VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#15337
LKPR Single Runway Operations
Sat, 27 January 2007, 1500-2200Z


The VACC of the Czech Republic is featuring a new kind of High Density Flyin. The capacity of the real Prague Ruzyně Airport is standing on its edge; the daily flow reaches 600 movements per day, with over 60 movements per rush hour -- less than a minute between two landings or take offs. Special procedures have been implemented to manage such big traffic on a single runway. They are called High Intensity Single Runway Op.
And therefore…
We invite you to explore how the real pilots feel themselves:
when they hear late landing clearance,
when they must vacate as soon as it gets,
when they are number six on approach,
when they are cleared for immediate take off,
when they have no chance to make a mistake!

We offer full ATC services with 9 ATC positions, advanced flight booking system - 250 flights, Single Runway Landing and Ground Procedures Tutorial, charts of destination, LKPR Free Sceneries the extreme fun atmosphere with us. We will make our best for you to feel like in the middle of the rush traffic day at real Prague Ruzyně airport!

VACC Czech Republic invites you to RUNWAY TO HELL!

Go directly to the BOOKING Page.
#15340
Obrázek

LKPR Single Runway Operations
Sat, 27 January 2007, 1500-2200Z


The VACC CZ připravil nový druh tzv. \"High Density Flyinů\". protože kapacita reálného letiště Prague Ruzyně je neustále na hraně - denní počet
pohybů dosahl 600 s více než 60 pohyby za špičkovou hodinu, tj. méně , než minuta mezi dvěma přistáními a vzlety. Z toho důvodu byly
zavedeny speciální procedury k uřizení takto velkého provozu na jedné aktivní dráze s názvem cca \"High Intensity Single Runway Operations\".
A proto …
vás zveme vyzkoušet jak se cítí reální piloti, když:
slyší povolení k přistání na poslední chvíli,
musí opustit dráhu tak rychle, jak jen to jde,
jsou pořadí šest na během přiblížení,
jsou povoleni k okamžitému vzletu,
když nemají nárok na jakoukoliv chybičku!

VACC CZ Team nabízí plné obsazení letiště Ruzyně a přilehlých oblastí ne méně než 9ks ATC, dále nabízí pokročilý systém předběžného
zabookování letů (nutné pro vůbec zvládnutí takového náporu) s více než 250 předchroustanými lety, barevný manuálek \"Single Runway
Landing and Ground Procedures Tutorial\" k připnutí na berany během přiblížení a odletu, samozřejmě mapičky a scenerie LKPR (možná
přijde i upgrade..) a hlavně extremní zážitky všech účastníků. ATC i vývojový Event-Team udělá vše proto, abyste se cítili jako na reálné R
uzyni ve chvílích nejrušnějšího provozu!

VACC České Republiky vás zve na RUNWAY TO HELL!

Zabookovat Váš let můžete na stránce BOOKINGu .



Sletová stránka je v jazyce anglickém a takto i zůstane, neboť i v reálné Ruzyni je tento jazyk převládající.
Pro česky mluvící piloty a jejich dotazy je určen tento thread.
#15342
Jelikoz je to booking event, tak se chci zeptat jak budou odbavovane ad-hoc letadla.

Predpokladam, ze pokud budu mit chut si zaholdovat, cekat na clearance 30+min. a parkovat na jiznim terminalu, tak asi neni lepsi volba nez priletet/odletet neohlasene, ze? :)

Samozrejme uz mam ale 2 lety bookle a timhle vyzyvam vsechny at to rychle zaplni!
Cheers,
B.
#15343
Jako budou odbavována jako v reálu - tj. není pro ně žádné omezení, ale musí počítat s delajemi na všech frontách - u odletů patrně dostanou nějaký SLOT/CTOT, který bohatě pokryje případné požadavky posádky na večeri v nedalekém bufetu a při příletu pořadí ~28 nebo hold....

delaje - zpoždění (pomnož.] :)

Jinak se ale připojuji k zásadní výzvě - zabookujte co se dá, ať vám to sousedi nevyžerou. Lety patrně budeme ještě přidávat, ale jen na základě požadavků VA, které tam žádné namají. Let lze samozřejmě kdykoliv zrušit , cca do 6-4 hodin před zahajením eventu.
#15345
No už se těším, přiletím Vám tam udělat troch zmatek :D :D (myšleno jako vtip)... Jen škoda že to není už tuto sobotu protože by to byl dost cool sletovej den - letim LKPR EPWA a když Poláci slibujou plné obsazení a v praze by byla RTH tak hafo... No nic, alespoň mám na další 2 weekendy co dělat :)
#15351
[quote="Pavel"]No už se těším, přiletím Vám tam udělat troch zmatek :D :D (myšleno jako vtip)...[/quote]
Jsem na to zvědavej, jen mám trochu obavy aby výše zmíněné opravdu nenastalo pokud bych se tam objevím. :D
Pak by mohla přijít ke slovu masová diverze třeba do Varů,Brna... (jestli přiletí nějaký nemehlo :rolleyes: )
Předpokládám,že soukromej Learjet místního zbohatlíka letícího za milenkou do Ostravy se tam vejde?

DOTAZ:jaký jsou minim. podmínky /schopnosti/ pro účast ?
#15352
Ted ale mozna dulezitejsi dotaz.
Chvalim pripravu sletu, uz to zacina byt na urovni nekterich jinych FIRu, akorat mi mame lepsi ATC ;)

Jednu vec jsem ale nikde nenasel - zdanlive blbost, ale tyka se to gatu. Doplnil bych to mozna do toho Tutorialu. Jedna se mi o info, kolik min predem se muzu uz pripojit na gate a pocitat s tim ze bude volny a taky treba jak dlouho po pristani tam muzu zustat - jednak z duvodu vylozeni pasazeru, ale taky ja treba kdyz je traffic rad trochu koukam po okoli a nekdy zustavam dele aby i ostatni meli to poteseni z vetsiho mnozstvi letadel na apronu (a snizenim FPS :) ).

Cheers,
B.
#15367
[quote="Jindra"]Pokud to neni nějak neúměrně moc práce opravit, na mé oblíbené lince jsem objevil chybku. Jedná se o OK0632/0633 LKPR-Brusel. Do Bru (nyní) letí ATR, zpátky už (správně) 735. Nebo žeby v Bruselu ATRa narychlo přemontovali na 735? =D[/quote]
Opraveno.
#15377
Pokud jsi nějaký podobný slet absolvoval - lhostejno u nás či v zahraničí - víš, že opoždění čehokoliv o 15 minut je pod rozlišovací schopností kohokoliv z ATC, protože všichni jsou rádi, že letadla lítaj aspoň nějak od sebe ...

:)

Ale vážně :
nevadí to, možno poznamenat do FPL změna typu - má význam ale pro přidělení stojanky ( jiná pro A330 a ATRu ), ne pro zpoždění. Mimochodem v tomhle větru ATRa stejně jen couvá , ne ?
Ale pozor - bylo by vhodné snažit se naopak dodržovat čas odletu, resp. čas připojení ke stojánce, podotýkám ke správné stojánce a s odpovídajícím letadlem. Stojánky, typy, volačky a doporoučené gaty slouží pro zvládnutí provozu na zemi.
#15394
Stojánky uvedené v bookingu jsou bohužel jen orientační, protože nikdo neví kdo s jakým letadlem poletí a tím pádem na jakou stojánku se připojí (dle rozpětí a destinace - viz mapa stojánek). Takže vše bude řešit operativně Ground.

David
#15427
[quote="Pavel"]Takže musim letět s tou předepsanou volačkou co je u těch letů a ne s CSA027?[/quote]
To je na koordinaci mezi Vasimi radami v CSAv, nevim jaky system tam uzivate, ale myslim, ze zmena volacky neni nic dramatickeho, pokud
dordzis casy. Spis jde o priblizeni se realite.
#15429
V případě tohoto letu použijte volačky dle bookingu. Mohlo by se stát, že pokud použijete svojí volačku, zkompikujete život někomu, kdo má let, kde je právě tato volačka a chce jí použít (dle instrukcí, které přišli emailem). Navíc tím ulehčíte práci ATC, kteří budou mít booking před sebou a mohou Vás ihned identifikovat i se slotem - jinak se může stát (a pravděpodobně bude), že pokud nebude místo pro vzlety apod., přednost dostanou zabookovaní a takto dle volačky identifikovaní s přidělenými sloty.
#15431
[quote="MilanP"][quote="Jindra"](...) objevil chybku. Jedná se o OK0632/0633 LKPR-Brusel.(...)[/quote]
Opraveno.[/quote]
Stejně tak U25495 EZY 5495 z EGKK do LKPR je A319 (let zpátky - 5496, už je správně).

dodatek:
Milane, posílal jsem ti mail. Nevím jestli přišel, ale už jsem posílal jiný pro PS, tak ho prosím ingoruj.
(mimo ty sekundy, ty by se oddělat mohly:) )

ENG
#15435
[quote="Engin"][quote="MilanP"][quote="Jindra"](...) objevil chybku. Jedná se o OK0632/0633 LKPR-Brusel.(...)[/quote]
Opraveno.[/quote]
Stejně tak U25495 EZY 5495 z EGKK do LKPR je A319 (let zpátky - 5496, už je správně).

dodatek:
Milane, posílal jsem ti mail. Nevím jestli přišel, ale už jsem posílal jiný pro PS, tak ho prosím ingoruj.
(mimo ty sekundy, ty by se oddělat mohly:) )

ENG[/quote]
Ne, nic nepřišlo (?) Nebo jsem to omylem smazal, o co jde ?
#15500
Tak tahle akce me opravdu zaujala. Je to vice nez na urovni jinych FIRu. Ted jsem trochu zapojen do deni v Izraelskem FIRu a neda se to srovnat. Je to tady trochu mtrve, co se tyka eventu. Skoda ze nemuzu letet s vami, ale vsem to opravdu preju :-) Doufam ze se RTH bude jeste opakovat...

PS: Nejradeji bych si dal ten let SAS / SK0767 do EKCH.