VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#59651
Obrázek

Dear Pilots,

the last time prior to Christmas, Stuttgart (EDDS) is opening its gates to say goodbye to all its pilots who had supported this single-runway airport in the south of Germany this year so kindly.

We are very proud to announce this week the support of VACC CZ which is proving full ATC service at Prague Ruzyne airport, LKPR. We are very glad to welcome this powerful VACC to participate in our extended EDDS onlineday.

On December 17th, Prague and Stuttgart will offer full staffed ATC service from 18.45 UTC till 21.15 UTC at least. We expect high traffic on N869 that evening. Have you ever wanted to be number 3 or 4 on the ILS for landing? Don\'t miss this opportunity!

To be well prepared, here are some additional information:

Freeware scenery:
Stuttgart, EDDS, Germany: http://library.avsim.net/download.php?DLID=83543
Prague, LKPR, Czech Republic: http://www.vacc-cz.org/download/details.php?file=588

Charts:
Stuttgart, EDDS, Germany: http://www.vatsim-germany.org/airport/EDDS
Prague, LKPR, Czech Republic: http://www.vacc-cz.org/index.php?sect=lkpr

Routes:
EDDS-LKPR: http://www.vatroute.net/web_showfp.php? ... PR&start=1
LKPR-EDDS: http://www.vatroute.net/web_showfp.php? ... DS&start=1

Best regards

Alexander Gaida
Event-/PR-Manager RG Frankfurt
VATSIM Germany

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hmatatelný plod česko-německé spolupráce :
V rámci čtvrtečního CODu lze tedy bezplatně letět do EDDS a naopak z EDDS do Prahy.
Plné obsazení letiště EDDS a LKPR bude zajištěno.
Protože současně s eventem COD a Stuttgart weekly se pořádá i hamburgský King Size, je automaticky obsazeno i letiště Hamburg, kam/odkud mohou zavítat Ti, jimž nevyhovuje BaWüský Stuttgart.
#59723
Německá strana si neumí představit, co z toho bude.

Obsazení LKPR na večer je \"full\":

LKPR_DEL
LKPR_GND
LKPR_TWR
LKPR_APP
+
LKAA_CTR.

Úspěch teď již záleží jen na účasti pilotů - startuje se v 19:30+ místního času.

Připomínám, že na rozdíl od reálu na VATSIMU ještě nevstoupila v platnost změna AIRAC 17DEC09, proto leťte postaru. Změny nejsou výrazné, ale jsou. Změna AIRACU bude provedena po skončení sletu, tj. 17DEC09, 2359Z.
#59724
[quote="PavelS"]
Připomínám, že na rozdíl od reálu na VATSIMU ještě nevstoupila v platnost změna AIRAC 17DEC09, proto leťte postaru. Změny nejsou výrazné, ale jsou. Změna AIRACU bude provedena po skončení sletu, tj. 17DEC09, 2359Z.[/quote]
Byla by malá nápověda v čem to spočívá?
#59732
[quote="PavelS"]Německá strana si neumí představit, co z toho bude.

Obsazení LKPR na večer je "full":

LKPR_DEL
LKPR_GND
LKPR_TWR
LKPR_APP
+
LKAA_CTR.

Úspěch teď již záleží jen na účasti pilotů - startuje se v 19:30+ místního času.

[/quote]

Tak teď už jen doufám, že vydrží připojení.
#59745
[quote="Jindra"]My jsme se na zemi taky uplně nenudili, ale ruku na srdce, mohlo to být i lepčí :)[/quote]

Souhlas, taky jsem čekal větší provoz (hlavně tedy na EDDS), ale možná jsem byl mimo hlavní vlnu. Jinak Rada si určitě užil (viz jeden z mých screenů)

Míjíme se s BER152 a DLH1TA

Obrázek Obrázek

EDDS ILS25 - pokračujte mezi komíny

Obrázek

EDDS - po vzletu

Obrázek Obrázek

Díky zkratce téměř přelétáme EDDN

Obrázek

LOMKI3S a provoz kolem Prahy

Obrázek
#59748
Měl jsem strach aby se nám naši ATC nenudili. Když jsem koukal do vRoute, říkal jsem si že toto je jejich poslední akce pro nás, že příště se na nás vyprdnou. V okamžiku přeladění na APP jsem změnil názor (nechápal jsem kde se ta letadla vzala, do vRoute jsem už nekoukal). GoAround kvůli \"zácpě\" mě dostal...
Jinak mě mrzí, že jsem špatně poslal FLP, ATC mi ho hned zamkl a nebyl jsem schopen ani já ani on změnit typ letadla. Tak se mě několikrát ATC ptal na rychlost a asi se divil že to ATR letí nějak rychle a vysoko.
Jak toto příště řešit?
#59749
[quote="mipeba"]Jinak mě mrzí, že jsem špatně poslal FLP, ATC mi ho hned zamkl a nebyl jsem schopen ani já ani on změnit typ letadla. Tak se mě několikrát ATC ptal na rychlost a asi se divil že to ATR letí nějak rychle a vysoko.
Jak toto příště řešit?[/quote]

No tuto se napravuje běžně tak, že ATC odedituje v Tvém (zamčeném, ale to je zamknutí jen pro tebe, naopak je to odemčení pro ATC) správné letadlo (FPL může udělat ATC celý nový, včetně editace všech položek v něm), za předpokladu, že to umí.
Tedy hlavně : jména , jména ...

PS: je zajímavé, že výraz "zamknutý FPL " se obejvil poprvé až při výcviku JM a JF, do té doby byli všichni friendly s tvorbou i opravami FPL bez omezeních.
#59752
Michal asi myslel \'change\', inak u mna uz vyse mesiaca bez, hlboke pracovne vytazenie. Dufam ze bliziace sa sviatky budu pre mna vykupenim hehe... Abstak je abstak...
#59756
[quote="mipeba"]Měl jsem strach aby se nám naši ATC nenudili. Když jsem koukal do vRoute, říkal jsem si že toto je jejich poslední akce pro nás, že příště se na nás vyprdnou. V okamžiku přeladění na APP jsem změnil názor (nechápal jsem kde se ta letadla vzala, do vRoute jsem už nekoukal). GoAround kvůli "zácpě" mě dostal...
Jinak mě mrzí, že jsem špatně poslal FLP, ATC mi ho hned zamkl a nebyl jsem schopen ani já ani on změnit typ letadla. Tak se mě několikrát ATC ptal na rychlost a asi se divil že to ATR letí nějak rychle a vysoko.
Jak toto příště řešit?[/quote]

No jestli si to dobře pamatuju, tak bych řekl, že to je také důvod toho Tvého G/A. Jestli si byl to letadlo co si myslím, tak APP před tebe nacpal PA34 (zjevně v domnění že jde o ATR) a ty si se navíc od FAFu valil mezi 180-190 g/s. :P (jsem si jistý jen tou situací, ne tím že si to byl skutečně Ty, klidně to mohlo být nějaké natural born ATR... :P )

Ten FPL se zamkne jakmile na něj ATC sáhne (něco změní), tedy obvykle přiřadí dráhu pro odlet / sid. Pak už si pilot nemůže nic změnit, leda požádat ATC aby tu změnu provedl.

(P.S. Stává se mi to pořád, pošlu fpl, oživuju letadlo, datlím FMC, zjistím že route už není platná, najdu novou, přepošlu FPL a ... nic, potupně volám ATC a diktuju novou trať)
#59757
[quote="PavelS"]
PS: je zajímavé, že výraz "zamknutý FPL " se obejvil poprvé až při výcviku JM a JF, do té doby byli všichni friendly s tvorbou i opravami FPL bez omezeních.[/quote]

Protože si toho nikdo nevšiml. Letadlo ten upravený FPL odeslat totiž může a tak si myslí že ho skutečně aktualizovalo. Jenže VATSIM ho už nepřijme. No a nevím jak to jde vidět u SB ale u FSInnu si lze vyžádat aktuální FPL DO letadla Z VATSIMu, tzn. aktualizuju FPL, odešlu, dám přijmout z vatsimu a vidím že přišel zase ten starý, což je známka toho že už je zamknutý...
#59759
[quote="amalka"]P.S. Stává se mi to pořád, pošlu fpl, oživuju letadlo, datlím FMC, zjistím že route už není platná, najdu novou, přepošlu FPL a ... nic, potupně volám ATC a diktuju novou trať)[/quote]

No dá se udělat to, že se letadlo - po dohodě s ATC - odpojí na 1min od sítě (letadlo ni FSka se nemusí nijak resetovat), vyplní se nový FPL a vše se znova připojí a FPL se pošle (Resend FPL přímo z SB4/FSINN). Pro ATC je to nový, nezamčený FPL a může se pokračovat.

Nicméně znova připomínám, že VATSIM je vybaven neomezenou možností , aby ATC vyráběl a libovolně editoval FPL připojených letdel, za předpokladu, že to jednak umí a že na to má čas a že ví jak (zná trať). Změna celé trati je podle mne jako jediná logisticky neřešitelná ze starny ATC - je tu lepší poslat nový FPL.Ale změna destinace/departure, změna všech možných hladin, typu letadla, záměna IFRVFR - to vše je jen dvojí kliknutí a nepřináší problém ani zdržení.
#59761
Jako tuhle sem byl odpojený i 5 minut a stejně sem ten starý fpl slíznul když sem se připojil, většinou to ATC vědí a akceptují poslání traťe (pokud je delší) textem. Co to samozřejmě řeší je změna volačky, jenže často z jiných důvodu (VA) není vhodné již volačku měnit...
#62231
[quote="DngrsKuzle"]Chystam se do Stuttgartu. Ta freeware scenerka vypada krasne, ale nefunguje v ni STG 116,85. Na avsimu jsou opravny soubory, ale nejdou stahnout, protoze je jeste neobnovili. Nemate to nekdo stazeny? Diky[/quote]

Taky jsem nikde nic nenasel, tak jsem si to upravil sam pomoci AFCADu. Vysledek je zde http://sweb.cz/jjfs/AF2_EDDS.bgl
Muzes to kdyztak zkontrolovat.