VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
By OK1ZJH
#16878
Omlouvám se Vám všem možná za blbej dotaz,ale jsem začátečník.
Všude možně studuji a let po okruhu je mi v celku jasný jen :

let po větru je jenom název směru vůči dráze??? Nebo je to opravdu podle daného větru,ale to asi né že ??
Do by se potom muselo startovat pořád proti větru.HI HI

Promiňte ještě jednou za tak možná nesmyslný dotaz,ale všude okruhy jsou takhle popsány.

JIrka
#16879
No kupodivu je to tak, pozice \"po větru\" tedy mezi 2. a 3 okruhovou zatáčkou je skutečně po větru ve smyslu fyzického pohybu větru. A proč ?

Protože se skutečně vždy přistává i startuje pořád proti větru.

samozřejmě to platí pro VFR letiště. Pro IFR letiště to platí obecně také, ale vzhledem k tomu že mají preferenci dráhy, tak se můžeš stát, že se skutečně bude přistávat s mírným větrem v zádech. Při silnějším větru se, ale i tam vše poté bude orientovat podle směru větru.


BTW: přistávání a start s výraznějším větrem v zádech není nijak jednoduché co se pilotáže týká, v lepším případě se jen podstatně prodlužuje potřebná délka pro přistání i vzlet v horším případě nelze ani přistání/vzlet bezpečně provést
#16882
No to je jednoduché pak se přistává tak aby to bylo na takové dráze, aby to bylo co nejvíce protivětru, v tomhle případě RWY29.

Pokud bude vanou vítr z takové strany, že bude přesně napříč drahám, tak pak do toho vstupuje síla větru. Pokud je boční vítr v limitu pro které je letadlo schopné přistát (tzv, ověřená boční složka větru) tak se přistává na preferované dráze, což obyčejně je dráha s lepším přibližovacím zařízením, což v LKKV je opět 29 kde je ILS. Pokud je vítr silnější a překračuje limit letadla, tak pak je letiště nezpůsobilé a musíš divertovat.
#16886
Jo hlásíš. Prostě pozice mezi 2 a 3 zatáčkou se nazývá \"Po větru\" anglicky \"Downwind leg\" to že bude foukat úplně napříč se moc nestává, protože v ČR fouká převážně ze západu, proto jsou všechny RWY na větších letišřích v ČR vždy směrovány právě na západ.. A když náhodou bude a budeš po 2. zatáčce tak prostě ohlášíš i tak po větru...
#16887
Poloha na okruhu mezi 2. a 3. zatáčkou se nazývá \"po větru\" vždy- je to \"terminus technicus\", stejně jako např. \"base leg\" a nemá žádný přímý vztah k aktuálnímu větru. Vyjadřuje jen a pouze polohu letadla na okruhu.
#17221
Menší dotaz ohledně holdingů při silném bočním větru. Dnes jsem například zkoušel hold nad OTA, leč měl jsem vítr asi 32032kt a vždycky mě to odválo tak o 2 nm dál. Jak se to má řešit? Že prostě nebudu hned točit, ale proti větru poletím trochu déle, abych se dostal dál a potom mě to neodfouklo moc mimo?
#17247
[quote="tmx"]Menší dotaz ohledně holdingů při silném bočním větru. Dnes jsem například zkoušel hold nad OTA, leč měl jsem vítr asi 32032kt a vždycky mě to odválo tak o 2 nm dál. Jak se to má řešit? Že prostě nebudu hned točit, ale proti větru poletím trochu déle, abych se dostal dál a potom mě to neodfouklo moc mimo?[/quote]
Musíš vylučovat snos větrem, tj. spočítat opravu na vítr pro každý "leg" obrazce. Pokud znáš rychlost a směr větru a svoji rychlost, je to jen matematika a jde to i jen odhadnout. Jinak je třeba se snažit, aby si vždy přesně nalétl VOR nebo jiný FIX, kolem kterého holduješ. To, že se odchýlíš během jednotlivých legů, tak s tím se počítá. Ochranné prostory holdingu jsou tomu přispůsobeny. Proto je lepší letět třeba i křivě, ale vždy se vrátit s co nejmenší odchylkou přesně nad OTU. je to lepší než nějak bláznivě manévrovat ve snaze udržet estetickou úroveň celé akce a profičet třeba 2míle od OTY.

Pokud opravdu toho nejste schopni, je - jak píše ACE- potřeba to reportovat - np.