Stránka 1 z 1

[LKAA] GOOD BYE NON-RNAV, 1.5. 2013, 1800-2000 UTC

PříspěvekNapsal:18 dub 2013, 21:52
od JKol
Obrázek
Vážení piloti vážená pilotko,
vACC-CZ a ČSAv vás tímto zvou na společnou akci - GOOD BYE NON-RNAV, která proběhne 1.5., čili poslední možný den, kdy můžete letět NON-RNAV trať W32 a odletovky a příletovky na letíštích v Brně, Ostravě a Karlových Varech. ČSAv v tuto středu poletí historickou linku LKPR-LZIB a nebude to s ničím jiným než se starou dobrou DC3.
Těšit se můžete na bohaté ATC pokrytí jak v Česku, tak i na Slovensku, tak si to nenechte ujít, nalaďte VORy, nastavte radialy a užijte si tu krasu opravdového lítání!

[LKAA] GOOD BYE NON-RNAV, 1.5. 2013, 1800-2000 UTC

PříspěvekNapsal:25 dub 2013, 18:14
od Araneus
Ahoj,
leštím svoji prastarou Dakotu do vysokého lesku, ale není mi úplně jasné, jestli bude možné let reportovat přes Šemíka. Dakotu jsem tam v seznamu letadel nenašla. Poradí někdo?
P.

[LKAA] GOOD BYE NON-RNAV, 1.5. 2013, 1800-2000 UTC

PříspěvekNapsal:25 dub 2013, 21:23
od kopcimek
Buď si požádej o přidání typu DC3, nebo v šemíkovi zvol letoun co nejpodobnější Dakotě.

P.

[LKAA] GOOD BYE NON-RNAV, 1.5. 2013, 1800-2000 UTC

PříspěvekNapsal:25 dub 2013, 21:32
od oupa
[quote="kopcimek"]... v šemíkovi zvol letoun co nejpodobnější Dakotě.[/quote]
Tuto druhou možnost vidím jako reálnější :)

[LKAA] GOOD BYE NON-RNAV, 1.5. 2013, 1800-2000 UTC

PříspěvekNapsal:26 dub 2013, 17:55
od JAV
Děkuje našemu novému Event koordinátorovi za aktivitu, dovolím si poučku o etiketě při oslovení. Při současném oslovení dam i pánů přechýlenými tvary (např. pilot/pilotka, soudruh/soudružka, učitel/učitelka), je ustálenou zvyklostí oslovit dámu, resp. dámy před pány.


Zároveň mě již nějakou dobu vrtá v hlavě myšlenka, zda ve virtuálních podmínkách VATSIMu pietně nezachovat možnost letět (po dohodě s ATC) po jediné zbylé non-RNAV trati W32 i po jejím výmazu z reálných map.

[LKAA] GOOD BYE NON-RNAV, 1.5. 2013, 1800-2000 UTC

PříspěvekNapsal:26 dub 2013, 18:02
od radarada
Jsem pro \"prvni damy\" i pro zachovani W32... myslim, ze ta se (nejen v nasich myslich, ale i v nasich FPLs) uchova jeste na relativne dlouho... :)
...krome toho, dokud nebude vydana nova sada oficialnich VACC map, tak W32 zustane nejen v nasich srdcich, ale i v nasich briefinzich :)

Rada

[LKAA] GOOD BYE NON-RNAV, 1.5. 2013, 1800-2000 UTC

PříspěvekNapsal:26 dub 2013, 18:15
od Michal Z.
Přece nechcete abychom chodili lítat NONRNAV do zahraničí :P

[LKAA] GOOD BYE NON-RNAV, 1.5. 2013, 1800-2000 UTC

PříspěvekNapsal:26 dub 2013, 20:17
od Pavel
Není to teď už trochu pozdě řešit? Nové VATSIM mapy a sektorfajle jsou již za dveřmi... NON-RNAV je sice zábava, ale již dnes je to v reálu nepoužívaný způsob navigace, RNAV GNSSku mají i malé Cessny. Zachováním vznikne akorát chaos, nekompatibilita enroute mapy s AIRACy pilotů a to ani nemluvím o zavedení RNAV STAR do LKTB, které s již neexistující W32 nebudou kompatibilní. Když před lety padly LKPR NONRNAV STARy, tak jsme si je taky nenechali. Chápu, že ladit radiály je sranda, ale stále je možnost letět po bývalé W32 za VFR... Tohle je prostě vývoj, osobně se docela divím, že ještě nějaké VORy máme, klidně bych si již dnes dovedl představit systém DME-DME a všechna přiblížění ILS nebo GNSS...

PB

[LKAA] GOOD BYE NON-RNAV, 1.5. 2013, 1800-2000 UTC

PříspěvekNapsal:26 dub 2013, 23:25
od ASG29
To je sice hezké, ale co s neaktuální a neaktualizovanou databází pro fskovou GPS? V reálu si koupím aktualizaci od Jeppu, ale v fsce IFR nezaletím. Já bych to nazval \"diskriminací\" všeho, co nemá FMS s možností aktualizace AIRACU...

[LKAA] GOOD BYE NON-RNAV, 1.5. 2013, 1800-2000 UTC

PříspěvekNapsal:26 dub 2013, 23:48
od Schindler
[quote="ASG29"]To je sice hezké, ale co s neaktuální a neaktualizovanou databází pro fskovou GPS? V reálu si koupím aktualizaci od Jeppu, ale v fsce IFR nezaletím. Já bych to nazval "diskriminací" všeho, co nemá FMS s možností aktualizace AIRACU...[/quote]

Ale má ;) -> http://www.aero.sors.fr/navaids3.html. Najdeš tam jak navaids, tak FIXy. Jak pro FS9, tak pro FSX.

[LKAA] GOOD BYE NON-RNAV, 1.5. 2013, 1800-2000 UTC

PříspěvekNapsal:27 dub 2013, 09:12
od Araneus
Přestože v IFR létám prakticky jenom NON-RNAV a zrušení NON-RNAV létání v ČR mne tím pádem opravdu hodně zamrzelo, tak musím dát za pravdu Pavlovi, že zachování W32 v kombinaci s RNAV příletovkama a odletovkama nedává žádný smysl. Pro mne osobně to celé mělo kouzlo právě proto, že se to dalo zaletět komplet, včetně příletovek a odletovek. Nejsme v zámoří, abychom tady měli W32 mezi desítkama VORů a mohli si vesele ladit z jednoho na druhý. Zachování W32 by znamenalo prakticky vektory na odletu, pak zaletět dvě radiály mezi VOZ a BNO, případně direct RAK/HLV a opět vektory. Což nezní moc zábavně.
Jediné v čem bych viděla problém je to, že případní zájemci o NON-RNAV létání se to nebudou mít kde naučit. Vždycky se lépe učí \"doma\" než v zahraničí. Ale holt s tím se nic nenadělá.
VFR je taky príma.

[LKAA] GOOD BYE NON-RNAV, 1.5. 2013, 1800-2000 UTC

PříspěvekNapsal:27 dub 2013, 09:16
od Araneus
Co se týče oslovení, tak už jsem si zvykla na lehce iritující \"sir\" natolik, že si, pánové nemusejí s přechylováním tvarů a jejich sousledností dělat žádné násilí ;-)

[LKAA] GOOD BYE NON-RNAV, 1.5. 2013, 1800-2000 UTC

PříspěvekNapsal:27 dub 2013, 10:12
od Pavel
[quote="ASG29"]To je sice hezké, ale co s neaktuální a neaktualizovanou databází pro fskovou GPS? V reálu si koupím aktualizaci od Jeppu, ale v fsce IFR nezaletím. Já bych to nazval "diskriminací" všeho, co nemá FMS s možností aktualizace AIRACU...[/quote]

Doporučuju koupit RealityXP Garmina, narveš to do každého letadla ve FS9/FSX a jde to bez problému aktualizovat reálným jeppesen AIRACem včetně terminal procedures... lepší jak většina FSkových FMSek.

PB

[LKAA] GOOD BYE NON-RNAV, 1.5. 2013, 1800-2000 UTC

PříspěvekNapsal:27 dub 2013, 10:46
od SenorAmigo
[quote="Pavel"][quote="ASG29"]To je sice hezké, ale co s neaktuální a neaktualizovanou databází pro fskovou GPS? V reálu si koupím aktualizaci od Jeppu, ale v fsce IFR nezaletím. Já bych to nazval "diskriminací" všeho, co nemá FMS s možností aktualizace AIRACU...[/quote]

Doporučuju koupit RealityXP Garmina, narveš to do každého letadla ve FS9/FSX a jde to bez problému aktualizovat reálným jeppesen AIRACem včetně terminal procedures... lepší jak většina FSkových FMSek.

PB[/quote]
Máš prosim někde návod na tu aktualizaci z Jeppesena ? Mně se do toho jen narvat databazi z Garmin Traineru a tim tam dal data 2012.

[LKAA] GOOD BYE NON-RNAV, 1.5. 2013, 1800-2000 UTC

PříspěvekNapsal:27 dub 2013, 11:57
od Pavel
Já to teď nemám nainstalované, ale právě ta data pro Garmin Trainer lze na netu získat (hihi) i velmi aktuální (1303), nainstalovat je do Garmin Trainera a tím updatovat RXP...

PB

[LKAA] GOOD BYE NON-RNAV, 1.5. 2013, 1800-2000 UTC

PříspěvekNapsal:27 dub 2013, 16:53
od ASG29
Jasně že RXP... Jenže - není zadara (a tím pádem pro každého). A pak ta aktualizace. Já taky vím jen o té Garminovské a ta není aktuální.
Ale a hlavně: NON-RNAV šlo zaletět s každým letadlem v FSce (s IFR vybavením). Kdežto teď je odkázáno jen na VFR. V reálu tenhle krok chápu, B-RNAV je dnes každý ultralight (s mírnou nadsázkou). Prostě jsem tím chtěl jen říct, že ne vše z reálu je bezproblémově přenositelné do virtuálu.
Přitom by, alespoň teoreticky, neměl být problém v FSce přepsat příslušné .bgl - data jsou v AIPu. Jenže které to ty .bgl jsou, toť otázka...
A jaká by to byla pohodička, naplánovat v defaultním planeru a potom za letu jen vybrat příslušný STAR (odlet řešit jako radarový). A i pro VFR by bylo výhodou vidět všechny prostory (aktuální), vstupní/výstupní body atd.

[LKAA] GOOD BYE NON-RNAV, 1.5. 2013, 1800-2000 UTC

PříspěvekNapsal:01 kvě 2013, 15:13
od Pavel
Kdo je z Prahy, může si dnešní event zaletět v zbrusu novém simulátoru u nás ve škole: http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic. ... 87#p108387 Kdo dřív pošle maila, ten má jistější místo :)

PB