VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
By Andrzej Stachlewski
#97591
Obrázek
Dear Friends,

Seven years ago Paweł \'Pawko\' Grządkowski (CTR) made us proud of being able to participate in the unique experience of VATSIM. Sharing his story and the most precious thing he has left behind - a memory of the wonderful Spirit that has remained among us forever even though it had to depart for its eternal flight.

Pawko demonstrated that even an incurable illness like Cystic Fibrosis (CF), he suffered from, is unable to break the real Spirit and shatter human dreams. He gave us a lesson of commitment and dignity in the face of the inevitable. He has indisputably changed our lives forever.

Seven years have passed since Pawko left us and a new generation of VATSIM users has been introduced to our community. We would like to share our memories of Pawko with every VATSIMmer to remember that thanks to him the true Spirit of VATSIM has been and will always remain with us. This Spirit is simply our Pawko himself - full of joy and excitement as we recall the days of his lifetime.

Pawko - The Spirit of Vatsim Flies High.

Please read more regarding Pawko\'s story at: www.pl-vacc.org/papagolf/

To commemorate the 7th anniversary of Pawko\'s departure for his eternal flight PL-VACC Controllers would like to invite all the Vatsimmers to participate in the next edition of Papa Golf Memorial Fly-In dedicated to the memory of Pawko and the fight against Cystic Fibrosis (CF). The event will take place within the EPWW FIR on 27th of May 2012 between 16:00 and 22:00 UTC.

As always, there will be something special in the air. Thanks to the kind consent of the VATGOV, in connection with the fly-in we will be raising funds for charities fighting the CF disease (on purely voluntary basis). Since VATSIM is a 100% free of charge environment it is very important that you have read the rules which are available at: www.pl-vacc.org/pg2012/

Again, you do not need to donate any money to participate in the event. Please join in and just fly as you always do on VATSIM as every single flight is important and helps to keep Pawko\'s story alive and also supports the much needed fund raise.
#98052
Za mne v poho. Na CTR měl ATCo dost rušno, potom na APP už ale provoz nebyl téměř žádný, na přistání jsem po shortcutu šel jako no.2. Obsazeno ale bylo vše odshora až dolů (kromě DIR) a vše proběhlo zcela normálně, jen provoz do EPWA mohl být větší. Já se zrovna hlásil na CTR, když tě předával na APP.
Horší to bylo u nás. Horší = 0 (nula) ATCos.
#98053
[quote="Luboš Kučera (LK 154)"]... Já se zrovna hlásil na CTR, když tě předával na APP. ...[/quote]

To jako mě? Na mě řídící nepromluvil ani slovo. Celou dobu na 122.800, na vstupním bodě jsem to uťal sám, abych tam nedělal bordel.

Upřímně, to už jsem si včera užil více LUKK, kde se o člověka postarali. Jak jsem napsal výše, zklamání nad neschopností Poláků a vlastně i ztraceným časem.
#98054
Slyšel jsem řídícího na 134.92, jak říká \"yellow cab 004, contact approach on 122.80\". Tím jsem si jistej na 100%.
Tvůj readback jsem nezaregistroval.

Mně zase přišel trochu zmatečný včerejší večer v LUKK. Např. TWR mi při povolení ke vzletu řekla \"when airborn, contact approach on freq ...\". Frekvence APP však vteřinu nato zmizela a už se neobjevila a asi po 30NM v alt 4000ft mě textem kontaktovala CTR.

Asi jsme holt nebyli v pravou chvíli na správných místech.
#98057
[quote="Luboš Kučera (LK 154)"]Slyšel jsem řídícího na 134.92, jak říká "yellow cab 004, contact approach on 122.80". Tím jsem si jistej na 100%.
Tvůj readback jsem nezaregistroval.

Mně zase přišel trochu zmatečný včerejší večer v LUKK. Např. TWR mi při povolení ke vzletu řekla "when airborn, contact approach on freq ...". Frekvence APP však vteřinu nato zmizela a už se neobjevila a asi po 30NM v alt 4000ft mě textem kontaktovala CTR.

Asi jsme holt nebyli v pravou chvíli na správných místech.[/quote]

Jasně, neberu to jako tragédii, jen jsem od hranic čekal, kdy mě textem vyzve k prvnímu kontaktu. Podle toho co píšeš si vůbec neuvědomil, že stále nejsem na jeho freq, a proto mě pak uprostřed Polska marně volal.

U LUKK jsem měl taky výpadek APP, ale poměrně brzo se připojila náhrada. Spíš jsem to myslel tak, že LUKK žádné letadlo do vzdušného prostoru neproniklo.

Technická... 122.80 je Unicom, ne?

No, uvidíme co přinesou další akce.
#98068
[quote="Luboš Kučera (LK 154)"]Např. TWR mi při povolení ke vzletu řekla "when airborn, contact approach on freq ...". Frekvence APP však vteřinu nato zmizela a už se neobjevila a asi po 30NM v alt 4000ft mě textem kontaktovala CTR.[/quote]

To se mi taky několikrát stalo v Budapešti na TWR (ale jako řídícímu), řekl jsem také - "....when airborne, contact Approach on 129.700, good bye", ale než vzletěl, APP bez hlášení na TWR spadl, takže potom klasicky letěl na UNICOMu. Holt ten net je sice výborný, ale strašlivě nevyzpytatelný. Poté se mi omlouval, sice jsem byl na výcviku jako Student, ale když se odhlašuje, má mi to říct, protože pokaždé říkám: "XXXYYY, cleared for takeoff runway (13L/R ; 31L), when airborne contact App 129.700, good bye". Takže pilot po "airborne" přepne na eprouč a ahoj. Když se APP odpojil, pilot znejistěl a poté pokračoval na UNICOMu, byl to totiž český pilot... :)

Takže tuto situaci na LUKK_TWR nepovažuji za chybu, protože to mohlo být cokoliv - Net, Windows... Všecko. :)

Horší to bylo, že v LKAA nebyli ti řídící, letěl jsem s tím, že když bude akce ve Varšavském FIRu, že se připnou a pořád nic. Tak jsem odletěl i bez nich do Košic, aspoň byl na obou letištích CAVOK... :D