Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
By ASG29
#119400
[quote="Petr Bílý"]
Má to nějakou simulaci zamrznutí karburátoru? Musím se podívat, zda to má vůbec vyhřívání karburátoru. Prostě záhada....[/quote]
Potom by to byla velice, velice špatná simulace fungování motoru... M337 má vstřikování.
By bulik4lg
#119402
[quote="Tomáš Svoboda OK-TOM"]Řídil jsem a hlavně lítal jsem kdysi na Ivau a po změně počítače jsem přešel na Vatsim velmi nedávno. Matěj Q mě zná a potvrdí to. A volačku OK-TOM jsem používal už na Ivau, tak jsem myslel, že to tu bude každému jasný.
[/quote]

Toto potvrzuju..:) Jen pro pořádek, píšu se "MatEj".. bez háčku..;) :D Ale to jsem myslel, že je každýmu, kdo mě zná, jasný..:D :D
By Araneus
#119403
Pardon, že jsem včera zmizela, ale musela jsem to napřed rozdýchat ;) Takže nyní s chladnou hlavou ze svého subjektivního pohledu hodnotíc:

Parádně jsem si zařídila a všem pilotům za to dík. Musím říct, že mne všichni piloti, co od začátku letěli, včetně těch, kteří dostali kvůli emergency holding na IAFech ohromně překvapili tím, jak poslouchali a bezchybně plnili instrukce. A to nejenom pilloti čeští, ale i zahraniční. Neberu to jako samozřemost a byl to faktor, díky kterému to celé pěkně drželo pohromadě a dobře se mi tvořily sekvence na finále.

Ta grupa, co přiletěla nakonec z holdů na hranici TMA když jsem šla na direktora byla nějaká rozdivočená. Vůbec (až tuším na Matese a Ivoše) jsem nebyla schopná se s nimi domluvit. Často nereagovali a plnili instrukce buď špatně nebo pozdě. Taky byl najednou dost velký problém s komunikací na frekvenci, nevím proč. Piloti se najednou pořád ptali "say again..." nebo vůbec nereagovali. Já jsem už byla dost unavená a prostě se to začalo hroutit.

Vlastně do okamžiku, než BP vyhlásil emergency to celé celkem šlo. JD mi psal, že je spokojený. Jenže pak to zhoustlo a sesypalo se to. Registruju dvě sblížení, ale ještě jsme to nerozebírali s JDm, takže nevím, jestli tam nebylo víc problémů.

Co se týče sblížení na finále, tak  tom jsem troufám si říct nevině. Obě letadla měla při předání rozstup cca 4 NM a byla zaspeedovaná na 160 kts a dál jsem je nesledovala. Když mi pak JD a BS psali, že je na finále problém, tak první letadlo mělo na 5. míli rychlost už asi jenom 138 kts a to za ním 160 kts. Takže bych řekla, že to ten první musel zadupnout hned za FAFem a tím pádem se sblížili.

No a to druhé sblížení byl důsledek toho, že mi ten provoz přerostl přes hlavu. Zkrátka v LKVO čekal BP se Zlínem asi 15 minut na release, k tomu mířil na finále do LKVO Jáchym s Beechem a nad RAK holdoval OK-TOM. Do toho do Prahy mířila celkem hustá skupina jetů. Jáchym měl problémy s voicem a občas ho mám dojem zlobil autopilot. Možná si to nepamatuju úplně přesně, ale Jáchym dostal intercept localizer v LKVO (protože byl vysoko) a BP odstartoval a vyhlásil emergency. Zpět do LKVO nechtěl, tak jsem začala čistit Prahu, všechno poslala do holdů a koordinovala emergency s věží. Na ACC jsem ani nestihla napsat. Jižně od dráhy holdoval Petr Benda ve FL60 a Jáchym (stále mojí chybou ve FL60) přelítl lokalizér a zřejmě ho chtěl znovu zkusit zaletět a stočil to levým okruhem západně od dráhy 28 v LKVO a potkal se v té FL60 s Petrem Bendou.
BP nakonec přistál na poli. Mezitím se nahromadily holdující letadla na hranici TMA a pak už se to vezlo.

Obecně mám dojem, že jeden Beech nebo Zlín poletující v TMA a provozující t/g v LKVO a LKKB dokážou řídícímu vytížit asi tak trojnásobek kapacity v porovnání s běžným velkým letadlem (jetem či propem).

Celkově je prostě problém, že na VATSIMu jsou buď cca 4 přílety za večer nebo je event a provoz, že se to nedá zvládnout (nebo respektive se to dá zvládnout, pokud má člověk častěji možnost si takto hustý provoz potrénovat, což bez hustého provozu jde těžko). Na simu jde udělat středně hustý provoz, ale to co bylo včera určitě ne.

Pro OK-TOMA: v tom provozu co byl (Zlín a Beech v LKVO, jety všude okolo), jsem si prostě další letadlo s cestovkou cca 150 kts doprostřed TMA nemohla pustit. Bezpečnost především. Sotva se udělalo severně od dráhy místo a měla jsem na to kapacitu, tak jsem tě tam protáhla. Dost se mi nelíbí rétorika, kterou používáš. Vůbec nehodlám řešit IVAo jako takové, ale už jsem měla tu čest letět jednou s nějakým jiným pilotem původem z IVAa na VATSIMu a na TeamSpeaku a popravdě jsem ho měla během chvíle plné zuby. V Praze řídil jeden z našich nejlepších řídících a ten pilot nedělal celou dobu nic jiného, naž remcal, jak ten řídící blbě řídí. Opravdu nedělám rozdíl mezi tím, jestli jsi CSA nebo ne. Ale prostě když si vezmeš na takový event prdlavku, tak musíš počítat se zdržením. Možná si to neuvědomuješ, ale pro řídícího na APP je rozdíl mezi propem typu Beech a propem typu Átro.Nevím, jestli nadávat na řídící je nějaký IVAácký folklor a je mi to fuk, ale prosím, netahej nám to na VATSIM. My se tady k sobě chováme slušně.
Naposledy upravil(a) Araneus dne 09 led 2015, 08:28, celkem upraveno 1 x.
By bulik4lg
#119408
[quote="Petra Ondráčková"]Pro OK-TOMA: v tom provozu co byl (Zlín a Beech v LKVO, jety všude okolo), jsem si prostě další letadlo s cestovkou cca 150 kts doprostřed TMA nemohla pustit. Bezpečnost především. Sotva se udělalo severně od dráhy místo a měla jsem na to kapacitu, tak jsem tě tam protáhla.[/quote]

Toto je správný postup. Nicméně, aby se dalo říct, že z tvé strany bylo vše v naprostém pořádku, bylo by na místě o této skutečnosti dobré pilota informovat (něco ve smyslu: "OKTOM, očekávejte zdržení min. 20 minut v prostoru RAK, z důvodu hustého provozu letadel vyšší kategorie").

[quote="Petra Ondráčková"]Vůbec nehodlám řešit IVAo jako takové, ale už jsem měla tu čest letět jednou s nějakým jiným pilotem původem z IVAa na VATSIMu a na TeamSpeaku a popravdě jsem ho měla během chvíle plné zuby. V Praze řídil jeden z našich nejlepších řídících a ten pilot nedělal celou dobu nic jiného, naž remcal, jak ten řídící blbě řídí.[/quote]

Tohle téma je pořád velice ožehavé nebo spíš citlivé. Troufám si tvrdit, že jsem jeden z mála lidí, který má konkrétní představu o tom, jací jsou řídící na obou sítích.. Na rozdíl od drtivé většiny uživatelů jsem do nedávné doby byl aktivní na obou sítích. A není to tak dávno, co se tady vedly podobné řeči, jen v opačném gardu (na což byli experti zejména někteří zdejší ex-řídící). Z mého úhlu pohledu si nemají jedni ani druzí co vyčítat. Na každé straně se najdou lepší i horší jedinci.. Ale na obou sítích se ve špičkovém provozu vždycky něco podělá (resp. někdo něco podělá, takže se to celé sesype).
Tudíž válkou ivao vs. vatsim bych se nezabýval, protože není mezi oběma stranami rozdílu co se týče kvality řídícíh.
By PBily
#119409
[quote="Petra Ondráčková"]

No a to druhé sblížení byl důsledek toho, že mi ten provoz přerostl přes hlavu. Zkrátka v LKVO čekal BP se Zlínem asi 15 minut na release, k tomu mířil na finále do LKVO Jáchym s Beechem a nad RAK holdoval OK-TOM. Do toho do Prahy mířila celkem hustá skupina jetů. Jáchym měl problémy s voicem a občas ho mám dojem zlobil autopilot. Možná si to nepamatuju úplně přesně, ale Jáchym dostal intercept localizer v LKVO (protože byl vysoko) a BP odstartoval a vyhlásil emergency. Zpět do LKVO nechtěl, tak jsem začala čistit Prahu, všechno poslala do holdů a koordinovala emergency s věží. Na ACC jsem ani nestihla napsat. Jižně od dráhy holdoval Petr Benda ve FL60 a Jáchym (stále mojí chybou ve FL60) přelítl lokalizér a zřejmě ho chtěl znovu zkusit zaletět a stočil to levým okruhem západně od dráhy 28 v LKVO a potkal se v té FL60 s Petrem Bendou.
BP nakonec přistál na poli. Mezitím se nahromadily holdující letadla na hranici TMA a pak už se to vezlo.

[/quote]

Peto, cekani bylo v pohodě. Já jsem netušil jak hustý provoz tam máš, proto jsem si dal do plánku FL70 (víš, že ses obávala, že bude letadel málo). Plán byl ve 4000ft (mimochodem Z142 má výškoměr v m/km :-( ) sdělit, že kvůli mrakům tam nejsem schopen vystoupat. Když jsem tam stál a viděl ten frmol, říkal jsem Béďovi, ať mi to vykomuniukuje jen na 3000ft. Abych se dostal k Tobě, ale  příletům nevadil. Nakonec jsem to povolení dostal a vše by klaplo, než mi to zdechlo. Jak někdo psal, Z142 má přímé vstřikování, takže mě prozatím vůbec nenapadá, proč to najednou přestalo letět.

Na druhou stranu to byla z mého pohledu fantastická simulace. Čekal jsem, sledoval přistávající letadla v dáli, pak jsem odletěl a po chvíli letu jsem to šel posadit do pole. Mimochodem jsem si vybral moc krásné pole.

Za tu emg. situaci se taky musím omluvit. Jen jsem ji zahlásil, ale ta výška byla mizerná a pak jsem se soustředil na přistání. Nebyl čas ptát se kdo je kdo ;-) Po dosednutí jsem ohlásil, že jsem přežil. Co se mezi tím dělo na obloze jsem vůbec nevnímal. Až tady jsem se dočetl jaké komplikace jsem tím způsobil. Ale věř mi, to nebylo připravené...

Petr
By PBily
#119411
[quote="Matej Quarda"]

Tohle téma je pořád velice ožehavé nebo spíš citlivé. Troufám si tvrdit, že jsem jeden z mála lidí, který má konkrétní představu o tom, jací jsou řídící na obou sítích.. Na rozdíl od drtivé většiny uživatelů jsem do nedávné doby byl aktivní na obou sítích. A není to tak dávno, co se tady vedly podobné řeči, jen v opačném gardu (na což byli experti zejména někteří zdejší ex-řídící). Z mého úhlu pohledu si nemají jedni ani druzí co vyčítat. Na každé straně se najdou lepší i horší jedinci.. Ale na obou sítích se ve špičkovém provozu vždycky něco podělá (resp. někdo něco podělá, takže se to celé sesype).
Tudíž válkou ivao vs. vatsim bych se nezabýval, protože není mezi oběma stranami rozdílu co se týče kvality řídícíh.
[/quote]

Já to neslyšel, ale samozřejmě je to o lidech a ne o síti. Myslím, že je dobře, že se Petra ozve, když něco není v pořádku. Lepší bude, až vynechá ivao a bude nadávat jen konkrétnímu pilotovi ;-)

Já se snad na to ivao přihlásím, abych si udělal taky názor ;-)

Petr
Uživatelský avatar
By Schindler
#119413
PO: Situace na finále bude pravděpodobně chybou pilota, protože už v době předání letěl asi 130kt, otázka je, že jsem ti asi minutu a půl před předáním psal, že ti to letí do sebe a rychlost Pavla Zemana se z mého pohledu vůbec nezměnila. Naštěstí jsme to s PZ vyřešili a bravurně zabrzdil a ještě si pěkně počkal na povolení k přistání, protože jsem si vůbec nebyl jistý, zda předchozí pilot stihne dráhu uvolnit a nezůstane mi tam.

No, na IVAO pár lidí znám, od nás tedy hlavně MQ a MD, ale po prvním připojení, když mi řekli, ať´se vrátím, odkud jsem přišel, jsem se už nikdy nepřipojil. Možná škoda, že jsem narazil zrovna na špatnou osobu. Což je nejhorší, takhle může jeden člověk zkazit celou pověst.
By bulik4lg
#119415
[quote="Petr Bílý"]Mimochodem jsem si vybral moc krásné pole. [/quote]

Říkáš, že po tvém přistání na něm, tam porostou květinky..? :D
By Araneus
#119420
[quote="Petr Bílý"]
[quote="Petra Ondráčková"]

No a to druhé sblížení byl důsledek toho, že mi ten provoz přerostl přes hlavu. Zkrátka v LKVO čekal BP se Zlínem asi 15 minut na release, k tomu mířil na finále do LKVO Jáchym s Beechem a nad RAK holdoval OK-TOM. Do toho do Prahy mířila celkem ...

[/quote]

Peto, cekani bylo v pohodě. Já jsem netušil jak hustý provoz tam máš, proto jsem si dal do plánku FL70 (víš, že ses obávala, že bude letadel málo). ...
[/quote]

Prostě jsem si dobře zařídila. Je to hra. Sofistikovaná sice, ale pořád hra.

V neděli sim a ve čtvrtek repete online. A ne, že mne budete šetřit. JAV nechť potrénuje holding nad RAK NDB.

A dík za písničku
Uživatelský avatar
By POndrej
#119421
Mě do včerejška zcela nemile promluvila rekonstrukce koupelny, a dvě návštěvy (grrr), ale příští čtvrtek ti udělám také provoz. Můžu s MiGem-21? :)
Uživatelský avatar
By vojav
#119422
Na Ivau jsem od června...za tu dobu jsem si udělal názor, ze lidi se tu maj tendenci peskovat, dělat naschvály,atd... Nejhorší na tom je, ze staff vidí vše ruzove, ale co se děje tzv "dole" to už nějak neresi...vycvik ATC je nekvalitní, nesmyslný... Podobne u pilotů
Tím chci rict, ze nekteri sou tu arogantní namyšlenci, co si myslí, ze sou nej, viz BS
Je to hlavně o lidech no...
By bulik4lg
#119424
[quote="Bedřich Schindler"]ale po prvním připojení, když mi řekli, ať´se vrátím, odkud jsem přišel[/quote]

..kdo ti tohle řekl..?! :O
Uživatelský avatar
By Schindler
#119428
[quote="Matej Quarda"]
[quote="Bedřich Schindler"]ale po prvním připojení, když mi řekli, ať´se vrátím, odkud jsem přišel[/quote]

..kdo ti tohle řekl..?! :O
[/quote]

FB chat ...
Uživatelský avatar
By Macek
#119435
Nemělo to být vlákno o zkoušce??? ??? ??? ??? ???
Jinak po roce a půl na síti si (JEN A JEN ZA SEBE) myslím, že jít z LKKV když tam není věžník  a pak prudit LKPR APP za extrémního provozu, že na mne není čas, je spíše schválnost...
Uživatelský avatar
By dubajss
#119442
[quote="Petra Ondráčková"]

Musím říct, že mne všichni piloti, co od začátku letěli, včetně těch, kteří dostali kvůli emergency holding na IAFech ohromně překvapili tím, jak poslouchali a bezchybně plnili instrukce.
[/quote]

Samotné uchopení té nouze bylo špatné. Mě bylo po třech otáčkách radaru, tj 12vteřin a po relaci CEF036 jasný, že to zaboří do země. Nevim proč si se v tom tak patlala a začla tam všechno holdovat. Stačilo CEF poslechnout co se vlastně děje a celá ta následná spoušť se neděla.

[quote="Petra Ondráčková"]
Ta grupa, co přiletěla nakonec z holdů na hranici TMA když jsem šla na direktora byla nějaká rozdivočená. Vůbec (až tuším na Matese a Ivoše) jsem nebyla schopná se s nimi domluvit. Často nereagovali a plnili instrukce buď špatně nebo pozdě. Taky byl najednou dost velký problém s komunikací na frekvenci, nevím proč. Piloti se najednou pořád ptali "say again..." nebo vůbec nereagovali. [/quote]

Problém byl ve voicu, který Ti vypadával. Až na vyjímky reagovali piloti nadprůměrně dobře.

[quote="Petra Ondráčková"]

Co se týče sblížení na finále, tak  tom jsem troufám si říct nevině. Obě letadla měla při předání rozstup cca 4 NM a byla zaspeedovaná na 160 kts a dál jsem je nesledovala. Když mi pak JD a BS psali, že je na finále problém, tak první letadlo mělo na 5. míli rychlost už asi jenom 138 kts a to za ním 160 kts. Takže bych řekla, že to ten první musel zadupnout hned za FAFem a tím pádem se sblížili. [/quote]

Tento AIRPROX jsem neřešil, chyba pilota, ale bylo to do očí bijící a udivila mě Tvoje pozdní reakce na situaci, resp. žádná reakce protože sis následující letadlo odladila na TWR, takže nebylo koho instruovat.

[quote="Petra Ondráčková"]
No a to druhé sblížení byl důsledek toho, že mi ten provoz přerostl přes hlavu. Zkrátka v LKVO čekal BP se Zlínem asi 15 minut na release, k tomu mířil na finále do LKVO Jáchym s Beechem a nad RAK holdoval OK-TOM. Do toho do Prahy mířila celkem hustá skupina jetů. Jáchym měl problémy s voicem a občas ho mám dojem zlobil autopilot. Možná si to nepamatuju úplně přesně, ale Jáchym dostal intercept localizer v LKVO (protože byl vysoko) a BP odstartoval a vyhlásil emergency. Zpět do LKVO nechtěl, tak jsem začala čistit Prahu, všechno poslala do holdů a koordinovala emergency s věží. Na ACC jsem ani nestihla napsat. Jižně od dráhy holdoval Petr Benda ve FL60 a Jáchym (stále mojí chybou ve FL60) přelítl lokalizér a zřejmě ho chtěl znovu zkusit zaletět a stočil to levým okruhem západně od dráhy 28 v LKVO a potkal se v té FL60 s Petrem Bendou. [/quote]

Jak si řekla v první větě, přerostlo to přes hlavu. Točila si tam patý přes devátý, PBenda letěl standardní příletovku a byl v 60 asi 4minuty. JAV přímo do něj následně otočen, taky v 60, ukázkové spaření, viz můj předchozí vložený obrázek. K tomu nelze vůbec nic říct.
Další bumbác hrozil na křížení odletu via GOLOP (nějaký LOT) a příletu na GOLOP. Viz podmínka BAGRU FL140 a recipročně pro ACC GOLOP 130 or bellow.
LOT dostal stoupání z FL90 do FL160 někde na úrovni BAGRU(takže těžko splní podmínku), přímo do klesajícího příletu. Zachraňoval jsem já, resp sem psal PBmu, který ihned zareagoval.
A poslední sblížení hrozilo na ERASU ve FL90, holdující letadlo a přílet po STAR rovněž v 90, upozornil jsem Tě chatem a situace zažehnána.

[quote="Petra Ondráčková"]
Celkově je prostě problém, že na VATSIMu jsou buď cca 4 přílety za večer nebo je event a provoz, že se to nedá zvládnout (nebo respektive se to dá zvládnout, pokud má člověk častěji možnost si takto hustý provoz potrénovat, což bez hustého provozu jde těžko). Na simu jde udělat středně hustý provoz, ale to co bylo včera určitě ne. [/quote]

Toto naprosto chápu a znovu opakuji, že zkouška zde není to co ve škole, ale zkušenost, zdokonalení se, multikulti event, křest ohněm a holt výsledek nemusí znít napoprvé kladně, ale posunuje Tě mílovými kroky vpřed.
Uživatelský avatar
By Speedy985
#119443
[quote="Bedřich Schindler"]
PO: Situace na finále bude pravděpodobně chybou pilota, protože už v době předání letěl asi 130kt, otázka je, že jsem ti asi minutu a půl před předáním psal, že ti to letí do sebe a rychlost Pavla Zemana se z mého pohledu vůbec nezměnila. Naštěstí jsme to s PZ vyřešili a bravurně zabrzdil a ještě si pěkně počkal na povolení k přistání, protože jsem si vůbec nebyl jistý, zda předchozí pilot stihne dráhu uvolnit a nezůstane mi tam.
[/quote]

To budu asi já. Ale přísahám na cokoliv, co je mi svaté, že jsem na finále udržoval 160 KIAS do 4. míle a dokonce jsem začal ubírat až při 3.5NM. Při takové akci jako byla tahle, kdy je hustý provoz, bych si nedovolil nekázeň. Chyba, která se mi stává je pravděpodobně zbůsobená programem na počasí co používám - FSrealWx - lite. V altitude kolem 2300ft mi indikátor větru stále ukazoval 26kts. 160 - 26 = 134 GS. Ale já jako pilot předpokládám že i ten za mnou má stejné podmínky - tudíž mám 160 KIAS a myslím, že ten za mnou taky. Jenže pokud on má GS třeba 150, tak jsme všichni tři v nepříjemné situaci - tedy já, PZ i BS. Těch 12kts, co BS hlásil jsem mel tak 1 míli před prahem dráhy. Ale to mám takhle pořád na finále kdekoliv. Šílenej protivítr a pak tak 1 - 1.5 NM před prahem dráhy mi konečně naskočí ten vítr, co má dané letiště v METARu. Tudíž bych měl tyhle potíže odstranit - nějaké rady?

Ještě bych chtěl říct, že Petra se fakt rvala co to šlo. O VATSIMu se říká as real as it gets, ALE provoz který byl včera, asi takhle v reálu nevypadá. Kdyby LKPR mělo 2 paralelní dráhy, tak jistě máme z PO dnes hotovou Approučnici. Vžyť vy všichni víte, že reálnej provoz na LKPR vypadá malinko jinak. Proto už se vyhýbám akcím typu overload nebo citypair, páč se asi nikdy nestane aby z EDDM do LKPR letělo 30 letadel za hodinu  ;) Leda by nás Německo napadlo  :D Tímto nechci VATSIM nějak hanět. Strašně rád jsem členem zrovna české divize, která je na hodně vysoké úrovni. Mám rád tuhle velmi sofistikovanou zábavu. Jen mě někdy štve když prolétávám třeba EHAA_CTR, který je na vše sám, na EHAM má třeba pouze GND, musí dávát pokyny letadlům, které prolétávají CTR, dávat vektory pro ILS pro celý EHAA, vydávat letová povolení...no šílenost. Šílí on i piloti... Víte co tím chci říct, ne? Že někdy je ta realita na hraně nebo za ní... Mám to tady ale rád!
Uživatelský avatar
By Schindler
#119444
[quote="Přemek Janša"]
[quote="Bedřich Schindler"]
PO: Situace na finále bude pravděpodobně chybou pilota, protože už v době předání letěl asi 130kt, otázka je, že jsem ti asi minutu a půl před předáním psal, že ti to letí do sebe a rychlost Pavla Zemana se z mého pohledu vůbec nezměnila. Naštěstí jsme to s PZ vyřešili a bravurně zabrzdil a ještě si pěkně počkal na povolení k přistání, protože jsem si vůbec nebyl jistý, zda předchozí pilot stihne dráhu uvolnit a nezůstane mi tam.
[/quote]

To budu asi já. Ale přísahám na cokoliv, co je mi svaté, že jsem na finále udržoval 160 KIAS do 4. míle a dokonce jsem začal ubírat až při 3.5NM. Při takové akci jako byla tahle, kdy je hustý provoz, bych si nedovolil nekázeň. Chyba, která se mi stává je pravděpodobně zbůsobená programem na počasí co používám - FSrealWx - lite. V altitude kolem 2300ft mi indikátor větru stále ukazoval 26kts. 160 - 26 = 134 GS. Ale já jako pilot předpokládám že i ten za mnou má stejné podmínky - tudíž mám 160 KIAS a myslím, že ten za mnou taky. Jenže pokud on má GS třeba 150, tak jsme všichni tři v nepříjemné situaci - tedy já, PZ i BS. Těch 12kts, co BS hlásil jsem mel tak 1 míli před prahem dráhy. Ale to mám takhle pořád na finále kdekoliv. Šílenej protivítr a pak tak 1 - 1.5 NM před prahem dráhy mi konečně naskočí ten vítr, co má dané letiště v METARu. Tudíž bych měl tyhle potíže odstranit - nějaké rady?

Ještě bych chtěl říct, že Petra se fakt rvala co to šlo. O VATSIMu se říká as real as it gets, ALE provoz který byl včera, asi takhle v reálu nevypadá. Kdyby LKPR mělo 2 paralelní dráhy, tak jistě máme z PO dnes hotovou Approučnici. Vžyť vy všichni víte, že reálnej provoz na LKPR vypadá malinko jinak. Proto už se vyhýbám akcím typu overload nebo citypair, páč se asi nikdy nestane aby z EDDM do LKPR letělo 30 letadel za hodinu  ;) Leda by nás Německo napadlo  :D Tímto nechci VATSIM nějak hanět. Strašně rád jsem členem zrovna české divize, která je na hodně vysoké úrovni. Mám rád tuhle velmi sofistikovanou zábavu. Jen mě někdy štve když prolétávám třeba EHAA_CTR, který je na vše sám, na EHAM má třeba pouze GND, musí dávát pokyny letadlům, které prolétávají CTR, dávat vektory pro ILS pro celý EHAA, vydávat letová povolení...no šílenost. Šílí on i piloti... Víte co tím chci říct, ne? Že někdy je ta realita na hraně nebo za ní... Mám to tady ale rád!
[/quote]

Teď se bavím s Pavlem Kubáčem a je to asi to, co by nás zprvu nenapadlo. Jestli každý měl jiné počasí, tzn. vítr, tak je to dost možné ... Ale když porovnám včerejší vítr, tak tobě to počasí sedí. To se omlouvám, ale softwarové pochybení mě ani nenapadlo a nejsem v tom asi sám :)

EDIT: Viz. foto
Přílohy
pocasi.png
pocasi.png (234.09 KiB) Zobrazeno 4020 x
Naposledy upravil(a) Schindler dne 09 led 2015, 18:29, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By Speedy985
#119447
Ano, tenhle obrázek přesně ukazuje situaci jak byla. Zkusím přejít asi na nějaký placený add-on s počasím, protože tenhle má evidentně své mouchy. Jinak já samozřejmě znám pravidlo 160 KIAS a ještě navíc, když mi přímo řekla PO abych těch 160 měl, tak přeci už mám něco nalítáno abych věděl, že přes tohle nejede vlak. Škoda, že jsem neudělal screen. Co radíte?  Přejít na ASE? (tohle asi vyřešíme v jiném vlákně)

Navíc teď to bylo už podruhé na LKPR, kdy kvůli mě musela TWR zbrzdit letadlo za mnou, tudíž už mi to včera bylo divné. Ale teď znám odpověď.
Uživatelský avatar
By CSA075
#119453
[quote="Přemek Janša"]
Ano, tenhle obrázek přesně ukazuje situaci jak byla. Zkusím přejít asi na nějaký placený add-on s počasím, protože tenhle má evidentně své mouchy. Jinak já samozřejmě znám pravidlo 160 KIAS a ještě navíc, když mi přímo řekla PO abych těch 160 měl, tak přeci už mám něco nalítáno abych věděl, že přes tohle nejede vlak. Škoda, že jsem neudělal screen. Co radíte?  Přejít na ASE? (tohle asi vyřešíme v jiném vlákně)

Navíc teď to bylo už podruhé na LKPR, kdy kvůli mě musela TWR zbrzdit letadlo za mnou, tudíž už mi to včera bylo divné. Ale teď znám odpověď.
[/quote]

No problem je v letadle za tebou, ne u tebe, pokud se podivas, tak tvoje rychlost je odpovidajici letadlu BA i na finale, ale letadlo za tebou, jestlize dodrzuje take 160kt jako ty, tak protoze nema stejne povetrnostni podminky ( silu vetru ) proto leti daleko rychleji.
Uživatelský avatar
By JAV
#119454
Já jsem se svojí vlastní chybou, za kterou se omlouvám, při povolení nalétnout LOC 28 LKVO chvíli odklonil od nařízeního kursu od LOC (chyba ovládání AP). Sám jsem se do kursu vrátil a osobně jsem problém něměl. Možná jsem však letěl chvíli do nějakého sblížení a zbytečně ATCo znervóznil. To rozhodně nebyl záměr. Na své straně jsem s voice problém neměl.

Z pohledu mého letu nebylo optimální:
Dostal jsem klesání z CFL 90 až téměř abeam LKVO, tedy dosti pozdě a potom letěl "okruh" zbytečně dlouhý. Dělalo to na mě dojem, že ATCo nestíhá nebo na mě zapomněla.

Pro přelet LKVO--LKKB jsem dostal stoupání do FL90 (a ve stoupání v necelé FL60 zase klesání do 5000 ft), místo abych byl odbaven ve 3000 ft, tj. rovnou v altitude pro nalétnutí FAF ILS 24 LKKB a zároveň pod provozem do LKPR, který bych nijak nerušil.

ILS 24 LKKB jsem jako důsledek pozdě povoleného klesání nalétával zeshora, nikoliv zespoda. Protože v tu chvíli už byl provoz a frekvence ve zmatku, nepředpisově jsem to potopil a nežádal o nové vektory.