- 14 bře 2011, 23:10
#80122
Dneska fakt nááádhera, normálně na finále běhání mrázu po zádech, jako bych přistával poprvé. To v LKPR už nejde zažít... Fotky nemám due to workload.
Zde vatawar: http://vataware.com/flight.cfm?id=7324959
A malé shrnutí.
Při briefu jsme zjistili bořkovou činnost nad Azerbajdžánem (nebojaxetopíše) pohybující se na východ a cca 50kt cross. Bouřky fakt rádi nemáme, takže zapnutý všechny Wx radary a celý let čumět z okna co kde je.
Po standartních přípravách v kokpitu jsme měli štěstí na Rostov Control, který jsme volali pro povolení. Začíná to být zajímavé, takové povolení jsem ještě neslyšel.
Po bezproblémovém vzletu a stoupání do nejdříve 10100 (FL364) a pak 370 jsme definitivně opustili Rusko a vstoupili do Azerbajdžánského vzdušného prostoru a tam naše nudné pozorování černých ND protkaných tenkou magentou vyrušila přítomnost bořky na jihozápad od nás, na cca 1 hodině. Na screenu PB je tilt asi 4° dolů, takže tohe bylo kousek pod náma. Ve skrytu duše jsem se modlil, aby si náš OK-PES zrovna teď nevymyslel třeba dekompresi, protože do toho se mi fakt nechtělo.
Nakonec jsme to ale úspěšně oblétli jen s minimální korekcí (na vataware vidno u fixu ULDUS).
Těsně po zahájení klesání se sice varovný led na předních sklech doprovázený turbulencemi objevil, ale jen na chvíli, takže anti ice jsme asi po 2 minutách mohli zase vypnout.
Do Teheránu vede cesta docela zajímavým přiblížením, kdy se nejprve letí přes letištní VOR pryč od hor (MSA 15000 MRVA 29000), tam se vyklesá (hmo, FAF je 7000) a procedurální zatáčkou se vrací zpět do ILS. Zajímavé je, že OIII nemá publikovanou téměř žádnou přibližovací mapu pro dráhu 11, jen takýsi paskvilní VORDME. Asi vědí proč, dráha má kurs 285 a dnes foukalo 280/8.
No a pak už standartní callouty jako jinde, jen doplněné čímsi zvláštním.. I když by měl na finále být \"sterile environment\", nedalo nám to:
JM: \"ILS stabilised, úplně dle mapy. Hele ty hory.\"
PB: \"Jo fakt dobrý hele. Clear of 100 Radial sasfely.\"
JM: \"Roger. To je nějaká elektrárna nebo co? Flaps full, speed check.\"
PB: \"Nevím, asi jo. Flaps full, speed checked.\"
JM: \"Gears.\"
PB: \"Gears in transit. Hele, tamle je taky letiště Gears down 3 green\".
JM: \"Jo jo. Hele támhle je dálnice. Final checklist\".
PB: \"Jojo. One thousand. Final checklist ....\".
JM: \"Tady jsou nějaký komíny?\"
PB: \"Jojo, hezky to svítí. Five hundred.\"
JM: \"Tyvoe to je paráda. I have the aircraft.\"
PB: \"Je to super. Approaching minimums.\"
No a nakonec na mne docela hezké přistání, si myslím :-)
Příští týden vzhurá do Kuvajtu ;-)
Zde vatawar: http://vataware.com/flight.cfm?id=7324959
A malé shrnutí.
Při briefu jsme zjistili bořkovou činnost nad Azerbajdžánem (nebojaxetopíše) pohybující se na východ a cca 50kt cross. Bouřky fakt rádi nemáme, takže zapnutý všechny Wx radary a celý let čumět z okna co kde je.
Po standartních přípravách v kokpitu jsme měli štěstí na Rostov Control, který jsme volali pro povolení. Začíná to být zajímavé, takové povolení jsem ještě neslyšel.
Po bezproblémovém vzletu a stoupání do nejdříve 10100 (FL364) a pak 370 jsme definitivně opustili Rusko a vstoupili do Azerbajdžánského vzdušného prostoru a tam naše nudné pozorování černých ND protkaných tenkou magentou vyrušila přítomnost bořky na jihozápad od nás, na cca 1 hodině. Na screenu PB je tilt asi 4° dolů, takže tohe bylo kousek pod náma. Ve skrytu duše jsem se modlil, aby si náš OK-PES zrovna teď nevymyslel třeba dekompresi, protože do toho se mi fakt nechtělo.
Nakonec jsme to ale úspěšně oblétli jen s minimální korekcí (na vataware vidno u fixu ULDUS).
Těsně po zahájení klesání se sice varovný led na předních sklech doprovázený turbulencemi objevil, ale jen na chvíli, takže anti ice jsme asi po 2 minutách mohli zase vypnout.
Do Teheránu vede cesta docela zajímavým přiblížením, kdy se nejprve letí přes letištní VOR pryč od hor (MSA 15000 MRVA 29000), tam se vyklesá (hmo, FAF je 7000) a procedurální zatáčkou se vrací zpět do ILS. Zajímavé je, že OIII nemá publikovanou téměř žádnou přibližovací mapu pro dráhu 11, jen takýsi paskvilní VORDME. Asi vědí proč, dráha má kurs 285 a dnes foukalo 280/8.
No a pak už standartní callouty jako jinde, jen doplněné čímsi zvláštním.. I když by měl na finále být \"sterile environment\", nedalo nám to:
JM: \"ILS stabilised, úplně dle mapy. Hele ty hory.\"
PB: \"Jo fakt dobrý hele. Clear of 100 Radial sasfely.\"
JM: \"Roger. To je nějaká elektrárna nebo co? Flaps full, speed check.\"
PB: \"Nevím, asi jo. Flaps full, speed checked.\"
JM: \"Gears.\"
PB: \"Gears in transit. Hele, tamle je taky letiště Gears down 3 green\".
JM: \"Jo jo. Hele támhle je dálnice. Final checklist\".
PB: \"Jojo. One thousand. Final checklist ....\".
JM: \"Tady jsou nějaký komíny?\"
PB: \"Jojo, hezky to svítí. Five hundred.\"
JM: \"Tyvoe to je paráda. I have the aircraft.\"
PB: \"Je to super. Approaching minimums.\"
No a nakonec na mne docela hezké přistání, si myslím :-)
Příští týden vzhurá do Kuvajtu ;-)
Takový lepší joystick: http://www.realsim.cz/