- 07 pro 2009, 00:00
#59470
Dnešním dnem se zaplnila definitivně mezera v počtech nových TWR a proto věřím, že je budtet potkávat denně nejen v LKPR, ale i na jiných letištích LKMT a LKTB, aby podořili provoz a hlavně nové piloty v jejich snaze se vše naučit.
Zbývá nám ještě LK, prosím tedy ještě o cca 1-3týdny podpory provozem k jeho vycvičení (bylo odloženo, ale ne zas o moc - teoreticky by zkouška mohla být cca za týden až dva, tj. Tuto neděli nebo přísští COD (17.12.).
****************************************************************************************************
Pak tu máme hormadu adeptů na APP, kde to ale nejde tak rychle. Zdá se, že na APP není možné se \"naučit\" jako na zkoušku z typ. biologie, nebo na řízení na TWR, ale vyžaduje to poměrně velkopu praxi i když jsou velmi solidní základy teorie. Proto je potřeba počítat , že výcvik APProučníků se potahne cca v nejlepším případě týdny a bohužel vše silně závisí na jednom paramtru : odřízených hodinách.
Čili: je preferováno, aby na každé možné seanci byl na pozici APP nový adpept, jen tak se lze dobrat úspěšné zkoušky. Současně se také musí zkoušet různé dráhové kombinace a různá letiště i když to nebude shodné s realem (dnes) a je třeba tolerovat různé \"excessy\" při řízení.
Nicméně výcvik na APP by mohl být veden až tak, že přeskok na CTR pak bude poměrně hladký a rychlý.
Současný stav je ten, že ve výcviku TWR jsou :
a) LK - běží (před zkouškou, má možnost na GND)
b) MZ - zamrznuto
c) TB - zamrznuto
ve výcviku APP:
a) PB - běží, na začátku
b) RR - běží, na začátku
c) RV - běží, cca střed
Připomínám, že oprávnění jsou doživotní, čili, i když byla dlouhá pausa (AO, SH), mohou kdykoliv řídit. je možné, že se bude požadovat udělat nějaký test VATEUDU v souvislosti S1 a S2 hodnostmi, což je minimální problém. Současně jasně sděluji, že kdokoliv ze starších ATC se obejví, je jen a jen vítán.
O dalších adeptech o řízení čehokoliv bych navrhl diskusi o svátcích, ne teď.
Pokud jsem na někoho/něco zapomněl, prosím připomeňte se.
PavelS
VACC CZ