VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#75820
Píši proto, abych udělal změnu v tomto vlákně a těm kdo pročítají fórum kliknutím na nové příspěvky připomněl nedělní leteckou rallye. Rád bych se Vás - ostatní pilotstvo - pokusil přimět k registraci do zcela výjimečné akce. Očekávám nový zážitek, dost adrenalinu a hlavně velkou zábavu. Tak neváhejte a registrujte se na adrese v prvním příspěvku. Jsem přesvědčený, že není třeba žádných speciálních znalostí, jen trochu frazeo pro neřízené letiště ( příklad je třeba tady ) a udržet letadlo na kurzu ve správné rychlosti. Ostatní je popsáno v sekci \"Popis a příprava\". Myslím, že to zvládnou i začátečníci, kterým by se tak mohl otevřít nový obzor v podobě VFR polétání.

Šest ks piloti je zatím trochu málo na to, kolik práce musela zabrat příprava tohoto eventu. Tak pojďte a hlašte se!
#75824
[quote="Pavel Muroň"]Šest ks piloti je zatím trochu málo na to, kolik práce musela zabrat příprava tohoto eventu. Tak pojďte a hlašte se![/quote]

Moje řeč! V některých příspěvcích se tu řeší že se nic neděje, že staff spí a když je konečně nějaká a pro většinu z nás nová akce, létí jen pár pilotů...

Jen bych měl ještě jeden nesmělý dotaz. Stále zápasím s ground speed, respektive jakou GS mám zapsat do registrace.
Problém je takový že při 150 km/h tedy 81 IAS se mi v závislosti na výšce mění GS. Což samzřejmě chápu proč tomu tak je viz.školka, ale jaká je tedy správná GS? Při 1000 ft asi 85 GS a při 2000 ft asi 77 GS.
#75826
Hi !

Možná, že se pletu, ale prakticky k volbě rychlosti přistupuju takto: V závislosti na zvoleném letadle a jeho prakticky použitelného rozsahu rychlostí (od skoro pádovky do skoroutrženívšehocotoletadýlkomá) si stanovím rychlost, kterou jsem s ním schopen udržet jak ve stoupání, tak v klesání a i při +- 10-15 knots větru, když poletim na krev, a někde potkám 15 uzlů do čumáku, tak se musim bejt aspoň trochu schopnej přiblížit té zvolené rychlosti, abych cca dodržel mnou stanovené časy v závislosti na mnou zvolené gs ... jinými slovy, musíš být schopen se prostě přizpůsobit jak změně výšky, tak i změně počasí, nebo kombinaci obojího.

P:-)

Pomůcka: naplánuj si testovací trať pro několik zvolených GS a zaleť si to zkusmo, GPS tibude průběžně ukazovat GS a uvidíš jak to máš v pazourech ;-) ...
#75828
Jinak nezapomeňte, že v realu se to prej lítá i s vytaženejma klapkama, aby se mohlo letět pomaleji (dle očitých svědků z našeho letiště \"se tady plazila stodvaaštýra na velkejch klapkách, no sotva se srala, zas letěli nějakou soutěž\").
#75829
No aby si na zemi něco viděl, tak poletíš v G, tedy 500-1000ft nad zemí. Vzhledem k (ne)přesnosti rychloměru, lze v této výšce uvažovat gs a kias za stejné. Rozhodně větší problémy bude dělat oprava na vítr...

P.S. Rychlost je potřeba opravdu pečlivě zvážit!
#75830
Btw AMA, jak zjistíš vítr, když nemáš GPSku? Je jasný že orientačně ho dáš z meteo brýfingu, ale když letíš a jde ti o vteřiny, tak to potřebuješ vědět hodně přesně, ne? To počítáš baj voko (letim 100km/h, za 5 minut jsem uletěl 6km, tj fouká mi to xxx m/s do čumáku)?
#75831
No je třeba s tím větrem počítat a připravit si jednoduchou tabulku pro rychlej odečet opravy kurzu a rychlosti při daném větru (základ bývá např. na posuvný destičce flight computeru E6-B nebo dalších ... ) při hledání za letu pak na složitý počítání/přemejšlení nebudedost času ;-) ... taky se tu s tím potýkám, jak to udělat abych jen letmo kouknul a hned věděl kam uhnout a kolik pro opravu na zvolenou GS přidat nebo ubrat.

P
#75832
Jestli vy to moc neprožíváte. Já teda rozhodně neudržím na ruku stálou rychlost líp než na +/- 2 až 3kts. Tak nějakej lehkej vítr do čumáku mě nezabije. Boční vítr by mě asi donutil se zamyslet a spočítat snos.
Btw. Piky, piky na hlavu, s GPSkou nehraju!
Jak vás tak sleduju, jdu na to málo vědecky. Zřejmě holt nevyhraju, ale to vůbec neva :D
#75833
Vědecky/nevědecky, jsou to hračičky (a kdo si hraje nezlobí, je tu šance se ale i něco naučit, a to je fajn) ... co jinýho, muj dojem: stejně něco překvapí, ať je to jak chce, a jak tak zkoušim co s tim dovedu, budu rád, když se trefim na letiště :-))

P:-)
#75839
[quote="Pavel"]Btw AMA, jak zjistíš vítr, když nemáš GPSku? Je jasný že orientačně ho dáš z meteo brýfingu, ale když letíš a jde ti o vteřiny, tak to potřebuješ vědět hodně přesně, ne? To počítáš baj voko (letim 100km/h, za 5 minut jsem uletěl 6km, tj fouká mi to xxx m/s do čumáku)?[/quote]

Kvalifikovaným odhadem. Snos neřeším vůbec, před TP seřídím gyro podle kompasu, otočím podle gyra, počkám až se usadí kompas, dorovnám podle kompasu, podívám se přes čumák do dáli a najdu nějaký výrazný orientační bod ve směru trati a od té chvíle mě nějaký snos nezajímá.

Vítr do zadku nebo zepředu je jiná, to se pozná v podstatě jen podle komínů, chladících věží a ještě blbě. Osobně zanedbávám resp. opravuji odhadem podle toho, jak moc jsem za/před plánem na dalším TP.
#75840
Ahoj,
za dobu meho priletu z Frankfurtu zde zda se probehla ziva diskuze.

Ohledne rychlosti, zaklad je popsan na strance eventu, podobne to popsal Pavel Berit vyse. Leti se kazdopadne v Gcku. Ne ze by let vyse byl zakazan, ale ztraci smysl s ohledem na presnost srovnavaci navigace. Sice mozna z vetsi vysky uvidite dal, ale mene presne a nejspis vam utecou minimalne symboly.

Ohledne opravy na vitr - jednak jak pise AMA, druhak - a to by melo byt mj. i soucasti navigacni pripravy - rozfazovat si let, resp. jednotliva ramena - bud podle casu nebo podle vzdalenosti.
Tj. napr.: udelat si carky po minute - kde mam byt v kazdou celou minutu - pak vidim behem letu jestli jsem popredu nebo naopak pozadu. Podobne lze zakreslit vyznamne body podel trati a k nim spocitat a priradit casy pruletu... kazdemu jak co vyhovuje.

Nutno rict, ze pro daneho pilota/navigatora nejvhodnejsi pristup je otazkou nekolika soutezi, nez to vychyta... takze neveste hlavu, ono to casem prijde :)

Rada
#75846
Pánové dík, už to vypadá nadějně.
Jinak já letím s FS9 a tam tedy textury do 1000FT AGL nic moc. Tak snad se neztratím. Na druhou stranu jsem vždy letěl jinam pro zanedbání základních postupů, jako třeba seřízení gyra. Jaké pak bylo překvapení, když se Milešovka objevila nalevo místo napravo... Ještě že Piper takovou výbavu nemá.
#75862
[quote="Pavel"]Jinak nezapomeňte, že v realu se to prej lítá i s vytaženejma klapkama, aby se mohlo letět pomaleji...[/quote]

Jo, nebo naopak - záleží hodně na soutěžících, ale i na organizátorech. My s Radou při poslední soutěži dostali blbej rozpis (80KT místo požadovaných 75) a Final Point jsem honil na Vne, plnej plyn, prudký klesání :D

Jinak Rado, hodně štěstí s účastí i počasím!
#75865
Vážení piloti,

zbývá necelých 24 hodin do uzavření registrací (sobota, 20:00 local) a též necelých 48 hodin do startu prvního soutěžního letu.
Takže se nenechte pobízet a přihlaste se :) .

Jak je psáno, soutěžní data budou k dispozici 2 hodiny před vzletem, takže buďte připraveni na briefing postupně od 18:00 dle času T0.

Letíme za každého počasí. Pokud bude solidní, poletí se standardně. Pokud by mělo být moc ošklivě či nelétatlně a nenavigovatelně, poletí se bez počasí. Z pohledu reálu je to sice trochu proti, na druhé straně je nesmysl, abychom čekali nedefinovaný počet hodin na vyčasení - jako to bylo např. letos v Benešově (tuším to byly 4 hodiny) nebo odkládali event do jara.

V takovém případě bude vše včas oznámeno.
Soutěži samotné to každopádně nijak neubere na zajímavosti (aneb, budete mít co dělat i při blue sky ;) ).

Rada
#75879
Kde jsou ti VFR absolventi když se speciálně kůli nim s eventem tak dlouho čekalo?

P.S. Jinak betatesteři (já) letí nebodovaně. Jednak jsme to při testování už letěli a druhak nechci mít ostudu, kdybych nějakým nedopatřením skončil poslední... :P
#75880
To ale o hodně přicházíš, ne? Dyk to odpadnou ty nervíky až zakufruješ ;) Já kupříkladu tak dva až tři kufry menších rozměrů ve svým případě očekávám :)
#75881
[quote="radarada"][quote="jam"]Já letím. Jen mám drobný problém, v neděli budu doma nejdřív v 18:30 loc. To na předletovku budu mít čas o kousek kratší. Ale s tím se snad nějak poperu.[/quote]

Uvidime, jak to vyjde, ale v zasade by to nemel byt problem, kdyz tak se maximalne prosim pripomen.

Rada[/quote]
Já se tedy maximálně prosím, připomenu - jen dotaz - komu?
#75916
Vážení piloti,

registrace byly uzavřeny. Na stránce Registrace najdete nyní časový plán letů a časy T0 každého pilota.

Začínáme ve 20:00, to znamená, že od 18:00 budou postupně k dispozici po přihlášení každeého z vás soutěžní informace. See you tedy zítra na frekvenci...
Těším se :)

Sledujte ale dále toto fórum pro případné dodatečné informace!

Rada