VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#69186
I s SB to jde. A pokud by s tím byly nepřekonatelné problémy, existují náhreadní řešení:

a) vyžádat si od ATCo uvolnění z frekvence na 1 min, hbitě přeladit na připravenou freq ATIS, poslechnout a vrátit se zpět. Jen je třeba tuto akci vhodně načasovat na dobu, kdy vás ATCo nepotřebuje přeladit nebo jinak s vámi pracovat. Obvykle přijatelný je okamžik po přihlášení na LKAA_CTR, získání radarového kontaktu, příletovky a klesání. Tam se obvykle 1 minuta s dovolením od ATCo vejde. Později už je to špatné.

b) přečíst si voice atis textem. Připravíte se ale o zážitek reálné nahrávky...
#69187
Ahoj

Rád bych se připojil ke gratulaci soudruhu kvadratickému a také se omluvil za celkem nebezpečné chování při přibližovacím a přistávacím manévru při letu z Varšavy. Došlo k tomu poté, co jsem byl instruován, abych pokračoval vlastní navigací. Zkrátil jsem si příletovou trať z bodu HOLAN rovnou k letišti a navíc zbytečně proklesal až na 4000 ft.

Vědom si toho, že žádný řídící kromě GND mě nemůže přesně navigovat, vydlábnul jsem se na obvyklou proceduru a navíc při přiblížení přeletěl osu ILS.

Toto se už nebude opakovat. Já si příletovou mapu pro jistotu několikrát prohlídnu a zapíšu za uši.

Asi mě vůbec neomluví fakt, že mi při prvním přiblížení vypadlo spojení a já tak musel znova začít v EPWA :-(

Tolik jsem se těšil, že zvládnu Varšavu a zpět a pak Košice a zpět. No nedá se svítit. Mrzí mě, že jsem zklamal očekávání mnohých :-(

Jediné + za včerejší akcí z mé strany bylo velejemné přistání ve Varšavě. Kéž by se to stalo pravidlem (jeden let - jedno velejemné přistání). Fakt bych takovou statistiku přál nejednomu začínajícímu pilotovi :-D


Ještě jednou gratuluji M. Quardovi k jeho povýšení
#69195
[quote="JAV"]I s SB to jde. A pokud by s tím byly nepřekonatelné problémy, existují náhreadní řešení:

a) vyžádat si od ATCo uvolnění z frekvence na 1 min, hbitě přeladit na připravenou freq ATIS, poslechnout a vrátit se zpět. Jen je třeba tuto akci vhodně načasovat na dobu, kdy vás ATCo nepotřebuje přeladit nebo jinak s vámi pracovat. Obvykle přijatelný je okamžik po přihlášení na LKAA_CTR, získání radarového kontaktu, příletovky a klesání. Tam se obvykle 1 minuta s dovolením od ATCo vejde. Později už je to špatné.

b) přečíst si voice atis textem. Připravíte se ale o zážitek reálné nahrávky...[/quote]

Me sice jde poslouchat 2 kanaly soucasne, akorat asi nejde menit hlasitost kazdyho zvlast a tudiz kdyz jedou oba, tak neni rozumet ani jednomu. Zadost o uvolneni frekvence z duvodu preladeni na ATIS jsem snad jeste od zkusenejsich kolegu pajlotu v eteru neslysel, tak by mne zajimalo, jak to delaji.
#69197
No FSInn umí zapnout prioritu na kanálu, tzn. naladím na COM2 atis, zapnu prioritu na 1 a příposlech na 2 a ATIS tak slysim jen kdyz na 1 nikdo nevysílá. Druhá varianta je pustit si ATIS na druhou zvukovku (opět jen FSInn), třeba do reproduktorů v monitoru. Třetí varianta je přečíst si textový atis. :P
#69201
Tak ja to riesim v 99% priebezne na primarnej freq. nastavenim BOTH, akonahle pocujem svoju volacku, prerusim a potom opat dopocujem do konca, hlavne predpokladam priblizne kde ma budu preladovat na priblizovacku a predtym pre istotu len skontrolujem namatkovo hlasku o informacii, teda ci sa zmenila alebo je stara...
#69204
[quote="Jindra"]Já poslechnu ATIS před zahájením klesání (dá se cca odhadnout) a to tak že z CTR normálně zmiznu (kdyby v tu chvíli ATC něco chtěl, zavolá znovu). Po přeladění na APP nejdříve přepnu na ATIS, potvrdím si jen na rychlo, že mám stále aktuální info a pak ladím a volám APP.[/quote]

No to je ale divnej postup, to uz je lepsi si to poslechnout po preladeni na app nez ho zavolam.
#69213
PB> nooo nejak takto chcem aj ja riesit zvuk v cockpite, na primar zvukovke zvuky vsetkeho (motory, pristroje,...) a na druhej cisto SB (komunikacia). Takto by to malo fungovat :)