VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#83584
Obrázek

Dear Friends of virtual aviation,

from one event to the next, from one reason to celebrate to another. The 1st July is an important date of the vACC-Austria.
On 1st July 2008 the VACC-Austria was born an now, 2011, we can celebrate the 3rd year of a great and increasing community. This is a sufficient reason for an special event.

We invite you to celebrate with us at a Fully Staffed Austria.

Enjoy the great landscape of Austria to fly from and to one of our amazing airports with their special arrival procedures. We will open more than 16 ATC Stations at 6 airports for about 5 hours.

Doesn\'t matter if you are in Vienna, Innsbruck, Salzburg, Graz, Klagenfurt or Linz. You will be never alone. Expect full ATC at the whole route.

The facts :

When : Friday, 1st July 2011 | 1700-2200z
Where : All over Austria

The airports, charts and sceneries :

- Vienna : LOWW
- Innsbruck : LOWI
- Salzburg : LOWS
- Linz : LOWL
- Graz : LOWG
- Klagenfurt : LOWK

- Austrian scenery : Austria professional

The routes :

- VATROUTE
- RouteFinder

For any questions contact the Staff at www.vacc-austria.org

The VACC-Austria family is looking forward for an amazing event, extraordinary pilots, some fun and meeting friends at the virtual austrian airspace.
Let us all together celebrate the 3rd birthday of our small, but exceeding VACC.
#84868
Ahoj,
můžete prosím někdo poradit, jak korektně zaletět odlet z LOWI (je jedno která RWY) na RTT? V mapě nechápu, co přesně udělat nad RTT NDB. Vypadá to, jako že přeletět (nevím ale o kolik), pak se vrátit zpět nad NDB, a dále pak na svůj další traťový bod (v mém případě ARTUS - letěl jsem do Vídně). Zdá se mi to ale nějak podivný, tak se ptám.
Jinak dneska ve 20:30 loc to byl v LOWI masakr. Hafo letadel chtělo odlétat (RWY 08) a většina příletů byla zaskočena, že po příletu přes LLZ DME 26 dostali visual circling to land RWY 08, takže to buď nechápali, nechali si opakovat, nezvládali, a našli se i tací, kteří prostě dosedli na RWY 26 přímo proti letadlům, která čekala na odlet. Řídící na věži těžce nezvládal, bylo ho i blbě slyšet, všichni po něm chtěli všechno opakovat, takže fakt síla. Díky tomu jsem odletěl asi o 20min později, za mnou ve frontě dalších 6 strojů a myslím, že jsem se sblížil s letadlem, který neuvolnilo včas RWY (clearance jsem dostal, RTO nestihnul).
#84869
[quote="Luboš Kučera (LK 154)"]Ahoj,
můžete prosím někdo poradit, jak korektně zaletět odlet z LOWI (je jedno která RWY) na RTT? V mapě nechápu, co přesně udělat nad RTT NDB. Vypadá to, jako že přeletět (nevím ale o kolik), pak se vrátit zpět nad NDB, a dále pak na svůj další traťový bod (v mém případě ARTUS - letěl jsem do Vídně). Zdá se mi to ale nějak podivný, tak se ptám.
[/quote]

Ještě jsem koukal do mapy, a přijde mi, že nejspíš na 28NM outbound OEJ začnu točit doleva přímo RTT NDB a pak dál svojí tratí, ale i tak mi to přijde zvláštní.
#84870
[quote="Luboš Kučera (LK 154)"][quote="Luboš Kučera (LK 154)"]Ahoj,
můžete prosím někdo poradit, jak korektně zaletět odlet z LOWI (je jedno která RWY) na RTT? V mapě nechápu, co přesně udělat nad RTT NDB. Vypadá to, jako že přeletět (nevím ale o kolik), pak se vrátit zpět nad NDB, a dále pak na svůj další traťový bod (v mém případě ARTUS - letěl jsem do Vídně). Zdá se mi to ale nějak podivný, tak se ptám.
[/quote]

Ještě jsem koukal do mapy, a přijde mi, že nejspíš na 28NM outbound OEJ začnu točit doleva přímo RTT NDB a pak dál svojí tratí, ale i tak mi to přijde zvláštní.[/quote]

Teď na to koukám, na SID rwy 08 (RTT2J).
- Climb on RWY track with MAX gradient until intercepting LLZ OEJ (about D7.5 OEJ) inbound to AB. Continue along LZ OEJ 067/065 up to 9500 FT MSL thereafter LEFT TURN to RTT.

To píšou v routingu k tomuhle SIDu. Když tak koukám do mapy, tak ty hned nepřeletíš. Obletíš ho na tom 065° a pak těch D28 OEJ budeš točit na 226°. Je to ale stejně nějaký krkolomný... :D Takhle jsem to z mapy pochopil já. Ale těch 28nm je stejně nějaký divný. Když se podíváš na tu mapu odletovky z profilu, tak máš RTT NDB v D15.4 OEJ - tzn. že tam ještě skoro 13nm je navíc a to se mi zdá moc.. Aby to spíš nebylo dáno tou výškou 9500 FT MSL. Ve chvíli, kdy je dosáhneš toč levou přímo RTT.
#84875
Původně jsem psal přeletět, ale bylo myšleno obletět, ale jak sám píšeš, právě to mi přijde krkolomný, obzvlášť, když pak letím na východ. Tvoje verze po dosažení 9500ft pokračovat na RTT zní celkem rozumně, ale těch 28NM v mapě tam furt nějak nesedí, z nějakého důvodu to tam ale asi je, ne?
Co o tom soudí další?

Ještě jsem teď koukal do AIRACu pro PMDG a tam je to tak, že po dosažení 9500ft jdeš left direct RTT NDB, takže to tak nejspíš bude.
#84877
Textem je to tam popsané úplně jasně, jak píše Tomáš, tedy kurzem dráhy stoupat maximálním gradientem, kolem 7,5 DME OEJ zachytit LOC, poté pokračovat po LLZ do 9500ft a po dosažení točit vlevo RTT. IMHO to tam mají zakreslené tak, že těch 9500ft dosáhneš až jakoby za RTT - těch 28NM ale taky nechápu... Neřešil bych to a lítal tak jak to tam mají napsané :-).
#84879
Právě mají to tam tam zakreslené to dosažení 9500ft cca na úrovni RTT nebo lehce za. Ale je to na tom gradientu, který je tam napsaný. Takže bych soudil, že pokud můžeš a podmínky to dovolí, tak stoupat do 9500ft \"co to dá\" a hned jak je dosáhneš, točit levou na RTT bez ohledu na nějaký DME apod.. :)