- 02 srp 2005, 01:33
#159
Na středu se sešly dva tréninkové večírky :
a) EDDF a EDDM Transition Training - první lekce cvičení, jak létat přiblížení nazývané \"Transition\".
\"Transition\" je druh přiblížení používaný na vytížených letištích, kde minimalizuje zatížení ATC a částečně i pilotů tím, že větší část práce svalí na palubní FMC. Tomu se totiž nadiktuje přílet po trati tvořené řadou po sobě jdoucích bodů, obvykle paralelně s tratí konečného přiblížení, nad kterými je předepsána jak rychlost, tak i výška a letadlo se nechá \"letět samo\" bez rušivého vlivu ATC. Podle hustoty provozu může ATC otočit jedním příkazem letadlo do ILSu a tím efektivně a rychle řídit \"traffic flow\". Od pilotů/FMC se však předpokládá co nejpřesnější zaletění tratě, typicky s odchylkou do 1NM včetně dodržení rychlosti ( +/-<5kias ). Na uvedené rychlosti jsou totiž zkonstruovány zatáčky publikované tratě a při vyšších rychlostech \"vylétnete\".
Přestože u nás zatím není transition procedura zavedena, lze se s tímto jevem lze potkat na EDDF, EDDM a hlavně na LHBP.
Zájemci se mohou zúčastnit - bez předběžného přihlášení letem odkudkoliv do EDDF. Do FPL poznamenjte rmk/ Transition Training a lépe i transition trať, kterou chcete letět ( navazující na konečný bod obvyklé tratě) např.: RAPET T170 DEMAB T173 GED GED25.
To vše nejlépe po prostudování manuálu.
***********************************************************************
b) LKPR \"Classic\" IFR Night - druhá lekce v orientačním letu podle klasických majáků VOR / NDB.
Z úplně opačného konce historie je nácvik letání podle klasických budíků v kokpitu, čili podle VORů a NDBček a DMEček. Piloti, kteří se budou chtít pomotat v TMA Praha nebo v jeho okolí musí očekávat zvlášť klikatou trať pro přiblížení do Prahy-Ruzyně, která nebude dopředu nikde publikována a budete ji muset zvládat vlastní navigací. Součástí cvičení múže být i odlet po NON-RNAV trati s pečlivou kontrolou jejího dodržení z pohledu ATC a následného vyhodnocení ( t.j. typ. RAK9F, VOZ9F, HOLAN9F ). Protože jde o cvičení, očekávajte i překvapení při kterém Vaše odletová trať nebude v žádném vztahu k Vaší destinaci
Zájemci o účast mohou do FPL dát jako poznámku ( rmk/ NON-RNAV Training ), ostatní budou odbaveni \"reálně\". Cvičné tratě budou vedeny tak, aby se účastníci neposráželi s provozem hned po startu a nenapadali do polí pod TMA. tratě pro cvičení mohou být naplánovány odkudkoliv do LKPR nebo z LKPR kamkoliv.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Na LKPR se začíná v 19:00 Local, ve Frankfurtu o hodinu později, letí se zakaždého počasí ( je to IFR, žejo ).
ATC:
LKPR - LKPR_Approach + LKAA_CTR
EDDF - Mnoho
EDDM - Mnoho
Diskuse k problému do tohoto vlákna.
PavelS
VACC-CZ, Event. Coord.
a) EDDF a EDDM Transition Training - první lekce cvičení, jak létat přiblížení nazývané \"Transition\".
\"Transition\" je druh přiblížení používaný na vytížených letištích, kde minimalizuje zatížení ATC a částečně i pilotů tím, že větší část práce svalí na palubní FMC. Tomu se totiž nadiktuje přílet po trati tvořené řadou po sobě jdoucích bodů, obvykle paralelně s tratí konečného přiblížení, nad kterými je předepsána jak rychlost, tak i výška a letadlo se nechá \"letět samo\" bez rušivého vlivu ATC. Podle hustoty provozu může ATC otočit jedním příkazem letadlo do ILSu a tím efektivně a rychle řídit \"traffic flow\". Od pilotů/FMC se však předpokládá co nejpřesnější zaletění tratě, typicky s odchylkou do 1NM včetně dodržení rychlosti ( +/-<5kias ). Na uvedené rychlosti jsou totiž zkonstruovány zatáčky publikované tratě a při vyšších rychlostech \"vylétnete\".
Přestože u nás zatím není transition procedura zavedena, lze se s tímto jevem lze potkat na EDDF, EDDM a hlavně na LHBP.
Zájemci se mohou zúčastnit - bez předběžného přihlášení letem odkudkoliv do EDDF. Do FPL poznamenjte rmk/ Transition Training a lépe i transition trať, kterou chcete letět ( navazující na konečný bod obvyklé tratě) např.: RAPET T170 DEMAB T173 GED GED25.
To vše nejlépe po prostudování manuálu.
***********************************************************************
b) LKPR \"Classic\" IFR Night - druhá lekce v orientačním letu podle klasických majáků VOR / NDB.
Z úplně opačného konce historie je nácvik letání podle klasických budíků v kokpitu, čili podle VORů a NDBček a DMEček. Piloti, kteří se budou chtít pomotat v TMA Praha nebo v jeho okolí musí očekávat zvlášť klikatou trať pro přiblížení do Prahy-Ruzyně, která nebude dopředu nikde publikována a budete ji muset zvládat vlastní navigací. Součástí cvičení múže být i odlet po NON-RNAV trati s pečlivou kontrolou jejího dodržení z pohledu ATC a následného vyhodnocení ( t.j. typ. RAK9F, VOZ9F, HOLAN9F ). Protože jde o cvičení, očekávajte i překvapení při kterém Vaše odletová trať nebude v žádném vztahu k Vaší destinaci

Zájemci o účast mohou do FPL dát jako poznámku ( rmk/ NON-RNAV Training ), ostatní budou odbaveni \"reálně\". Cvičné tratě budou vedeny tak, aby se účastníci neposráželi s provozem hned po startu a nenapadali do polí pod TMA. tratě pro cvičení mohou být naplánovány odkudkoliv do LKPR nebo z LKPR kamkoliv.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Na LKPR se začíná v 19:00 Local, ve Frankfurtu o hodinu později, letí se zakaždého počasí ( je to IFR, žejo ).
ATC:
LKPR - LKPR_Approach + LKAA_CTR
EDDF - Mnoho
EDDM - Mnoho
Diskuse k problému do tohoto vlákna.
PavelS
VACC-CZ, Event. Coord.
PavelS
VACC CZ
VACC CZ