Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#127252
Obrázek


Milí piloti,

je tu poslední velký letošní event. Ve spolupráci s Dutch VACC, CSA Virtual a TVS Virtual pro vás VACC-CZ připravil "City Pair" mezi Prahou a Amsterdamem. Event se bude konat v neděli 26. června od 18:30 do 22:30 místního času. Doufám, že toho z Amsterdamu přiletí hodně. Holanďani dva roky odmítali naše nabídky na uspořádání společného eventu s tím, že počkají, až vyjde scenérie LKPR. Takže by mohli být řádně natěšení. Tak ať si neutrhneme ostudu.


VACC Czech Republic and the Dutch VACC are excited to announce the latest city pair between Amsterdam Airport Schiphol (EHAM) and Prague Václav Havel Airport (LKPR), linking two of Europe's most scenic cities! The event is organised in cooperation with CSA Virtual and Travel Service Virtual Airlines and takes place on Sunday the 26th of June between 16:30 and 20:30 UTC.

Join us for some fantastic ATC on some of the world's busiest airways. You can expect full ATC coverage from both airports and enroute. The flight takes about a 1,5 hours, this gives you the chance to fly both legs. Join us on the 26th for this exciting European event!
Naposledy upravil(a) Araneus dne 07 čer 2016, 13:41, celkem upraveno 1 x.
#127258
Napřed byl špatně jenom název vlákna. Banner a promo text byly správně od začátku. Pak byly špatně bookingy a když jsem na ně koukala už popáté, tak se mi všechno spletlo tak, že jsem ten následující post taky popletla.

Takže: vše by mělo být opraveno. Díky za upozornění. Pokud ještě někde něco nesedí, tak SPRÁVNĚ JE BANNER.
#127358
Nechci být hnidopich, ale na home-page vaccu u eventu jdou blbě odkazy na forum. Resp. když kliknu na anglický odkaz "More info HERE", funguje správně. Když ale kliknu na "Více info ZDE", otevře se Fórum s testem Aleše Matušíka. Bylo by asi fajn to opravit :-D
#127380
I když jsem event trošku zazdil a odletěl vstříc Ruské federaci, děkuji řídícím za večer. :) "Dlouhá noc" je opět přede mnou. :D

Ale trošku takový "reminder" - NOTAMy - křížení G a L je zavřeno. :)
Odletovky, co jsem viděl, jsou změněny (VOZ1A na VOZ2A, apod...), viz new AIRAC.

A pro piloty:
Kurzy dráhy 24/06 jsou posunuty z 242 na 241, to samé pro opačnou dráhu 06 (062 na 061). :)

Letu zdar! :)
#127381
tvl, to byl masakr..
Každej druhej odlet se nehlásil sám od sebe - musel jsem force actovat..
Každýmu druhýmu příletu jsem musel všechno říkat třikrát.. i jen elementární věci..
A v tom "nejlepším" asi čtyři mašiny z deseti na textu..

Příště musíme takovej event udělat někdy v zimě, aby se člověk aspoň tak nepotil..
Naposledy upravil(a) bulik4lg dne 26 čer 2016, 22:55, celkem upraveno 1 x.
#127383
[quote="Matej Quarda"]
Každej druhej odlet se nehlásil sám od sebe - musel jsem force actovat..
Každýmu druhýmu příletu jsem musel všechno říkat třikrát.. i jen elementární věci..
A v tom "nejlepším" asi čtyři mašiny z deseti na textu..
[/quote]

Abych se trochu zastal pilotů, LKAA_CTR se o mě přihlásil už někde za NOTGO (letěl jsem EHAM -> LKPR) ve FL270, když mě měl ještě ve své moci EuroControl West (čekal bych, že instrukci k přeladění dá EuroControl West, ne že si o ni budu muset říkat na základě pvt od LKAA_CTR). Dále když jsem dostal povolení na GOLOP1S a z mapy na mě čumělo GOLOP2S, tak jsem se raději zeptal. A pak z nějakého důvodu vypadl LKPR_APP, takže se na ni nedalo chvíli naladit. Až to naskočilo, tak mi přišla pvt od LKPR_APP, že se mám na ně přeladit, ale to už jsem dávno přeladěný byl.

Co se týká textu, tak souhlasím. Ten by měl být podle mě vyhrazený pro úplné začátečníky. V dnešní době není headset s mikrofonem až takový problém.
#127385
Dvakrát mi na ani ne minutu spadl net. Poprvé byl na frekvenci asi jenom jeden pilot a jinak nikde nic, takže se to hádám ani nepoznalo. Podruhé byli na frekvenci piloti dva. Bohužel to bylo těsně před tím, než se přiřítil ten největší chumel příletů, takže to byl pak chvíli docela adrenalin a holdovalo se. Holt jsi měl asi smůlu a pád netu vyšel zrovna na tebe :) Mates ti posílal contactme, protože asi nevěděl, za jak dlouho se mi to podaří nahodit.
Jinak potvrzuju, že někteří piloti nebyli z nejbystřejších (netýká se českých pilotů) a 3-4 texťáci na frekvenci v jednom okamžiku jsou pro D_APP vysloveně zhouba. Na druhou stranu už jsem zažila eventy, kde byli piloti v průměru podstatně míň disciplinovaní, takže já jsem si tenhle event (taky díky Matesovi na APP) užila náramně.

Dík všem za účast.
#127387
Ono s tím textem je to potíž.Zdržování pro ATC i ostatní piloty.Pochopím když má někdo potíže s hlasem, nebo má sim v ložnici, kde spí mimi.Headset není nic drahýho, takže myslím, že to není o penězích, ale o přístupu.Já jsem v angličtině věčnej začátečník (holt dřív byla povinná ruština) a proto bych si včera do Amstru netroufl, ale k nám jo, protože můžu přejít v pohodě do ČJ, kdybych nerozuměl.Když letím mimo event, tak jsem na voice a kdybych nerozuměl, tak bych požádal o txt.(zatím jsem to venku vždycky nějak dal a domluvil se).Oni ATC když slyší, že dotyčnej nemá zrovna státnice z AJ, tak se snaží používat běžně používaný fráze.Úplní začátečníci by měli zkoušet online když je míň provozu a ne na takovým velkým eventu.Tehdy mívají ATC víc času a můžou nějak poradit.Já taky víc pochopím, když si v AJ něco přečtu, než když poslouchám, ale na lítání je právě ta komunikace supr.Když takto všichni vzájemě spolupracují.A o nějaké realitě při textování ani nemluvě. ;) Zbyněk.
Naposledy upravil(a) Pusajin dne 27 čer 2016, 10:53, celkem upraveno 1 x.
#127388
[quote="Zbyněk Šídlo"]
Ono s tím textem je to potíž.Zdržování pro ATC i ostatní piloty.Pochopím když má někdo potíže s hlasem, nebo má sim v ložnici, kde spí mimi.Headset není nic drahýho, takže myslím, že to není o penězích, ale o přístupu.Já jsem v angličtině věčnej začátečník (holt dřív byla povinná ruština) a proto bych si včera do Amstru netroufl, ale k nám jo, protože můžu přejít v pohodě do ČJ, kdybych nerozuměl.Úplní začátečníci by měli zkoušet online když je míň provozu a ne na takovým velkým eventu.Tehdy mívají ATC víc času a můžou nějak poradit.Já taky víc pochopím, když si v AJ něco přečtu, než když poslouchám, ale na lítání je právě ta komunikace supr.Když takto všichni vzájemě spolupracují.A o nějaké realitě při textování ani nemluvě. ;) Zbyněk.
[/quote]

Já mám taky malý dítě (který teda spí ve vedlejším pokoji).. Ale i kdyby spalo vedle mě, tak přinejmenším bych si nasadil sluchátka (myslím, že v dnešní době neexistuje živá duše v civilizovaném světě, která by aspoň jedny nevlastnila) a přinejmenším bych byl na příjmu a na textu bych pouze odepisoval.
Existujou sice aliasy v Euroscope, ale přiznám bez mučení, že jsem je nikdy nepoužíval a kvůli pár - s prominutím, z mého pohledu - ignorantům se s tím bazmekem učit fakt nebudu.
Jestliže někdo není schopnej si zajistit alespoň přísun zvuku do sluchátek, když už nemůže/nechce použít makrofón, tak na takovým fly-inu nemá co dělat.
Přesně, jak píšeš.. když někdo letí na textu mimo event.. budiž.. je to sice vopruz, ale přece jen má člověk víc času se takovýmu pajlotovi věnovat.
Ale na APP a potažmo na directorovi při takovým eventu je to prostě vražda.
Nebýt tady toho a pak těch, kteří prostě potřebovali všechno říkat dva až třikrát, nemuselo by se podle mě ani vyčkávat. Stačilo by efektivně brzdit.

Jinak jo, byl to celkem podařený event.. škoda těch věcí, který jsem zmínil.
#127389
[quote="Tomas Dinkov"]
....LKAA_CTR se o mě přihlásil už někde za NOTGO (letěl jsem EHAM -> LKPR) ve FL270, když mě měl ještě ve své moci EuroControl West (čekal bych, že instrukci k přeladění dá EuroControl West, ne že si o ni budu muset říkat na základě pvt od LKAA_CTR). Dále když jsem dostal povolení na GOLOP1S a z mapy na mě čumělo GOLOP2S, tak jsem se raději zeptal....[/quote]

V případě, že jsi byl na frekvenci Eurocontrol West a daný řídící tě nepřeladil na UNICOM, tak pochybil. Eurocontrol West nemá řízení nad Německem, nýbrž Francií, Španělskem a Portugalskem. Nebyl to náhodou Maastricht Eurocontrol (EURM_CTR)? Jinak - z pohledu řídícího je lepší mít při takovém eventu jistotu rádiového spojení už dříve, než někde u českých hranic, když ATC zjistí, že pilot neodpovídá. :)

Ohledně té příletovky - je to tím, co jsem popisoval výše. V nedávné době došlo ke změně AIRACu a tím se změnily příletovky (konkrétně většinou pouze číslice). Bylo vidět, že změnu všichni ještě nezaregistrovali. :)

A text? Jo, před cca pěti lety jsem byl taky takový magor... :))) Ale postupem času, když jsem začal řídit, jsem pochopil, že to při větším provozu prostě občas nejde ustíhat. A jak píše Mates, aliasy většinou nepoužívám, protože občas to mám rychleji napsáno, než "vyaliasováno". :)
#127395
[quote="Tomas Dinkov"]
...když jsem dostal povolení na GOLOP1S a z mapy na mě čumělo GOLOP2S...
[/quote]

Tady si dovolím ospravedlnit postup našich řídících. Každý VACC má na svých stránkách vlastní mapy pro piloty, podle kterých se létá. Tyto mapy vždy souhlasí s tím, co řídící povoluje. Obecně na VATSIMu není zajištěna 100% aktuálnost vůči reálnému stavu (nemáme k dispozici stovky lidí, kteří by to nonstop udržovali). Kdo používá své vlastní mapy sehnané jinde než na webu příslušného VACCu, jde do toho na vlastní pěst s rizikem, že může mít něco novější nebo starší než to, co má řídící zrovna před sebou (a pak se musí přizpůsobit).

Nové mapy s novými tratěmi byly publikovány dnes, právě teď. Až do této doby jsme měli na webu mapy původní, se starými tratěmi (zcela záměrně, protože jsme nechtěli tuto změnu provádět před eventem), a podle těchto starých byla vydávána letová povolení včera.

PB
#127404
@MarekS: Byl to Maastricht Control, omlouvám se za nepřesnost.

@PB: Tomu naprosto rozumím a není co ospravedlňovat. Chtěl jsem jen ospravedlnit svůj doplňující dotaz na STAR, který ho zaměstnal více než je nutno. Já lítám podle Navigraphu a tam už to měli aktualizované. Vím, že to není 100% správný postup, že by pilot měl používat to, co publikuje příslušný VACC, ale já mám na přípravu letu hodně omezený čas a dost střídám státy, ve kterých lítám a stahovat pokaždé jejich mapy by mě zdrželo, takže raději používám Navigraph a doufám, že tam nejsou velké rozdíly oproti mapám publikovaným VACCem.