Stránka 1 z 6
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:19 bře 2010, 15:11
od PavelS
.
RUNWAY TO HELL 2010
Sobota, 10. duben 2010, 1600-2200 UTC
Praha Ruzyně (LKPR), Česká republika
http://rth.csavirtual.cz
Vážení piloti!
VACC-CZ a Czech Airlines virtual vás opětovně zvou do Prahy na prestižní High Density Fly-in, provozovaný již tradičně pod názvem \"Runway to Hell\". Pojmenování je odvozeno od skutečnosti, že LKPR je jedním s nejzatíženějích letišťv Evropě, které disponuje jen jednou současně provozovatelnou drahou. Na VATSIMU je proto simulace provozu zajímavá, neboť všechny složky ATC se musí snažit provoz poskládat tak, aby se na dráhu vešel bez zpoždění a bez srážek. Přitom, v porovnání s realitou, vychází hustota letů a počet pohybů na VATSIMU neobyčejně dobře - ve srovnání s 55 pohyby ve špičce na reálném letišti Praha Ruzyně jsme na sletu “Runway to hell 2008\" dosáhli maxima 48 pohybů za hodinu.
VACC-CZ a spolupořádající
Czech Airlines Virtual nabízí plné pokrytí službami ATC s 9 pozicemi, pokročilý bookovací systém s více než 200 lety a veškerý předletový servis v podobě map a procedur i příručky pro přistávání a pozemní operace na jedné dráze.
Na sletu Runway to Hell 2010 zjistíte, jak se cítí reální piloti:
Q když uslyší pozdní povolení k přistání,
Q když musí uvolnit dráhu nejrychleji, jak je to možné,
Q když jsou číslo šest na přiblížení,
Q když obdrží povolení k okamžitému vzletu,
Q když nesmějí udělat ani jedinou chybu!
Pro účast na sletu:
Q navštivte stránku sletu na adrese
http://rth.csavirtual.cz
Q zkoukněte booking na adrese
http://rth.csavirtual.cz/flights-booking
Q vyberte si let nebo si vytvořte vlastní pomocí tlačítka \"Request Flight\"
Q pokud jste člen nějaké VA, kontaktujte vedení a urgujte hromadné přidání Vašich letů (bez omezení)
Q stahněte si mapy a manuály
Q přečtěte si je
Q začněte pomalu trainovat, duben se blíží.
Aplikační poznámky - Application Notes:
Q booking je ve stavu zrodu a v průbehu weekendu budou přidáni další leti, zvl. pro GA
Q lze přidávat (requestovat) jakékoliv lety, včetně letů VFR
Q Czech Airlines Virtual má v současnosti pre-booking na svoje linky - pro zabookování kontaktujte vedení CSAv
Q do bookingu budou doplněny i FPL, aspoň pro \"normální\" lety (EU) a bude vám zaslán letový briefing
Q celý slet se bude provádět podle nyní platného AIRAC na území ČR, čili nyní užité mapy budou platné
Q potvrzení o zabookování, zasílaná na Váš e-mail, mají mnohdy tendenci padat do SPAM sekce - kontrolujte
Q VA jsou tímto vyzvány, aby co nejdříve poslaly seznam svých požadovaných letů (mně nebo na CSAv).
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:22 bře 2010, 08:24
od mipeba
Zabookoval jsem si let do Mnichova a automaticky i z5. Moc moc jsem se na tuto akci těšil, ale nějak nám vyšlo koupit dovolenou v teplíčku, tak akce padá. Booking budu uvolňovat asi dnes večer, nemám totiž u sebe heslo...
Závidím vám pánové, užijte si to.
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:22 bře 2010, 12:10
od PavelS
No, vyměnit \"výlet do pekla\" za \"dovolenou v teplíčku\" je na hranici rouhání, ale budiž Ti odpuštěno ...
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:22 bře 2010, 14:06
od mipeba
Bolelo mě u srdce to mi věř, ale nátlak okolí a vidina odpočinku zvítězila. Přemýšlel jsem o nějakým NB a nějaký připojení, ale bylo by to asi moc překombinované. Nechcete to o týden posunout?

[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:22 bře 2010, 16:39
od PavelS
Jinak qěci:
Ozvali se slovenští ATC, s tím že obsadí zaručeně LZIP_APP + LZBB_CTR.
Podle počtu zabookovaných letů pak mohou přidat také další pozice a letiště : LZKZ + LZTT.
Proto do bookingu přidáme několik (několik desítek) letů z a tama, stále připomínám, že lety si můžete přidávat i sami.
Pokud přidáte let, tento je posléze approvován managerem sletu. Dále musíte počítat s tím, že vám přijde opravený konkrétní SLOT, tj. vámi uvedený čas se může posunout podle propustnosti letiště (odleti).
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:22 bře 2010, 21:11
od DngrsKuzle
Jak zhruba funguje ten cas na priletech. Kde mam v tu dobu byt?
Cas odletu je cas, kdy zadam o push?
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:22 bře 2010, 21:44
od tmx
Vždy šlo (a předpokládám, že i teď) o CTOT - calculated take-off time, čili o push žádáš tak aspoň o 10 minut dříve. Slot má velikost -5 minut až +10 minut, pak se žádá v Bruselu o nový.

U přistání jde o ETA - estimated time of arrival a v tu dobu bys měl být nad IAF. Leč stejně se bude holdovat a podobně, takže +-10 minut zas takový rozdíl nebude.
Doufám, že jsem nepodal mylné informace.

[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:22 bře 2010, 23:00
od PavelS
Ano, podal jsi to správně.
Nicméně nějaký význam bude mít iba ten odletový SLOT (CTOT).
Čas pro přílet je nutno považovat za hodně teoretický - protože na něj navazují CTOTy stejného letadla, posune se to pak celé.
Kdyby se podařilo udržet uvedený booking s odchylkou třeba do 15minut na nezávislých odletech a třeba půl hodiny na závislých, jednalo by se o v podstatě zázrak.
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:23 bře 2010, 20:58
od Luboš Kučera (LK 154)
Na stránkách CSAv jsem studoval ten Capacity enhancement leaflet pro LKPR a ta část s upozorněním na častou záměnu TWY G za TWY A už nejspíš neplatí, protože podle aktuální mapy z VACC už jsou pojmenovaný jinak. Mně je to celkem jedno, ale nebude to matoucí pro piloty odjinud?
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:23 bře 2010, 23:30
od PavelS
Hm to je možný, ale nemáme možnost ten leatflet změnit, protože originální fajle má DP.
Zavedeme ruční opravu, to zmate i ten zbytek

[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:02 dub 2010, 18:02
od jardajar
Zdravím. Všichni jistě víme, že od 8. dubna nabývají platnost velké změny v TMA Praha. Podle info k eventu jsem pochopil, že se pojede podle starého, je to konečné rozhodnutí? 10 je takový nic moc termín, protože někdo bude mít nový airac a někdo ten starý... Dík za odpověď.
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:02 dub 2010, 19:06
od PavelS
Jako pokud je v informaci napsané, že se letí postaru, tak se letí postaru.
Tato skutečnost je konečná.
Tato informace je tam proto, aby piloti letětli podle starého AIRAC a neupdatovali na nový.
Rovněž připomínám, že na VATSIMU platí mapy VATSIMU a tyto nebudou v době sletu updatovány.
Výrazně připomínám, že požadavek na let podle nových map bude vektorován nebo odkolněn.
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:02 dub 2010, 19:15
od jardajar
Díky, to jsem potřeboval vědět. A omlouvám se tedy za spam, ta informace mi unikla.
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:03 dub 2010, 21:59
od PavelS
Na začátku týdne provedeme ještě jednu dávku přidání letů do Bookingu.
Pokud máte nějaké myšlenky na oblíbené destinace/operátory, které by se tam měly objevit, napiště sem. Nemyslím teď požadavky na konkrétní let (ten můžete vytvořit sami SLOT REQUEST), ale o to, zda považujete za účelné přidat hromadně třeba 6 rotací LKPR-LZBB nějakého operátora, pro \"volně příchozí\".
Výslovně mi jde požadavek na posílení bookingu letů tuzemských vč. Slovenska (quasifully staffed). na Sloevsnku jde o LZIB LZKZ a LZTT.
Místní VA byly obeslány osobním dopisem ředitelům a na základě jejich požadavků se v bookingu objevily jejich letu (neozvalo se AP a SkyEurope).
Jinak je zabookováno cca 130 letů, obecně se vyskytuje 30% nebookovaného provozu, čili máme cca 170letů = 34 pohybů/hr.
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:07 dub 2010, 07:54
od George_L
Prosím správce bookingu o zrušení mého požadavku na ARR kolem 20:30, samozřejmě jsem si neuvědomil, že se pohybujeme v UTC časech. Díky. (Dřívější ARR již zažádán.)
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:07 dub 2010, 14:52
od bulik4lg
Čistě technický dotaz..
Měl bych asi možnost zjistit reálné volací znaky jednotlivých letů.. Předběžně jsem se koukal, není jich moc, ale pár jich je, co se ICAO CLSN liší od IATA kodu..
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:07 dub 2010, 20:55
od Engin
Bude věž/app v Brně?
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:07 dub 2010, 21:07
od dubajss
[quote="Engin"]Bude věž/app v Brně?[/quote]
Booking říká ano.
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:07 dub 2010, 21:48
od Luboš Kučera (LK 154)
Znamená to oboje, nebo buďto vjež nebo aprouč?
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:07 dub 2010, 21:51
od Jindřich
Bude Morava APP (nejspíš pro obě MT i TB). Na towry nezbyly už bohužel lidi..
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:07 dub 2010, 22:05
od Radizz
Jo, jestli mě nesrazí auto, tak bude LKTB_APP handlující jak Ostravu, tak Brno.

[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:07 dub 2010, 23:12
od PavelS
Ano, ideální stav je , aby bylo LKTB TWR + LKTB APP, jako záloha iniciovatelná do 5ti minut od vyhlášení poplachu.
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:08 dub 2010, 00:52
od Jindřich
5 minut? Neni to moc?
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:08 dub 2010, 09:55
od Radizz
Přítele,
jako každý rok, i letos se dá očekávat, že ona pekelná RWY bude v určitou chvilku, než si v Praze vyřeší svoje problémy (~ 60 minut), RWY 10/ 28 (Tuřany).
Prosím tedy všechny zúčastněné - aspoň domácí piloty -, aby měli mapy (LKTB, LKMT) a přečetli si SOPs:
LKMT:
http://www.vacc-cz.org/download/download.php?file=578
LKTB:
http://www.vacc-cz.org/download/download.php?file=579
[LKPR] Runway to Hell 2010, Sobota, 10. dubna 2010, 1600Z+
PříspěvekNapsal:08 dub 2010, 10:18
od Pavel
Jinak, PB z pozice LKPR_DEP bude zprostředkovávat televizní přenos prostřednictvím CSAV TV, takže pokud povezete v kokpitu notebook, tak se můžete mrknout jak to vypadá z viirtuální Jenče.