplně jinýho, než poletování na trati 300NM od západu k východu (ani ne). Navíc, pokud vím, A380 neumíme v Praze odbavit - zatím. Nemáme na něj prostě prostor na gatech. Jako přistát jo, v tom nevidim problém.