VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#63701
Já letím na 70 %. Pokud ano, typ L-39. Start buď Vodočoudy nebo Líně, pokud odtamtud půjde víc letadélek. Bouchám kolama nebo dávám véču na EDDP. Pokud má ještě někdo tohoto Lotuse v FSX, byl bych pro shared cockpit. :)
A pro info, platí stále, že němci mají Ečko také do FL95? A pro info pro naprostého neznalce VFR. TMA (třeba Drážďany, pokud to, co je v ICAO mapě, je TMA) mohu normálně nadletět, pokud je třeba do FL60 a já poletím FL65/85? A pokud budu nucen výrazně změnit hladinu a třeba z té FL85 klesnout pod mraky do 3000 ft, toto oznamuji ATC, na kterém jsem nalazen pro monitoring, čili nějaký CTR?
#63702
[quote="JPC"]Proč? Už jsem to tu psal. frazeo v Angl. Létám jen doma a let ve formaci neobstál.Alespoň jsem tady nevyčetl,že by do toho někdo šel.[/quote]

Dyť to tady už několikrát padlo, od toho to je organizovaná akce aby mohl letět kdokoliv, pokud nechce mluvit tak musí ale zvládat letadlo aby se byl schopen ve formaci udržet. Pokud letadlo zvládáš, pak si myslím že by byla škoda to zapíchnout na hranicích, navíc i ten poslech pro tebe bude imho docela dobrá škola.
#63704
[quote="tmx"]Já letím na 70 %. Pokud ano, typ L-39. Start buď Vodočoudy nebo Líně, pokud odtamtud půjde víc letadélek. Bouchám kolama nebo dávám véču na EDDP. Pokud má ještě někdo tohoto Lotuse v FSX, byl bych pro shared cockpit. :)
A pro info, platí stále, že němci mají Ečko také do FL95? A pro info pro naprostého neznalce VFR. TMA (třeba Drážďany, pokud to, co je v ICAO mapě, je TMA) mohu normálně nadletět, pokud je třeba do FL60 a já poletím FL65/85? A pokud budu nucen výrazně změnit hladinu a třeba z té FL85 klesnout pod mraky do 3000 ft, toto oznamuji ATC, na kterém jsem nalazen pro monitoring, čili nějaký CTR?[/quote]

Ač je to neuvěřitelné, je to přesně tak, viz.:

Obrázek

http://www.luftrecht-online.de/einzelhe ... traum6.htm

Z čehož plyne že se proklesává skrz E, mrkev v zimě.
#63709
No, to není mrkev v zimě, to je přesně to, po čem volá naše letecká veřejnost - aby se udělala průletová díra mezi C a horními hranicemi TMA a tudíž se mohlo VFR \"normálně létat\". Pak totiž má teprve smysl si hrát na různé ty VFR hladiny, které u nás jsou hustě přerušovány TMA, ve kterých stejně nic neletí.

Jinak vzhledem k předpovědi počasí bych spíše řešil ne prostor C (FL95), ale zda pro tryskáče vyhoví i těsnější prostor G.
#63764
[quote="Norman Ramsey Briggs"]Nejlepší je přečíst si o eventu, kterého bych se rád zůčastnil, v den eventu večer. Kdy bude podobný společný event znova?[/quote]

No, event eště nebyl. Event je vúterý, v Magdeburg. Toto dnes byla predvaritělnaja.

Jinak nechci odrazovat, ale pokud se tam sejde třeba 30letadel, tak to dá dost pokouřit.
#63765
Jo moje postrehy tiez asi zajtra, som unaveny ale plny nevsednych zazitkov :) ale i tak najlepsi heft bol: AMA (otazka)> Pavle potvrd ze horis... (obrazek navrchu) LOL LOL
#63767
Takže secvičnou hodnotím povedeně, navigace i počasí vyšlo, řídící v říši si určitě zaslouží za jedna za snahu, byť samotné provedení bylo slabší. Nicméně ani my se nenechali zahanbit a hlášky jako piste 22, landung frei (readback povolení ke vzletu) nebo (sem příjde co prohlásil velitel výpravy, byla to tak kvalitní hláška že si na ni teď nemohu vzpomenout :P) nelze zapomenout dlouho. Dalším zpestřením byly neustálé požáry motoru obou Z-43, avšak po požáru v Drážďanech oba piloti na hasení rezignovali a pokračovali s hořícími letadly až do Magdeburgu. Předpokládám, že si SAGové na seznamu účastníků přihlášených na úterní masakr, udělali po našem dnešním antré několik vykřičníků.

Níže něco málo obrazové dokumentace, obrázky jsou klikací.:

ObrázekObrázekObrázekObrázek

- po příletu do Prahy z Benešova, hořící OK-FOG, v pozadí L-29
- detail L-29
- hořící OM-ICO
- TV a vyhlídková věž (1592 ft), za ní vstupní bod TANGO (most přes Labe), vlevo Drážďany, vpravo na horizontu letiště

ObrázekObrázekObrázekObrázek

- na finále dráhy 22 v Drážďanech
- po uvolnění pohled na přeplněné finále
- L-29 touching down
- a L-29 po uvolnění

ObrázekObrázekObrázekObrázek

- N345PC jako Piper Archer (maskovaný Cirrus 22, který se k nám přidal již v Praze)
- větrníky
- Labe (OK-JAV se Labe neustále dožadoval a nebyl schopen jej najít)
- OK-AIR (v pozadí opět hořící OK-FOG)

ObrázekObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázekObrázekObrázek

ObrázekObrázek

V úterý tedy výpravu čeká účast na zmíněné akci, která bude jistě také povedenou taškařicí. Pokusím se připravit nějaký briefing.