VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#93305
ok.. jinak jsem si zjistoval par veci u Swiss. takze bych mohl vzletnout jako SUI-Swiss Air Force s A332 Multi Tanker ale na SB bych musel mit porad Swiss livery (civil), jelikoz SB je blbej a starej a nedokaze zobrazit spoustu, dneska uz novych liverek. jsem chtel letet s A332 ASY-Royal Australian Air Force-Tanker, tu liverku mam ale zase by jste me videli na Vatsimu jako VIP...trapny! takze necham Swiss a je to. tesim se..
#93308
Jožko, co se bookingu týče, Tvůj let už bookovat nebudem a prostě se k nám přifaříš, ať je pořád neotravujem. Předpokládám, že tam poletíš s balíkem. Zpátky se vrátíš asi s A319, je tak? Nepředpokládám, že bys chtěl letět tu misi nad mořem. ;)

Tam letíme všichni pohromadě (stíhači i A319s). Zpátky se vrací A319 dřív. Stíhači a por. Gelbič s L-410 si zalétají nad mořem a vrátí se do ČR o něco později (cca o hodinu a půl). Takže předpokládám, že poletíš s A319 tam i zpět, je tak?
#93312
[quote="SWR2831"]uf A319. vis ten Airbus Vol. 1, je desny kvality oproti Vol. 2 nerad stim litam. co je na tom ze poletim s A332?[/quote]

Já se neptám na letadlo, já se ptám na to, kdy poletíš tam, kdy zpátky a jestli poletíš nad moře. Soustřeď se, chlape! :)
#93315
[quote="Radizz"][quote="SWR2831"]uf A319. vis ten Airbus Vol. 1, je desny kvality oproti Vol. 2 nerad stim litam. co je na tom ze poletim s A332?[/quote]

Já se neptám na letadlo, já se ptám na to, kdy poletíš tam, kdy zpátky a jestli poletíš nad moře. Soustřeď se, chlape! :)[/quote]
scheisse...jojo poletim svama pohromade tam i zpet. co to je za misi nad tim morem?
#93316
[quote="SWR2831"][quote="Radizz"][quote="SWR2831"]uf A319. vis ten Airbus Vol. 1, je desny kvality oproti Vol. 2 nerad stim litam. co je na tom ze poletim s A332?[/quote]

Já se neptám na letadlo, já se ptám na to, kdy poletíš tam, kdy zpátky a jestli poletíš nad moře. Soustřeď se, chlape! :)[/quote]
scheisse...jojo poletim svama pohromade tam i zpet. co to je za misi nad tim morem?[/quote]

Víš co... :) Tak to vlákno tady celý přečti od začátku do konce, a pak dej vědět. :) Tobě ta Indie teda dává zabrat. :P
#93326
[quote="Marty"]Vojáci zkuste sem dát časové info kdo, kdy, kde a jak by mohl potrénovat...bude potřeba doladit komunikaci (připojení a funkčnost). Abychom to neřešili na poslední chvíli..[/quote]
a hlavne ne na foru protoze uz me nebavi psat a boli me ruce. rad bych radsi radne pokecal. pak mam jasno a nemusim neco dohledavat ve foru. pro mne je samozrejmne lepsi letat o vikendu. v tydnu makam a vecir mam tak 3 hod volneho casu....
#93333
[quote="SWR2831"]a hlavne ne na foru protoze uz me nebavi psat a boli me ruce. rad bych radsi radne pokecal. pak mam jasno a nemusim neco dohledavat ve foru. pro mne je samozrejmne lepsi letat o vikendu. v tydnu makam a vecir mam tak 3 hod volneho casu....[/quote]

Voják se neptá, voják má! :P

[quote="Marty"]Vojáci zkuste sem dát časové info kdo, kdy, kde a jak by mohl potrénovat...bude potřeba doladit komunikaci (připojení a funkčnost). Abychom to neřešili na poslední chvíli..[/quote]

Zítra 1930 loc. sraz v Čáslavi. TeamSpeak zajistí VL. Nutno mít TS3 Client.

[quote="SWR2831"]ty mi davas. ok nad more me to nezajima. ale co chci vedet je: trasu. dep. time odkud atd. porad neni nic jisteho... ja se prizpusobim ale musim vedet co a jak. a zabookuj me taky[/quote]

Vše ještě shrnu a upřesním. Už mám s Nizozemci domluveny i detaily mise nad mořem. Ale jak píše mjr. Machalínek, vše tu je. Stačí si to pročíst. :) Z toho ponaučení: kdo pozdě chodí, sám sobě škodí a musí pak číst spoustu textu. :)
#93338
Přelet Česká republika -> Eindhoven

Skupina Alfa
- prap. Jakub Kolář, CEF2801, A319, CTOT LKPR 1145Z
- mjr. Jindřich Machlaníke, CEF2501, SB39, odlet z CV, tak aby ve 1145Z vyzvedli A319 z LKPR
- Zdeněk Linhart (tvoji frčku si nepamatuju, CEF2502, SB39, odlet z CV ve formaci s CEF2501

Velitel skupiny prap. Kolář, velitel formace Gripenů: mjr. Machalínek.

route: HDO DCT HOZ TL3S OSB TL3 IBAGU TR10 MOSUG TB6 VKL DCT EHV
FL340
rmk: TACAN navigation, non RVSM

Scénář:
1) JM, ZL pod velením JM odlétají z LKCV tak, aby byli ve 1145Z v průletu pro LKPR, velitelem přeletu JM.
2) JK ve 1145Z odlétá z Ruzyně, zdůrazňuji, že CTOT je čas/slot odletu, teda toho, kdy se kolečka letadla odlepí od dráhy, tolerance je jako v reálné prostředí -5,+10 min. Je tedy potřeba odletět přesně, aby se mohl přidat doprovod.
3) Po vzletu CEF2801 přebírá JK velení nad celou skupinou. Tj. komunikuje s ATC, má sqwk C, odpovídá z provedení navigace letu!

Všichni tři piloti budou on-line už 1110Z. Naváží vzájemné spojení přes TS. Zřídí si vlastní místnost. Na TeamSpeak budou koordinovat odlet, spojení ve formaci i všechny procedury.

Mjr. Machalínek odpovídá za to, aby měl nainstalovaný TCAS a mohl si při ztrátě vedoucího okamžitě pomoct „radarem“ na palubě. Nehrozí, aby ho někdo do skupiny vektoroval, jak to předváděl ve čtvrtek. Boleslav na VATSIM nemáme.

Po příletu do EHEH požádá prap. Kolář řídícího o průlet nad dráhou, vizuální přiblížení a break up stíhačů. Po průletu se stíhači odpojí, sqwk C, komunikace s ATC a letí si někam vyčkávat. Velitel mjr. Machalínek. A319 si provede vizuál a přistane si. Po něm přistává letka Gripenů.


Skupina Bravo
- prap. Martin Šmíd, CEF2807, A319, CTOT LKPR 1150Z
- Radek Ruban, CEF2492, L-159, odlet z KB, tak aby ve 1150Z vyzvedli A319 z LKPR
- Vladimír Linek, CEF2503, F-16, odlet z KB ve formaci
- Ivo Hrdlička, CEF2504, L-159, odlet z KB ve formaci

Velitel skupiny prap. Šmíd, velitel formace bitevníků/stíhačů: RR.

route: HDO DCT HOZ TL3S OSB TL3 IBAGU TR10 MOSUG TB6 VKL DCT EHV
FL320
rmk: TACAN navigation, non RVSM

Scénář:
1) moje skupina stíhačů se ve Kbelích sejde ve 1110Z, to platí i pro prap. MŠ.
2) Za navázání spojení odpovídá VL. Všichni se zalogují do jendé místnosti.
3) Z KB odlet nejpozději 1140Z, ve formaci. Velitel já.
4) MŠ odlétá na CTOT 1150Z. Opakuju, že je to čas, kdy se kolečka A319 odlepí od RWY, tolerance -5min/+10 min.
5) Vyzvedneme A319 a zapojujeme se do formace.
6) Velení skupiny přebírá MŠ, která také odpovídá za provedení letu. Sqwk C, komunikace s ATC, především navigace! Upozorňuji, že gradiant stoupání bude nejspíš nutno přizpůsobit L-159. Ta je zhruba ve FL250 vždy velmi unavená a potřebuje tuhle hladinku chvilku držet, aby nabrala dech pro další stoupání, ale to vyřešíme operativně.
7) Po celou dobu se udržuje spojení celé skupiny na TeamSpeak.
8) Po příletu do EHEH podobně jako v předchozím případě. MŠ žádá ATC o low pass a následný break up. Po rozpojení provádí vizuální přiblížení, sedá. Skupina stíhačů pod mým velením vyčkává už na vlastní, pak provádí break nad dráhou a sedá.



Skupina Charlie
- por. Gelbič, CEF6502, L-410

Provádí let i s plánováním na vlastní. Považuji ho za natolik soběstačného soudruha, že si sám zlvádne spočítat, kdy má vyletět a kudy má letět.

Skupina Delta
- Josef Renotiere, něco od airbusu

Podobně jako Gelbič. Jedná se o hostujícího soudruha ze Švýcarské lidové armády. Nechávám na něm, kdy vyletí a jestli s námi poletí pomocí TACAN navigace, nebo jestli si trať naplánuje jinak. I u něj předpokládám, že si umí spočítat, v kolik má vyletět.


======================================================================
Ad komunikace na TeamSpeak:

Psal mi MŠ o nějakém psaní na chatu. To je nesmysl. Leader skupiny je natolik schopný, že zvládá komunikovat jak s řídícím tak se svými křídly.

Vzor komunikace:
„Leader vstupuju na dráhu, pravá část, číslo jedna levá část, číslo dva čeká.“
„Leader vzelt, ohlásím V1, číslo dva vstupuje na dráhu.“
„Leader V1. Číslo jedna vzlet. Jednička ohlásí V1.“
„Číslo jedna, V1, číslo dva vzlet.“
„Leader, udržuji 220 kt, oznamte kontakt.“
„Číslo jedna ve formaci.“
„Číslo dva ve formaci.“
„Leader, zrychluji na 240 kt, točím pravou zatáčkou přimo HDO.“
„Leader, stoupám FL150, jak povoleno, rate of clim přibližně 2000 ft, udržuji 240 kt.“
„Leader, za minutu změna kurzu, zatáčka doleva na HZO. Udržuji 270 kt.“
„Leader, točím HZO, rychost stále 270 kt.“
„Leader, průlet nad dráhou, po průletu stoupám 3000 ft. Točím do pravého okruhu.“
„Číslo jedna, po průletu zůstává formace pod mým velením ve 1000 ft, pokračuje kurzem dráhy.“
„Číslo jedna, zpomalujeme na 220 kt, točím doprava, do oblasti pravého basu.“

Jasné? Dotazy?
======================================================================
Kdo poletí pomocí TACAN, nainstaluje si do FS TACANy, pro případ, že by se ztratil, aby mohl pokračovat v navigaci samostatně. TACANy zde:
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic. ... 831#p88831

Každý se ze stejného důvodu také udělá navigační přípravu, jako by letěl samostatně (i když se bude držet ve formaci a v ideálním případě se navigace vůbec týkat nebude). U A319 velitelů je naprostá samozřejmost a nutnost.
#93340
Přelet Eindhoven -> Česká republika

Naprosto neřeším JK (CEF2802, A319, to LKKB, CTOT 1400Z), MŠ (CEF2808, A319, to LKKB, CTOT 1400Z), JR (neznámo) a OG (CEF6503, L-410, to LKKB, CTOT 1540Z), kteří se vracejí samostatně.

Leťte zhruba v čase, který jste si zabookovali. Jestli poletíte zpět po normálních tratích, nebo TACAN je mi jedno. Za provedení letu odpovídá každý sám. Jestli budete mít nějakou TeamSpeakovou místnost a budete za letu ve vzájemném spojení je Vaše věc.


Skupina Alfa
- mjr. Jindřich Machlaníke
- Zdeněk Linhart

CEF2505, CEF2506 (formation), Gripens (SB39), to LKCV, CTOT 1540Z

Velitelem skupiny je ZL. Zpáteční let se provede po trati:
EHV DCT VKL TB6 MOSUG TR10 IBAGU TL3 OSB TL3S HOZ DCT HDO DCT OKL
FL330
rmk: TACAN navigation, non RVSM, *)

Za navigaci a provedení letu odpovídá velitel skupiny. Spojení na TeamSpeak je samozřejmostí.


Skupina Bravo
- VL
- RR
- IH

CEF2498, CEF2499, CEF2500 (formation), 2x L-159, 1x F-16, to LKKB, CTOT 1540Z

Velitel Skupiny VL. Zpáteční let po trati
EHV DCT VKL TB6 MOSUG TR10 IBAGU TL3 OSB TL3S HOZ DCT HDO DCT OKL
FL330
rmk: TACAN navigation, non RVSM

Za navigaci a provedení letu odpovídá velitel skupiny. VL odpovídá i za spojení (TS).


*) Nechávám na každém z Vás, ale bylo by hezké Nizozemcům za celý event a pomoc hezky poděkovat. Poznámka ve FPL při odletu jim udělá určitě velkou radost.
#93345
Oversea Mission - Prince of Orange

Obrázek

Flight Plan Route:
EHEH
EHV DCT DLN DCT LWD STAY01/0020 M070FL280 LWD DCT W1N DCT W1S DCT EHV

Below! FL65

Rmk: STAYINFO01/Open Mission in areas EHD1-EHD8.

After departure from Eindhoven, we continue low profile flight (below FL65!!!) to Deelen, after passing Deelen to Leeuawarden, there we enter the restricted areas!

See following chart:
http://www.ais-netherlands.nl/aim/11122 ... -1-A2m.pdf

In EHD1-EHD8 we break up formations (see below), we have about 20-25 minutes there, and each one of us climbs FL280 (sharp!).


For rout back we use famous Dutch window. For details, see (!):
http://vrnlaf.dutchvacc.nl/index.php?op ... id=62%20FP

FIXes definitions:
W1N 52°47’20”N 005°10’14”E EHV – R-355/81
W1C 52°07’33”N 005°16’23”E EHV – R-355/41
W1S 51°58’55”N 005°17’42”E EHV – R-355/32

So, we enter the Window 1 by intercepting R-355 EHV in FL280. The tolerance is pretty small, so the flights must be done very precociously! And very import is also to keep the speed.

That way we reach EHEH, descend there and land there (each separately).



Alfa Group:
- F2503O, F2504O (formation), 2x Gripens (SB39), duration time 0040
- Machalínek, Linhart

Leader of formation: Machalínek.
Mutual take off.
Mutual enter of EHD1-EHD8.
Responsibility for navigation: Machalínek.


Bravo Group:
- F2495O, F2496O, duration time 0040
- Linek, Hrdlička

Leader of formation: Linek.
Mutual take off.
Mutual enter of EHD1-EHD8.
Responsibility for navigation: Linek.


Charlie Group:
- F6502O, F2497O, duration time 0040
- Gelbič, Ruban

Leader of formation: Gelbič.
Mutual take off.
Mutual enter of EHD1-EHD8.
Responsibility for navigation: Gelbič.

L-410 will enter the Window 1 channel as the very last one, because it is not able to keep so high speed as fithers.


All members will be in separate TS rooms during formation flights. After break up of formations / reaching of EHD1-EHD8, we join the team speak room of Alfa Group for better cooperation.

Please read carefully the Dutch military procedures!
http://vrnlaf.dutchvacc.nl/index.php?op ... &Itemid=62

Questions?
#93350
[quote="SWR2831"]ja skupina D? vzdyt tam jsem sam. jsem myslel ze poletime spolecne[/quote]

Ty vole, Jožko..., Ty mě překvapuješ. Čteš, co tam píšu? :)

[quote="Radizz"]
Skupina Delta
- Josef Renotiere
...
Nechávám na něm, kdy vyletí a jestli s námi poletí pomocí TACAN navigace, nebo jestli si trať naplánuje jinak. I u něj předpokládám, že si umí spočítat, v kolik má vyletět.
[/quote]

Proč bys nemohl vyletět 5 minut před, nebo po skupině A/B a letět tak v jednom balíku pár mil před, nebo za těma dvěma skupinama? Víš, kdy odletí, kudy poletí, v jaké FL... Problém přece není ani v tom, aby ses přidal do místnosti na TeamSpeaku a byl s náma ve spojení.

Tak kde je potíž?
#93356
no jako pate kolo u vozu nepoletim.ok takze rad bych se pridal ke skupine Bravo.trasu poletim stejnou. odletel bych z Ruzyne. pripravenej budu ve 12:50Z na vyzvednuti. letel bych treba nad vama jako tanker o 2000ft, jako soucast skupiny. bylo by dobre abys me taky zabookoval v Holandsku jako SUI2831- Swiss Air Force, aby vedeli ze patrim k vam, jelikoz vy jste Czech Air Force.
#93358
Nemám s tím problém.

Zůstáváš ale samostatná jednotka v tom směru, že máš svůj sqwk C, sám komunikuješ s ATC, sám si odpovídáš za navigaci. FL340 pro skupinu B nebude nijak kolizní, takže žádná potíž. Počítám s Tebou i do "místnosti B" na TeamSpeak.

Odlet zkus prosím vměstnat mezi CEF2801 a CEF2807 (mezi ty dvě A319). A buď prosím připraven = projdi si tohle vlákno důkladně, ať víš, o čem tu byla řeč!

Let Ti u Nizozemců teda zaregistruju (což ale může udělat i každý sám), i když jsem výš napsal toto:

[quote="Radizz"]Jožko, co se bookingu týče, Tvůj let už bookovat nebudem a prostě se k nám přifaříš, ať je pořád neotravujem.[/quote]

Je s Tebou ale docela těžká domluva, na všechno, abych se Tě ptal zvlášť. Podívej se, co mi psali pro tu registraci kluci..., u Tebe vím po celoodpolední diskusi půlku věcí. Takže ještě jednou extra:
- let SUI2831- Swiss Air Force, z LKPR (?), jaký je teda nakonec typ letadla (?), ETA (?)
- poletíš zpátky (?), pokud ano, vše výše popsané prosím i pro let zpět.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8