- 26 říj 2009, 21:25
#57598
Ahoj Lukasi a Honzo,
zkusim to vzit uplne do detailu.
1) Jestli je letadlo rizeno autopilotem nebo ne, ovlada jen a pouze prepinac FLIGHT DIR. Autopilot je u moci jen a pouze v pozici AUTO. Pozice ON a OFF jsou totozne v tom smyslu, ze pilotujes ty. (Nevim, proc si autor vybral tento tripolohovy otocny prepinac, kdyz je k dispozici i klasicky dvojpolohovy, ale to ted neresme.)
2) Kdyz stisknes tlacitko ALT, nastavi se jako cilova vyska tva aktualni vyska a A/P ji drzi (POKUD JE ZAPNUT -> viz bod #1). V teto chvili je ALT oramovano ZELENE a na displayi sviti slovne ALT SEL.
3) A ted to prijde. Rekneme ze nastal cas a ty bys jako rad nekam vys nebo niz. Vypni A/P ... zde tedy na pozici ON, coz zrovna neni moc mnemotechnicke... a rucne si nekam nastoupej. Tlacitko ALT bude ted zlute oramovane a napis ALT SEL z displaye zmizi. To znamena, ze A/P zustal naprogramovany stale na tu puvodni vysku (ostatne viz numericky zapis na displayi!), ale letadlo se na ni prave nenachazi... A/P ciha :-) Nyni mas dve moznosti:
3A) Na nove vysce se ti velmi libi, proto si stisknes znovu ALT, tim naprogramajes aktualni vysku, ramecek kolem ALT zezelena -- vsak uz to zname -- ZAPNES A/P (pozice AUTO) a s usmevem na tvari letis dal.
3B) Nebo zjistis, ze ta puvodni vyska byla vlastne fajn, proto ALT rozhodne znovu nemackas -- vzdyt bys o ni prisel -- akorat se sam musis na ni nejak vratit. A to bud manualne anebo zapnes A/P ... v tuto chvili (kdyz je ALT oranzovy a jen ciha) se A/P o tvou vysku nijak nestara a necha te treba vyklesavat. Kdyz se dostanes na puvodni vysku, at uz rucne nebo pomoci A/P, ALT ji chytne, zezelena (a rozsviti se ALT SEL) a pokud je zapnuty A/P bude ji sam opet drzet.
Takze jeste jednou a pro inzenyry: letadlo bude samo drzet vysku, pokud je FLIGHT DIR na AUTO a ALT je zelene oramovane (a na displayi sviti ALT SEL a plus minus aktualni vyska)
Tak jsem se snazil a ted se snaz, prosim, zase ty ;-) Vyzkousej a napis, jak jsi dopadl. Muzeme to secvicit i po Skype nebo ICQ nebo neco, kdyz budes chtit.
Vlada
zkusim to vzit uplne do detailu.
1) Jestli je letadlo rizeno autopilotem nebo ne, ovlada jen a pouze prepinac FLIGHT DIR. Autopilot je u moci jen a pouze v pozici AUTO. Pozice ON a OFF jsou totozne v tom smyslu, ze pilotujes ty. (Nevim, proc si autor vybral tento tripolohovy otocny prepinac, kdyz je k dispozici i klasicky dvojpolohovy, ale to ted neresme.)
2) Kdyz stisknes tlacitko ALT, nastavi se jako cilova vyska tva aktualni vyska a A/P ji drzi (POKUD JE ZAPNUT -> viz bod #1). V teto chvili je ALT oramovano ZELENE a na displayi sviti slovne ALT SEL.
3) A ted to prijde. Rekneme ze nastal cas a ty bys jako rad nekam vys nebo niz. Vypni A/P ... zde tedy na pozici ON, coz zrovna neni moc mnemotechnicke... a rucne si nekam nastoupej. Tlacitko ALT bude ted zlute oramovane a napis ALT SEL z displaye zmizi. To znamena, ze A/P zustal naprogramovany stale na tu puvodni vysku (ostatne viz numericky zapis na displayi!), ale letadlo se na ni prave nenachazi... A/P ciha :-) Nyni mas dve moznosti:
3A) Na nove vysce se ti velmi libi, proto si stisknes znovu ALT, tim naprogramajes aktualni vysku, ramecek kolem ALT zezelena -- vsak uz to zname -- ZAPNES A/P (pozice AUTO) a s usmevem na tvari letis dal.
3B) Nebo zjistis, ze ta puvodni vyska byla vlastne fajn, proto ALT rozhodne znovu nemackas -- vzdyt bys o ni prisel -- akorat se sam musis na ni nejak vratit. A to bud manualne anebo zapnes A/P ... v tuto chvili (kdyz je ALT oranzovy a jen ciha) se A/P o tvou vysku nijak nestara a necha te treba vyklesavat. Kdyz se dostanes na puvodni vysku, at uz rucne nebo pomoci A/P, ALT ji chytne, zezelena (a rozsviti se ALT SEL) a pokud je zapnuty A/P bude ji sam opet drzet.
Takze jeste jednou a pro inzenyry: letadlo bude samo drzet vysku, pokud je FLIGHT DIR na AUTO a ALT je zelene oramovane (a na displayi sviti ALT SEL a plus minus aktualni vyska)
Tak jsem se snazil a ted se snaz, prosim, zase ty ;-) Vyzkousej a napis, jak jsi dopadl. Muzeme to secvicit i po Skype nebo ICQ nebo neco, kdyz budes chtit.
Vlada
Keep 'Em Flying!