Stránka 1 z 2

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:14 lis 2005, 08:23
od BrandonSk
Ahoj vsichni...

zakladam tenhle topic kvuli mirne ale jiste rostoucim problemum pri letech on-line.
Ve vseobecnosti si myslim, ze hodne veci je tady adresovano SPATNE -> mluvi se o mrznuti, padani FS jako by to byla chyba FSky. Ale v naproste vetsine pripadu to tak NENI. Kdyz si jenom vemete, kolik ruznych add-onu a jejich kombinaci exituje, tak vzhledem na to vsechno se FSka (jakozto Microsofti produkt) drzi primo Excelentne!!! Dalsi vec hodnou povsimnuti je, ze od dob co litam off-line (asi od doby DOSoveho FS v5), tak zadne podobne problemy pri off-line letech jsem neregistroval - a trafficu bylo hodne, kdyz si date FS Traffic add-on na 100%. Takze nezvalovat na FS prosim.

Z dizkuzi tady vidim 2 nasledujici problemy:

1) Padani/mrznuti FSky - tomu se uz tady nekolikrat venoval cas a je na 99% jiste ze i ve vasem pripade to zpusobuji CELLs. Ja si taky uzival pohled vpravo pri priblizeni na 31ku, kdy ta Praha vypadal neskutecne \"skutecna\", ale pravda je takova, ze od doby jak jsem preinstaloval FS a nedal tam CELLs, tak zadne padani a mrznuti FS nezazivam.
Zbyle 1% bych pripsal ovladacum a konfiguraci -> treba znackove pameti a spravne taktovani zbernic v spolupraci s novejsim ovladacem casto vyresi mrznouci (nejenom FS) software.

2) Problemy s pripojovanim - uz se to stalo snad vsem. I me se to stava. Letite a najednou dlouho nic... treba i slysite ale ne to, co by ste meli :)
Viz muj prilet z Frankfurtu v sobotu -> V EDDF vsechno ok, letim a najednou message z LKAA FIR - \"Please contact me on...\" tak si rikam, ze na me ten nemec zapomel - a ja pritom slysel jak mluvil s jinymi letadly!!! Tak jsem preladil frekvenci a ... nic... sound check nic... Manualne prepnu do AVC, a tam porad EDFF nebo co to maj za FIR... tak jsem ruzcne zadal adresu pro LKAA a porad nic (a to mi napsalo Connected!)... Nesel ani textovy COM, i kdyz primy CHAT s kontrolerem fungoval!
Proc to takhle popisuju -> jak je videt, nekde se stala chyba :D -> ale ted vazne, to ze jista forma spojeni funguje a jina ne, je jen dukazem problemu komunikacnim SW... jestli je to SB, FSInn, v spojeni s Teamspeak nebo AVC, to je jedno.
Kdyz si vezmete, jakym tempem se rozrusta on-line, tak ani neni divu, ze tyhle veci - pritom poskytovane zdarma - se s tim naporem proste nedokazi vyporadat. Osobne vydim vetsi problem na serverech protoze poznatky spojene se snizenim rozsahu v FSInn a pod. mi prijdou nelogicke (nerikam, ze nepomuzou) hlavne pri konfiguracich, ktere tady uvadite. Me se vypadky stali, kdyz nas do Prahy priletalo mozna 4 (a byli jsme hodne od sebe) a ve FIRU nas mnoho nebylo, a taky se mi to uz stalo pri priblizeni do Kosic, kdyz jsem tam byl SAM!!! Takze s mnozstvim letadel to mozna souvis ma, ale kdyz, tak na serverech.
Co delat? Na rozdil od prvniho bodu, tady nevim. Tady by pomohl jedine asi rozsahly koordinovany \"testing\" event a vytizeni serveru na maximum. Chtelo by to VSECHNY csav piloty se najednou pripojit na nas voice server a krouzit v LKAA FIRu a postupne komunikovat a sledovat kdo kdy vypadne a co se na serveri deje.
Dalsi veci je samotne vylepsovani komunikacniho sw, protoze preruseni linku mezi FSInn a FS (zmena frekvence v FS nemeni frekvenci FSInn) je opet jiny problem.

Takze preji hodne letu a malo ztrat spojeni.

B.

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:14 lis 2005, 09:06
od Roastbeef CSA050
[quote="BrandonSk"]Co delat? Na rozdil od prvniho bodu, tady nevim. Tady by pomohl jedine asi rozsahly koordinovany "testing" event a vytizeni serveru na maximum. Chtelo by to VSECHNY csav piloty se najednou pripojit na nas voice server a krouzit v LKAA FIRu a postupne komunikovat a sledovat kdo kdy vypadne a co se na serveri deje.
B.[/quote]
Proboha živýho!! Brano!! Kdo by měl tohle uřídit?? :P Myslím, že bychom potřebovali DC tak ve 4 exemplářích + zbytek VACC-CZ staffu, aby se to nějak přežilo bez ztráty kytičky (letadla) ČSAV... :D


Rosťa


P.S. Ale byl by to zajimavy megaevent :-D

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:14 lis 2005, 09:14
od BrandonSk
Proc? :D
Das kazdemu jiny FL a budem 2 hodiny litat kolecka Praha-Brno-Ostrava v rychlosti 280 KIAS :)
A zbytek trafficu at leti nad Slovenskem nebo kolem FIRu...
A mimo jine, v ServInfu by to vypadalo urcite skvele :D
B.

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:14 lis 2005, 09:18
od Roastbeef CSA050
No každému dáš jiný FL? ČSAV má asi 70 aktivních pilotů - jakou separaci si představuješ? :-) No ale mohlo by se něco takovýho zkusit nadhodit řídícím...

P.S. Brano, můžeš na ICQ?

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:14 lis 2005, 10:06
od vres
Budu reagovat jen na část, protože v těchto věcech nejsem kovaný odborník.
Jednak podle toho co vidím když řídím i podle toho když si občas sám zaletím, zdá se, že nejvíce FSka padá při příblížení k letišti. To znamená že buď při načítání scenerky a nebo při zobrazování většího počtu letadel.
Btw co se týče SB3 - zkoušeli jste někdo s těmito problémy vypnout fci \"Enable High Frequency Position Updates\" v záložce Advanced v Options? Zajímalo by mě zda to pomohlo.

David

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:14 lis 2005, 10:34
od Roastbeef CSA050
Jak by se ti Davide líbilo mít najednou ve vzduchu v LKAA třeba 50 letadel? :D

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:14 lis 2005, 10:43
od ardnocz
[quote="BrandonSk"]Proc? :D
Das kazdemu jiny FL a budem 2 hodiny litat kolecka Praha-Brno-Ostrava v rychlosti 280 KIAS :)[/quote]
Co nechat vsechny letadla holdovat po CR :-)

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:14 lis 2005, 16:02
od th
[quote="Roastbeef CSA050"]Jak by se ti Davide líbilo mít najednou ve vzduchu v LKAA třeba 50 letadel? :D[/quote]
Nevidím to tak nereálně. Například při firewallkingu letos na jaře jsme zvládli 60 pohybů během nějakých tří hodin, a ve špičkách flyinů bývá klidně 20 letadel na příletu a odletu, plus nějaké ty přelety...

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:14 lis 2005, 17:29
od Roastbeef CSA050
No a co nějaký takový mega czech event potom? :) Třeba vzlet LKPR - touch and go LKMT - a zpátky na LKPR... Někdy třeba okolo Vánoc? :D

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:14 lis 2005, 17:48
od vres
No snad mohu prozradit, že se na prosinec chystá druhé pokračování LKPR Real Traffic Day, čili přesně takový megaevent o jakém mluvíš :)

David

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:15 lis 2005, 11:14
od BrandonSk
Vazeni,

ja to s Rostou probiral po ICQ...
Usla tady jedna podstatna vec, resp. jsem ji nedostatecne zduraznil:
Jedna se o testing event - co znamena, ze nemusi jit o realnou separaci, realne postupy a pod... Co se tyce toho holdovani, taky souhlasim, ja vlastne jenom navrhoval misto minutoveho kolecka nad nejakym fixem, radeji trat OKX, PRG, BNO, (Ostrava - nevim co tam je, jeste jsem tam neletel a nezabijte me, jsem Slovak, tak litam domu do Kosic :D )

Slo by o to, zatizit server co nejvic, nekdo kdo ho zpravuje by tam sedel a sledoval co se deje, jak se deje, a my bychom ve vzduchu zkouseli ruzne prasarny (5 lidi mluvi najednou a podobne).

VACC-CZ by vydalo NOTAM pro dane 2 hodky, at traffic radeji leti kolem LKAA, nebo napr. ve FL370 a vys... Ja v tom fakt nevidim problem, pokud budete ochotni na 2 hodky se prestat hrat na \"realitu\" :)

Cheers,
B.

PS: Testovani v den mega-eventu nevidim jako nejlepsi napad... tam by to spis uz vsechno melo fungovat.

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:18 lis 2005, 10:44
od CSA260
Ahoj vsichni, vcera (17.11.2005) se mi poprve stala divna vec bud s FS9 nebo SqBox3, pri priletu do EDDF z LKPR zamrzl SQBox a nesel asi Quit ani disconnect. Musel jsem restartovat cely comp. Horsi to bylo pri navratu z EDDF do LKPR, kdy po dosazeni FL100 se stroj ci nektera z komponent on-line letani uplne zblaznilo, protoze rychlost byla kolem 800IAS a ALT se mihalo kolem 0ft a FL450. S tim neslo nic delat a tak jsem musel poprve simulaci ukoncit predcasne. Nutno poznamenat, ze do teto doby jsem nemel jediny problem....

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:18 lis 2005, 10:53
od PavelS
Pokud jsi byl připojený na server EUROPE-CE, tak ten několkrát za večer zastávkoval, což může způsobit \"zatuhnutí\" SB3.

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:18 lis 2005, 11:04
od Buritos
[quote="CSA260"]Ahoj vsichni, vcera (17.11.2005) se mi poprve stala divna vec bud s FS9 nebo SqBox3, pri priletu do EDDF z LKPR zamrzl SQBox a nesel asi Quit ani disconnect. Musel jsem restartovat cely comp.[/quote]
Jojo vcera to samy, akorat pri letu do LOWI

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:18 lis 2005, 11:19
od th
Ahoj Brano,

[quote="BrandonSk"]Vazeni,

ja to s Rostou probiral po ICQ...
Usla tady jedna podstatna vec, resp. jsem ji nedostatecne zduraznil:
Jedna se o testing event - co znamena, ze nemusi jit o realnou separaci, realne postupy a pod... Co se tyce toho holdovani, taky souhlasim, ja vlastne jenom navrhoval misto minutoveho kolecka nad nejakym fixem, radeji

(...)

Slo by o to, zatizit server co nejvic, nekdo kdo ho zpravuje by tam sedel a sledoval co se deje, jak se deje, a my bychom ve vzduchu zkouseli ruzne prasarny (5 lidi mluvi najednou a podobne).

VACC-CZ by vydalo NOTAM pro dane 2 hodky, at traffic radeji leti kolem LKAA, nebo napr. ve FL370 a vys... Ja v tom fakt nevidim problem, pokud budete ochotni na 2 hodky se prestat hrat na "realitu" :)[/quote]
Obavam se, ze ignorovani realnych postupu je docela dost proti pravidlum site a VACC-CZ je prilis male zvire na to, aby si neco takoveho mohl dovolit. Navic, i kdyby nam to nakrasne vedeni VATSIMu schvalilo, nicemu bychom si nepomohli.

Strucne k tomu, kde a jak problemy vznikaji:

Zaprve, voice servery a FSD ("sitove") servery jsou uplne ruzna vec, pochybuju ze by load na voice prispel ke shozeni site. Ale to je ta mene podstatna namitka proti tomu napadu.

Podstatnejsi namitka je, ze vsechna data o vsech letadlech i ATCos se neustale synchronizuji mezi vsemi servery VATSIMu, a vypadky ktere pozorujeme mohou byt dvou druhu: jednak server-split, tedy v podstate zavada na synchronizaci, kdy kazdy server ma trochu jine udaje, a ATCo a piloti pak vidi kazdy neco jineho, v zavislosti na tom, na jaky server jsou pripojeni.

Voice pritom obvykle funguje normalne, jen neni mozne zmenit kanal na ridiciho na "vypadlem" serveru nebo na sreveru, z nejz nema server, na ktery je pilot pripojen, aktualni data. Ale to je opravdu jen "vedlejsi efekt" a v podstate dusledek vypadku, nikoliv pricina. Z tohoto duvodu urcite NEMA vyznam testovat zatez site pres voice.

A ted proc nema smysl delat ani "testovaci event typu pujde nas 50 holdovat nad jeden fix":

My jako ATCos ani M.R. jako spravce serveru vacc-cz, ktery je zaroven VATSIMovskym serverem EUROPE-CE, nemame na funkci software VATSIMu zadny vliv, jsme stejni uzivatele jako piloti.

Aby mel ten test opravdu nejaky smysl, museli by se na nem podilet vyvojari, a mozna by se na to musel i nasadit nejaky debugovaci release software, aby vyvojari videli, kde PRESNE vznikaji problemy - jinak vsechno, co zjistime, je ze kdyz je hodne pilotu na jednom serveru / fleku, server (nekdy) spadne.

Takze bych to cele presunul do roviny ma smysl presvedcovat vedeni VATSIMu k takoveto "operaci" ? Odpovim si sam: myslim, ze ne. Co tak obcas sleduji ruzne VATSIMovske diskuse a fora, na stabilitu site si ruzni lide prubezne stezuji, a vyvojari o tom nepochybne vedi. Navic doufam, ze vyvojari maji jine prostredky jak simulovat zatez na serverech.

Zatimco to, co popisujes, je v podstate DoS utok na sit - neco jako kdyz T-Mobile venoval lidem SMSky na vikend zdarma :) Nerikam, ze to nemuze mit zadny vyznam, ale myslim, ze kdyby meli vyvojari pocit, ze neco takoveho potrebuji, nasli by si zpusob, jak to zorganizovat.

[quote="BrandonSk"]PS: Testovani v den mega-eventu nevidim jako nejlepsi napad... tam by to spis uz vsechno melo fungovat.[/quote]
Souhlas, jenomze samotny fakt, ze na nejakem testu prokazeme, ze umime sit shodit, jeste neznamena, ze se tim zaroven odhali pricina problemu, ktera je pro opravu chyby klicova. :(

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:18 lis 2005, 11:42
od th
[quote="CSA260"]Ahoj vsichni, vcera (17.11.2005) se mi poprve stala divna vec bud s FS9 nebo SqBox3, pri priletu do EDDF z LKPR zamrzl SQBox a nesel asi Quit ani disconnect. Musel jsem restartovat cely comp. Horsi to bylo pri navratu z EDDF do LKPR, kdy po dosazeni FL100 se stroj ci nektera z komponent on-line letani uplne zblaznilo, protoze rychlost byla kolem 800IAS a ALT se mihalo kolem 0ft a FL450. S tim neslo nic delat a tak jsem musel poprve simulaci ukoncit predcasne. Nutno poznamenat, ze do teto doby jsem nemel jediny problem....[/quote]
Ano, na radaru to vypadalo velmi elegantne.

V zasade jsi proletel severnim fousem Sumavy v nadmorske vysce 800 metru, coz v praxi znamena, ze sis s ohledem na pocasi celkem solidne umyl, opucoval a vykartacoval spodek letadla o spicky smrku. To CSAv nema dost penez na myti letadel? :D

Jinak tohle se mi jednou pri online take stalo, a podeziram z toho lokalne zblble FMC; komponenty online letani nemaji na funkci vliv, pouze preposilaji tvoji polohu na server a zaroven ti prinasi polohy ostatnich letadel. Jedine ze by se ti vinou server-splitu SB pokousel vnutit tvoji polohu, aniz by vedel, ze ty jses ty :), ale to povazuju za skoro nemozne.

th

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:18 lis 2005, 12:25
od PavelS
[quote="th"]Obavam se, ze ignorovani realnych postupu je docela dost proti pravidlum site a VACC-CZ je prilis male zvire na to, aby si neco takoveho mohl dovolit. Navic, i kdyby nam to nakrasne vedeni VATSIMu schvalilo, nicemu bychom si nepomohli.[/quote]
Potvrzuji a ještě přidám informaci, že prakticky nelze beztrestně "zavřít" nebo "omezit" FIR nebo jeho část z jakýchkoliv důvodů. To se považuje za velice těžký prohřešek proti pravidlům hry. Celá zábava je postavena na zásadě, že moje aktivity nesmí omezovat někoho dalšího, což se v tomto případě nutně stane. Myslím, že z takové akce bychom nevyšli bez problémů ( jako VACC CZ) , což bych neriskoval.

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:21 lis 2005, 12:45
od th
Jinak novou informaci ohledně padání v souvislosti se Squawkboxem najdete v jiném vlákně : http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic. ... 1816#p1816

Čímž bych asi tento thread uzavřel :)

TH
VACC-CZ

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:22 dub 2006, 13:36
od Engin
Ahoj,

já bych si ho dovolil ještě na chviličku otevřít. Právě se snažím připojit na EGKK a SB3 se připojí ale po cca 15-30 sekundách načítání se začne FS brutálně trhat (tak 15 spf (= obrácená jednotka k fps)). Na blízkém letišti v RedHillu to samé. Pokud se připojím na Prahu, tak není problém.

Mám někde něco špatně, stává se to, že to prostě nejede, když je pro jedno letiště plně obsazená ATC (včetně control)? Nebo mám hledat u sebe?

Dělá mi to právě teď, 22.4.2006 zhruba od 1240 dosud (1336).

Díky,

ENG

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:22 dub 2006, 14:02
od Hašoun
Podivej se na nastaveni Multiplayer - Range of planes added... Ted maji na EGLL velky mnozstvi letadel a je mozne,ze se ti to seka prave kvuli tomu...takze bych si tu multiplayerovou dohlednost radsi stahnul...

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:23 dub 2006, 11:21
od BrandonSk
Urcite to bylo pretizenosti... vcera bylo nekolik broadcast messagu po celej den, ze UK servery jsou pretizene, at lidi zkusi nejaky jiny...
Cheers,
B.

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:23 dub 2006, 14:02
od PavelS
Takové zpomalení je obecně způsobeno dvěma věcmi - obě zde byly zmíněny :

a) Moc různých letadel v dosahu SB3 ( FSInn).
Včera se letěla Cross the Pond a odhaduji že v oblasti EGxx mohlo být >100 různých letadel. Každé letadlo musí SB ve spolupráci s FSkou najít na disku a zobrazit (připadně k nemu najít náhradu). To děsivě zatěžuje i seberychlejší systém, takže uvedené jednotky \"spf\" jsou opravdu možné.

Řešení- snížit ježdítkem pro nastavení visibilty na typicky 10nm, ale i klidně méně a tím omezit počet letadel, která se musí vyhledat a zobrazit. Dále pomůže na hustých akcích nepoužívat detaily scenerií na max a rovněž snížit visibilty přímo v FSce na třeba max 60nm i méně.

Poznámka- nejdéle zatěžuje SB a FSku načtení nového letadla - FSka se prakticky může i na chvíli zastavit ale pak se to rozběhne zase normálně. Takže když se načítá 100letadel, tak to opravdu klidně 2minuty pausuje.

b) Přetížení serveru.
Server je zatěžován počtem na něj připojených. Kolaps způsobuje hlavně vysoký počet letadel ne počet ATC. Ovšem server se tím obvykle nezpomalí, nýbrž spadne úplně a pak se nejde připojit vůbec. I tato skutečnost mohla včera na UK-1 nastat.

Řešení - použít jiný server. Podotýkám, že umístění serveru nemá žádný vztah k místě kde chcete letět. Naopak je nejlepší se připojovat na server, který je nejblíže vašemu bydlišti ( připojení ), t.j. EUROPE-CE, který je od nás nejrychlejší. Všechny servery si předávají všechna data, proto lze i z našeho serveru létat např. v Austrálii, není třeba se nějak přepojovat na server jejich.

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:18 čer 2006, 22:44
od mezek
Děkuji ATC LKPR_APP za trpělivost a zároveň se omlouvám všem kolem LKMT dnes ve 22.40 - po dotočení na přistání na rwy22 mi těsně před FAF spadla FSka. :o(( Takže budu hledat problém, snad scenérka....

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:18 čer 2006, 22:59
od PavelS
Ano, LKMT scenerie vykazuje padavost ( je to obecný problém, nejen Tvůj ) . Možná zatím doporučuju pro online default, bohužel.

Padání, zamrzání a odpojování při On-line.

PříspěvekNapsal:18 čer 2006, 23:17
od mezek
Škoda... A nějaký návod na opravu není? Přeci jenom teď budu lítat tuhle štreku hodně často....