VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#56921
Díky organizátorům, akce byla super vydařená. Praha zazářila na VATSIMovském nebi. Co jsem tak sledoval tak se zůčastnili piloti ze všech koutů světa, od Kanady přes Sydney až po Rusko :)
ATCos se nepochybně konečně vyřádili, viď DP :P
Těším se na screeny a debriefingy a ještě jednou dík za úsilí a čas všech co přiložili ruku k dílu.
#56922
Dneska jsem byl opravdu hrdy na nase ridici a na to, ze letam na VATSIMu. Moc jsem si to uzil. Sice u me vetsinu letadel tvorili VIPka a trojuhelnicky :D ale i tak jsem si ten provoz uzival. Nejvice me vystrasil app, kdyz mi sdelil, at si na finale pohnu, ze je za mnou A380(letam ATRo). Na Vapp jsem se dostal skoro az na prahu drahy :D Diky ridicim a vsem zucastnenym pilotum.
#56931
Panove smekaaaaam, i ked som to vzdal do Prahy (blblo pripojenie) muselo to byt maso a pastva pro sim srdicko :) dik vsetkym za tento vydareny event...
#56932
Akce byla suprová. Pro mě sice byla napřed poznamenána těžkým nestíháním a pak zase technickými problémy s FSkou, ale ten jeden přílet s Düsseldorfu jsem si opravdu užil. A výkon Davida P byl opravdu legendární :)

PS: na IVAO nám pěkně záviděli provoz :)
#56937
Jo supr akce, jakou se hned tak nevidí, díky fšem. HW nestíhal, SB se několikrát odpojoval při rotate a za letu, jednou mi uplně spadla celá FS v půli cesty z EDDV, ale 3 pohyby jem dle socialistického závazku nakonec splnil.
Nevim, jestli je běžné a rozumné dávat odlety při tomhle provozu z 31 i já se také málem srazil s nějakým go aroundem z 24, proč nám nebyly odlety dány z 13, to by se tak netlouklo a větrné pomínky to snad umožňovaly ne?
#56938
[quote="Jouza"]Jo supr akce, jakou se hned tak nevidí, díky fšem. HW nestíhal, SB se několikrát odpojoval při rotate a za letu, jednou mi uplně spadla celá FS v půli cesty z EDDV, ale 3 pohyby jem dle socialistického závazku nakonec splnil.
Nevim, jestli je běžné a rozumné dávat odlety při tomhle provozu z 31 i já se také málem srazil s nějakým go aroundem z 24, proč nám nebyly odlety dány z 13, to by se tak netlouklo a větrné pomínky to snad umožňovaly ne?[/quote]

Nejdřív na 13 vítr nebyl, ale než se ty ATR dokodrcali na HP tak se změnil na 220/15. Kolik že je limit pro vzlet na boční složku?

Aha, koukám že ATR má uctyhodných 45kts na crosswind comp. :P V tom případě byla ta 31 špatně.
#56941
Jako vítr na 13 asi opravdu nebyl, ale hlavně je pak jedno, jestli se po vzletu srazíš s nějakým GA nebo s přílety z východu. Ta druhá dráha - jakakkoliv - vyžaduje v této sestavě velkou koordinaci a zdá se, že je na hraně možností. Limitujícím faktorem pro nějaké zahuštění byla podle mne koordinace mezi stanovišti - tj. cokoliv by bylo jinak, způsobilo potíže. Toto lze odstarnit v podstatě jen nácviky (kde byli čtvrteční APP?).
#56942
[quote="Jouza"]Jo supr akce, jakou se hned tak nevidí, díky fšem. HW nestíhal, SB se několikrát odpojoval při rotate a za letu, jednou mi uplně spadla celá FS v půli cesty z EDDV, ale 3 pohyby jem dle socialistického závazku nakonec splnil.
Nevim, jestli je běžné a rozumné dávat odlety při tomhle provozu z 31 i já se také málem srazil s nějakým go aroundem z 24, proč nám nebyly odlety dány z 13, to by se tak netlouklo a větrné pomínky to snad umožňovaly ne?[/quote]

Jako jo. Oba ty odlety se nepovedly. První nevydržel nervově přilétávající pilot, druhý jsem zmršil já, protože jsem přehlídl mašinku na finále (normálně přehlédnutí na kriminál).

Jako ke konci už jsem toho měl fakt plný čočky... :)

Díky všem za organizaci ale i za účast.
#56944
Jinak tedy podle mne akce nadmíru zdařilá i přes nedostatky v bookingu (které částečně spadají a na mou hlavu, protože jsem detailně neprozkoumal minulé akce). Počet pohybů asi nebyl rekordní, myslím ni špičkových ni celkových, ale provoz byl stejnoměrně zahuštěný, což je velmi náročné. Jsem rád , že jsem si zkusil APP, protože myslím, že jsem odhalil spoustu latentních problémů, které asi budemem muset zohledňovat při řízení. Zárověň jsem rád, že nováčci poznali, jak to doopravdy je, když to šlape.

Za mou osobu poděkování s. Šilínkovi za initialisace Eventu a jeho přípravu, ATCům za velmi hojnou účast a pilotům za přípravu a trpělivost. Myslím, že není od věci se k eventu vrátit dříve než za rok a zopakovat.

Nevím, jak dole, ni nahoře, ale nevyskytli se žádní tvrdí narušitelé, na které by třeba někoho volat , problémy pocházeli z běžných neznalostí a běžných chyb, čili z mého pohledu s piloty byla obecně spokojenost a chyby se vyskytovaly stejnoměrně na obou stranách - ATC i pilotů.

Dávám 1- .
#56977
Ja byl ta kolizni ATRa .Dostal jsem immediate take off z 31, hodil plnej knedlik a upaloval pryc. Soubezne s mym povolenim jsem zaslechl expect late landing clearance. Pilot pak oznamil, ze je na minimech a jde go around. V tu chvili jsem se odlepoval nekde v polovine drahy, tak jsem civel na TCAS a sel co nejkolmeji nahoru. Napadlo me, ze vzhledem k postaveni drah by bylo asi lepsi letet spis dopredu nez nahoru. To by asi ale nikdo necekal, normalni je po startu stoupat.
#56978
Také díky všem, první polovinu akce jsem měl věžku, mile mě překvapila profesionalita pilotů, opravdu se to dalo luxusně cpát na minima a vždycky se to vešlo. Z několika drobných detailů se jistě poučíme a příště to bude ještě lepší :P

PB
#56984
1. náhodou nebude nějaké vyhodnocení dodržení časů (DEP, ARR)? to mě hrozně bavilo snaha tyto časy dodržet, jelikož jindy se létá jen tak jak to vyjde
2. snad se to hlavně líbilo ATC aby chtěli dělat často podobné akce
3. dík všem co za to můžou - paráda
#56985
[quote="Jouza"]Mně se líbil ground, který také téměř nezavřel ústa a přesto jeho hlas byl pořád stejně flegmatický jako vždy. -:)[/quote]

Já nevim čím to je, ale bohužel zním takto divně do éteru.

Děkuji pilotům za hojnou účast, byla to moje první megaakce, celkově nadšení a doufám, že bude brzy něco podobného.