Stránka 1 z 2

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:23 říj 2013, 21:36
od SenorAmigo
Poleťte s námi oslavit výročí 90 let od prvního komerčního letu ČSA. Ten se uskutečnil 29. října 1923 a z Prahy do Bratislavy jej na stroji Aero A-14 zaletěl šéfpilot Karel Brabenec. (zdroj)
Pro piloty, kteří tento slet absolvují historickým letounem je připravena speciální plaketka do profilu.
(historickým strojem se rozumí některý ze strojů, které ČSA používaly před rokem 1989 nebo jeho obdoba)
Upozorňujeme, že datum tohoto eventu se ještě může z provozních důvodů změnit.
Místo : VATSIM [LKPR, LZIB]

Obrázek

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:24 říj 2013, 16:50
od Radizz
Ideální pro využití těchhle historických mapek:
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=5886

Nechce ČSAv při této příležitosti zvážit nějaký historický event podle historických non-RNAV tratí? :)

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:24 říj 2013, 17:27
od rc_czech
No jak koukam, tak do BTS se ta trat moc nezmenila :)

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:24 říj 2013, 19:30
od vojav
Pokud by šlo o NON RNAV tratě tak bych si mohl zalítat s DC 3 :)

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:24 říj 2013, 19:35
od oupa
DC3 (Li-2) je určitě fajn volba :) Stejně jako různé Iljušiny a Túčka.

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:24 říj 2013, 19:59
od vojav
Aktuálně se registruji na CSAV :) Chtěl jsem si ho zaregistrovat až budu mít nějaký stroj... Při téhle příležitosti :)
Jinak jsme myslel Douglas DC 3 -tu starou kraksnu :)

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:24 říj 2013, 20:32
od oupa
Krátký pohled do nedávné historie http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=4085

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:24 říj 2013, 20:46
od vojav
A bude dráha v používání 22 ? :)

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:24 říj 2013, 20:54
od Pavel
V LKPR? Ne :)

PB

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:24 říj 2013, 21:13
od vojav
:) No, jde přece jen o Histroický moment ...

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:24 říj 2013, 23:52
od rc_czech
[quote="oupa"]Krátký pohled do nedávné historie http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=4085[/quote]
Se ani nechce vetrit, ze uz je to 4 roky...

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:25 říj 2013, 10:28
od Radizz
[quote="rc_czech"]No jak koukam, tak do BTS se ta trat moc nezmenila :)[/quote]

No to sice ne, ale stejně... :) Bylo by přece hezké to výjimečně letět non-RNAV namísto nabušení bodíku do FMC. :P

Route: VOZ A152 POLNA A4 BERVA

Důraz by měl být kladen na to, aby místni piloti nepřelétávali do západního Německa. :) Požádáme Gelbu, aby aktivoval MiG... :)))

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:25 říj 2013, 13:47
od rc_czech
[quote="Radizz"]
No to sice ne, ale stejně... :) Bylo by přece hezké to výjimečně letět non-RNAV namísto nabušení bodíku [/quote]

To bude na kazdem pilotovi, co si zvoli.

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:25 říj 2013, 13:49
od rc_czech
A draha 22 v PRG s tim taky nema nic spolecneho. Ten prvni let se letet z Kbel. - viz. vlakno, co postnul Vlada.

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:28 říj 2013, 17:45
od Deivoos
Někdo nějaký tip na letadlo (kromě TU154)? Pokud možno nějaké, s jakým by se dal absolvovat rychlokurs :D

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:28 říj 2013, 17:57
od rc_czech
Ja zkousim B732, tak pokud se mi s tim podari preletet do Prahy, tak to asi zitra vezmu, ale nevim nevim :)

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:28 říj 2013, 23:02
od Pavel
S ohledem na zájem pilotů o něco netradičního: upřesnění postupů, které se pokusíme pro tento event jednorázově zavést:

LKPR
  • S ohledem na vítr bude \"veřejně\" v užívání nějaká standardní dráha (06/24/12/30), tipuji, že 24 a toto bude v ATISu na 122.15
  • Pokud to hustota provozu dovolí, tak pro odlety historických nebo jinak zvláštních strojů z apronu jih, a pro odlety ostatní které si to vyžádají, bude dostupná dráha 22/04 pro IFR i VFR.
  • Jelikož dráha 04/22 není otevřena tak vzlet nebude povolen (fráze cleared for take off), ale bude vydána instrukce \"dle vlastního uvážení\". IFR z dráhy 22/04 budou vždy radarovým odletem. ATC nenese zodpovědnost za škody na letadle způsobené stavem nebo blízkým okolím dráhy :) Standardní rozstupy vůči okolnímu provozu budou samozřejmě zajištěny.
  • Přílety na dráhu 04/22 jen za VFR. Vizuální příblížení (IFR let) je možné jen na dráhu 04 z důvodu protihlukových. Přístání nebude povoleno, ale bude \"dle vlastního uvážení\" a stejně jako vzlet bude na riziko posádky.
  • Pokud bude moc provozu, nemusí být žádosti o jinou dráhu vyhovněno a půjde se z \"normální\" dráhy - vzlety i přistání
  • Parkování letadel na dráze 22 nebude po dobu konání akce povoleno a stání na dráze 22 budou dočasně uzavřena. NOTAM nebude vydán.
LKKB
  • Letiště bude, stejně jako za standardních okolností dostupné pro civilní i vojenské, VFR i IFR odlety a přílety. Stejně jako za běžného provozu na zemi pro povolení volejte LKKB_TWR, ale jelikož nejspíš nebude online, tak za ní supluje LKPR_TWR na frekvenci 118.1, tedy volejte zde.
Traťová (enroute) část
  • Bude možné plánovat dle aktuální ENROUTE mapy po standardních RNAV tratích
  • IFR NON-RNAV lety mohou využít i nedávnou bývalou trať W32 dle již vyřazené enroute mapy, a to až do FL245 (tedy IFR na východ maximálně FL230) viz příloha 1 která bude doplněna později
  • Historické IFR NON-RNAV lety mohou využít historickou traťovou mapu r. 1979 a letět po VLM A152 BODAL A4 BERVA a to až do FL243 (tedy IFR na východ maximálně FL230) viz příloha 2. Odlet z LKPR bude řešen radarovým odletem. První bod z LKPR prosím vybírat VOZ, nikoliv VLM.
  • IFR NON-RNAV piloti kategorie nemehlo mohou po dobu eventu plánovat VOR-VOR až do FL245, tedy např VOZ DCT BNO DCT JAN apod, dle vlastní chuti a schopnosti. První bod z LKPR prosím vybírat VOZ, nikoliv VLM.
  • VFR lety mohou nebo nemusí letět po trati Světelných majáků z roku 1931 (82 let stará!) až do FL95 viz příloha 3. Pozor, nutno předem ručně zakreslit do nějaké aktuální letecké mapy a sledovat vzdušný prostor, jsou tam cestou CTR a TMA, takže včas volat a žádat o vstup! Letový plán pro mezinárodní VFR let na Slovensko není v souladu s reálem vyžadován, ale je doporučen. Scenérie majáků pro FS mi není známa, proto nutno popustit uzdu fantazii.
Požadavky na vybavení historických letounů
  • Odpovídač: vyžadován pro jakékoliv IFR lety. Pokud jej máte v letadle (umíte si doinstalovat třeba do 2D panelu) tak je to ok, pokud nemáte, lze kód squawk nastavit příkazem .x ve Squawkboxu nebo FSInnu (např .x 1450) a stisk klávesy enter. Módy odpovídače (STAND BY - ON) lze přepínat taktéž přímo v SB/FSInn. Případně je možné si v FSce naloadovat letadlo které odpovídač má (třeba defaultní cessnu), tam si potřebný squawk nastavit, a následně si změnit letoun na váš historický typ - kód si FSka podrží stejný. Pro VFR lety do FL95 nebude odpovídač vyžadován, ale je potřeba na to upozornit ATC. V takovém případě nechte po celou dobu letu mód STAND-BY ve svém FSInn/Squawkboxu.
  • Rádio: vyžadováno pro všechny IFR i VFR lety, které plánují vzlet nebo přistání v řízeném prostoru (cca LKPR, LKKB,...). Bez rádia to z řízeného letiště nepůjde. Bez rádia možno letět VFR z nějakého neřízeného letiště (Točná).
  • Letový plán: IFR vždy, VFR můžou a nemusí, leč doporučen.
  • Velmi by pomohlo správně vyplňovat Equipment suffix, na který obvykle většina lidí kašle.
Jsou někaké dotazy? Doufám, že se zítra uvidíme v hojném počtu, historické typy, tratě, a k tomu moderní vzdušný prostor, předpisy, a postupy. To snad bude důstojná oslava výročí.

PB

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:29 říj 2013, 00:11
od Jindřich
No tak DC-9 (s 10-ti funkčními přístroji na real panelu) to zítra jistí, doufám že nebudu chybět v řadách ATC.

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:29 říj 2013, 11:14
od Pavel
Doplněna příloha 1 s PDF mapkou obsahující W32. Používat jen pro tento event, potom zase roztrhat :)

PB

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:29 říj 2013, 11:31
od rc_czech
Dekuji PB za vycerpavajici briefing :)

Ti z vas, kteri chteji plaketku do sveho profilu, pouzijte, prosim, nasledujici linky:

OK-0090 LKPR-LZIB
OK-0091 LZIB-LKPR

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:29 říj 2013, 11:43
od Datum13
Otázka: muzu to letět i s 737 nebo A320. Nic staršího tady nemám a letět to nejakym detail tem se mi opravdu nech. Muzu to letět jako VFR VOR TO VOR;)
Romane dostanu take plaketu?:Dm

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:29 říj 2013, 11:50
od rc_czech
Pro ziskani plaketky je treba splnit dve podminky:
1) Pouzit event linky - viz prispevek #20
2) Pouzit historicky stroj - viz prispevek #1

To jestli poletis IFR, VFR, VOR to VOR, via W32 nebo D1, neni podstatne.

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:29 říj 2013, 12:11
od Datum13
Safra DC-3/IL/TUcko/JAK teda zrovna asi nemám ;(

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:29 říj 2013, 12:16
od Pavel
DC-3 je výchozí letadlo v každé FSce :-)

Dále: VFR můžeš letět kudy chceš, VOR to VOR jsem uváděl jako možnost letět IFR. Samozřejmě ti nic nebrání letět tudy za VFR také, jen pozor na vzdušný prostor.

PB

[LKPR-LZIB] Czech Airlines 90th Anniversary, 29.10. 2013, 1900-2200UTC

PříspěvekNapsal:29 říj 2013, 13:43
od Jakub Jiřička
Zdravím, mám dotaz můžu to letět i když nejsem ( zatím ) u ČSAV ? díky :) asi by to byl IL 62