[quote="Pavel"]No, tak jsem to nakonec zkusil. Dal jsem přelet EVRA-EETN (těsně vedle sebe, asi 170 mil) s MDčkem. Nevím co si o tom myslet, trochu mě to rozhodilo. "All position within Talin FIR will be fully staffed" se rovnalo EETT_CTR + EETN_ATIS, nic víc! Na frekvenci asi 4 přílety a 2 odlety, a to jsem tam letěl relativně ve špičce, okolo 20Z). A oblastník byl sice hrozně hodnej, ale takovej případ, kterýho bych nepustil asi ani na TWR - priority mu nic neříkaly, frazeo divná a hlavně - nějakej Air Baltic tam měl nouzák - výpadek motoru - a ACC ho vektoroval na vizuál (BKN004, OVC011) a nechápal, že "we dont see anything". Po tom, co tam chudáka asi třikrát navektoroval na vizuál a ten pokaždý missnul mi to nedalo a ozval jsem se na frekvenci, že by možná nebylo od věci ten provoz v nouzi dát do ILS, jelikož jsme hluboko pod minimy pro vizuál a že nouzák s motorem pravděpodobně bude schopen letět ILS. No, oblastník dal na mě, navektoroval Baltica do ILS (mě nacpal 6 NM před něj, strašný) a Baltic v pohodě sednul. Na zemi jsem mu po chatu poslal smajlíka, třeba mu to došlo :-)
Jinak MDčko se opět ukázalo jako perfektní zábava a simulace, celou cestu mě to tak různě namrzalo a při přistání (dle ATISu rwy contaminated by slush up to 1 milimeter, braking action good) jsem to málem nedobrzdil, z nějakého důvodu se nezapnuly autobrakes, takže manual braking, na brzdách jsem stál skoro celou 10 000 stop dlouhou dráhu a ono to klouzalo jako prase, vůbec se to po zemi nedalo řídit, nakonec jsem pár metrrů před koncem dráhy zastavil za cenu použití emergency braking. Na to, že jsem potřeboval uvolnit dráhu co nejdříve tomu chudákovi v nouzi za mnou mi moc dobře nebylo, když jsem to na konci dráhy zastavoval smykem, protože to klouzalo všemi směry (a brzdy vzhledem k přehřátí při přistání už zrovna moc nefungovaly). Nakonec jsem to ale stihnul.
Asi by měli poslat celý svůj jednočlenný tým na letní soustředění do LKAA, třeba bychom je trochu naučili
PB[/quote]
Já mám z Estonska podobnou příhodu...ty Firy tímto směrem jsou vůbec nějaké divné... ATC na pozici CTR měl ve firu 3 letadla z toho dvě na kolizním kurzu i FL. Evidentně byl přítomen ale hledal tak intenzivně nějaké mapy pro přistávající letadlo, že jsme se museli domlouvat sami na poslední chvíli. Oba jsme pochopitelně čekali, že zadá nějakou změnu ale nic... tolik k těm prioritám. A pak ještě nad Polskem. Letěl jsem z LKPR přes celé Polsko, kde byly obsazeny pozice CTR dokonce 2x. i přes relativně velký provoz si mě ale nikdo nevšímal a proletěl jsem celý fir dokonce bez přiděleného Sq. Když jsem se snažil asi po 10 minutách sám připomenout jen jsem dostal stb...
Kdyby to bylo v nějakém zapadákově ve 03.00 hod local tak neřeknu...ale v online dny...při takovém obsazení mě to překvapilo. Ani jeden z případů mě totiž nepřipadal jako lidská chyba...ale spíš jako nějak (privátně vyhrazený sektor...) pro potřebu výcviku...a mé (naše) nepochopení situace..:-)
Možná by k tomu mohl někdo z ATC něco napsat ohledně povinnosti kontaktovat provoz atd, třeba i do nového vlákna.