VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#64913
Náplní práce je především nácvik pozice LKPR_DEP.
Snadné, zvládl i PB.
Důvodem je, že PB se zúčastní až opožděně a je potřeba jej nahradit.
Protože půjde o začátek eventu, je pravděpodobnost zhroucení nižší, než později, kdy již budeš mít hotovost LKTB.
#65798
[quote="PavelS"]Na tuto neděli se předběžně chystá pokračování výcviku na pozici APP (RR/RV), násilně přerušený akci RtH2010.

Dosor je cca zajištěn, prosíme tímto o zajištění provozu (létá se stále postaru (ne, jakože jen po STARu, ale postaru)).[/quote]

Prosím o banner na mojí exam ve čtvrtek 29.4.. KUJU..:)
#66234
Je mozne se panove vyjadrit k dnesni akci? Bylo udelano neco zle, jestli jeste pamatujete neco? :) Muzu se zeptat jestli byla blbost ze sem odsouhlasil to podklesani FAF-u, nebo i jine veci...
#66243
Ten 3500ft FAF je normální věc, nevim proč bys to v tu chvíli nemoh příjmout. Mě šlo o to, žes letěl s malou prdlavkou, ale vycházel jsi mi ještě že to tak tak stihneš před B733, takže jsem tě chtěl co nejdřív dostat dolu. Proto FAF ve 3500ft a zkrácený finále.
#66451
Tak co, jaké jsou první dojmy z TMAčka? Dnes jsem byl APP (škoda, že nebyla oblast), byl jsem překvapen, jak příjemně se to řídí. Sice to ještě neznám nazpaměť, takže se furt musím dívat kde je které TMA jak vysoké, ale rozhodně to má hodně kladných stránek - tam ze severu ta pseudotransition je fakt skvělé věc, konečně odpadá problém kam nacpat přílet ze severu, který je moc vysoko. Upravili nám TMAčko východně od FAF24, takže se tam vektoruje daleko pohodlněji. To, že downwindy jsou blíž k ose mě nejdřív štvalo, ale pak jsem si na to zvykl a dařilo se mi trefovat to docela slušně (při 230GS se to vlastně propojuje v jednu zatáčku z hdg 060 -> až na ten poslední vektor).

Piloti překvapili připraveností, nové SID/STAR většina měla a letěla slušně. Byl tam nějaký ESK a nějaký TVSněco_nováček, kteří šli radarovým odletem, ale většina našich _ale i zahraničních (OAL, DLH)_ SID/STAR měli a letěli dobře.

Tak ať nám TMAčko slouží :)

PB

P. S. Akorát mě naštvali tím, že LKPR a LKKV TMA už nesousedí, takže do LKKV pokud nechci v Ečku tak IFR musím ve FL100/110, což je docela krkolomné to ustoupat a hlavně pak uklesat z BALTU na FAF29 - to je dost nedomyšlené.
#66459
[quote="Pavel"]P. S. Akorát mě naštvali tím, že LKPR a LKKV TMA už nesousedí, takže do LKKV pokud nechci v Ečku tak IFR musím ve FL100/110, což je docela krkolomné to ustoupat a hlavně pak uklesat z BALTU na FAF29 - to je dost nedomyšlené.[/quote]

V reálu - a je to i potvrzeno z Jenče - se ta díra proklesává v Ečku. Povoluje se do FL60 a za baltu pak ILS DME. Toto je výslovně reálný postup a je "schválen" s tím, že nad FL60 je povinný odpovídač a je krytí, čili by měl být vidět všechen VFR.
V reálu se některým letdlům předává předpisová fráze " entering airspace Eko", některým (SSSR) ani to ne (patrně by nevěděli, co).
#66496
[quote="Pavel"]Tak co, jaké jsou první dojmy z TMAčka?[/quote]
:)
Tak ja musim po prvni ctvrtecni prilezitosti \'rict\', ze dojmy jsou veskrze pozitivni.
Uz i ve ctvrtek to v podstate vsichni meli, snad jen nejaky polak tam mel na priletu jeste ASTEL, ale umel GOLOP, takze asi jen stara trat.

Nutno ale rict, ze poradny STAR jsem si vlastne skoro neuzil - vesmes jsem snad temer vsechno kratil na IAFy - nejvic toho slo z Brna, takze primo RATEV. Od GOLOPu taky zkratka a LOMKI bylo snad za cely vecer jen 1 - a to jeste do Vodochod.

Jedine co me stve, ze oba IAFy jsou nepomerne bliz k FAFu nez ty stare. Tzn. dam-li zkratku treba po VLM na RATEV, tak si je po chvili stejne musim ohnout cca o 10° doprava, jinak by to neutocili do ILS vcas.

[quote="Pavel"]...takže se furt musím dívat kde je které TMA jak vysoké...[/quote]
Nemusis - muzes si to zapnout - viz pruvodni readme k baliku sct fajlu.

Rada
#66727
Zítra, tj. ve středu, 12 MAy 10, pokud se najde dosor, by chtěl svoji obnovenou VATSIm - premieru zkusit DF, naše nová posila.

Začíná tradičně na posici LKPR_TWR aby se co nejrychleji probil až nahoru, pdobně , jako jeho úspěšný předchůdce MQ.

Přijďte podpořit provozem.

LKPR: 20:00+

I dnes (LK).
#66973
No, dnešní estrada byla celkem hodnotna.
Současně se omlouvam řadě pilotů , hlavne na Moravě, že jsem je odbýval, ale bylo třeba dosorovat LKPR APP i LKPR TWR a trochu jsme přešvihli svoje síly, čili to nešlo zvládat.
Doufám, že dosory odpadnou, protože udělají zkoušky.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16