Stránka 1 z 1
[LKPR] LKPR_TWR CPT Petr Popule , Nedele, 20.03.2011, 20:00+loc
PříspěvekNapsal:17 bře 2011, 22:06
od rc_czech
V ramci nedelniho CODu se uskutecni prakticka zkouska
Petra Populeho na pozici LKPR_TWR.
PP ve svem CTR jiste rad uvita a poskytne kvalitni service veskeremu letectvu (jak IFR, tak VFR).
Tak ho prijde tuto nedeli 20. brezna od 20:00loc podporit a potrapit.
[LKPR] LKPR_TWR CPT Petr Popule , Nedele, 20.03.2011, 20:00+loc
PříspěvekNapsal:20 bře 2011, 02:37
od rc_czech
...jen pripominam dnesni Petrovu zkosku

[LKPR] LKPR_TWR CPT Petr Popule , Nedele, 20.03.2011, 20:00+loc
PříspěvekNapsal:20 bře 2011, 19:49
od Pavel
http://new.csav.cz/media/csav-tv/?watch=29 stream aktuální situace z pohledu APP/ACC
[LKPR] LKPR_TWR CPT Petr Popule , Nedele, 20.03.2011, 20:00+loc
PříspěvekNapsal:20 bře 2011, 22:01
od George_L
No, dneska si myslím na nedostatek provozu nemůžete stěžovat (alespoň v době, když jsem byl online).

[LKPR] LKPR_TWR CPT Petr Popule , Nedele, 20.03.2011, 20:00+loc
PříspěvekNapsal:20 bře 2011, 22:19
od Pavel
Pfff, nooo, tak tohle mělo grády. Tohle by mohlo bejt denně

[LKPR] LKPR_TWR CPT Petr Popule , Nedele, 20.03.2011, 20:00+loc
PříspěvekNapsal:20 bře 2011, 22:28
od amalka
Jo, i Morava chválí a děkuje.
DCT POLOM after POLOM cleared VOR DME 04 vsichni zvládli a zaletěli. Vyjímkou byl CSA020, který klesal dle uvážení již před POLOM (špatně) zato ale naopak jako jediný skutečně zaletěl VORDME přiblížení (R-039 OTA). Ostatní švindlovali s FMC.
[LKPR] LKPR_TWR CPT Petr Popule , Nedele, 20.03.2011, 20:00+loc
PříspěvekNapsal:20 bře 2011, 22:37
od Pavel
Imho spíš švindolvali pohledem z okna, protože v CAVOKu, kdo by koukal na nějakej VOR, zejo

[LKPR] LKPR_TWR CPT Petr Popule , Nedele, 20.03.2011, 20:00+loc
PříspěvekNapsal:20 bře 2011, 22:43
od amalka
Cavok necavok, jde o IFR
[LKPR] LKPR_TWR CPT Petr Popule , Nedele, 20.03.2011, 20:00+loc
PříspěvekNapsal:20 bře 2011, 22:44
od Alfista164
Sice Brno, ale letěl jsem VOR/DME 10

cavok necavok..

[LKPR] LKPR_TWR CPT Petr Popule , Nedele, 20.03.2011, 20:00+loc
PříspěvekNapsal:20 bře 2011, 22:49
od radarada
[quote="George_L"]No, dneska si myslím na nedostatek provozu nemůžete stěžovat (alespoň v době, když jsem byl online).

[/quote]
Aaano, chvalime! Je to uz takto 2. event po sobe uzasneho provozu... JEN TAK DAL, chlapi!!!
Rada
[LKPR] LKPR_TWR CPT Petr Popule , Nedele, 20.03.2011, 20:00+loc
PříspěvekNapsal:20 bře 2011, 22:55
od Filipos
[quote="amalka"]Ostatní švindlovali s FMC. & Cavok necavok, jde o IFR[/quote]
Použití FMCčka jako podpůrného navigačního prostředku při nepřesném přiblížení přece není žádné švindlování (jen to chce o tom trochu něco vědět, to je pravda), stejně jako to, že se ve VMC letí podle oka - to jsou všechno - v reálu - běžné postupy.
[LKPR] LKPR_TWR CPT Petr Popule , Nedele, 20.03.2011, 20:00+loc
PříspěvekNapsal:21 bře 2011, 00:58
od amalka
[quote="Filipos"][quote="amalka"]Ostatní švindlovali s FMC. & Cavok necavok, jde o IFR[/quote]
Použití FMCčka jako podpůrného navigačního prostředku při nepřesném přiblížení přece není žádné švindlování (jen to chce o tom trochu něco vědět, to je pravda), stejně jako to, že se ve VMC letí podle oka - to jsou všechno - v reálu - běžné postupy.[/quote]
Obávám se, že pokud si povolen na VORDME z POLOMu, tak se od tebe ATC očekává, že poletíš z POLOMu 4nm kurzem 049 a nalétneš R-219 INBOUND OTA a poté pokračuješ. Je jedno jestli ti jako sekundární navigační věc slouží GNSS nebo FMC.
Povolené přiblížení tak bylo zaletěno technicky špatně a fakt že byl CAVOK s tímto konstatováním nikterak nesouvisí.
Podle mě vůbec nevěděli, co se po nich chce. Jedno letadlo na 12nm finále přesně v ose tvrdilo, že je na R-219 OTA (což je o ~ jednu míli vedle).
[LKPR] LKPR_TWR CPT Petr Popule , Nedele, 20.03.2011, 20:00+loc
PříspěvekNapsal:21 bře 2011, 08:40
od Radizz
[quote="amalka"]Podle mě vůbec nevěděli, co se po nich chce. Jedno letadlo na 12nm finále přesně v ose tvrdilo, že je na R-219 OTA (což je o ~ jednu míli vedle).[/quote]
Když jsme tu na to narazili, jaká je radarová tolerance v reálu, kluci? Dá se na to opravdu spolehnout s přesností na 0,1 NM, nebo je tam určitá nepřesnost?
[LKPR] LKPR_TWR CPT Petr Popule , Nedele, 20.03.2011, 20:00+loc
PříspěvekNapsal:21 bře 2011, 12:23
od amalka
Jo ještě jsem si vzpoměl na jeden (tuším že první) přílet do LKTB z Prahy, nějaké ČSA, DCT BNO.
Nějak jsme si s oblastí neporozuměli a předání jsem pochopil tak, že letadlo chce to DCT BNO (byl VOR DME 10) a po BNO povolil rovnou přiblížení (které letadlo bravůrně zaletělo), místo abych jej rovnou vektoroval na přímé přiblížení. Velice se omlouvám.
A další věc, někdo reklamoval, že v LKMT SOP je čekat na přeladění od TWR. Tímto nadhazuji k diskusi, že to neodpovídá reálu a zda-li tedy SOP neupravit.
[LKPR] LKPR_TWR CPT Petr Popule , Nedele, 20.03.2011, 20:00+loc
PříspěvekNapsal:21 bře 2011, 15:30
od Alfista164
[quote="amalka"]Jo ještě jsem si vzpoměl na jeden (tuším že první) přílet do LKTB z Prahy, nějaké ČSA, DCT BNO.
Nějak jsme si s oblastí neporozuměli a předání jsem pochopil tak, že letadlo chce to DCT BNO (byl VOR DME 10) a po BNO povolil rovnou přiblížení (které letadlo bravůrně zaletělo), místo abych jej rovnou vektoroval na přímé přiblížení. Velice se omlouvám.
A další věc, někdo reklamoval, že v LKMT SOP je čekat na přeladění od TWR. Tímto nadhazuji k diskusi, že to neodpovídá reálu a zda-li tedy SOP neupravit.[/quote]
Tak to jsem byl asi já, protože jsem dostal dct BNO - ale nevyžadoval jsem to! - a potom jsem od Tebe dostal after BNO cld VOR/DME app 10. Tak jsem pokračoval. Myslel jsem si, že chceš vidět jak to zaletim..

Ale v pohodě, mě to nevadilo, alespoň jsem si to zase zaletěl po dlouhý době..

Mám zato, že v té době odlétal z Brna N0057 do Krakowa myslim..
[LKPR] LKPR_TWR CPT Petr Popule , Nedele, 20.03.2011, 20:00+loc
PříspěvekNapsal:21 bře 2011, 15:34
od Radizz
[quote="amalka"]A další věc, někdo reklamoval, že v LKMT SOP je čekat na přeladění od TWR. Tímto nadhazuji k diskusi, že to neodpovídá reálu a zda-li tedy SOP neupravit.[/quote]
V SOPs je napsáno:
2.5.1 IFR Flights
Pilots of aircraft departing according to IFR shall establish radio contact with Ostrava APP (FREQ 125,10 MHz) immediately after
departure. Mošnov TWR will not individually give any instruction for change to relevant frequency.
Toto podle mého mínění odpovídá reálnému stavu; viz AIP:
2.22.2.3.4 Pilots of aircraft departing according to IFR from aerodrome Mošnov shall establish radio contact on the respective frequency OSTRAVA RADAR, referred to SID text description, immediately after take-off. TWR Mošnov will not individually give any instruction for change to relevant frequency.
Podle mých zpráv se tak i v reálu děje, takže na tom nevidím nic závadného (či důvod ke změně). Upřesněte problém, prosím.
[LKPR] LKPR_TWR CPT Petr Popule , Nedele, 20.03.2011, 20:00+loc
PříspěvekNapsal:21 bře 2011, 15:47
od amalka
SOP je evidentně správně.