VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#77316
[quote="Nathaniell"]Aji přílety a ještě nějaké traťové sloty.[/quote]

Do tohoto vnese jasno opět JD, až si to přečte.

Princip je ale takový, že ten odletový slot je vydáván právě proto, aby na letišti příletu nebo na trati nebylo přecpáno. Počítá to šílená pekelná mašina centrální pro celou Evropu, která si říká CFMU (central flow management unit). Detaily pro zájemce zde: http://www.cfmu.eurocontrol.int/cfmu/pu ... epage.html

Ten slot se tedy nevydává proto, aby se vešly odlety, ale primárně, aby nebyla zácpa po cestě nebo u příletů.


Podle mého se na toto u zkratek ale naprosto nehraje. Já sice nevím, jak ta mašina (CFMU) přesně funguje, ale myslím si, že to tam má poměrně velkou rezervu. Tzn. pokud na trati na zkratkách naženu 15 minut, ještě se pořád relativně nic neděje. Vždyť si vezměme, že i ten odletový slot je stavěný na -5 až +10 minut.

Odmítnout zkratku kvůli slotu bych si vysvětloval leda tak, že kapitán nechce přiletět dřív, protože ví, že stejně bude muset čekat na svůj odletový slot. To je ale holý nesmysl, protože letadlo je ve vzduchu samozřejmě dražší; navíc neznám posádku, která by si radši nenahnala čas a pak nepracovala v klidu.

Co se tedy v Brně stává běžně, že RYR přiletí podstatně (klidně i o těch 15 minut) dřív a kapitán si zažádá o nový slot. Řídící to tedy nacpe do systému (CFMU), ten krám to propočítá a něco vyplivne a odletu nový slot přidělí.

Víc JD.
#77317
[quote="Radizz"][quote="Nathaniell"]Aji přílety a ještě nějaké traťové sloty.[/quote]

Do tohoto vnese jasno opět JD, až si to přečte.

Princip je ale takový, že ten odletový slot je vydáván právě proto, aby na letišti příletu nebo na trati nebylo přecpáno. Počítá to šílená pekelná mašina centrální pro celou Evropu, která si říká CFMU (central flow management unit). Detaily pro zájemce zde: http://www.cfmu.eurocontrol.int/cfmu/pu ... epage.html

Ten slot se tedy nevydává proto, aby se vešly odlety, ale primárně, aby nebyla zácpa po cestě nebo u příletů.


Podle mého se na toto u zkratek ale naprosto nehraje. Já sice nevím, jak ta mašina (CFMU) přesně funguje, ale myslím si, že to tam má poměrně velkou rezervu. Tzn. pokud na trati na zkratkách naženu 15 minut, ještě se pořád relativně nic neděje. Vždyť si vezměme, že i ten odletový slot je stavěný na -5 až +10 minut.

Odmítnout zkratku kvůli slotu bych si vysvětloval leda tak, že kapitán nechce přiletět dřív, protože ví, že stejně bude muset čekat na svůj odletový slot. To je ale holý nesmysl, protože letadlo je ve vzduchu samozřejmě dražší; navíc neznám posádku, která by si radši nenahnala čas a pak nepracovala v klidu.

Co se tedy v Brně stává běžně, že RYR přiletí podstatně (klidně i o těch 15 minut) dřív a kapitán si zažádá o nový slot. Řídící to tedy nacpe do systému (CFMU), ten krám to propočítá a něco vyplivne a odletu nový slot přidělí.

Víc JD.[/quote]

Mel by si to pro JD nekde sepsat, to k cemu vsemu chceme, aby se vyjadril hehe
#77756
Na dnešní COD očekáváme cca LKPR TWR+APP a možná ACC (můj osobní soukromý nezávazný odhad), takže pojďte lííítat!

Rozpis:
TWR bude PP (výcvik), potřeboval by potrénovat standardní VFR postupy, tedy vítáno cokoliv hlavně na VFR vstup/opuštění CTR + pár okruhů
APP bude JM (výcvik), první session, tj budeme vděčni za standardní IFR přílety a odlety
PB bude dozor

PB
#77765
No, nejdřív hrozilo, že mě mamka ani ke stroji nepustí, že jí přišly až teď podklady a musí spočítat výplaty…. Ale pro mé krásné oči mákla a naštěstí se zadařilo. Mám z vám z toho dneska takovou radost !! Já jsem plný optimismu, ty né náčelníku? Vzhůru kamarádi….na pól…juj.
#77780
[quote="ihrdlicka"]Chtěl jsem dát ještě VFR LKPM-LKPR ale počasí nepřálo - škoda.[/quote]
Tak s tím počasím se mi včera podařil docela obdivuhodný zápich. JaVo mi s předstihem nadiktoval informaci o počasí v Brně. Tak jsem si to poctivě zapsal. Čtu to po sobě a přijímám kromě dalšího třeba dohlednost 500 m. No jo, ale neřekl mi, jakou dráhu mám očekávat. Tak jsem se aktivně ATC zeptal. No…. na to, že byla dohlednost jen půl kilometru a byl jsem již povolen na MORKO to byl teda opravdu výkon hodné dedukce Sherlocka Holmese ….
#77818
Dnes COD. Pro nachýlení mého výcviku k závěrečné fázi prosím o provoz. VFR wanted (bude-li wx). VFR ochotný lítat LKPR-LKKL a zpět, vstupovat do i vystupovat z CTR různými směry a na každý odlet si nechat dát nové povolení u mě bude mít pivo splatné při příštím srazu.
#77823
[quote="mipeba"]Nestihl jsem slet do LZTT což mě mrzí. Vzhledem k tomu že to máme v zimních charterech dal bych to dnes. Přidá se někdo? Udělájí nám bratři v LZBB nějaký ATC?
Chci si to užít, čeká mě 14 dní mimo PC.[/quote]

No minimálně já Poprad určitě letím. Pokud bude počasí tak asi jen do LZTT, protože pak tedy zase zkusím nějaké to VFR.
#78006
Hlásím: Dneska po přistání do Brna na RW 10 jsem šel za dveře a nafackoval jsem si….to přiblížení a i ten readback při něm…. nebylo to hezké :o
Nu což, bude lépe ;) Díky za obsazenost a řízení!
#78499
Ve středu 26.1.2011 bude někde poblíž LKVO (tuším kulturák v Kralupech) veřejná debata o rozšíření vodochodského letiště. Radiožurnál bude přenášet na freq ČR1 od 1700 LOC. Tak mne napadá, zda by se nějaká nezisková virtuální aerolinka nechtěla ujmout dopravy účastníků z LKVO zpět do svých ať už hlukem ohrožených nebo neohrožených domovů, případně pro enthusiasty, patrně v publiku v menšině, neuspořádat za odměnu vyhlídkové lety...
#78500
Ve středu 26.1.2011 bude někde poblíž LKVO (tuším kulturák v Kralupech) veřejná debata o rozšíření vodochodského letiště. Radiožurnál bude přenášet na freq ČR1 od 1700 LOC. Tak mne napadá, zda by se nějaká nezisková virtuální aerolinka nechtěla ujmout dopravy účastníků z LKVO zpět do svých ať už hlukem ohrožených nebo neohrožených domovů, případně pro enthusiasty, patrně v publiku v menšině, neuspořádat za odměnu vyhlídkové lety...
#78504
Ve středu mi něco překazilo jiné plány, takže středu bych mohl. A jestli to zvládnu, tak bych se pokusil naplánovat let s odvozem k nám do Vysokého Mýta, popř. pokud nebude namítat nic LKAA_CTR (pozice v Pardubicích nebývá obsazena) tak je vysadím v Pardubicích. Poberu v Cessně 172 Skyhawk jenom tři lidi. Takže vyberte mi ty nejukřičenější, já jim se svojí dovedností jistě připravím nezapomenutelný zážitek na celý život.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 25