Stránka 1 z 1

[EETN] Estonian Independence Day, 24.2.2012, 17-22z

PříspěvekNapsal:20 úno 2012, 22:58
od mrcouchette
Obrázek

For a long time, almost a year, Tallinn FIR was controlled only by one active controller, and it\'s been pretty quiet around. It\'s time to change things, with this opportunity coming now.

Estonia vACC with support of VATSIM Europe Division presents - Estonian Independence Day, starting from 17:00 till 22:00 UTC (19:00-00:00 local time). During this event you will find it interesting to explore Estonia again as you may have never flown here, or flown but really rarely. You could take any location as a departure to come to any Estonian airport, or maybe you are interested in departing from here? You will be warmly welcomed by our friendly controllers team.

We look forward to see you around our major airport mostly, which is Lennart Meri Tallinn Airport (TLL, EETN).

Charts and sceneries available on Estonia vACC website.

All your questions are appreciated.
Thanks a lot everybody for your support!

Mark-Julius Pikat
ACCEST1 | Estonia vACC Director

[EETN] Estonian Independence Day, 24.2.2012, 17-22z

PříspěvekNapsal:21 úno 2012, 19:40
od Radizz
Nechystá se tam někdo?

Ještě nevím, jak to vyjde, ale měl bych docela chuť zaletět si linku Ryanu: Stockohlm/Skavsta -> Talinn -> Skavsta. Je to kousek a mohlo by to být záživné. :)

Mimochodem to letiště (talinské) je zajímavé tím, že přes silnici ze VPD je velký jezery, takže tam docela dost vyfukuje. Není to sice Insbruck, ale mohlo by stát za to.

[EETN] Estonian Independence Day, 24.2.2012, 17-22z

PříspěvekNapsal:24 úno 2012, 22:28
od Pavel
No, tak jsem to nakonec zkusil. Dal jsem přelet EVRA-EETN (těsně vedle sebe, asi 170 mil) s MDčkem. Nevím co si o tom myslet, trochu mě to rozhodilo. \"All position within Talin FIR will be fully staffed\" se rovnalo EETT_CTR + EETN_ATIS, nic víc! Na frekvenci asi 4 přílety a 2 odlety, a to jsem tam letěl relativně ve špičce, okolo 20Z). A oblastník byl sice hrozně hodnej, ale takovej případ, kterýho bych nepustil asi ani na TWR - priority mu nic neříkaly, frazeo divná a hlavně - nějakej Air Baltic tam měl nouzák - výpadek motoru - a ACC ho vektoroval na vizuál (BKN004, OVC011) a nechápal, že \"we dont see anything\". Po tom, co tam chudáka asi třikrát navektoroval na vizuál a ten pokaždý missnul mi to nedalo a ozval jsem se na frekvenci, že by možná nebylo od věci ten provoz v nouzi dát do ILS, jelikož jsme hluboko pod minimy pro vizuál a že nouzák s motorem pravděpodobně bude schopen letět ILS. No, oblastník dal na mě, navektoroval Baltica do ILS (mě nacpal 6 NM před něj, strašný) a Baltic v pohodě sednul. Na zemi jsem mu po chatu poslal smajlíka, třeba mu to došlo :-)
Jinak MDčko se opět ukázalo jako perfektní zábava a simulace, celou cestu mě to tak různě namrzalo a při přistání (dle ATISu rwy contaminated by slush up to 1 milimeter, braking action good) jsem to málem nedobrzdil, z nějakého důvodu se nezapnuly autobrakes, takže manual braking, na brzdách jsem stál skoro celou 10 000 stop dlouhou dráhu a ono to klouzalo jako prase, vůbec se to po zemi nedalo řídit, nakonec jsem pár metrrů před koncem dráhy zastavil za cenu použití emergency braking. Na to, že jsem potřeboval uvolnit dráhu co nejdříve tomu chudákovi v nouzi za mnou mi moc dobře nebylo, když jsem to na konci dráhy zastavoval smykem, protože to klouzalo všemi směry (a brzdy vzhledem k přehřátí při přistání už zrovna moc nefungovaly). Nakonec jsem to ale stihnul.

Asi by měli poslat celý svůj jednočlenný tým na letní soustředění do LKAA, třeba bychom je trochu naučili :)

PB

[EETN] Estonian Independence Day, 24.2.2012, 17-22z

PříspěvekNapsal:24 úno 2012, 22:34
od Pavel
Teď mě napadá - je možné, že by se autobrakes nepustily (a co spoilery, teď fakt nevím, jestli byly venku nebo ne), když se s tím Maddogem sedne extrémně jemně? Podle CSAv výpisu mám landing rate -14ft/min (to jsem fakt nechtěl, dlouho jsem s tím neletěl a při přistání mi to solidně vyplavalo), takže by to simulovalo i tyhle věci? To by byla pecka...

PB

[EETN] Estonian Independence Day, 24.2.2012, 17-22z

PříspěvekNapsal:25 úno 2012, 00:43
od Lapak
Já teda neznám ani ten addon ani to letadlo, ale pokud by v reálu bylo možný jemným přistáním neaktivovat autobrakes a spoilers, to by byl docela brutální fail v designu ne? Bych to spíš tipl na chybu addonu, ale taky by mě to zajímalo.

[EETN] Estonian Independence Day, 24.2.2012, 17-22z

PříspěvekNapsal:25 úno 2012, 06:35
od Zdenda Linhart
Právě že v reálu při příliš jemném přistání múže dojít k tomu, že nevyskočí spoilery, proto se právě tato \"extra jemná\" přistání příliš nedoporučují...

[EETN] Estonian Independence Day, 24.2.2012, 17-22z

PříspěvekNapsal:25 úno 2012, 09:51
od radbrad4
Odkud bere MDčko informace pro autobraky? U 737CL musí air/ground sensor přejít do módu ground a podvozek se musí roztočit, takže by se měli aktivovat i při \"příliš jemném\" přistání. Nezaručená je jen funkce spoilerů.

[EETN] Estonian Independence Day, 24.2.2012, 17-22z

PříspěvekNapsal:25 úno 2012, 11:26
od Lapak
[quote="Zdenda Linhart"]Právě že v reálu při příliš jemném přistání múže dojít k tomu, že nevyskočí spoilery, proto se právě tato "extra jemná" přistání příliš nedoporučují...[/quote]

Nevíš konkrétně třeba kterých letadel (jestli všech?) se to týká? Já mám teda nastudovanou jenom 737 a jak psal Radim, tam spoilery vyskočí při roztočení pravýho podvozku na 60 (nebo 80?)kts. Tudíž mě vůbec nenapadá způsob, jak s tím ani teoreticky přistát tak, aby to nezaregistrovalo to přistání (samozřejmě při předpokladu funkčnosti těch senzorů...)

[EETN] Estonian Independence Day, 24.2.2012, 17-22z

PříspěvekNapsal:25 úno 2012, 11:29
od Marty
[quote="Pavel"]No, tak jsem to nakonec zkusil. Dal jsem přelet EVRA-EETN (těsně vedle sebe, asi 170 mil) s MDčkem. Nevím co si o tom myslet, trochu mě to rozhodilo. "All position within Talin FIR will be fully staffed" se rovnalo EETT_CTR + EETN_ATIS, nic víc! Na frekvenci asi 4 přílety a 2 odlety, a to jsem tam letěl relativně ve špičce, okolo 20Z). A oblastník byl sice hrozně hodnej, ale takovej případ, kterýho bych nepustil asi ani na TWR - priority mu nic neříkaly, frazeo divná a hlavně - nějakej Air Baltic tam měl nouzák - výpadek motoru - a ACC ho vektoroval na vizuál (BKN004, OVC011) a nechápal, že "we dont see anything". Po tom, co tam chudáka asi třikrát navektoroval na vizuál a ten pokaždý missnul mi to nedalo a ozval jsem se na frekvenci, že by možná nebylo od věci ten provoz v nouzi dát do ILS, jelikož jsme hluboko pod minimy pro vizuál a že nouzák s motorem pravděpodobně bude schopen letět ILS. No, oblastník dal na mě, navektoroval Baltica do ILS (mě nacpal 6 NM před něj, strašný) a Baltic v pohodě sednul. Na zemi jsem mu po chatu poslal smajlíka, třeba mu to došlo :-)
Jinak MDčko se opět ukázalo jako perfektní zábava a simulace, celou cestu mě to tak různě namrzalo a při přistání (dle ATISu rwy contaminated by slush up to 1 milimeter, braking action good) jsem to málem nedobrzdil, z nějakého důvodu se nezapnuly autobrakes, takže manual braking, na brzdách jsem stál skoro celou 10 000 stop dlouhou dráhu a ono to klouzalo jako prase, vůbec se to po zemi nedalo řídit, nakonec jsem pár metrrů před koncem dráhy zastavil za cenu použití emergency braking. Na to, že jsem potřeboval uvolnit dráhu co nejdříve tomu chudákovi v nouzi za mnou mi moc dobře nebylo, když jsem to na konci dráhy zastavoval smykem, protože to klouzalo všemi směry (a brzdy vzhledem k přehřátí při přistání už zrovna moc nefungovaly). Nakonec jsem to ale stihnul.

Asi by měli poslat celý svůj jednočlenný tým na letní soustředění do LKAA, třeba bychom je trochu naučili :)

PB[/quote]


Já mám z Estonska podobnou příhodu...ty Firy tímto směrem jsou vůbec nějaké divné... ATC na pozici CTR měl ve firu 3 letadla z toho dvě na kolizním kurzu i FL. Evidentně byl přítomen ale hledal tak intenzivně nějaké mapy pro přistávající letadlo, že jsme se museli domlouvat sami na poslední chvíli. Oba jsme pochopitelně čekali, že zadá nějakou změnu ale nic... tolik k těm prioritám. A pak ještě nad Polskem. Letěl jsem z LKPR přes celé Polsko, kde byly obsazeny pozice CTR dokonce 2x. i přes relativně velký provoz si mě ale nikdo nevšímal a proletěl jsem celý fir dokonce bez přiděleného Sq. Když jsem se snažil asi po 10 minutách sám připomenout jen jsem dostal stb...
Kdyby to bylo v nějakém zapadákově ve 03.00 hod local tak neřeknu...ale v online dny...při takovém obsazení mě to překvapilo. Ani jeden z případů mě totiž nepřipadal jako lidská chyba...ale spíš jako nějak (privátně vyhrazený sektor...) pro potřebu výcviku...a mé (naše) nepochopení situace..:-)
Možná by k tomu mohl někdo z ATC něco napsat ohledně povinnosti kontaktovat provoz atd, třeba i do nového vlákna.