VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#57538
CSAv slavi 86. vyroci prvniho letu CSA

[img=CSAv slavi 86. vyroci prvniho letu CSA]http://new.csav.cz/images/stories/event ... big-cs.jpg[/img]

Pridej se a zalet si historickym strojem trat Praha - Bratislava.

Odletame z Prahy Ruzyne - apron jih
VFR stroje (Aero A-14,...) 1830loc
IFR stroje (DC-3, Iljusin, Tupolev,..) 2000loc


Ve ctvrtek uplyne presne 86 let co Ceskoslovenske statni aerolinie zahajili pravidelnou leteckou prepravu a stali se tak jednou z prvnich leteckych spolecnosti na svete.
Prvni let z Prahy do Bratislavy se uskutecnil 29. rijna 1923 strojem Aero A-14 Brandenburg. Jednalo se o upraveny vojensky letoun, ktery tehdejsi CSA ziskali od ministrstva obrany. Stalo se tak jen 20 let po te, co bratri Wrightove provedli prvni let strojem pohanenym motorem.

Na palube tohoto prvnihlo letu, byl krom pilota Karla Brabence jen jeden cestujici - redaktor Lidových novin Václav König. Nechybela ani posta a noviny.


Charts:
LKPR
LZIB
Enroute LKAA
Enroute LZBB + LZIB updated

Scenery:
LKPR
LZIB

Route:
VFR: - viz nize
non-RNAV:
z LKKB: OKL W32 BNO DCT OKR, BNO-OKR pod FL100
z LKPR: VOZ W32 BNO DCT OKR, BNO-OKR pod FL100
RNAV: BODAL M748 BERVA, below FL245
BODAL UL726 BNO UM748 BERVA, FL250-FL285

Pro odlety / přílety z/do Kbel najdete dostupné Kbelské mapy zde.
#57543
VACC CZ uvažuje o otevření letiště Gbely pro tyto účely (LKKB), protože se letělo odtama.
Na druhé straně se ale letělo do Vajnory, což , pokud se nepletu už fyzicky není.
Pokud by slovenští kolegové měli možnost vajnory zprovoznit, navrhoval bych aspoň jeden oslavný let mezi těmito destinacemi, nějakou historickou mršinou.
#57544
[quote="PavelS"]VACC CZ uvažuje o otevření letiště Gbely pro tyto účely (LKKB), protože se letělo odtama.
Na druhé straně se ale letělo do Vajnory, což , pokud se nepletu už fyzicky není.
Pokud by slovenští kolegové měli možnost vajnory zprovoznit, navrhoval bych aspoň jeden oslavný let mezi těmito destinacemi, nějakou historickou mršinou.[/quote]


Vajnory ako letisko už síce nefunguje, ale fyzicky sa tam nič nezmenilo, takže sprevádzkovať ich nebude problém, riadil by to LZIB_APP. ;)
#57545
K problému VFR :

někdy v 30tých letech se na trati začaly stavět světelné majáky (cca 2ks dodnes stojí jako pamatka). Světelné majáky bylo železná kontrukce s rozvaděčem dole a světlometem nahoře. Světlomet se rozvěcel na dálku v přesných dobách, kdy byl plánovaný provoz. Majáky byly rozestavěny tak, že od jednoho bylo (VMC) vidět světlo druhého. Tuto technologii asi nedokážeme zprovoznit, ale poloha majáků dává dobré vodítko pro plánování tratě VFR, cca takto:

Letiště Ruzyně
Letiště Kbely
Šterbohostice u Škvorce
Krymlov u Kostelce n Č.l.
Žandov u Uhlířských Janovic
Zbraslavice
Tis
Česká Bělá
Sázava u Žďáru nad Sázavou
Bobrůvka
Heřmanov u Křižanova
Braniškov u Deblína
Hády v Brně
Měnín
Kurdějov u Hustopečí
Přítluky u Velkých Pavlovic
Lanžhot
Svatý Ján.
#57547
Tu LKPR ještě zvažte, je škoda kazit takovouhle akci nečím, co přišlo až o cca 14 let později. Pokud i LZBB dokáže pro pamětní účely zprovoznit Vajnory, nevidím důvod proč akci neudělat ze Kbel do Vajnor, na druhou stranu, pokud je akce myšlena zároveň i jako rozlučka s ČSA, není důvod neletět LKPR - LZIB.
#57548
[quote="Pavel Muroň"]V FS9 je default letiště Vajnory 04/22 L/P a 13/31 L/P. Použijí se všechny?
Jinak je to super nápad, připravím se s DC3, snad mi to časově vyjde.[/quote]

Pravdepodobne by sa používala prioritne 22R- pravá na prílety, aj odlety.Poprípade 31R.
#57549
[quote="amalka"]Tu LKPR ještě zvažte, je škoda kazit takovouhle akci nečím, co přišlo až o cca 14 let později. Pokud i LZBB dokáže pro pamětní účely zprovoznit Vajnory, nevidím důvod proč akci neudělat ze Kbel do Vajnor, na druhou stranu, pokud je akce myšlena zároveň i jako rozlučka s ČSA, není důvod neletět LKPR - LZIB.[/quote]

Ja si myslím, že by sa kľudne mohlo lietať LKPR-LZIB. Lety Kbely - Vajnory by ostaly ako čerešnička na torte pre pilotov ktorí lietajú VFR a vedia pilotovať malé a historické lietadlá.
#57550
[quote="Pavel Muroň"]V FS9 je default letiště Vajnory 04/22 L/P a 13/31 L/P. Použijí se všechny?
[/quote]

To je myslím jen nedokonalost FSky - podle mapy tam je 13/31 a 04/22.
Fska vidí přilehl emergency pásy jako další dráhy.

Jinak pochopitelně je to VFR only, čili pro lety VFR lze letět tam, pro lety IFR se musí zrušit IFR za hranicema a pokračovat VFR do Vajnor.

Osobně bych necha na pilotech možnost si vybrat, zda poletí IFR z LKPR - LZIB nebo VFR Kbely - Vajnory.
#57567
[quote="Davi410T"]Hele a kdo poleti se 14kou? Ja bych letel v tydle dobe je CSA mym favoritem, ale pruser by byl jak by se nekdo objevil jako TVS to bych nerozdejchal co sem to proved. :D[/quote]
Na 75% beru 14ku. Pokud najdu dostatek času a odhodlání, tak Aero.
#57568
Čo sa týka letiska Vajnory, budú sa používať dráhy 04-22 a 13-31, na scenérke to budú dráhy 04L-22R a 13L-31R.
Dráhy na scenérke 04R-22L a 13R-31L sa budú používať ako taxiway. ATC bude dávať povolenie na rolovanie na H/P bez udania taxiway.
Lietadlá parkovať niekde medzi hangárom a vežou ako je to na obrázku vyššie. Letisko Vajnory bude riadiť LZIB_TWR. Doporučuje sa ako VFR vstupný bod použiť Pezinok. Treba tiež očakávať v prípade odletov a príletov na LZIB sklesanie po Pezinku do 1000ft.
#57588
Jenom poznámka.
Málo se ví, že prakticky současně s \"prvním\" letem Karla Brabence s A-14 L-BARC ze Kbel na Vajnory letěl opačným směrem totožný letoun s imatrikulací L-BARI pilotovaný dnes neznámým rtm. Josefem Cinibulkem s cestujícím redaktorem Bežem. Historie je mrcha a na druhého prvního letce vůbec nepamatuje i když, a to si přiznejme, to určitě měl těžší, protože letěl směrem na západ a vzhledem k převládajícímu směru větru v ČSR a k nadmořské výšce obou letišť to měl DO KOPCE A PROTI VĚTRU ;)
A proto pokud ušetřím nějaký 4 hoďky času poletím Proti všem z Vajnor do Kbel na počest všem bezejmenným průkopníkům čehokoliv, kteří jen zlomyslností nepřejícího osudu byli \"pouze\" druzí... :P
#57617
Prosím pány aviatiky, aby se seznámili s tímto: http://www.chmu.cz/meteo/olm/Archiv/Poc_dopr.htm

Za velmi důležité považuji zdůraznit dva momenty článku, totiž že \"...pilot a cestující byli od sebe k nerozeznání...\", nebo že \"....počasí nerozhodovalo jen o tom, zda se let uskuteční a kde skončí....\". Úžasný posun vpřed.

Děkuji autorovi článku Karlu Krškovi (ČHMÚ)