VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#68988
Obrázek

Po roce přichází na přetřes nový oblastník, známý létající veřejnosti pod jménem Quarda.
Jeho kariéra strmě dostoupala až teoretickému testu na pozici LKAA_Oblast a bude završena praktickou zkouškou tento čtvrtek, od cca 20:00 místního času.

Vzhledem k výkonnosti jmenovaného je potřeba způsobit opravdu havarijní, multiinfarktový provoz, včetně všech jeho součástí : VFR - EMG - S-VFR - IFR - RNAV - NON-RNAV - GLD - HELI a jim podobné. Zkoušenec bude obsluhovat celou oblast LKAA_FIR včetně TMA letiště Praha a včetně veškerého provozu na letiště LKMT. Letiště LKTB bude pokryto vlastním řídícím. LKPR_TWR a LKPR_GND jsou v poslední době samozřejmostí jako ubrousky u oběda.

Protože v uvedený den se současně konají de-facto 3 akce, půjde rovněž o důstojné rozloučení s letošní (2009-2010) virtuální sezonnou. Iproto bychom požádali o massivní provoz, aby bylo na co vzpomínat.

Den: Čtrvtek
Čas: 20:00+ local
Místo: LKAA_FIR
#69089
Nazdárek všichni

Dneska jsem zkusil podruhé udělat ten zavšivený test na SFO, leč se mi opět nezadařilo, ikdyž úspěšnost byla celkově větší (3/5 kategorií bych měl). Chtěl jsem také dělat praktickou zkoušku na SFO u příležitosti této akce, ale budu muset počkat dalších 6 dnů. S mou přítomností počítejte (možná voice communication bude fungovat :-D) ovšem pouze jen jako FO :-(
#69109
Klídek

Voice mi fungovat na 100% bude, bo sem to včera odzkoušel. Až na menší zádrhel na začátku to bylo a bolo prostě super. Ani jsem se nestačil divit, kolik práce jsem rukám ušetřil :-D Dříve bych musel psát na klávesnici jak o život, teď jednoduše a krátce něco prohodíme z dispečerem, zatímco mám volné ruce k ovládání letadýlka. Fakt super. Už na ten voice nedám dopustit. Ale na jednu věc jsem narazil - nedošlo mi, jak moc dispečerovi vadí, že používám oba jazyky - češtinu i angličtinu. Naučit se anglickou frázi mi netrvalo dlouho - ale neplést si českou a anglickou verzi mi chvilinku potrvá :-D
#69117
[quote="Roman Szotkovski"]Ta kombinace češtiny a angličtiny proběhla až po přistání, "žádat o taxi na stojánku - anebo žádat o pojíždění na stojánku"

Co je podle vás správně?[/quote]

Toto je alfa a omega frazeologi:
http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dok ... e_cely.pdf

Tady (popřípadě ve spojení s L-4444) najdeš všechny odpovědi.
#69118
[quote="mipeba"]Nemíchám nic, vyjádřil jsem se jasně.[/quote]

Vyjádřil ses sice jasně, ale mícháš. Pozdrav, pokud se nic nezměnilo, ve frazeologii není (nebo aspoň nebyl). Byla to teda jakási ustálená zvyklost, která by se naprosto striktním a restriktivním výkladem neměla vyskytovat.

Proto bych si nedovolil toto nikdy vytknout, protože je to přidaná hodnota a je teda jen na jednotlivci, jak ji pojme. Jestli to bude česky, nebo anglicky je otázka vkusu; ne předpisů.

Jenom to jsem tím chtěl říct. :) Jinak Tvůj vkus samozřejmě plně respektuju. :)
#69119
[quote="ADIO man"]No v češtině bys měl žádat o pojíždění, protože žádat taxi, to zas pleteš dohromady čj s aj. Jinak stačí říct i ,,CSA593, dráha opuštěna po L" a on ti odpoví ,, CSA593, Vítejte v Praze, pojíždějte na staní xy po pojezdové x,y,z.[/quote]

Opouští se manželka, vyklízí se sklep, dráha se UVOLŇUJE. Navíc se uvolnění NEHLÁSÍ pokud nejsou aplikovány postupy za snížené viditelnosti. Správný postup je vyjet z dráhy, přejet první příčku tak aby za ní směrem ke dráze nic nepřečuhovalo, nastavit odpovídač na standby a krokem pokračovat k první křižovatce. Pokud se ATC do té doby neozve sám, tak se pak mohu připomenout.
#69120
Ano spletl jsem opuštěna s uvolněna. Nicméně i v materiálech IFR Communication for newbies je:
Pilot se ohlásí ATC po bezpečném uvolnění dráhy.
Štefánik Tower, RWY 22 vacated via taxiway Delta.
Štefánik Tower, dráha 2 2 uvolněna na pojížděcí Delta.
Dle mého názoru, je to dobré používat, pakliže na letišti je provoz. Přece jenom může se stát, že FSka blbě reportne pozici letadla, a věžník byl mohl dát někomu, kdo je na 1nm od prahu dráhy povolení k přistání a pak může vzniknout celkem problém.
By Norman Ramsey Briggs
#69121
Simulujeme realitu, co se nehlásí vreálu, není důvod hlásit tady.
Jinak v Jenči jsem se bavil s APP, komunikace probíhá takhle:
AIC: Praha Radar, RYR100, good afternoon.
APP: Praha Radar, radar contact, information Kilo.
AIR: Information Kilo, RYR100

Ptal jsem se, jestli by neměl vyžadovat QNH, řekl že jo, ale že se to nedělá a ža ATIS ty přílety stejně vůbec neposlouchají a APP jen řekne to písmeno a piloti řeknou, že to mají a dál se o to řídící nestará.

Takže i to by se dalo zde hezky nasimulovat. Jenže se obávám, že většina pilotů ATIS na Vatsimu nereportuje z neznalosti a ne z lenosti, jako je tomu v reálu.

Taky jsem mluvil s directorem (Ruzyně Radar). Říkal, že když mu nějaký zahraniční pilot neřekne při iniciálním kontaktu flight level, je to zázrak.
#69122
[quote="Norman Ramsey Briggs"]Simulujeme realitu, co se nehlásí vreálu, není důvod hlásit tady. [/quote]
Na druhou stranu v reálu mají s letadlem vizuální kontakt, tady ne. Jako takhle bych to rozhodně nebral, že co se neříká v reálu, nebudu říkat ani tady.

BTW.
[quote="Norman Ramsey Briggs"]Ptal jsem se, jestli by neměl vyžadovat QNH, řekl že jo, ale že se to nedělá a ža ATIS ty přílety stejně vůbec neposlouchají a APP jen řekne to písmeno a piloti řeknou, že to mají a dál se o to řídící nestará.[/quote]

Tak to je trochu nesmysl ne ? ;)