VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#79430
[quote="Lapak"]Jo, pripravu, presne to se snazim nepodcenit abych pak nebyl za pako :) Ja uz si zkousel treba s tou 737ckou jakoby vsechno projet s mapama atd, z cold&dark nekde na stojance komplet let i s pripravou flight planu, pocasi atd. i s FMC uz umim ty zakladni veci... K tomu uz nekterej tyden chodim pondelky a nedele jenom poslouchat na vatsim at vim jak to chodi... Jenom ze zacatku mi je blby tam hned prijit s nejakym poradnym letadlem, tak online urcite zacnu nejakou cessnou a VFR... Jenom zatim litam na mysi protoze my starej joy odesel, ted jedu na dovolenou a pak uz hodlam zacit poradne litat :) Tak dik za motivaci, na mapy letist si dam pozor :)[/quote]


Já jsem taky na začátku(něco jsem už ale nalítal) ale třeba s malým letadlem lítat neumím. Lítám jen s b737-800. Myslím že je zde hodně ochotných lidí co ti poradí. ;)
#79544
Děkuji všem dnes létajícím pilotům za pěkný večer, provoz nebyl nijak extra silný, ale velmi hezky rozložený, takže bylo 2 hodiny pořád co dělat, přidali se i VFRníci a díky slabému větru i kombinace RWYs, takže opravdu po delší době super večer, díky!
#79558
[quote="Petr Hagyari"]Omluva za neuskutečněný let do LKKV, ale musel jsem se vypařit! Samozřejmě velká škoda pro mě, mohl jsem se krásně zapotit, když bylo NDB/DME. A taky jsem se trošku bál (pozn. redakce).[/quote]

Ano, NDB/DME na 11 ATC složky vygenerovaly po vzájemné koordinaci s očekáváním zábavného večera ihned, jakmile se v Praze objevila MD-82 do LKKV. Bohužel, k všeobecnému zklamání jsi tíhu okamžiku nevydržel. :P

P.S. Bylo pro Tebe nachystáno BALTU2V na IAF VRATA. :P

Přidávám se k poděkování za provoz.
#79918
[quote="dragone"]Dnes to bylo skvělý..:-) Dobrá práce řídící..:-)

Sice jsem tam blbnul před finále na rwy 24 ale myslím, že ty moje začátky byly horší .. :-) (Jestli si někdo pamatuje)[/quote]


Ahoj. Jen takovou přátelskou radu. Letěl jsi předemnou, tak jsem si toho všimnul a pak Tě i řídící upozorňoval. Když koukneš do map na příletovky (STAR 24) konkretně ta tvá byla VLM1S, tak tam jsou tzv. Speel Limiting Point >>> SLP1 nebo SLP2, SLP1 = max 250 knts, SLP2 = max 220 knts, tahle rychlostní omezení bys měl dodržet, pokud řídící neřekne jinak. Konkretně tato omezení v mapě najdeš u fixu PR522 a PR523.

TS
#79919
Jo to jsi byl ty..:-)
Omlouvám se, klesal jsem a to dost prudce, řídící mi řekl abych šel na 5000ft, když jsem byl v FL170, moje V/S byla v danou chvíli nad tři tisíce což je hodně vysoko, přesto, že jsem měl zaplý brzdy nedokázal jsem to redukovat do 250 a následně 220.

Měl jsem asi udělat holding a pak v daných 5000ft jít znova na STAR.

Doufám, že jsem tě nijak nenaštval, příště bych měl být s tím klesáním rychlejší, nebo kompletně udělat holding.
#79921
[quote="dragone"]Jo to jsi byl ty..:-)
Omlouvám se, klesal jsem a to dost prudce, řídící mi řekl abych šel na 5000ft, když jsem byl v FL170, moje V/S byla v danou chvíli nad tři tisíce což je hodně vysoko, přesto, že jsem měl zaplý brzdy nedokázal jsem to redukovat do 250 a následně 220.

Měl jsem asi udělat holding a pak v daných 5000ft jít znova na STAR.

Doufám, že jsem tě nijak nenaštval, příště bych měl být s tím klesáním rychlejší, nebo kompletně udělat holding.[/quote]


Tak mě jsi tím neuškodil vůbec nijak, takže mi se nemaš za co omlouvat. Ale k tomu, cos tu teďkom teda napsal. To, že ti dá řídící klesání tak nízko i když jsi tak vysoko, to neznamena, že v te výšce bys měl být "hned", klesej jak můžeš a rychlost je prvotní. A hlavně, to tvé klesání, jak jsi zde napsal je docela špatné. Prvně si vždycky zpomal ero a až pak začni klesat :-) . A pokud jsi stále výš, než bys měl být, tak se nic moc neděje, řídící Tě prostě jenom protáhne dál.

TS
#79922
[quote="Kory"]
A hlavně, to tvé klesání, jak jsi zde napsal je docela špatné. Prvně si vždycky zpomal ero a až pak začni klesat :-) . [/quote]

No vidíš, to jsem ani nevěděl resp ani neaplikuju, ode dneška to začnu dělat..;)
#79924
[quote="dragone"]Dnes to bylo skvělý..:-) Dobrá práce řídící..:-)

Sice jsem tam blbnul před finále na rwy 24 ale myslím, že ty moje začátky byly horší .. :-) (Jestli si někdo pamatuje)[/quote]

RYCHLST RYCHLOST RYCHLOST.
Nastudovat: LKPR_SOP (standardní postupy) -> mít 300kt poblíž RATEVu je nepřípustné, dále nastudovat princip toho, co dělat když jsem vysoko a potřebuju rychle dolů (třeba tady http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/L ... a_rwy_10). Včera jsi tam byl hodně vysoko, měl jsem co dělat abych tě uvektoroval abys to uklesal.

Jinak to docela šlo :)

PB
#79930
Spíše jsem měl přerušit klesání a poprosit o holding, nebo go around. Byla to ode mě hloupost, že jsem to hrnul rychle dolu, před finále jsem měl docela na mále z 300knt spomalit na 170. Pak už to šlo a přistání se docela povedlo.
#79933
Vůbec. Stačilo v hladině na chvilinku zastavit klesání, zabrzdit na cca 200kt ias, vyndat klapky na cca 5° a pak klesat (v případě potřeby i se spoilery venku). Jako na RATEV jsi měl cca FL115, přičemž je vyzkoušeno že z FL80 na RATEV se do do ILS ještě dá uklesat, takže ti přebývalo cca 3500 ft. To není problém za jedenapůl minuty uklesat, proto jsem tě taky malinko protáhnul na tom headingu 360, aby to vyšlo. Takže na holding to nebylo, chtělo to jen intenzivnější zásah ze strany pilota.

PB
#79934
Jo to je pravda, taky díky za to protáhnutí a následný vektorování na ILS dráhy 24. Život je učení, mimochodem četl jsem to s tím Brnem, tak už tak nějak vím, jak klesat a korigovat rychlostí. Snad příště to bude lepší..:)
#80061
Ačkoliv jsem ráno silně protestoval proti pilotním debrýfingům od ATC, tohle jsem dnes napsal, protože jsem jednak věděl že je to dotyčného první let (a kolega vypadá, že se o to zajímá docela systematicky) a jednak jsem navzdory počtu ATC které jsem dozoroval měl docela volno (provoz nic moc)...

OK-KLA

1) počáteční stoupání v LKPR je 5000ft. Proč? Je to tady: http://www.vacc-cz.org/index.php?sect=lkpr -> Standard Opeartional Procedures for LKPR Airport. Date 25 MAY 10.

2) ranvej dvacet čtyři není, je pouze dráha dva čtyry - na toto si dost hrajeme, takže pls nezavádět vlastní nazvosloví, které neexistuje

3) do letového plánku se letová hladina píše ve formátu FL110, nikoliv F110 (jako, on si toho APP stejně nevšiml :D)

4) FL110 do LKTB je proklatě nízko na B737, s těmahle přemotorovanejma rourama se to dá tak FL190/210, možná i 230. Tohle jsi měl nastoupané 11NM po vzletu (měřil jsem to) a pak ses v tom tahl prakticky až do Brna, což je dost 1) pomalé, 2) nehospodárné 3) riziko počasí na celé cestě (nenadletíš to)

Obrovská pochvala za to vyklesání na rwy10 v LKTB, to bylo dobré... to, žes to neuklesal byla částečně chyba APP že tě z FL60 do 3000 povolil pozdě (respektive až v momentě dosažení FL60), ale z tvé strany to nebylo zas tak špatné... kdyby to takhle lítali všichni...

Obecně ovšem dost dobré, na první let téměř výborné!
PB
#80064
Tak jsem absolboval svůj první let a musím moc poděkovat oboum řídícím a Pavlovi, že na to koukal :) S toho debrýfingu se pokusím vzít si co nejvíc, o SOP vím, ale dneska jsem pročítal všechny český SOPy a nějak se mi to domotalo a čekal jsem počáteční výšku při povolení (proto taky ten překvapený tón když jsem ji nedostal). Na frazeologii si budu dávat větší pozor, ale moje první dojmy jsou takové, že jsem absolutně vůbec nic nestíhal, všechny příkazy jsem si ještě k tomu psal, což asi bylo spíše kontraproduktivní. Takže jsem chvílemi opravdu nestíhal přemýšlet, jak co přečíst, i svojí volačku jsem párkrát zapomněl zopakovat...

Ten FP vyplňoval vroute a já si toho nevšim, ale když na něj teď koukám, tak opravdu vypadá nějak vtipně.

Jinak za to, že letím pomalu a nízko jsem byl protentokrát velmi rád :D Stejně jsem nestíhal dělat co bych měl, ale do příště si to zkusím naplánovat o kousek výš.

S tím vyklesáním, sice jsem si vzpomněl na (tuším že to byly tvoje) rady, že nejdřív zpomalit a pak až klesat, ale jsem moc rád, že nikdo neviděl co se dělo v kokpitu :) Nejdřív jsem vytáhl spoilery a když jsem pak viděl že už to nestihnu a dostal jsem Go around, tak jsem asi ještě minutu zápasil s tím dát spoilery zase nahoru, k tomu ještě vektory od ATC, no klepu se ještě teď :)

Nicméně myslím, že jste zodpovědní za mnoho budoucích hodin, které zase strávím před obrazovkou monitoru :) Dík
#80067
[quote="Pavel"] (provoz nic moc)...
[/quote]
..prestante uz fnukat za provozem. Pres celej vikend (vecer) se tu neukazal zadnej ATC, dnes to bylo jak za komancu ve fabrice, jeste mam cas, je teprve 1858..
To se pak nedivme, ze si piloti radsi litaj jinde.
#80139
15. 3. 2011 11:30loc promazáno od bezpředmětné diskuze a osobních útoků. Pokud má někdo potřebu se hádat, tak ať svoje narážky na ostatní řeší soukromě, sem se to nehodí. Díky za pochopení.

PB

P. S. Zítra je VFR event, raději než hloupé hádání se kdo je větší blb přijďte lítat! :)
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 25