Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#122852
[img width=700]http://www.vacc-cz.org/images/LWSK-LKPR.png[/img]

MACvACC and VACC-CZ announce an Online Day Shuttle between Skopje (LWSK) and Prague (LKPR). The event takes place on Thursday the 25th of June 2015 between 1700z and 2100z.

Routes
LWSK-LKPR - SIN UN128 VAGEN UY575 BEO UM749 TONDO DCT BEGLA UM749 TUMPO UT221 OSNEK UL726 VLM
LKPR-LWSK - VOZ UZ21 SASAL DCT BABIT UT23 VAGEN UN128 SIN

Charts, MSFS and X-Plane sceneries and NOTAMs
LWSK: http://macvacc.org/en/airport/skopje
LKPR: www.vacc-cz.org/airports/lkpr

We look forward to seeing you on the 25th!!
Naposledy upravil(a) Araneus dne 19 čer 2015, 22:17, celkem upraveno 1 x.
#122998
Všem díky za provoz, koncem to bylo fakt maso... Chtěl bych se omluvit CSA067 a CSA508 a NWA3JM za ten bordel tam. Důvodem byla má blbost a pozdě a brutálně pomalu a zákeřně uvolňující 777 (vypadalo to na C, pak na D (20kts) a dotáhl to až na E :) ) naštěstí pak CSA508 DC9 zastavil včas, takže pochvala. Takže ještě jednou díky sorry a dík za provoz, byl to supr trénink.
#123000
Tak já jsem si to jakože užila, ale úplně moc se svým řízením dneska spokojená nejsem. Chvílemi to šlo, chvílemi jsem to prasila já a chvílemi někteří piloti. Mohlo být líp. A mohlo být hůř - mohla jsem něco srazit. Doufám, že piloti nejsou moc naštvaní. Ale každopádně provoz nečekaně pěkný, díky všem za účast.
#123001
Páč jsem dostal z ACC volno až ve 20:15 LOC kdy přišel Mates a protože spustit ten náš "joystick" chvilku zabere, tak se mi nechtělo se narychlo pachtit s non-RNAV plánkem a přípravou z LWSK, tudíž jsem zvolil již vyzkoušenou trať z EDDF (krom toho už mě němčouři identifikují a ví o co jde) :)
V EDDF sice pusto, ale byla aspoň oblast a pak už full až na zem. Žádné chyby na žádné pozici teda neeviduji, naopak to docela odsýpalo a non-RNAV hold na BALTU (viz první screen) byl velice hezkým zpětřením celého výletu. Tohle je proč mě to baví! :)
Fotečkou na dobrou noc se loučí bohužel jednohlavá posádka DC-9 a jediný PAX Kirra. Díky všem! :)
Přílohy
P1060607.JPG
P1060607.JPG (1.95 MiB) Zobrazeno 3412 x
nrnavHoldBaltu.PNG
nrnavHoldBaltu.PNG (178.21 KiB) Zobrazeno 3407 x
#123002
Já taky děkuju za super event. Jenom jsem si ho malinko prodloužil až z Turecka  :) Omlouvám se za tu prasečinu při ILS, která nemohla skončit jinak než missed appem. Zbytek naprosto perfektní. Díky řídícím za super event  :D
#123005
[quote="Vojtěch Javorský"]
Důvodem byla má blbost a pozdě a brutálně pomalu a zákeřně uvolňující 777 (vypadalo to na C, pak na D (20kts) a dotáhl to až na E :) )
[/quote]

Joo, plne nalozena nahradnimi dily na MLW, i APP zkousela na mne zkratku aby si pomohla, ale z duvodu vypoctu tak, aby to vyslo po normalni trati s vahou , tak jsem zamitl. Od jiste doby je clovek setrny k letadlu, a vazici si praci mechaniku, takze proc brzdit jak o zivot. :-)

Jinak mi ale prislo, ze jak jsem se blizil k RWY, ze to letadlo co cekalo na h/p uz bylo za, mozna i v pohybu,  kdyz jsem byl na jeho urovni, ale to muze byt samozrejme zobrazeni FSInn....
#123006
[quote="Ivo Hrdlička"]
Tak se to vybarvilo na docela pěknou akci. Když jsem byl v Praze ještě v 17:00Z sám, byl jsem mírně pesimistický. Za mě spokojenost. (myslím, že ani Petra se nakonec nenudila)
[/quote]
A nebyl jsi náhodou jedinej od nás, kdo letěl do Skopje ?  :D Když jsem tě potkal samotnýho a já táhl tu bandu na Prahu.Alespoň co jsem se díval do odletů z LKPR tak tam další Skopje nebylo.Zato tam to byla tlačenka, když po sedmé přišla oblast a tuším 10 odletů na něj spustilo, do toho vektory pro první přílet, tak já bych byl zralej na Chocholouška. ;)Sice jsem byl na H/P 34 druhej, jenomže to by nás někdo ze Sovětska-volačka ....215 nesměla všechny zašpuntovat tím, že v klidu čekal 10min než si ho ATC všimne a zeptá se ho jestli je ready for dep.a on to v klidu zreadbackuje.Později tam přišla věž a potom app.To už jsem byl nad Maďarskem. U nás už vše v pohodě .Díky všem ATC.Zbyněk.
#123007
To je v Praze vždy taková tlačenka kolem 22:00 LOC?
Já letěl z Makedonie, abych si vychutnal západ slunce :-)
Jinak se omlouvám za ty problémy nad VLM. Vypnul se mi auto thrust a než jsem si všiml ztráty rychlosti, vypl se AP. Pak z ničeho nic přestal FMS holdovat (naštěstí mě to JK učil i bez FMS), pak už to snad bylo lepší.

Díky za parádní zážitek a pěkný start prázdnin.
#123008
[quote="Jindřich Machalínek"]
Páč jsem dostal z ACC volno až ve 20:15 LOC kdy přišel Mates a protože spustit ten náš "joystick" chvilku zabere, tak se mi nechtělo se narychlo pachtit s non-RNAV plánkem a přípravou z LWSK, tudíž jsem zvolil již vyzkoušenou trať z EDDF (krom toho už mě němčouři identifikují a ví o co jde) :)
V EDDF sice pusto, ale byla aspoň oblast a pak už full až na zem. Žádné chyby na žádné pozici teda neeviduji, naopak to docela odsýpalo a non-RNAV hold na BALTU (viz první screen) byl velice hezkým zpětřením celého výletu. Tohle je proč mě to baví! :)
Fotečkou na dobrou noc se loučí bohužel jednohlavá posádka DC-9 a jediný PAX Kirra. Díky všem! :)
[/quote]

Hele, jsi si jistej, že tohle je inb track 090..? ;) :D
#123010
[quote="Martin Tlolka"]
Díky za parádní zážitek a pěkný start prázdnin.
[/quote]

Prázdniny ještě ne, úplně poslední předprázdninový event je v neděli.

No, co se týče směru letů během eventu, tak se to má následovně: Když se má jednat o let obousměrný, tak tomu eventu tvůrci dávají většinou název "shuttle", "bridge", "city link" a podobně. "Fly-In" pak má evokovat u pilotů spíše představu jednosměrného letu. Není to ale žádné pravidlo. Takže zkrátka včera Ivoš letěl úplně stejně správným směrem jako všichni ostatní ;)
Ale tak aby piloti nebyli příště na pochybách, tak budu asi budu do textu k eventu psát explicitně formulku, že "event trvá tolik a tolik hodin, což účastníkům umožní zaletět si oba legy" nebo něco v tom smyslu.
Z pohledu řídících jsou pro DEL/GND nejzábavnější odlety, TWR bych řekla, že má nejraději smíšený provoz a na APP poskytují pořádnou zábavu přílety ;)
#123011
[quote="Petra Ondráčková"]
[quote="Martin Tlolka"]
Díky za parádní zážitek a pěkný start prázdnin.
[/quote]

Prázdniny ještě ne, úplně poslední předprázdninový event je v neděli.

No, co se týče směru letů během eventu, tak se to má následovně: Když se má jednat o let obousměrný, tak tomu eventu tvůrci dávají většinou název "shuttle", "bridge", "city link" a podobně. "Fly-In" pak má evokovat u pilotů spíše představu jednosměrného letu. Není to ale žádné pravidlo. Takže zkrátka včera Ivoš letěl úplně stejně správným směrem jako všichni ostatní ;)
Ale tak aby piloti nebyli příště na pochybách, tak budu asi budu do textu k eventu psát explicitně formulku, že "event trvá tolik a tolik hodin, což účastníkům umožní zaletět si oba legy" nebo něco v tom smyslu.
Z pohledu řídících jsou pro DEL/GND nejzábavnější odlety, TWR bych řekla, že má nejraději smíšený provoz a na APP poskytují pořádnou zábavu přílety ;)
[/quote]
Jasně že letěl správně jako ostatní,o směr nejde.Spíš jsem se divil, že to tak vyšlo 1/móóóc.Ono je asi celkem jedno jak se to jmenuje.Piloti letí podle toho, kolik mají času.Původně jsem chtěl letět celou rotaci, ale lekl jsem se, že spadnu do chumlu a holdovat potom nad LWSK s mým angličtinem -to bych nedal.Tak jsem letěl jen domů, kde bych v nouzi utekl k češtině. :DZbyněk
#123020
[quote="Pavel Brodský"]
V jakym vesmiru se holding definuje outboundem?

Snad FLIRT - Fix, Level, Inbound, Right or left, Time!

PB
[/quote]

Pravda je, že jsem readback neposlouchal pozorně, a to proto, že jsem nějakou nepřesnost nečekal s ohledem na jeho nálet a na to, že ani on ani já nedělal zkoušku..
Příště si halt budu muset dávat většího majzla..
#123022
Já vím, nicméně uznávám, že jsem neposlouchal pozorně, z důvodů, které jsem popsal výše..:)
Jaké byly jeho důvody, zapsat si/readbackovat outbound track, nevim..
Jen jsem chtěl říct, že jsem byl nachytán na švestkách, ačkoliv netuším proč..:)
#123023
[quote="Matej Quarda"]
Já vím, nicméně uznávám, že jsem neposlouchal pozorně, z důvodů, které jsem popsal výše..:)
Jaké byly jeho důvody, zapsat si/readbackovat outbound track, nevim..
Jen jsem chtěl říct, že jsem byl nachytán na švestkách, ačkoliv netuším proč..:)
[/quote]
Tak hold není uplně každodenní záležitost a termín FLIRT neznám. Ale.. mám papíry na ACC, tak bych to znát měl.
V DC-9 je to jiný, furt sleduju v rámci testování, jestli všechno funguje, nemáme autothrust takže musim furt hlídat i rychlost, do toho tenhle hold na radiále no a krom toho už když jsi mi ten hold dával, věděl jsem, že budu muset rychle najít a natáhnout chrono, který bylo zrovna vymontovaný. Prostě DC-9 je plnohodnotný MC letadlo. Pokud by se mnou letěl druhý aspoň trochu zkušený pilot, asi by si to opsal správně. :)