Stránka 1 z 2
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:19 zář 2005, 19:04
od PavelS
FRANKFURT OVERLOAD, EDDF, 12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PRAHA vystupuje jako oficiální partner této akce.
Odborníci předpovídají zvýšený ruch i na LKPR.
Největší kontinentální letiště v Evropě :
ATC : minimálně 25 řídících.
Počet pohybů :
400 - 500 (
est. by M.Georg )
!!!!.
Detaily: najdete na oficiálních webových stránkách akce.
Trénink: po celý týden můžete létat do EDDF na rozvičenou, což je silně doporučováno (
by M.Georg ).
Generálka: s plným obsazením ATC se koná tento Pátek , 11.11.2005, cca od 19:00 místního času.
Mapy a podobné zbytečnosti: najdete
na webu SAGu.
Scenerie: jsou scenerie excellentní placené ,
placené,
volné pro FS2004,
volné pro FS2002 a též pro X-Plane simulator. Je tedy z čeho vybírat.
(
Screenshots by SAG, Aerosoft .)
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:19 zář 2005, 19:50
od Petr CGY
páni, to je mazec

.
Já se obávám, že ideální pozice pro moji maličkost bude někde v koutku na stojánce s poznámkou ve FLP \"only observe ATC com\".
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:19 zář 2005, 20:42
od tgurecky
Hezkýýýýýýýý tak to bude fajne

[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:04 říj 2005, 10:02
od tgurecky
Teď jsme se o tom bavili s PZ a líčil mi jak to tam vypadalo minule v praxi. Myslím si že by to nemělo od nás zůstat bez povšimnutí a měli bychom se tam společně vydat

Jdem do toho?
IMHO pro Petra CGY, ono to sice vypadá děsivě, ale když si ten FRA pár krát zkusíš zaletět, tak zjistíš že je to v pohodě.....

[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:04 říj 2005, 11:07
od Petr CGY
To asi ano, potíž je s mojí ne-angličtinou. Zkouším ji v provozu, ale když se dostanu do úzkých doma můžu vždycky přejít na češtinu. Dokonce i to zahraničí bych risknul, ale spíš v klidnějším provozu, kdy tolik neobtěžuje obligátní \"say again plz\" a v největší nouzi lze přejí na text.
Někdy není ani tak problém rozumět anglicky, jako spíš to, že radiový přenos někdy velmi zkresluje a i když třeba bez potíží rozumím věži, tak jinde třeba approach nerozpoznám asi slovo. No a v tom fofru při hromadném sletu všichni hovoří ještě rychleji .....
Petr CGY
CSA0057
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:04 říj 2005, 12:06
od tgurecky
Tak to máš pravdu. V takovém případě asi není vhodné se na takovou akci vydat, protože je to opravdu fofr....
Zkoušej tedy létat do zahraničí když je provoz nižší a létej třeba i na ty větší letiště, tím získáš hodně zkušeností a jednou se k nám připojíš až bude taková heavy akce
Ještě k tomu FRA, i když se jedná o velké letiště a i v reálu je tam celkem svižný provoz, tak to mají zmáknuté perfektně. Hlavně díky transition arrival a paralelní dráhy pro přistání. Zažil jsem to na vlastní kůži, když jsem do FRA letěl a byl jsem překvapen, jak se to dá v klidu a v pohodě zvládnout.
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:04 říj 2005, 14:01
od Petr CGY
Díky za info, zkusím Frankfurt někdy za menšího provozu
Petr
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:05 lis 2005, 01:57
od tgurecky
Jen si dovolím lehce připomenout a oprášit informaci o této akci. Brzy se dozvíte ještě další zatím zcela utajovanou informaci, která bude s tímto souviset

Myslím, že by si každý virtuální pilot, měl do kalendáře poznamenat toto událost a v EORO-BOOKu zabukovat min. let tam a zpět.
Např. OK0536 a OK0537

[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:05 lis 2005, 15:09
od Redhead
No, myslím že moje grafárna a procík dostanou pěkně zabrat

(pokud ovšem poletim)
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:07 lis 2005, 13:15
od vres
Kdo si toho náhodou v Pavlově textu nevšiml, LKPR se stala oficiálním partnerem akce EDDF Overload. Můžete tedy očekávat plně obsazenou Prahu a s tím i související předpokládaný velký provoz.
Naslyšenou ve sobotu a případně i na generálce v pátek...
David
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:10 lis 2005, 10:29
od PavelS
Vážení piloti,
aby se v sobotu ve Frankfurtu předešlo chaosu, vydali naši pečliví němečtí kolegové ]PILOT NOTAM, který je nyní dostupný i v českém znění.
Současně vydali i stručný ]Pilotní Checklist, který v kostce shrnuje důležité rady, jak ve Frankfurtu nebýt za bl..e.
Opět - abychom vyšli našim pilotům conejvícevstříc, je tento k dispozici i v Č.J..
Stručný výcuc z obou :
Dear pilots,
as we are quickly approaching the events date, here are a few reminders about some essential thins when flying to Frankfurt:
i) Get yourself informed about the airport. Visit SAG page and select Frankfurt FIR/Frankfurt. You will find all frequencies listed there, all charts ready for download, and you will have direct links to our flightplan database.
ii)Use a valid flightplan. This is something which can´t be overemphasized. For valid flightplans visit EUROBOOK pages. All aicraft with unusual routings must expect rerouting, holdings or even diversion to alternate if they are not able to navigate according to the published flight routes.
iii) Read the charts. Unlike the US there is much more more mandatory information on the charts. Initial altitudes on SIDs, speed restrictions on arrival, waypoints, all that is on the chart, and you are expected to be familiar with this information!
iiii) Approach and delivery controllers (BTW, approach is called \"arrival\" in Frankfurt) make extensive use of their ATIS. Please be prepared to read and acknowledge the ATIS identifier on initial contact with arrival or delivery.
iiiii) Fly an RNAV-capable aircraft, if possible. Frankfurt arrivals are solely based on RNAV transitions, STARs are not used, and will not be assigned. If you are cleared for an arrival procedure it´s always an RNAV transition. If you are not RNAV capable, expect vectors to final.
iiiiii) Don´t ask the arrival controller for your landing runway. This is a mistake commonly made and only congests the voice channel. Arrival can´t assign you a landing runway, that´s the job of Frankfurt Director. However, if you flying north of the field you may expect runway 25R, and 25L if you´re south of it (but this isn´t set in stone!)
iiiiiii) When handed off to the next controller, listen to the frequency. Don´t even attempt to determine your next station by the callsign. During the event we well have 6 center controllers online, and they are all using the same callsign (\"Langen Radar\"). In addition there are 3 arrival controllers, and a separate departure controller. On the ground there will be 6 different Apron/Ground/Tower positions. So, listen and write down the frequency. And if you´re unsure, switch back to the originating frequency and ask again .
iiiiiiii) Pilots from the american continent should keep in mind that transition levels are very low in Europe. Don´t be confused by \"flightlevel 70\", that´s absolutely correct. Transition level usually is FL70 of FL60. If you need the altimeter in inches please advise.
iiiiiiiii) Please use an addon scenery. No one want´s to see aircraft taxiing through grass or parking inside buildings. Also it make life much more complicated for ground controllers. Please be so kind towards the controllers and honor their efforts by using a scenery. A FS2004 freeware scenery for Frankfurt is available here.].
iiiiiiiiii) Thanks for reading and obeying these hints. And if you want to check out that you are really prepared will, give us a visit today starting 1830Z. As a last proficiency check most if not all event controllers will staff Frankfurt today to make their final preparations.
And finally: be prepared for really heavy traffic. Last years Frankfurt Overload had about 370 inbound and 120 outbound movements in a 6 hours period. So it WILL get crowded.
_________________
best regards,
Martin Georg
VATSIM Europe Division Director (VATEUD1)
Squawkbox 3 Beta Tester
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:10 lis 2005, 10:49
od tgurecky
Hoši, já už se na ten event těším stejně jako v minulém století na první sexuální zkušenosti

[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:10 lis 2005, 11:33
od Vanilla
Tak to bylo výstižný

Přidávám se do skupinky

Nebo budou jiny povinnosti Tome?
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:10 lis 2005, 12:03
od tgurecky
Mou poviností o víkendu bude otravovat ATC, ostatní mimomanželské povinosti už jsem splnil......
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:10 lis 2005, 12:53
od th
[quote="tgurecky"]Mou poviností o víkendu bude otravovat ATC, ostatní mimomanželské povinosti už jsem splnil......[/quote]
To jako "otravování ATC" považuješ za MANŽELSKOU POVINNOST?
No potěš...

[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:11 lis 2005, 10:24
od Vanilla
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:11 lis 2005, 22:08
od tgurecky
Zajímalo by mě, kdo dneska letěl z EDDF s AIRAC 0511, jestli zadal do FMC trať SULUS Z650 TIPAM Z35 LOMKI.
Já ne. FMC na mě řvalo \"Invalid Entry\". Konkrétně když jsem chtěl vložit po SULUS trať Z650 nebo po TIPAM Z35.
Když nahraju AIRAC 0510 tak je vše v pořádku.
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:11 lis 2005, 22:33
od tgurecky
Teď jsem si s tím hrál a kontroloval i položky v AIRACu a nevím v čem je problém.
AIRAC v souboru wpNavRTE.txt trať Z650 a Z35 obsahuje, ale FMC PMDG737 napíše Invalid Entry.
U Airacu 0510 je vše v pohodě, takže asi bych oproti německým kolegům doporučil raději používat AIRAC 0510 místo 0511.
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:11 lis 2005, 22:51
od Hašoun
[quote="tgurecky"]Teď jsem si s tím hrál a kontroloval i položky v AIRACu a nevím v čem je problém.
AIRAC v souboru wpNavRTE.txt trať Z650 a Z35 obsahuje, ale FMC PMDG737 napíše Invalid Entry.
U Airacu 0510 je vše v pohodě, takže asi bych oproti německým kolegům doporučil raději používat AIRAC 0510 místo 0511.[/quote]
Taky jsem narazil u 0511 na problemy.
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:11 lis 2005, 23:26
od tgurecky
Našel jsem i problém. Problém je opravdu v AIRACu 0511.
Wypoint SULUS má souřadnice v seznamu NavFix:
SULUS 50.075192 10.728808
kdežto v seznamu NavRte:
SULUS 50.075278 10.728889
V AIRAC 0510 jsou tyto údaje schodné
čili NavFix:
SULUS 50.075278 10.728889
a NavRte
SULUS 50.075278 10.728889
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:12 lis 2005, 23:20
od Buritos
Achjo, tak jsem se na tuhle akci tak tesil a tak me to zkazilo vecer az to neni mozny...asi mam nejake divne scenery Frankfurtu, protoze jakmile jsem se priblizil Frankfurtu, tak me chytil prvni 3 minutovy lag, tak jsem se potom znova pripojil, omluvil se a pokracoval v letu, zhruba po 5 minutach se to opakovalo a takhle asi 4x a i pres tyhle problemy kvuli kterejm musel nasledovat i miss apr. jsem to nakonec doletel a pristal, jenze uz pri prvnim lagu me spadlo FSacar a neslo odeslat ani prerusenej vypis. Tak jsem si preinstaloval textury a chtel jsem si aspon zaletet zpatky, ale pri kontaktu s DEL se me to seklo znova, tak uz jsem se nastval a vypnul pocitac. Zkusim preinstalovat FSko a scenery a pak doufam ze se jeste do Frankfurtu nekdy podivam. Nastvalo me to fakt hodne, protoze to byla krasna akce a navic pro me skoncil FifthyNorth hned na zacatku...no tak snad priste :-(
Kdyby nekdo vedel co mohla bejt presna pricina takovejhlech lagu tak mi prosim napiste.
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:12 lis 2005, 23:26
od ardnocz
Ten lag byl jako pres internet. spojeni nebo se ti zasekavala FSka?
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:12 lis 2005, 23:34
od Buritos
Zasekavala se me FSka, treba jeste minutu jsou jeste slysel radio, pak CSA076 did you copy ? a pak me odpojil a kdyz se me to rozbehlo, tak jsem se zase musel pripojit a prihlasit se...
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:12 lis 2005, 23:38
od ardnocz
TO bude asi tim, ze ti pocitac dlouho nacital okolni letadla. Pomohlo by asi dokoupeni pameti. Kolik mas RAM na pocitaci?
[EDD] FRANKFURT OVERLOAD, EDDF,12. listopadu 2005, 1700 - 2300Z.
PříspěvekNapsal:12 lis 2005, 23:40
od Buritos
Mam 512Ram a 3Ghz procesor, to si nemyslim ze to bylo tim, jenze mam nejaky stazeny textury frankfurtu, jiny nez maj na strankach a myslim ze ty jsou nejaky spatny, tak to budu muset asi preinstalovat.
EDIT: ja jsem totiz stahoval i textury mesta a asi bude problem v nich...