[quote="Radizz"][quote="Nathaniell"]Aji přílety a ještě nějaké traťové sloty.[/quote]
Do tohoto vnese jasno opět JD, až si to přečte.
Princip je ale takový, že ten odletový slot je vydáván právě proto, aby na letišti příletu nebo na trati nebylo přecpáno. Počítá to šílená pekelná mašina centrální pro celou Evropu, která si říká CFMU (central flow management unit). Detaily pro zájemce zde:
http://www.cfmu.eurocontrol.int/cfmu/pu ... epage.html
Ten slot se tedy nevydává proto, aby se vešly odlety, ale primárně, aby nebyla zácpa po cestě nebo u příletů.
Podle mého se na toto u zkratek ale naprosto nehraje. Já sice nevím, jak ta mašina (CFMU) přesně funguje, ale myslím si, že to tam má poměrně velkou rezervu. Tzn. pokud na trati na zkratkách naženu 15 minut, ještě se pořád relativně nic neděje. Vždyť si vezměme, že i ten odletový slot je stavěný na -5 až +10 minut.
Odmítnout zkratku kvůli slotu bych si vysvětloval leda tak, že kapitán nechce přiletět dřív, protože ví, že stejně bude muset čekat na svůj odletový slot. To je ale holý nesmysl, protože letadlo je ve vzduchu samozřejmě dražší; navíc neznám posádku, která by si radši nenahnala čas a pak nepracovala v klidu.
Co se tedy v Brně stává běžně, že RYR přiletí podstatně (klidně i o těch 15 minut) dřív a kapitán si zažádá o nový slot. Řídící to tedy nacpe do systému (CFMU), ten krám to propočítá a něco vyplivne a odletu nový slot přidělí.
Víc JD.[/quote]
Mel by si to pro JD nekde sepsat, to k cemu vsemu chceme, aby se vyjadril hehe