VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#102701
Tak jsem teď vyšťoural voice servery.

Pokud někdo neletíte, ale chcete si poslechnout přes Euroscope Shanwick, tak nastavte následující.
Kód: Vybrat vše
NAME:        FREQUENCY:          VOICE SERVER:               CHANNEL:
----------------------------------------------------------------------------
EGGX_T_CTR    131.800            rw.liveatc.net              EGGX_T_CTR
EGGX_U_CTR    129.070            voice1.vacc-sag.org         eggx_u_ctr
EGGX_V_CTR    133.220            rw.liveatc.net              eggx_u_ctr
EGGX_2_CTR    129.070            rw1.vatpac.org              eggx_u_ctr

Pro další frekvence adresa: http://info.vroute.net/vatsim-data.txt
Další přidám, až se načtou data.
#102715
Super, můj první přelet atlantiku na vatsimu. Žádné překřikování na frekvenci se nekonalo, řídících bylo dost, tedy kromě CVG delivery a oceanic delivery, tam nás bylo trochu moc. Jenom škoda, že v PMDG nestihli 777, a tak jsem letěl s 737-800, vzal jenom 9 pax a byl za JL na konci přes 200nm pozadu (já letěl mach .78, on .85), i když vzlétl jen chvíli přede mnou. :) A jak tak koukám na PIREP, tak jsem svůj TOT - 1341z dodržel naprosto přesně. Těším se na příští CtP, na který už budu mít 777. A koukejte hlasovat pro LKPR, jestli bude ta možnost.
#102718
V prostoru MNPS je silně doporučeno používání tzv. SLOP, strategic lateral offset procedure, což je let offset tratí 1 nebo 2 námořní míle napravo od původní tratě. Procedura byla zavedena z důvodu bezpečnosti, s nástupem velmi přesných GPS bylo totiž trochu paradoxně vhodné vnést uměle do tras letadel nějakou nepřesnost, aby nelétaly přímo nad sebou, což přináší pár nevýhod - mj. právě i ty turbulence.

Nemám pravdu? :)
#102719
[quote="Filipos"]V prostoru MNPS je silně doporučeno používání tzv. SLOP, strategic lateral offset procedure, což je let offset tratí 1 nebo 2 námořní míle napravo od původní tratě. Procedura byla zavedena z důvodu bezpečnosti, s nástupem velmi přesných GPS bylo totiž trochu paradoxně vhodné vnést uměle do tras letadel nějakou nepřesnost, aby nelétaly přímo nad sebou, což přináší pár nevýhod - mj. právě i ty turbulence.

Nemám pravdu? :)[/quote]
Přesně tohle jsem letěl. :) Je to krásně vysvětleno v tomhle videu.
#102756
[quote="PBily"]Tak jsem tu hltal ty obrázky. Jedou bych se také rád účastnil. Je nějaké literatura jak na to? (Plánování tratě, postupy nad oceánem, atd.?)[/quote]

Já osobně jsem začínal s nějakým ČSAv dokumentem popisujícím let přes Atlantik. Mám stále vytištěno, nevím zda je ještě někde ke stažení. (Případně mohu nascanovat.)

Když letím sám, plánuji přes RFINDER, ale na CROSS THE POND jsme do mailu dostali přesnou trať, takže nad USA/Kanadou se letělo BOD DCT BOD, více zde: http://www.vataware.com/flight.cfm?id=10565852


Ještě jednou musím pochválit organizátory, že zajistili dostatek řídících a nad vodou opravdu nebylo potřeba se jakkoliv překřikovat. Pohodový let ;).
#102758
[quote="George_L"]]Ještě jednou musím pochválit organizátory, že zajistili dostatek řídících a nad vodou opravdu nebylo potřeba se jakkoliv překřikovat. Pohodový let ;).[/quote]

Teď jsem rád, ale jsem taky naštvanej sám na sebe, že jsem si nedojel domů do instalačku, abych mohl letět :( Ale co, do půl roku tu bude CtP Wesbound (jestli se nepletu) a to si dám opět z Prahy. A doufám, že dáme dohromady takovou partu, co jsme tenkrát měli, né-li větší :)

Chtěl jsem vás sledovat a nahrát dění nad oceánem, ale nepovedlo se.

Jinak Petře, když se přihlásíš, tak na tomto odkazu máš výukové materiály a najdeš tam všechny ty postupy, co JL říkal. Jinak jsou tam i další materiály pro tvoje SFO