Stránka 1 z 3

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:02 pro 2011, 17:40
od rc_czech
[img=PRO11]http://new.csav.cz/images/stories/event ... RO2011.jpg[/img]

Po roce Vám Czech Airlines Virtual ve spolupráci s VACC-CZ opět přinášejí [h]Prague RealOps 2011[/h]

V sobotu 17. prosince 2011 si dejte pohov od předvánočního stresu a zasedněte do svým kokpitů a staňte se účastníky šesti hodinové simulace Ruzyňského provozu.

Stránky sletu najdete na realops.csavirtual.cz/


LKPR, Prague Ruzyne
1600z - 2200z (17:00 - 23:00loc)
Sobota 17. prosince 2011

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:02 pro 2011, 23:21
od Radizz
To - bude - velký! :)

...už se moc těším. A kdo zlobil, dostane od Ježíška go around. :P

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:04 pro 2011, 11:37
od Radizz
Romane, prosba.

Dej do arrival instrukcí toto:

V následující části přiblížení do vzdálenosti 4 NM od THR by měla být rychlost postupně snižována na 160 KT IAS s maximálně středním nastavením klapek a zasunutým podvozkem.

My to sice vždycky říkáme, ale občas se stane, že na to někdo za FAF dupne a letí 120 kias... :/ Čím víckrát to někde bude napsaný, tím líp.

Dokonce bych tam možná nějak výslovně zdůraznil, že mezi FAF a 4 NM DME pilot MUSÍ udržet rychlost 160 IAS a že pokud toho není schopen, musí to ihned ohlásit už na APP (ještě bych tu stručnou informaci z AIP rozšířil do uživatelsky příjemného VATSIM jazyka). Něco jako: \"Between FAF and 4 NM DME pilot shall keep IAS 160 kt. Pilot can reduce speed to final approach speed only after passing 4 NM DME, not earlier! If unable to comply with any speed restriciton, pilot shall report it immediately during the initial contact with LKPR_APP.\" Toto jen nástřel, napsaný teď v rychlosti. Samozřejmě se nebráním úpravám.

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:04 pro 2011, 12:23
od rc_czech
Pavle, prozba. :D
RR: Za tuto "dodava" VACC-CZ a pred spustenim webu prosla validaci a upravou - treba se domluvit interne :)
Obecne, je treba jake koliv nastrely dotahovat do konce a nest za ne odpovednost :)
[quote="Radizz"]Romane, prosba.

Dej do arrival instrukcí toto:

V následující části přiblížení do vzdálenosti 4 NM od THR by měla být rychlost postupně snižována na 160 KT IAS s maximálně středním nastavením klapek a zasunutým podvozkem.

My to sice vždycky říkáme, ale občas se stane, že na to někdo za FAF dupne a letí 120 kias... :/ Čím víckrát to někde bude napsaný, tím líp.

Dokonce bych tam možná nějak výslovně zdůraznil, že mezi FAF a 4 NM DME pilot MUSÍ udržet rychlost 160 IAS a že pokud toho není schopen, musí to ihned ohlásit už na APP (ještě bych tu stručnou informaci z AIP rozšířil do uživatelsky příjemného VATSIM jazyka). Něco jako: "Between FAF and 4 NM DME pilot shall keep IAS 160 kt. Pilot can reduce speed to final approach speed only after passing 4 NM DME, not earlier! If unable to comply with any speed restriciton, pilot shall report it immediately during the initial contact with LKPR_APP." Toto jen nástřel, napsaný teď v rychlosti. Samozřejmě se nebráním úpravám.[/quote]

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:04 pro 2011, 12:52
od Radizz
[quote="rc_czech"]Pavle, prozba. :D[/quote]

Nechápu a vtip mi uniká. :)

[quote="rc_czech"]RR: Za tuto "dodava" VACC-CZ a pred spustenim webu prosla validaci a upravou - treba se domluvit interne :)
Obecne, je treba jake koliv nastrely dotahovat do konce a nest za ne odpovednost :)[/quote]

Odpovědnost za to samozřejmě přijímám... účelem je v této fázi vyvolat diskusi u kolegů řídících. Teda jakási nevyřčená otázka, jestli to vidí stejně a shledávají podobný dovětek také užitečným.

Pak můžeme řešit cca wording.

Interní formu hluboko v nejvyšších kruzích vedení řídících tentokrát vynechávám záměrně, protože věřím, že ať už se usneseme, že to tam dopíšeme, nebo že ne..., bude toto sloužit tak trošku osvětově i mezi piloty. :) I když se dohodneme, že to tam napsané nebude, pravidlo z AIP (popsané výše) stále platí.

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:04 pro 2011, 13:26
od rc_czech
Do Paky cesta kratsi, tak snad tam pojmou :)

Ten text tam uvedeny je vycuc ze SOP, jehoz smyslem bylo rict dvema vetami to nejdulezitejsi. Plati zed umera Cim delsi to bude, tim min se to bude cist. Ta informace o rychlosti tam uz I ted myslim je.
Kazdopadne si tam dented co chcete, ted to myslim v tom dobrem slova smyslu - jak jsem psal - je to \"Vase\" sekce :)

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:04 pro 2011, 13:31
od Radizz
[quote="rc_czech"]
Ja bych se spis zamyslel nad aktivnim speed controllingem - Clear to ILS app rwy 24, maintain speed 160kt till 4NM DME :)[/quote]

Jako toto se dělá. Říkáme to snad všichni...

...jen tak pro osvětu, aby třeba i piloti věděli, co s nimi děláme:
- na DIR se předává většinou ve 220 kt
- do ILS se usazuje většinou ve 180 kt
- k když je to dál od FAF používá se fráze: maintain speed 180 until final approach fix
- a v podstatě vždy (když je to z provozních důvodů zapotřebí) se zdůrazňuje: speed 160 until 4 miles DME (number 4).

Neříkám, že to nemůže být jinak a že je to nepřekonatelné dogma - záleží na provozní situaci. Toto je ale velmi obvyklé a ten speed control tam u těch 160 je v podstatě vždy (i když by tam být nemusel, je to v AIP).


Ok, poradíme se PB, jak s tím naložíme. ;) Dík!

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:04 pro 2011, 17:30
od amalka
Chceme si hrát na reál nebo vodit detičky za ručičku? 160 říkat jen když je letadlo problémové už jinde při příletu. Rychlosti do toho pamfletu pochopitelně patří.

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:04 pro 2011, 22:15
od JAV
Ale instuovat jak klapky a podvozek, to je poněkud příliš, ne?

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:04 pro 2011, 22:20
od Radizz
[quote="JAV"]Ale instuovat jak klapky a podvozek, to je poněkud příliš, ne?[/quote]

Klapky už je asi moc..., ale podvozek se (třeba u vojáků) furt nosí... ;)

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:04 pro 2011, 23:03
od Zdenda Linhart
[quote="Radizz"]Klapky už je asi moc..., ale podvozek se (třeba u vojáků) furt nosí... ;)[/quote]

Abych uvedl podvozek u vojáků na pravou míru, není nikde ani ve vojenských předpisech psáno, kdy přesně má pilot vysunout podvozek a řídící mu to rozhodně nepřikazuje, pouze předpis stanoví, že řídící nesmí vydat povolení k přistání, pokud mu pilot nezahlásí vysunutí/zajištění podvozku...

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:05 pro 2011, 22:05
od radbrad4
Podvozek je na LKPR do 4. míle pokud vím kvůli hluku - vysunutý \"šustí\" a zvyšuje odpor, takže je potřeba větší tah (=větší hluk).

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:06 pro 2011, 18:01
od rc_czech
[h]B O O K I N G S Y S T É M B Y L S P U Š T Ě N - - - > r e a l o p s . c s a v i r t u a l . c z[/h]

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:08 pro 2011, 08:02
od Ico
Tesiiim, snad bude cas a cakajte otravnu prdlacku z LZBB heh

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:08 pro 2011, 16:05
od rc_czech
[quote="Ico"]Tesiiim, snad bude cas a cakajte otravnu prdlacku z LZBB heh[/quote]
Tesime se na toji prdlavku. Letu v bookingu je postridmu, tak nebude problem odbavit charter, nejaky business jet nebo GA :)

2JM: done thx

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:15 pro 2011, 18:24
od George_L
Vzhledem k tomu, že dálkovin je na LKPR málo, asi taky vypravím nějaký charter a zkusím se někam vecpat ;)

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:17 pro 2011, 09:08
od liskaz
Tak už se těším.Už dlouho jsem na VATSIMU žádnou takovou akci neletěl,tak jsem si hned Booknul LKPR-EHAM-LKPR.

Naslyš večer pánové :-)

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:17 pro 2011, 09:16
od Čondra
Můžu se vetřít bez bookingu?

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:17 pro 2011, 10:00
od Jindřich
Jasně že můžeš.

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:17 pro 2011, 10:09
od George_L
Zatím předpoklad 1850z, záleží jak to nad Evropou ovlivní Joachim ;)

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:17 pro 2011, 16:19
od George_L
Už se to na LKPR valí ;)

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:17 pro 2011, 16:53
od SWR2831
[quote="Radizz"]To - bude - velký! :)

...už se moc těším. A kdo zlobil, dostane od Ježíška go around. :P[/quote] tak na to at se tam pripravi uz ted. Protoze ja jen tak nepristanu. Si to uziju,ne, kdyz uz jsem zlobil a kdyz uz tam budu. 1843 LOC

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:17 pro 2011, 17:02
od Čondra
Tak dneska se s tím rozsypal pytel.

LKPR - RealOPS
LHBP - 10. výročí VACC-HUN
EFRO - Ta honička na Santu

Dobré obsazení východní a severní Evropy... Slušně na tom jsou v Rakousku..

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:17 pro 2011, 17:13
od George_L
[quote="R2831"][quote="Radizz"]To - bude - velký! :)

...už se moc těším. A kdo zlobil, dostane od Ježíška go around. :P[/quote] tak na to at se tam pripravi uz ted. Protoze ja jen tak nepristanu. Si to uziju,ne, kdyz uz jsem zlobil a kdyz uz tam budu. 1843 LOC[/quote]

Já GA nechci, objednávám si spíš jeden natankovaný Gripen s pilotem a připraveným letovým plánem LKPR-ELLX. Díky větru docela nestíhám, proti prvnímu předpokladu očekávám zpoždění skoro 1 hodinu.

[LKPR] Prague RealOps 2011, Sobota, 17.12.2011, 1600-2200z

PříspěvekNapsal:17 pro 2011, 17:25
od SWR2831
[quote="George_L"][quote="R2831"][quote="Radizz"]To - bude - velký! :)

...už se moc těším. A kdo zlobil, dostane od Ježíška go around. :P[/quote] tak na to at se tam pripravi uz ted. Protoze ja jen tak nepristanu. Si to uziju,ne, kdyz uz jsem zlobil a kdyz uz tam budu. 1843 LOC[/quote]

Já GA nechci, objednávám si spíš jeden natankovaný Gripen s pilotem a připraveným letovým plánem LKPR-ELLX. Díky větru docela nestíhám, proti prvnímu předpokladu očekávám zpoždění skoro 1 hodinu.[/quote]
No to mi povidej kdyz jsem letel vcera do LPPD (Ponta Delgada) jsem mel to sami , ale dneska kolem 500 GS. A bacha jsou nad Spanelskem a vychodni evropou poradny turbulence a nad ceskem pekne mrzne od FL150 dolu. Musim kvuli tomu obletnou Spain z vrchu pres Pariz a Brussel.Hezky let.