VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
By neudy10
#4953
zdravim všechny
stáhnul jsem už dost příruček a manuálů ,v hlavě mám už pěknej guláš a pořád mě není jasný FL letová hladina jak se vlastně nastavuje .např./ letim v FS teda offline a ATC mě povoluje zvedat výšku o 5000 stop.atd. a najednou mi oznamuje že mam zvedat 230FL na 330 FL ať to zvedám jak zvedám stále to opakuje , nevim vlastně o jakou výšku se jedná . vím něco o východu a západu že je sudá lichá ale jinak nis moc.
můžete mě někdo poradit jesli je nějaká tabulka ,výpočet nebo ddkaz na manuál?

asi jsem pěkný kopyto ale čim víc ty příručky studuju tak toho vim míň a míň.

tak zatim.

Petr.
By Momo
#4954
FL je letová hladina jak píšeš, konkretne to predstavuje vysku ve stopach nad hladinou more kdyz to vynasobis 100, tedy FL 230 x 100 = 23 000 stop coz odpovida vysce cca 7000m. Ale zasadni vec kterou se FL vyznacuje je to, ze takhle jsou znaceny vysky pri nastavenem vyskomeru na standartni tlak 1013hPa (=29,92). Tento tlak nastavujes v CR po prekroceni vysky 5000feet, v jinych zemich je to jina vyska, rika se ji prevodni vyska. pod tech 5000feetu mas nastaveny tlak aktualniho letiste, ktery zjistis z ATISu.

To co ty pises, prave pripada na to, ze nemas spravne zmeneny tlak vyskomeru na tech 1013hPa a pak ti FS opakuje povel, protoze te na radaru vidi v jine hladine...

podrobejsi info zde : http://www.lkpr.info/takeoff/skolka/skolka.htm
sekce \"Zakladni pojmy ZDE\"a \"QNH,QNH,QNH\"
#4956
Ahoj Petře,

jenom abych tě povzbudil. Čtu si tvůj příspěvek a musím se smát:) Po téměř dvou týdnech procházení mám v hlavě pořád stejný bordel, jediný rozdíl je v tom, že po pár prvních letech začneš mít z toho bordelu dobrý pocit :)

Tak hurá do toho ;)

ENG
By MarkyParky
#4978
U nás je TA pevně dána a nemění se. Jsou státy kde je pevně dána TL, jsou státy kde není pevně ani jedno a obojí dáva ATC a jsou dokonce státy kde je obojí pevně dáno (USA). Varianta pevná TA a proměnlivá TL, která je používána u nás, je doporučená ICAO a nejbezpečnější.

K tomuto ale ještě jednu připomínku, často opomíjenou - pokud je TL proměnlivá, je to jedna z mnoha informaci kterou pilot povine musi dostat kdyz bude skrz tuto hladinu proklesávat. Pokud je obsažena v informaci ATIS, bere se jako že ji pilot získá tam, pokud ale není měl by ji (stejně jako QNH) dostat nejpozději s prvním povolením pod tuto hladinu. Jinak totiž jaxi sice ví jaké má naladit QNH, ale neví kdy ho má naladit.