Stránka 1 z 2
[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:22 srp 2011, 17:00
od mrcouchette
Time has come to challenge the inhospitable Black Sea once again.
Romania Virtual Area Control Centre is proud to host its third Black Sea Connection series event with
Virtual Area Control Centre of the Czech Republic.
After two succesfull events within the region this time we are connecting the Black Sea to the west and hopefully once again making this inhospitable body of water hospitable.
On
28 August 2011 starting at 16.00Z and lasting untill 21.00Z the cities of
Bucharest and Prague will be connected by pilots eager to challange this inhospitable sea.
For Charts and scenery check
http://www.rovacc.org
http://www.vacc-cz.org
recommended routes:
LROP-LKPR
NILOV UL746 NEPOT UL602 BNO UL726 VLM
LKPR-LROP
VOZ UL993 IVOLI UZ650 BERVA UM748 NEKUL UL605 LAMIT UL5 TUSET
[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:28 srp 2011, 22:35
od Pavel
Z pohledu ACC pěkné, sice DBX nebyli bůhví jak zkušení, ale nakonec vektory řeší vše, takže se to neposráželo a do LKPR se trefili :-)
Dík,
PB
[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:28 srp 2011, 22:41
od tmx
Dnešní večer bych interně nazval \"jedličkárna si hraje\".

Myslím, že to fakt stálo za to. Rumuni bez scenérky, motající se po celé Ruzyni a pushující někam do prostoru skladu pohonných hmot.

Amík z Žiliny s Tristarem, samo bez scenérky, navíc i s krásným FPL obsahujícím pouze VLM, další letoun letící jinou trasou, než měl podaný FPL, další letoun s přepínáním frekvencí \"na dobré slovo\" (ano, to jsem byl já), hromady dct PR532, který v seznamu bodů prostě není, když to není STAR, musí se psát ručně, a pokud to někdo neví, tak hledá, a hledá... Wizzair letící ve FL100 564 uzlů GS a následně zaparkující s ocasem ještě na dráze (nebo co to bylo), jeden nejmenovaný letoun, kterýžto se připojil přímo na RWY31 (nebo nevím, jak se tam octnul)... A k tomu 3 zkoušení piloti čsav, zejména chudák s Airbusem, který si neustále vypínal půlku letadla.

Další zkoušený v jednu chvíli s geniálním letovým plánkem \"Route: dostal tear-drop entry do holdu na VOR, APP dej paralel na NDB\".
A to jsem ještě první hodinu nebyl přítomen.

[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:28 srp 2011, 22:45
od George_L
No vidím, že se večer povedl

[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:28 srp 2011, 22:51
od rob
[quote="tmx"]Zejména chudák s Airbusem, který si neustále vypínal půlku letadla.

[/quote]
Děkuji za soucit

:lol:
[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:28 srp 2011, 22:56
od Zdenda Linhart
Za TWR můžu prohlásit, že to byla místy zkouška trpělivosti... ale jak napsal PB, všechno dobře dopadlo ;-) .
[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:28 srp 2011, 23:17
od Jindřich
[quote="tmx"]"Route: dostal tear-drop entry do holdu na VOR, APP dej paralel na NDB".[/quote]
Něco mi uteklo? Je to možné.
[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:28 srp 2011, 23:18
od tmx
Nevím, toto měl zadáno v jeden okamžik ve FPL jeden ze zkoušených, ale jenště někde okolo Brna mu to pak bylo zase změněno na normální trasu.

[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:28 srp 2011, 23:33
od Jindřich
Jeden hold ode mne byl na RAK parallel (splněno) druhý (2 pokusy, blbě) na OKL tear a (blbě) druhý na RAK. (blbě) ILS procedure KVY z VRATA zaletěno jako MA procedure, a pak když z finálě 29 ve Varech při ohlášené MA dostanete \"Right 090\" tak se těžko člověk (neměl by SFO ČSAv) ocitne jižně od centrlajny. Dalo by se pokračovat, ale nechci vířit. Musím ovšem (přes mínusy v Karmě, které mě čekají) dodat, že nejzajímavější kousek byl p. Sobaniec, který letěl \"SID\" o 5nm mimo cca úplně jinam než je třeba a ještě měl tu odvahu mi do privátu napsat \"No vidíš, že se SIDy dají létat i s nonRNAV letadlem\". A pak byly výjimky typu Orel, Muller, Oupa a nějaká DLH (no tak jo, DHL taky), kterým stačí klidně \"proceed to final 24, cleared ILS, QNHxxxx\" a dopadne to dobře.
Takže jsou jedničky a \"jedničky\"...
[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:28 srp 2011, 23:43
od George_L
Sakryš, dvojnásob mě ta neúčast mrzí. Tak příště.
[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:28 srp 2011, 23:44
od Filipos
Přístroje mluvily jasně, přímá čára na FAF, pak jen zapnout APP a vono to bylo na zemi docela samo. No nekecám

[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:28 srp 2011, 23:48
od Jindřich
A v reálu \"Chtěli jsme být chytří, ale přistroje nám to tu ukazují jasně\" :-)
[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:29 srp 2011, 07:27
od Pavel
Ty poznámky ve FPL - jakousi nešťastnou shodou náhod se mi to, co jsem chtěl psát Jindrovi do chatu povedlo napsat nebohému pilotovi do FPL (byly to zkoušky CSAv)... no a trvalo chvilku, než se mi povedlo změnu vrátit zpět :-D
Jinak, něco proti PR532? Imho je to oblíbená zkratka jak pro ATC tak pro piloty a je hojně využívána jak v reálu, tak na vatsimu...
PB
[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:29 srp 2011, 09:13
od kopcimek
[quote="Pavel"]Jinak, něco proti PR532? Imho je to oblíbená zkratka jak pro ATC tak pro piloty a je hojně využívána jak v reálu, tak na vatsimu...[/quote]
Přesně tak...a v reálu se to následně ještě řeší frází, "after PR532 cleared for ILS app rwy 24", takže pro piloty i pro ATC je to velmi pohodlné. A o to přeci jde

[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:29 srp 2011, 09:43
od tmx
To ano, ale pilot letí, pokud je připraven, má mapu STARu před sebou, tam PR532 není... STAR končí na RATEV. PR530 a PR532, alespoň u Airbusu, nejsou součástí bodů vkládaných při volbě příletovky, čili ten člověk, pokud z nějakého důvodu neví, že na nějaké mapě ty body vidí při každém letu, přestože ve FMC je nemá, tak prostě nechápe, kam ho to ten řídící posílá.

Jistě, může to hned naťukat ručně a letět tam, jenže dle mého to není moc správný postup, nabouchat bod, který nevím, kde je, jen protože jsem rozuměl řídícímu, že na něj mám letět.

Tím jsem chtěl říct, dct PR532 můžete zkoušet na čechy, nebo na někoho, o kom víte, že je v Praze často, těžko ale na rumuny, kteří kdoví jestli měli mapy.

[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:29 srp 2011, 09:56
od Zdenda Linhart
[quote="tmx"]To ano, ale pilot letí, pokud je připraven, má mapu STARu před sebou, tam PR532 není... STAR končí na RATEV. PR530 a PR532, alespoň u Airbusu, nejsou součástí bodů vkládaných při volbě příletovky, čili ten člověk, pokud z nějakého důvodu neví, že na nějaké mapě ty body vidí při každém letu, přestože ve FMC je nemá, tak prostě nechápe, kam ho to ten řídící posílá.

Jistě, může to hned naťukat ručně a letět tam, jenže dle mého to není moc správný postup, nabouchat bod, který nevím, kde je, jen protože jsem rozuměl řídícímu, že na něj mám letět.

Tím jsem chtěl říct, dct PR532 můžete zkoušet na čechy, nebo na někoho, o kom víte, že je v Praze často, těžko ale na rumuny, kteří kdoví jestli měli mapy.

[/quote]
Je mi jasné, že Rumuni asi mapy neměli a ačkoliv to byl s nima boj, buďme rádi za zahraniční návštěvu (příště se snad připraví líp). Pouze bych obecně poznamenal, že kdo je připraven, určitě má k dispozici IAC pro ILS24, takže by ho PR532 nemělo zaskočit. A pokud připraven není, tak ho stejně zaskočí kde co ...
[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:29 srp 2011, 10:14
od Slon
[quote="tmx"]To ano, ale pilot letí, pokud je připraven, má mapu STARu před sebou, tam PR532 není... STAR končí na RATEV. PR530 a PR532, alespoň u Airbusu, nejsou součástí bodů vkládaných při volbě příletovky, čili ten člověk, pokud z nějakého důvodu neví, že na nějaké mapě ty body vidí při každém letu, přestože ve FMC je nemá, tak prostě nechápe, kam ho to ten řídící posílá.

Jistě, může to hned naťukat ručně a letět tam, jenže dle mého to není moc správný postup, nabouchat bod, který nevím, kde je, jen protože jsem rozuměl řídícímu, že na něj mám letět.

Tím jsem chtěl říct, dct PR532 můžete zkoušet na čechy, nebo na někoho, o kom víte, že je v Praze často, těžko ale na rumuny, kteří kdoví jestli měli mapy.

[/quote]
Takže říkáš, že když letíš třeba do Vídně, tak by Ti řídící neměl dávat jejich bod zase třeba WW881 (vymyšlene), jen kvůli toho, že nejsi Rakušak ? Stím teda určitě nesouhlasím.
[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:29 srp 2011, 10:21
od torpy68
Pouze bych obecně poznamenal, že kdo je připraven, určitě má k dispozici IAC pro ILS24, takže by ho PR532 nemělo zaskočit. A pokud připraven není, tak ho stejně zaskočí kde co ...
Presne,vedla mapy STARu je mapa ILSu,a nič ta nemôže zaskočiť

Inak pekný večer,a Rumuni tomu dodali patričnú šťavu

[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:29 srp 2011, 11:11
od marenadl3
[quote="Jindra"]Který letěl "SID" o 5nm mimo cca úplně jinam než je třeba[/quote]
Tak to řekni celé, ne? Řekl jsi jasně "VOR OKG", takže jsem letěl přímo na OKG.
"Klikaři", pusťte se do mě, už cítím kolik budu mít mínusů...
[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:29 srp 2011, 11:18
od ADIO man
[quote="marenadl3"][quote="Jindra"]Který letěl "SID" o 5nm mimo cca úplně jinam než je třeba[/quote]
Tak to řekni celé, ne? Řekl jsi jasně "VOR OKG", takže jsem letěl přímo na OKG.
"Klikaři", pusťte se do mě, už cítím kolik budu mít mínusů...[/quote]
Proč by tě posílal na OKG ? To ses spíš přeslechl a poslal tě na OKL

[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:29 srp 2011, 12:27
od tmx
[quote="Kory"][quote="tmx"]...[/quote]
Takže říkáš, že když letíš třeba do Vídně, tak by Ti řídící neměl dávat jejich bod zase třeba WW881 (vymyšlene), jen kvůli toho, že nejsi Rakušak ? Stím teda určitě nesouhlasím.[/quote]
No ne, ale tak to je bod zcela mimo můj letový plán. Já jsem povolen do Prahy, čili v praxi na GOSEK nebo VLM, odkud jsem povolen na STAR, který končí na RATEV. PR532 není součástí ani jednoho, proto já to zcela logicky nemám v FMC a proto pokud to v Praze neznám, tak si nejsem jistý, co ode mě řídící chce. Ano, pak mám říct unable, když to nejsem schopný najít a nevím, kde to je, ale prostě mi přijde zbytečné toto dávat rumunům, kteří si to nechají 3x celé zopakovat (včetně povolení ke klesání) a pak stejně dostanou vektory.

Mě osobně by třeba asi nenapadlo dívat se do mapy přiblížení, to bych spíš projel mapy všech příletovek a tam hledal ten bod.
Nejde mi o to, že by to bylo nějak špatně, spíš mi to přišlo zbytečné to opakovat všem 3x, když pak v důsledku toho třeba člověk dostane poslední vektor 500ft nad GS a musí to doklesávat.

[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:29 srp 2011, 13:00
od amalka
Hele Vojto, teď si ale děláš legraci ne?
1. Jsi povolen DO PRAHY, to znamená až na odbavovací plochu.
2. PR532 _JE_ součástí ILS přiblížení na dráhu 24. Tzn. pokud si v ATISu poslechneš, že se létá ILS 24, pak první co uděláš, že si vytáhneš kromě dalšího i IAC ILS 24 kde PR532 je. Naopak nemá smysl vůbec vytahovat mapy jiných STARů a přiblížení.
P.S. Poslední vektor 500ft nad GS nechápu. Ty si nebyl před posledním vektorem povolen do 4000?
[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:29 srp 2011, 13:08
od Filipos
[quote="tmx"]PR532 není součástí ani jednoho, proto já to zcela logicky nemám v FMC a proto pokud to v Praze neznám, tak si nejsem jistý, co ode mě řídící chce.[/quote]
A v okamžiku, kdy víš, že se létá ILS24 taky krom vytažení odpovídajících map vložíš adekvátní STAR i přiblížení do FMC. Není žádný logický důvod proč to neudělat, jak jinak bys třeba chtěl počítat ideální sestupovou rovinu (pomiňme teď ruční kalkulaci pomocí 1:3 pravidla).
No a i kdybys to přiblížení ve FMC neměl, není nic snazšího, než bod do počítače ručně nadatlovat. Kolikrát se mi třeba stalo, že jsem dostal zkratku na bod úplně mimo STAR, přiblížení i FPL - samozřejmě něco takového nemusím akceptovat, ale byla by to moje blbost, když by mi to ukrátilo cestu. Je přece v tvém zájmu být na zemi co nejdřív a když ti s tím pomůže i ATC, je to super. Lepší než Španělsko nebo Francie, kde nedostaneš direct, jak je den dlouhý.
EDIT: teď jsem si teda všiml, že píšeš, že ve Wilco Airbusu se ti nezobrazí fixy v přiblížení. To je ten addon teda pěkně na prd...
[quote="ADIO man"]Proč by tě posílal na OKG ? To ses spíš přeslechl a poslal tě na OKL[/quote]
OKG bych zase věřil, protože to byl odlet přes BALTU (na Madrid tuším?). Pravdou ale zůstává, než RNAV SID NELZE (a už fakt nevím, jak bych to, Marku, zdůraznil) zaletět ani s pomocí konvenční navigace a ani s def. GPS.
[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:29 srp 2011, 13:37
od ADIO man
[quote="Filipos"]OKG bych zase věřil, protože to byl odlet přes BALTU (na Madrid tuším?). Pravdou ale zůstává, než RNAV SID NELZE (a už fakt nevím, jak bych to, Marku, zdůraznil) zaletět ani s pomocí konvenční navigace a ani s def. GPS.[/quote]
Sorry překoukl sem se. Myslel sem že jedná o STAR.
[LKPR-LROP] Black Sea Connection, 28.8.2011, 16-21z
PříspěvekNapsal:29 srp 2011, 13:41
od marenadl3
Ano, do Madridu a bylo to OKG.