VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
Uživatelský avatar
By Jindřich
#80122
Dneska fakt nááádhera, normálně na finále běhání mrázu po zádech, jako bych přistával poprvé. To v LKPR už nejde zažít... Fotky nemám due to workload.
Zde vatawar: http://vataware.com/flight.cfm?id=7324959
A malé shrnutí.
Při briefu jsme zjistili bořkovou činnost nad Azerbajdžánem (nebojaxetopíše) pohybující se na východ a cca 50kt cross. Bouřky fakt rádi nemáme, takže zapnutý všechny Wx radary a celý let čumět z okna co kde je.
Po standartních přípravách v kokpitu jsme měli štěstí na Rostov Control, který jsme volali pro povolení. Začíná to být zajímavé, takové povolení jsem ještě neslyšel.
Po bezproblémovém vzletu a stoupání do nejdříve 10100 (FL364) a pak 370 jsme definitivně opustili Rusko a vstoupili do Azerbajdžánského vzdušného prostoru a tam naše nudné pozorování černých ND protkaných tenkou magentou vyrušila přítomnost bořky na jihozápad od nás, na cca 1 hodině. Na screenu PB je tilt asi 4° dolů, takže tohe bylo kousek pod náma. Ve skrytu duše jsem se modlil, aby si náš OK-PES zrovna teď nevymyslel třeba dekompresi, protože do toho se mi fakt nechtělo.
Nakonec jsme to ale úspěšně oblétli jen s minimální korekcí (na vataware vidno u fixu ULDUS).
Těsně po zahájení klesání se sice varovný led na předních sklech doprovázený turbulencemi objevil, ale jen na chvíli, takže anti ice jsme asi po 2 minutách mohli zase vypnout.
Do Teheránu vede cesta docela zajímavým přiblížením, kdy se nejprve letí přes letištní VOR pryč od hor (MSA 15000 MRVA 29000), tam se vyklesá (hmo, FAF je 7000) a procedurální zatáčkou se vrací zpět do ILS. Zajímavé je, že OIII nemá publikovanou téměř žádnou přibližovací mapu pro dráhu 11, jen takýsi paskvilní VORDME. Asi vědí proč, dráha má kurs 285 a dnes foukalo 280/8.
No a pak už standartní callouty jako jinde, jen doplněné čímsi zvláštním.. I když by měl na finále být \"sterile environment\", nedalo nám to:

JM: \"ILS stabilised, úplně dle mapy. Hele ty hory.\"
PB: \"Jo fakt dobrý hele. Clear of 100 Radial sasfely.\"
JM: \"Roger. To je nějaká elektrárna nebo co? Flaps full, speed check.\"
PB: \"Nevím, asi jo. Flaps full, speed checked.\"
JM: \"Gears.\"
PB: \"Gears in transit. Hele, tamle je taky letiště Gears down 3 green\".
JM: \"Jo jo. Hele támhle je dálnice. Final checklist\".
PB: \"Jojo. One thousand. Final checklist ....\".
JM: \"Tady jsou nějaký komíny?\"
PB: \"Jojo, hezky to svítí. Five hundred.\"
JM: \"Tyvoe to je paráda. I have the aircraft.\"
PB: \"Je to super. Approaching minimums.\"

No a nakonec na mne docela hezké přistání, si myslím :-)

Příští týden vzhurá do Kuvajtu ;-)
Uživatelský avatar
By Jindřich
#80353
Omlouvám se, ale pes byl dnes kvůli údržbě (C-check v Teheránu) neschopen... Tolik virtual.

Opravdové důvody jsou rodinné (dobrá zpráva je, že to dneska skončilo a krom jiného jsem ode dneška majitelem (krom jiného) také \"vodní plochy\" na Břeclavsku) :-) Doufám, že je to nějakej hezkej rybník :-)
Krom toho mám za 3.5 hodiny narozeniny a tudíž bych nebyl správným vždy připraveným velitelem :-)
Tímto začínám přijímat blahopřání, můžete k tomu klidně vytvořit i nové vlákno, já ho pak smažu :-)

Teherán>Kuwait se tedy odkládá na příští úterý a briefing bude zase včas na tomto místě (cca pondělí).
Uživatelský avatar
By Jindřich
#80568
Dnes pokračujeme z Teheránu do Kuwaitu.
Leg 8:
فرودگاه مهرآبا - Teheran Mehrabat Intl. (OIII) > Kuwait Intl. (OKBK).
Scenerka OKBK (bohužel AFCAD only): http://www.vacc-cz.org/upload/AF2_OKBK.rar
Charts OKBK: http://www.lombardavirtual.com/files/okbk.pdf
Route (návh): SAV G667 MIS W31 MAH B417 DESLU ~468nm
Sraz dnes 29.03. v 19:30 loc (ETD 20:00Loc)
Leg 9: Kuwait Intl. > Bahrain / الصخير Sakhir Air Base (OBKH)
Uživatelský avatar
By Pavel
#80569
+ Alternate OIAA, rwy 3100m, vzdálenost 70NM via DCT.

Jinak, jeppesen mapy všech letišť + jepp enroute mapa na vyžádání u mě avlbl.
Uživatelský avatar
By Pavel
#80571
Jako v Teheranu pokrytí GND TWR ACC, nadheraaa, tohle nekdy neni ani v Evropě, natož abych to čekal v týhle končině... božský
Uživatelský avatar
By Pavel
#80575
Tak zase jednou let kdy vše šlo jak má, 400ft AGL LNAV + VNAV, do IAFu na VNAVu, pak ILSko a v 1000AGL vyp autopilot, pohodička maximální. Akorát 20NM od destinace odešel do věčných lovišť generátor na jedničce (oil leak pravděpodobně), takže jsme to doletěli s APUčkem na levé větvi (dle QRHčka, samozřejmě). Díky JM za MCC a zbývajícím dvěma kolegům za doprovod a zas příště (btw, vy dva kdybyste oba časem vzali MDčko tak by to byl dobrej let dvou MCC posádek :P)

PB
Uživatelský avatar
By Pavel Muroň
#80578
Kdybychom udělali druhou mcc posádku, přišli bychom o symbolickou aerolinkovou kontinuitu; česká letecká společnost minulá (PGU), současná (ČSA) a budoucí (Aeroflot).
Uživatelský avatar
By Pavel Muroň
#80837
Tak dneska to na mne moc nevypada. Jsem mimo a asi to nestihnu. Ledaze by bylo vetsi zpozdeni nez obvykle.
Uživatelský avatar
By Jindřich
#80850
Já taky nevím jak budu stíhat, musím cca do práce. Co ostatní? Žebychom to dali až od 21:00, 21:30? Anebo přeložili na sobotu po obědě v rámci naší (JM+PB) ear-to-ear MC session?
Uživatelský avatar
By Pavel
#80856
Já dneska omezeně, zejtra téměř vůbec, tenhle tejden absolutně nic nestíhám :-( Theoreticky v sobotu dobrý, pokud bude dostatek PCs :P
Uživatelský avatar
By Jindřich
#81487
Zítra pokračujeme z Kuwaitu do Bahrainu, konkrétně na letiště Sakhir Air Base, které je umístěno v těsném sousedství okruhu F1.
Leg 9:
Kuwait Intl. (OKBK) > الصخير Sakhir Air Base (OBKH).
Scenerka OBKH http://library.avsim.net/download.php?DLID=145606
Charts OBKH: nemám :-) Doufám že PB bude mít on request Jepp balíček zase.
Route (návh): DARVA B416 IMDOX UP975 TORNA ~260nm
Sraz zítra 19.04. v 19:45 loc (ETD 20:15 loc)
Leg 10: الصخير Sakhir Air Base (OBKH) / Al Dhafra Air Base - Abu Dhabi (OMAM)
Uživatelský avatar
By George_L
#81494
[quote="Jindra"]Zítra pokračujeme z Kuwaitu do Bahrainu, konkrétně na letiště Sakhir Air Base, které je umístěno v těsném sousedství okruhu F1.
Leg 9:
Kuwait Intl. (OKBK) > الصخير Sakhir Air Base (OBKH).
Scenerka OBKH http://library.avsim.net/download.php?DLID=145606
Charts OBKH: nemám :-) Doufám že PB bude mít on request Jepp balíček zase.
Route (návh): DARVA B416 IMDOX UP975 TORNA ~260nm
Sraz zítra 18.04. v 19:45 loc (ETD 20:15 loc)
Leg 10: الصخير Sakhir Air Base (OBKH) / Al Dhafra Air Base - Abu Dhabi (OMAM)[/quote]

Není zítra jako dnes, tzn. 19.4. ? ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10