Stránka 1 z 1
[12 DEC 2016, 19-21z] Eduard Horak LKTB_TWR Controller Practical Test
PříspěvekNapsal:03 pro 2016, 19:44
od Araneus
Je mi milou povinností oznámit, že
12. prosince 2016 od 20 hodin místního času bude probíhat praktická zkouška kolegy
Edy Horáka na pozici
LKTB_TWR. Přijďte prosím udělat co největší provoz. Potřebujeme kombinovaný IFR i VFR v co největším množství, aby Eda dokázal, že si hodnost S2 zaslouží.
We are pleased to announce that
TWR Controller Practical Test of our colleague
Eduard Horak will take place on
December 12th 2016 from 19z at
Brno-Turany (LKTB). All IFR and VFR traffic is kindly welcome.
Charts, NOTAMs as well as MSFS and X-Plane sceneries are available at
https://www.vacc-cz.org/en/airports/lktb
Re:[12 DEC 2016, 19-21z] Eduard Horak LKTB_TWR Controller Practical Test
PříspěvekNapsal:03 pro 2016, 21:06
od Eda
Super, tak to se urcite aspon na chvili zastavim

Re:[12 DEC 2016, 19-21z] Eduard Horak LKTB_TWR Controller Practical Test
PříspěvekNapsal:11 pro 2016, 22:07
od Araneus
Připomínám zítřejší zkoušku Edy Horáka na LKTB_TWR. Budeme potřebovat dostatek provozu, aby měl examinátor možnost posoudit kvalitu Edova řízení. Prosím, kdo budete mít alespoň chvíli času, přileťte udělat provoz. I kdyby se mělo jednat třeba jenom o krátký VFR let po okruhu nebo IFR okruh z Brna do Brna. Jinak pokrytí ATC je zajištěno v dostatečném rozsahu (ACC, LKPR_APP), ideální pro přelety mezi Prahou a Brnem. Tak prosím přileťte.
Re:[12 DEC 2016, 19-21z] Eduard Horak LKTB_TWR Controller Practical Test
PříspěvekNapsal:12 pro 2016, 12:37
od Huck Finn
Udělal bych si tam dnes RNAV approach training, jenom nevím, jak to napsat do letového plánu. Může někdo poradit?
Ideat je takováto: po vzletu RNAV Missed Approach procedure na BNO, dále hold nad BNO a RNV approach a go around a tak furt dokola.
Re:[12 DEC 2016, 19-21z] Eduard Horak LKTB_TWR Controller Practical Test
PříspěvekNapsal:12 pro 2016, 12:49
od Pavel
FPL LKTB LKTB, route BNO STAY01/0030
Do poznamek STAYINFO01/HOLDING AND RNAV APCH TRNG 3 PATTERNS
Samozřejmě počet okruhu a podle toho celkovou dobu v route uprav dle libosti. Jen pocitej s tím, ze vycvik ma nižší prioritu než pravidelný provoz, takže se lehce může stát, ze to tam dost odholduješ :-)
Samozřejmě kromě podání FPL si na zemi s TWR vše konkrétně vysvetlite, kolik okruhu chceš atd.
Detaily na toto thema třeba zde:
https://wiki.vacc-cz.org/index.php?title=Base_training
PB
Re:[12 DEC 2016, 19-21z] Eduard Horak LKTB_TWR Controller Practical Test
PříspěvekNapsal:12 pro 2016, 13:32
od Huck Finn
Ok, děkuji.
Re:[12 DEC 2016, 19-21z] Eduard Horak LKTB_TWR Controller Practical Test
PříspěvekNapsal:13 pro 2016, 06:01
od Huck Finn
Pěkné polítání včera v Brně, díky řídícím. Hned ze startu jsem to zkoušenému zkomplikoval, když jsem točil, kam jsem neměl, za což se omlouvám. Měl jsem nabriefovaný po vzletu missed approach, ale povolení jsem měl na pokračování ve směru dráhy. Doufám, že to nemělo vliv na průbeh zkoušky.
Re:[12 DEC 2016, 19-21z] Eduard Horak LKTB_TWR Controller Practical Test
PříspěvekNapsal:13 pro 2016, 08:01
od Pusajin
A jak vlastně zkouška dopadla? Provoz solidní a do toho emergency

Re:[12 DEC 2016, 19-21z] Eduard Horak LKTB_TWR Controller Practical Test
PříspěvekNapsal:13 pro 2016, 12:53
od Araneus
Všem velice děkujeme za provoz, jaký v LKTB nepamatujeme. Super, že jste přiletěli. Díky.
Oznámení výsledku zkoušky nechám na MQm nebo PBm.
P.
Re:[12 DEC 2016, 19-21z] Eduard Horak LKTB_TWR Controller Practical Test
PříspěvekNapsal:13 pro 2016, 13:17
od Pavel
Vyhlášení výsledků zkoušky necháme jako je již tradicí na examinatorovi, přislíbil ze provede dnes večer.
Za mne obrovský dík všem zúčastněným pilotům za perfektní výkon - byli jsme na a chvílemi za limity kapacity letiště a především TMA Brno, vyčkávalo se všude možně a piloti nás podrželi správnými reakcemi na instrukce. Především TVS74ZS, OKMAF a HBněco (Pilatus) tam odvedli kus dobré práce když jsem po vyhlášení nouze rozháněl provoz a dělal místo pro letadlo bez hydrauliky.
PB
Re:[12 DEC 2016, 19-21z] Eduard Horak LKTB_TWR Controller Practical Test
PříspěvekNapsal:13 pro 2016, 13:24
od bulik4lg
Tjamtadadá, tjamtadadá..
Dovolte mi, abych světu oznámil, že Eda se s provozem popral statečně a až na několik (v podstatě) drobností, zvládnul celou dlouhou zkoušku se ctí.
Tímto mu gratuluji k zisku hodnosti S2 a přeju mnoho sil do dalších kroků.
Re:[12 DEC 2016, 19-21z] Eduard Horak LKTB_TWR Controller Practical Test
PříspěvekNapsal:13 pro 2016, 14:05
od Huck Finn
[quote="Pavel Brodský"]
Vyhlášení výsledků zkoušky necháme jako je již tradicí na examinatorovi, přislíbil ze provede dnes večer.
Za mne obrovský dík všem zúčastněným pilotům za perfektní výkon - byli jsme na a chvílemi za limity kapacity letiště a především TMA Brno, vyčkávalo se všude možně a piloti nás podrželi správnými reakcemi na instrukce. Především TVS74ZS, OKMAF a HBněco (Pilatus) tam odvedli kus dobré práce když jsem po vyhlášení nouze rozháněl provoz a dělal místo pro letadlo bez hydrauliky.
PB
[/quote]
HBněco = HB-FCL :-) Děkuji za pochvalu, ale hlavně za skvěle odřízený event. A samozřejmě velká gratulace Edovi :-)
Re:[12 DEC 2016, 19-21z] Eduard Horak LKTB_TWR Controller Practical Test
PříspěvekNapsal:13 pro 2016, 14:42
od Eda
[quote="Tomas Dinkov"]
Hned ze startu jsem to zkoušenému zkomplikoval, když jsem točil, kam jsem neměl, za což se omlouvám. Měl jsem nabriefovaný po vzletu missed approach, ale povolení jsem měl na pokračování ve směru dráhy. Doufám, že to nemělo vliv na průbeh zkoušky.
[/quote]
Tvuj let (a hlavne ten prvni start) mel na prubeh zkousky vliv pomerne velky, ale za to si mohl nezkuseny zkouseny ridici hlavne sam
[quote="Matej Quarda"]
Tjamtadadá, tjamtadadá..
Dovolte mi, abych světu oznámil, že Eda se s provozem popral statečně a až na několik (v podstatě) drobností, zvládnul celou dlouhou zkoušku se ctí.
Tímto mu gratuluji k zisku hodnosti S2 a přeju mnoho sil do dalších kroků.
[/quote]
Dekuji, dekuji... Jeste musim samozrejme podekovat sve rodine, ktera me po celou dobu vycviku podporuje, pak samozrejme Petre Ondrackove, jakozto memu HC, ktera byla ochotna se me ujmout a vse me od zacatku naucit, dale pak Pavlovi Brodskemu, ktery jeste pridal par detailu (ovsem samozrejme take podstatnych) a stravil se mnou na sweatboxu nekolik pernych cviceni

Od Mateje Quardy jsem se take dozvedel spoustu hodnotnych informaci, kdyz se mnou stravil jedno cviko...
A hlavne diky vam vsem, pilotum i mym fanouskum, kteri jste prileteli do Brna udelat naprosto uzasnou atmosferu, moc jsem si to uzil, i kdyz jsem chvilemi nevedel co driv. Diky tedy i za vas vykon a budu se tesit, ze se brzy potkame v Praze, at jiz na zemi nebo na APP... A treba casem i jeste vys

Re:[12 DEC 2016, 19-21z] Eduard Horak LKTB_TWR Controller Practical Test
PříspěvekNapsal:13 pro 2016, 22:28
od JKol
Jo včera to bylo dobře výživný, kromě Edy jsme si dali zkoušku ještě Pavel na LKMT_APP a já na oblasti, neb Brno je pro takhle velký provoz strašně neoptimalizovaný a nešikovně řešený. Kdyby vás někoho zajímalo jak to včera vypadalo, tady je krátký záznam:
https://www.youtube.com/watch?v=KKFX2z0 ... e=youtu.be
Gratulace kolego
Re:[12 DEC 2016, 19-21z] Eduard Horak LKTB_TWR Controller Practical Test
PříspěvekNapsal:13 pro 2016, 23:13
od Eda
Diky, zaznam je super, i kdyz tam jeste chybi malinko konce, ale jako bych to doridil pred chvili, uplne se mi z toho orosilo celo

Re:[12 DEC 2016, 19-21z] Eduard Horak LKTB_TWR Controller Practical Test
PříspěvekNapsal:14 pro 2016, 08:48
od mipeba
[quote="Jakub Kolář"]
krátký záznam:
https://www.youtube.com/watch?v=KKFX2z0 ... e=youtu.be
[/quote]
Dotaz, co jsou ty žlutý texty na prvním řádku u letadla? RAM, DUPE apod (ono to není moc vidět, tak nevím jestli to nekomolím)
Re:[12 DEC 2016, 19-21z] Eduard Horak LKTB_TWR Controller Practical Test
PříspěvekNapsal:14 pro 2016, 09:32
od Araneus
RAM svítí, když je v TAGu nakliknutá nějaká mez povolení (třeba výška, do které je pilot aktuálně povolen) a pilot ji překročí.
DUPE svítí, když jsou online dva piloti se stejným squawkem. Proto se někdy stane, že pilot dostane nějaký squawk a za chvíli dostane squawk nový (protože se u něj rozsvítilo DUPE).
Re:[12 DEC 2016, 19-21z] Eduard Horak LKTB_TWR Controller Practical Test
PříspěvekNapsal:14 pro 2016, 09:58
od JKol
RAM svítí když se letadlo odchýlí od trati (tady to klasicky svítilo při holdu)
To co popisuje Petra s výškou je CLAM

Re:[12 DEC 2016, 19-21z] Eduard Horak LKTB_TWR Controller Practical Test
PříspěvekNapsal:14 pro 2016, 11:01
od Pusajin
Taky gratuluju ke zkoušce.TVS74ZS jsem bylo rádo, že mohlo odletět do Prahy bez zbývajících 2 tg v Brně.Kdyby totiž došlo v komunikaci na složitější frezeo než zná, muselo by ZS přejít z Aj smutně do Čj.Navíc jsem pil kafe,Tramín červený 2014 syna jsem poslal holdovat se zkoušením příroďáku
