VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#7781
Ahoj všichni,

diskuze o emergency resp. ladění mě vnukla otázku co ladit před finální zatáčkou.

Např. letím STAR OKX1S podle FMC, před IAF ETATU přepínám na autopilota, točím do kurzu 165. V tomto okamžiku
mám na NAV1 freq. ILS24 a na NAV2 freq. VOR HDO, protože musím vědět kdy začít točit (dle mapy 39.9 DME HDO). A
až po této zatáčce přelaďuji NAV2 na VOR OKL.

Spíše mě zajímá, zda-li je tento postup formálně správný, nebo jestli někde dělám vyloženě chybu.
Dotaz směřuje nejspíše na PavlaS, ale díky za odpovědi komukoliv.

Michal

PS.: PMDG 737
#7782
No, podle mě bys měl být ready na M/a procedure, která z rwy24 vede na NER, takže bych ladil spíš na NER, abys v průseru věděl kudy kam.

Osobně si na Nav2 nechávám OKL (nebo PR) abych trefil ILS z úhlu a po hrubém vyrovnání do ILS ladím NER na M/A.
#7784
Již se řešilo, takže zopakuji svoji tehdejší odpověď:

a) při ILS přiblížení se opravdu i při CAT I ladí na obou radiích NAV1 i NAV2 frekvence ILSu. Takže by na obou budících jako aktivní frekvence měla být 109,10MHz ( RWY 24 ILS APP ).

Pro případ uvedeného MA, GA, apod. by měl být na NAV2 VOR 112,6 MHz předladěn na Stdby, pokud to model umí. V případě potřeby se pak dá rychle přepnout rychle přepnout do aktivního modu.

b) Vyjímka je samozřejmě to, když na druhé soupravě musí být naladěno DME společné pro několik směrů přiblížení ( EDDM ), pak je v FSce nutno naladit na NAV2 frekvenci toho DME , potažmo VORU.

Jinak ten Tvůj postup je správný a kdyby letadlo mělo jen jednu soupravu ILS ( tj. ILS+VOR a VOR only = Cessna apod. ) tak je zcela správný. Frekvenci NER bych osobně dal jako standby na NAV1 - přepnu, když MA, ale tohle už je na uvážení a zvyklostech pilota, takže oboje bych označil za OK.

===================================


Obecná odpověď na dotaz , který se tu často vyskytuje - jestli musí být naladěny oba dva NAVy na frekvenci ILS pro provedení přiblížení?

Letadlo fyzicky potřebuje k provedené jakéhokoliv ILS pouze jeden přijímač ( NAV1 ). Ten druhý je vždy záloha. V případě , že letíte na ruku, tak prostě když odejde NAV1, letíte podle NAV2, pokud letíte v režimu A/P, tak pokračujete ručně podle NAV2, pokud letíte CATII a výše, tak tam se Autoland přepne sám na NAV2 a pokračuje sám - proto je v tomto režimu nutné mít předem naladěny oba dva NAVy na ILS.
U FSky toto vše prakticky nemá význam, protože NAV1 a NAV2 nejsou dva nezávislé kanály, ale jeden, jen dvakrát zobrazený na palubce.
Ale mělo by být možné letět přiblížení (ILS CATI a II - A/P nebo na ruku) tak, že máte naladěn jenn jeden ( NAV1) přijímač na ILS a druhý kamkoliv jinam. Je to metodicky nesprávné, ale technicky by to mělo jít. V některých případech musíte defacto na druhém kanálu naladit jinou frekvenci kvůli DME ( viz bod b) nahoře ), a s oběma soupravami na ILS frekv. na těchto letištích vlastně nemůžete přistávat.