Stránka 1 z 3

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:21 čer 2010, 18:57
od PavelS
Obrázek

Po roce přichází na přetřes nový oblastník, známý létající veřejnosti pod jménem Quarda.
Jeho kariéra strmě dostoupala až teoretickému testu na pozici LKAA_Oblast a bude završena praktickou zkouškou tento čtvrtek, od cca 20:00 místního času.

Vzhledem k výkonnosti jmenovaného je potřeba způsobit opravdu havarijní, multiinfarktový provoz, včetně všech jeho součástí : VFR - EMG - S-VFR - IFR - RNAV - NON-RNAV - GLD - HELI a jim podobné. Zkoušenec bude obsluhovat celou oblast LKAA_FIR včetně TMA letiště Praha a včetně veškerého provozu na letiště LKMT. Letiště LKTB bude pokryto vlastním řídícím. LKPR_TWR a LKPR_GND jsou v poslední době samozřejmostí jako ubrousky u oběda.

Protože v uvedený den se současně konají de-facto 3 akce, půjde rovněž o důstojné rozloučení s letošní (2009-2010) virtuální sezonnou. Iproto bychom požádali o massivní provoz, aby bylo na co vzpomínat.

Den: Čtrvtek
Čas: 20:00+ local
Místo: LKAA_FIR

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:21 čer 2010, 21:21
od bulik4lg
Na S-VFR doufám nebude počasí a obejdu se i bez GLD..:D

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:21 čer 2010, 21:25
od PavelS
No bacha, nepodceňovat - dnes tu byla vzducholod (Zeppelin NZ-1(nebotak)).

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:21 čer 2010, 22:39
od ADIO man
Jo v Letňanech :)

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:21 čer 2010, 22:45
od Jindřich
Zeppelin NT

Obrázek

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:21 čer 2010, 23:05
od Ico
Teeez sem koukal :)

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:21 čer 2010, 23:23
od bulik4lg
OMFG..:D:D:D

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:22 čer 2010, 00:40
od Jindřich
Co jako, umi to kolmy start, leti to 70kt, dostup 500nm a 8500 feet :)
Akorát nesmí moc foukat ;)

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:22 čer 2010, 01:11
od ardnocz
Obrázek

Za CSAv podpoří tuto akci svou praktickou zkouškou také náš adept na SFO Michal Pěch.

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:23 čer 2010, 15:34
od roadmonster
Tolik že vás bude? No to bude mít kvadratickej soudruh plný ruce práce teda... :D

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:23 čer 2010, 19:21
od Roman Szotkovski
Nazdárek všichni

Dneska jsem zkusil podruhé udělat ten zavšivený test na SFO, leč se mi opět nezadařilo, ikdyž úspěšnost byla celkově větší (3/5 kategorií bych měl). Chtěl jsem také dělat praktickou zkoušku na SFO u příležitosti této akce, ale budu muset počkat dalších 6 dnů. S mou přítomností počítejte (možná voice communication bude fungovat :-D) ovšem pouze jen jako FO :-(

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:24 čer 2010, 07:05
od bulik4lg
[quote="Roman Szotkovski"]možná voice communication bude fungovat :-D[/quote]

voice ti fungovat bude, jinak volám armádu na sestřel..

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:24 čer 2010, 09:47
od Roman Szotkovski
Klídek

Voice mi fungovat na 100% bude, bo sem to včera odzkoušel. Až na menší zádrhel na začátku to bylo a bolo prostě super. Ani jsem se nestačil divit, kolik práce jsem rukám ušetřil :-D Dříve bych musel psát na klávesnici jak o život, teď jednoduše a krátce něco prohodíme z dispečerem, zatímco mám volné ruce k ovládání letadýlka. Fakt super. Už na ten voice nedám dopustit. Ale na jednu věc jsem narazil - nedošlo mi, jak moc dispečerovi vadí, že používám oba jazyky - češtinu i angličtinu. Naučit se anglickou frázi mi netrvalo dlouho - ale neplést si českou a anglickou verzi mi chvilinku potrvá :-D

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:24 čer 2010, 10:03
od Radizz
Tak mluvíme jenom jedním z jazyků, že. ;)

Drobné nuance se na straně pilota ale tolerují (ze strany řídícího ve výcviku nikolivěk, ten používá buď a, nebo b - bez dalšího).

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:24 čer 2010, 10:14
od mipeba
Příkazy, informace a další záležitosti ohledně letu v anj, to je jasné. Ale jinak jsme v ČR a na pozdrav ahoj nebo hezký večer nebo tak něco bych očekával cokoliv (třeba zdar vole) jen ne gúúúd ivning. Sorry ale to mi rve uši.
Pozor ne všichni!

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:24 čer 2010, 10:49
od Radizz
No, to mícháš dvě věci dohromady.

Bavíme se tu o samotném provedení letu. Ten je buď v češtině, nebo v angličtině; mutace obojího v jednom jsou nesprávné. Pozdrav vůbec neřeším; to je každého věc.

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:24 čer 2010, 11:12
od mipeba
Nemíchám nic, vyjádřil jsem se jasně.

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:24 čer 2010, 11:40
od Roman Szotkovski
Ta kombinace češtiny a angličtiny proběhla až po přistání, \"žádat o taxi na stojánku - anebo žádat o pojíždění na stojánku\"

Co je podle vás správně?

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:24 čer 2010, 11:57
od ADIO man
No v češtině bys měl žádat o pojíždění, protože žádat taxi, to zas pleteš dohromady čj s aj. Jinak stačí říct i ,,CSA593, dráha opuštěna po L\" a on ti odpoví ,, CSA593, Vítejte v Praze, pojíždějte na staní xy po pojezdové x,y,z.

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:24 čer 2010, 12:28
od Radizz
[quote="Roman Szotkovski"]Ta kombinace češtiny a angličtiny proběhla až po přistání, "žádat o taxi na stojánku - anebo žádat o pojíždění na stojánku"

Co je podle vás správně?[/quote]

Toto je alfa a omega frazeologi:
http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dok ... e_cely.pdf

Tady (popřípadě ve spojení s L-4444) najdeš všechny odpovědi.

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:24 čer 2010, 12:31
od Radizz
[quote="mipeba"]Nemíchám nic, vyjádřil jsem se jasně.[/quote]

Vyjádřil ses sice jasně, ale mícháš. Pozdrav, pokud se nic nezměnilo, ve frazeologii není (nebo aspoň nebyl). Byla to teda jakási ustálená zvyklost, která by se naprosto striktním a restriktivním výkladem neměla vyskytovat.

Proto bych si nedovolil toto nikdy vytknout, protože je to přidaná hodnota a je teda jen na jednotlivci, jak ji pojme. Jestli to bude česky, nebo anglicky je otázka vkusu; ne předpisů.

Jenom to jsem tím chtěl říct. :) Jinak Tvůj vkus samozřejmě plně respektuju. :)

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:24 čer 2010, 12:45
od amalka
[quote="ADIO man"]No v češtině bys měl žádat o pojíždění, protože žádat taxi, to zas pleteš dohromady čj s aj. Jinak stačí říct i ,,CSA593, dráha opuštěna po L" a on ti odpoví ,, CSA593, Vítejte v Praze, pojíždějte na staní xy po pojezdové x,y,z.[/quote]

Opouští se manželka, vyklízí se sklep, dráha se UVOLŇUJE. Navíc se uvolnění NEHLÁSÍ pokud nejsou aplikovány postupy za snížené viditelnosti. Správný postup je vyjet z dráhy, přejet první příčku tak aby za ní směrem ke dráze nic nepřečuhovalo, nastavit odpovídač na standby a krokem pokračovat k první křižovatce. Pokud se ATC do té doby neozve sám, tak se pak mohu připomenout.

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:24 čer 2010, 12:57
od ADIO man
Ano spletl jsem opuštěna s uvolněna. Nicméně i v materiálech IFR Communication for newbies je:
Pilot se ohlásí ATC po bezpečném uvolnění dráhy.
Štefánik Tower, RWY 22 vacated via taxiway Delta.
Štefánik Tower, dráha 2 2 uvolněna na pojížděcí Delta.
Dle mého názoru, je to dobré používat, pakliže na letišti je provoz. Přece jenom může se stát, že FSka blbě reportne pozici letadla, a věžník byl mohl dát někomu, kdo je na 1nm od prahu dráhy povolení k přistání a pak může vzniknout celkem problém.

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:24 čer 2010, 13:24
od Norman Ramsey Briggs
Simulujeme realitu, co se nehlásí vreálu, není důvod hlásit tady.
Jinak v Jenči jsem se bavil s APP, komunikace probíhá takhle:
AIC: Praha Radar, RYR100, good afternoon.
APP: Praha Radar, radar contact, information Kilo.
AIR: Information Kilo, RYR100

Ptal jsem se, jestli by neměl vyžadovat QNH, řekl že jo, ale že se to nedělá a ža ATIS ty přílety stejně vůbec neposlouchají a APP jen řekne to písmeno a piloti řeknou, že to mají a dál se o to řídící nestará.

Takže i to by se dalo zde hezky nasimulovat. Jenže se obávám, že většina pilotů ATIS na Vatsimu nereportuje z neznalosti a ne z lenosti, jako je tomu v reálu.

Taky jsem mluvil s directorem (Ruzyně Radar). Říkal, že když mu nějaký zahraniční pilot neřekne při iniciálním kontaktu flight level, je to zázrak.

[LKAA] CPT - Matej Quarda - na pozici LKAA_CTR. Čt., 24.06.10, 1800Z+

PříspěvekNapsal:24 čer 2010, 13:28
od ADIO man
[quote="Norman Ramsey Briggs"]Simulujeme realitu, co se nehlásí vreálu, není důvod hlásit tady. [/quote]
Na druhou stranu v reálu mají s letadlem vizuální kontakt, tady ne. Jako takhle bych to rozhodně nebral, že co se neříká v reálu, nebudu říkat ani tady.

BTW.
[quote="Norman Ramsey Briggs"]Ptal jsem se, jestli by neměl vyžadovat QNH, řekl že jo, ale že se to nedělá a ža ATIS ty přílety stejně vůbec neposlouchají a APP jen řekne to písmeno a piloti řeknou, že to mají a dál se o to řídící nestará.[/quote]

Tak to je trochu nesmysl ne ? ;)